X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבט רענן על הטלטלה הפוליטית אם אין מדובר בתחילת הסוף של כל המפלגות הקטנות והתכנסות המפלגות לשתי גושים עיקריים יכול מאוד להיות שבהנחה שהאיחוד יקבל הרבה מנדטים (40-50) עדיין מדובר בהפסקת תהליך הסחיטה
▪  ▪  ▪
הצלחה והימור [צילום: פלאש 90]

אתמול בערב נפלה עלינו פצצה משום מקום, פצצה שאף אחד ואפילו הפרשנים הבכירים ביותר לא הצליח לחזות מראש: איחוד רשימות בין הליכוד לבין ישראל ביתנו ובעצם ריצה בתור רשימה אחת מאוחדת.
האיחוד יכול להתפרש לשתי הכיוונים, לאיחוד יש פוטנציאל הצלחה עצום אך עם זאת, הפוטנציאל מהול בהימור מסוכן מאוד.
היתרונות באיחוד:
  • תחילת הסוף או תחילתה של ההתחלה: סיכוי שזאת רק התחלה של התכנסות מפלגות לשתי גושים עיקריים, דבר מעולה שרק יחזק את המשילות ויפחית את אפשרות הסחיטה של מפלגות קטנות דבר אשר יוביל ליציבות ויבטל את שיתוק המערכות שהמערכת לוקה בו כרגע, ובעצם יביא לנבחר את האפשרות לשלוט ולשקף את אשר נבחר לעשות.
  • גם אם אין מדובר בתחילת הסוף של כל המפלגות הקטנות והתכנסות המפלגות לשתי גושים עיקריים ("באופן ספונטני ולא מכוון") יכול מאוד להיות שבהנחה שהאיחוד יקבל הרבה מנדטים (40-50) עדיין מדובר בהפסקת תהליך הסחיטה שכן, המפלגה תהיה פחות תלויה במפלגות אחרות ואכן, תוכל למשול באופן כמעט מלא, דבר שיוכל להוביל לשינוי מלאכותי ומכוון בשיטת הבחירות ושינויה למודל יציב יותר ולשינוים נוספים כמו: שינוי מבנה המשק למשק יותר פתוח וחופשי, שינוי מערכת המשפט ובכלל אפשרות לחלוקת עבודה נכונה יותר בין הרשות המבצעת, לשופטת ולמחוקקת(הפרדת רשויות) ואולי אף שינוי חוק הגיוס לצבא, הדברים שרשימה כזאת יכולה לעשות הם עצומים ואינם נגמרים בדוגמאות שהבאתי, כמובן שכל זה בהנחה שאכן היא תקבל מנדט גדול מהעם.
  • הורדת מספר השרים וכתוצאה מכך הורדת התקציב הממשלתי: נגזרת ישירה מיציבות היא חוסר הצורך לרצות מפלגות כאלו ואחרות, דבר אשר יגרום לכך שלא נראה בממשלה הבאה משרדי שרים שאין בהם צורך, דבר אשר יוביל להפחתת הוצאות הממשלה.
החסרונות באיחוד:
  • החלשת המרכיב של הליכוד: במצב שנוצר, מצב של שריון מקומות ברשימה לאנשי ליברמן הנבחרים בפריימריז של הליכוד עלולים למצוא את עצמם במקומות נמוכים יותר מאשר ציפו להם ובכלל, אנשים שיועדו להיות שרים ימצאו את עצמם כחברי כנסת בלבד, שכן-המרכיב של הליכוד בממשלה עתיד להיות קטן יותר. אנשים שיועדו להיות בכנסת עלולים לא למצוא את עצמם שם כלל.
במידה וההנחה שהרשימה המאוחדת תזכה להרבה מנדטים לא נכונה אז הסכנה לחברי הליכוד עוד יותר גדולה ורבים ימצאו את עצמם מחוץ לכנסת.
דבר זה דרך אגב הוא מחיוב המציאות במידה ואכן רוצים לרוץ בצורה משותפת אך לא כמפלגה מאוחדת מלאה, ברגע שתהיה מפלגה מאוחדת מלאה, מפלגה שהיא כל הגוש, לא יהיה צורך בשריונים אלא בפריימריז לכלל החברים דבר אשר יגרום לאנשים הפופולריים שהציבור הימיני מזדהה איתם לצוף למעלה ולאלו שלא, לא.
לסיכום: הפוטנציאל של האיחוד הזה הוא עצום ויכול להביא לשינוים חשובים בחברה הישראלית, אך בשביל שהפוטנציאל ימומש יש צורך במספר דברים בסיסים: האחד, שאכן העם יביא את המנדט למהלך זה, קרי מספר רב של מנדטים והשני, שאכן הנבחרים יממשו את הפוטנציאל וירצו לעשות את השינויים הנחוצים - במידה ואחד מהם לא יקרה כל הצעד הוא בזבוז זמן וכח. באשר להורדת הערך של הליכוד, אכן נבחרנו יצטרכו להילחם יותר על כל קול וקול בפריימריז אך ככל הנראה צעד זה הוא קורח המציאות (במידה וינוצל נכון), ברגע שהגוש יהפוך לעניין קבוע ולא יהיה צורך בשריונים, ערכו של הליכוד האמיתי יחזור ולפי אמונתי ישלוט בגוש.
בסופו של יום מוקדם מדי להגיד אם הצעד הזה נכון או לא, מה שכן ניתן להגיד בוודאות שמדובר בהימור שאם יצליח וינוצל נכון, המדינה רק תזכה.

תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אמנון יצחק  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאלה יקירה  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  זהבה גלאון  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מקסים אוקנין  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה צרפתי  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן אגסי  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד: בין הימור מסוכן לבין פוטנציאל גדול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
האם אחיזת העיניים שלראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו אין תחליף – נכונה?
צ'לו רוזנברג
שוב נשמעות המנטרות המוכרות של קברניטי ישראל על פעולות מכאיבות בעזה, על תגובה נחושה, על שישראל תעשה הכל כדי למנוע ירי רקטות מעזה    ישנם שני פתרונות וכל השאר ברברת וכיסוי תחת של הקברניטים
עודד עמיחי
עד מתי תתעלם מדינת ישראל ממערכת הלייזר הכימי, סקייגארד, אשר הוכיחה יכולתה ב-100% הצלחה, ובזכותה ייורטו פגזי ארטילריה, פצמ"רים ורקטות שונות?
יוסי ברנע
תגובה למאמרו של אלוף בן ,"אילו הייתה בחירה ישירה": לדברי בן החזרת השיטה הישנה לא הקימה את המפלגות מהריסותיהן. נשארנו על סלט מפלגתי ואיבדנו בדרך גם את היכולת לבחור בין מנהיגים". אולם הדבר נובע משינוי שיטה רעה אחת לשיטה רעה שנייה
אברהם הללי
הבחירה מה היא - ריב אחים או מחלוקת    ריב אחים מותיר צלקת, מחלוקת מעשירה ומדלקת
רשימות נוספות
פולישוק חוזרת: שיבת דרעי אינה נסבלת  /  איציק וולף
ליברמן: ההחלטה על האיחוד - לפני חודשיים  /  איציק וולף
המפץ הסרוג יוצא לדרך  /  ההנהגה הצעירה
מגשימה את חזון הציונות  /  דניאל גיגי
סופו של הליכוד  /  דן אלון
נשק יום הדין של השמאל  /  ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il