X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר עודד עמיחי יו"ר עמותת "מגן לעורף"
עד מתי תתעלם מדינת ישראל ממערכת הלייזר הכימי, סקייגארד, אשר הוכיחה יכולתה ב-100% הצלחה, ובזכותה ייורטו פגזי ארטילריה, פצמ"רים ורקטות שונות?
▪  ▪  ▪
מערכת סקייגארד להגנה מפני טילים

עוד ירי מסיבי של כ-80 רקטות ופצמ"רים עבר על יישובי הדרום ביום רביעי. התושבים הופנו לחדרים מוגנים, מערכת כיפת ברזל יירטה כמה גראדים באזור אשקלון. צה"ל נמנע שוב מתגובה מסיבית שעלולה לדרדר את האזור להסלמה בלתי נשלטת. הפסקת אש (עד הסבב הבא). מעשה שבשגרה. עד מתי?
אין כיום עוררין שיישובי הדרום חשופים לירי של רקטות ופצמ"רים, והתושבים מנהלים את שגרת חייהם בצל הממ"דים. יישובי עוטף עזה נמצאים בטווח קצר מדי ממקורות הירי, מתחת לגבול הביצועים של מערכת כיפת ברזל. בניגוד להבטחות מערכת הביטחון. בהתאם לציפיות של אנשי מקצוע בלתי משוחדים, שנאמרו מראש.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעת סיורו בדרום כי החליט "לאמץ מיגון של כל המרחב, בין 4.5 ק"מ ל-7 ק"מ, ובכך נשלים את הגנת תושבי הדרום" (גילי כהן ויניר יגנה, הארץ, 25.10.12).
בשורה מרנינה? לא בהכרח.
לפני כשנה חשף מי שהיה באותה עת השר להגנת העורף, מתן וילנאי: "כל היישובים במרחק של עד 15 ק"מ מרצועת עזה ימוגנו באופן מלא" - כך חשף הערב (שני) השר להגנת העורף, מתן וילנאי (עצמאות), במהלך פגישה בנושא הגנת היישובים בדרום שנערכה בלשכת יו"ר הכנסת. "עד היום הממשלה אישרה למגן באופן דומה רק ישובים שהיו במרחק של עד 7 ק"מ מהרצועה (יהונתן ליס, הארץ 7.11.2011).
האם ההבטחה תמומש הפעם? ומה יהיה גורלם של היישובים במרחב של עד 15 ק"מ? האם זה הפתרון? מיגון פסיבי בלבד? ומה יהיה בצפון? האם עשרות אלפי הרקטות של החיזבאללה יישארו במחסנים? האם ימגנו גם את יישובי הצפון? את האתרים הכימיים במפרץ חיפה? האם האתרים האסטרטגיים של ישראל מוגנים? מרכז הארץ? גוש דן?
מתעלמים מפתרון אידיאלי
שאלות רטוריות אלה חוזרות ומעלות את השאלה, אותה אני וחבריי שואלים כבר שנים רבות: עד מתי תתעלם מדינת ישראל ממערכת הלייזר הכימי, סקייגארד, תולדה של מערכת הנאוטילוס, שפותחה בארה"ב בשיתוף תעשיות ישראליות לפני כ -15 שנה, ואשר הוכיחה יכולתה ב 46 ניסויים ב-100% הצלחה, בהם ייורטו פגזי ארטילריה, פצמ"רים ורקטות שונות?
מערכת הסקייגארד מוכנה לייצור. בידי מערכת הביטחון מכתב של חברת נורתרופ-גרומן, מחודש ינואר 2007, שבו התחייבה החברה רשמית להתחיל לספק מערכות סקייגארד במחיר קבוע, החל מחודש יולי 2008, בשיתוף עם התעשיות הישראליות והביעה נכונות לשאת בקנסות פיגורים.
8 מערכות סקייגארד יירטו כל רקטה או פצמ"ר שיצאו מרצועת עזה, לא משנה לאן הן נורו, לשדרות, אשקלון או תל אביב. לא צריך להגן על כל עיר בנפרד. עקב מרחקם הקצר מן הגבול - הירי על יישובי עוטף עזה הוא רובו במסלול שטוח. הגובה המקסימאלי שאליו מגיע האיום הוא כ-550 מטר (גראד משופר לטווח של 15 ק"מ). זהו גובה נמוך מגובהו של בסיס הענן האופייני לאזור, שמתחיל בכ-700 מטר ומעלה. המסקנה: מערכת הסקייגארד תגן על יישובי עוטף עזה ברוב ימות השנה, גם במזג אוויר קשה. ההשקעה הנדרשת לכך כ-500 מיליון דולר (נכון להתחייבות נורתרופ-גרומן מינואר 2007, שצריכה להתעדכן). תחילת האספקה - תוך כשנתיים.
מערכת הסקייגארד אינה פתרון ייחודי להגנת יישובי הדרום בלבד. 28 מערכות סקייגארד נוספות יגנו על צפון הארץ, עד לקו חיפה - עפולה - בית שאן. 14 מערכות סקייגארד נוספות (סה"כ 48) יגנו על אתרים אסטרטגיים במרכז הארץ ובדרומה. במקרה של פתיחת חזית מזרחית משטחי יו"ש, יידרשו 32 מערכות סקייגארד נוספות (סה"כ 80) להגנה על מרכזי האוכלוסיה מזיכרון יעקב בצפון ועד אילת בדרום.
סה"כ עלות ההצטיידות ב-48 מערכות הסקייגארד הראשונות הוא כ-2 מיליארד דולר (נכון להתחייבות נורתרופ-גרומן מינואר 2007, שצריכה להתעדכן).
היתרון הכלכלי במערכת הסקייגארד הוא מכריע. בתרחיש שהוצג ע"י מערכת הביטחון, ירי של 1,000 טילים ורקטות ליום: עלות יום התגוננות אחד באמצעות טילי יירוט בלבד תגיע לכ-900 מיליון דולר! עלות יום התגוננות אחד באמצעות מערכת הסקייגארד תגיע לכ-2-3 מיליון דולר!
פי יותר מ-300 זול יותר (ניתן לבחור תרחיש אחר, יחס העלויות יישאר אותו)!
הסרת איום הטילים, הרקטות והפצמ"רים באמצעות מערכת הסקייגארד הוא פתרון מעשי. הסרת איום הטילים והרקטות באמצעות טילי יירוט בלבד הוא "חלום באספמיה", כהגדרתו של משה ארנס.
הפתרון האופטימלי מצוי בשילוב של מערכות הסקייגארד עם מערכות טילי יירוט, כאשר מירב היירוטים יבוצעו באמצעות מערכות הלייזר, שתפעולן זול משמעותית. פתרון משולב של לייזר כימי (סקייגארד) וטילי יירוט יוכל להגן על העורף כולו, בכל מזג אוויר, בלא מגבלה כלכלית אמיתית ולמשך זמן לחימה ארוך ככל שיידרש.
פניה של ממשלת ישראל לממשל האמריקני תוכל להתניע מחדש את הפעילות במערכת הסקייגארד. אנו קוראים לממשלה לעשות כן. הימנעות מכך תהווה את אחד מהמחדלים החמורים ביותר בתולדות המדינה.
סוגיה זו של הגנת העורף חייבת להבחן בהקדם בוועדת בדיקה מקצועית ואובייקטיבית לפני שיהיה מאוחר מדי.
אנו חוזרים ומצהירים שחברי עמותת "מגן לעורף" חפים מכל אינטרס אישי או טובת הנאה כלשהי, ופעילותנו היא כולה בהתנדבות, לטובת ביטחון ישראל.

הכותב הוא יו"ר עמותת "מגן לעורף", מומחה למערכות לייזר
תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  26/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרום אין כל חדש
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מפתחי הסקייגראד כנראה לא מקורב ל"ת
רעיון אדיר   |  26/10/12 20:49
2
אתה מנסה שטיפת מוח !
ישמעאל   |  26/10/12 21:55
3
שומרים זאת למקרה של התקפות  ל"ת
במרכז החשוב.  |  27/10/12 01:39
4
מעניין מי שילם עבור ה"כתבה" ? ל"ת
אבי666  |  27/10/12 05:43
5
הסבר מדוע לדעתך לא רוכשים זאת? ל"ת
יהודה דרורי  |  27/10/12 09:18
6
מדוע צבא ארה"ב לא מצטייד בזה? ל"ת
שאלה קשה  |  27/10/12 10:18
 
- מדוע צבא ארה"ב לא קונה את כיפת
בן צבי  |  27/10/12 23:22
7
הפוך , גוטה , הפוך !
יהושע קוצינסקי  |  27/10/12 14:10
 
- גם הגנה וגם התקפה. לא רק התקפה ל"ת
אל"מ (דימ.)  |  27/10/12 16:01
8
כתבה שיווקית.
53229  |  27/10/12 17:04
9
צמרת צה"ל נרדמה איכן רמת חובב?
בר דרור דוד  |  27/10/12 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
תגובה למאמרו של אלוף בן ,"אילו הייתה בחירה ישירה": לדברי בן החזרת השיטה הישנה לא הקימה את המפלגות מהריסותיהן. נשארנו על סלט מפלגתי ואיבדנו בדרך גם את היכולת לבחור בין מנהיגים". אולם הדבר נובע משינוי שיטה רעה אחת לשיטה רעה שנייה
אברהם הללי
הבחירה מה היא - ריב אחים או מחלוקת    ריב אחים מותיר צלקת, מחלוקת מעשירה ומדלקת
דניאל גיגי
שלי יחימוביץ' מאמינה ביצירת חברה שבה יש ערבות הדדית, ולכן אין פלא שהיא מיישמת את המדיניות הזאת גם בתוך מפלגתה ומנסה לקדם רשימה שאינה מבוססת על חלוקה מגזרית    התפיסה האידיאולוגית הזאת תחזק לא רק את מפלגת העבודה אלא את החברה הישראלית כולה, ולכן כולנו צריכים לתמוך בכך גם אם אנחנו חשים נפגעים
צבי גיל
העיתונות הכתובה בתהליך של אנורקסיה וחידלון    יש לשמור על השריד של האיכות - 'הארץ'
דן אלון
"הצבא צועד על קיבתו" אמר פעם מצביא גדול ונמוך קומה. אבל נתניהו הוא ההיפך מנפוליאון. נתניהו הוא מצביא קטן ובעל אגו גדול. שאם לא כן, הוא היה אמור להבין שגם הכיבוש צועד על קיבתו. כל קולוניאליסט מוכן לחיות עם הידיעה שהוא עושה עוול מוסרי אם זה משתלם לו. למצביעים של נתניהו העסק כבר לא השתלם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il