X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפצצה הפוליטית, שהטילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ליברמן בסוף השבוע, פורסמה כמה ימים לפני תחילת אירועי הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין 17 שנה אחרי, שום דבר לא השתנה, וברור לכולם כיום שזה לא הכדור האחרון
▪  ▪  ▪
האנדרטה לזכר רבין. שום דבר לא השתנה [צילום: איתמר לוין]

הכדור שרצח את רבין לפני 17 שנה חיסל תקופה בחייה של המדינה. הוא חיסל את השפיות, את היכולת לשלב עוצמה, כוח ונכונות להגיע לשלום לא רק דרך הכדורים. רבין לא אהב את אויבנו בלשון המעטה, אבל ממרום גילו וניסיונו הוא הבין שחייבים לנסות את הדרך של מו"מ ושלום. נכון, כל המנהיגים שלנו רוצים שלום אבל רבין היה מאותו זן של מנהיגים שהבינו שכדי להגיע למטרה, השלום, אנו יכולים לקחת סיכונים בחתימת הסדרי שלום עם שכנינו, למרות ועל-אף כל המגרעות.
הכדור שהרג את רבין חיסל את התקופה הזו ובמקום זה קיבלנו הנהגה עם יד קלה על ההדק (שרון, אולמרט) ומנהיגים שבמקום לעשות, מדברים ומאיימים על כל העולם.
הכדור שהרג את רבין לא היה בודד. זה היה המשך של מטר כדורים מסוג אחר, כדורי הסתה, שנאה והרס שזרעו, אלו שמנהלים כיום את המדינה והולכים לקבל 50 מנדטים לפי הסקרים של ארתור פינקלשטיין, האיש שטעויות אינן בלקסיקון שלו.
גם הימין יודע את האמת
הכדור שהרג את רבין לא חיסל את האווירה העכורה הזו. הימין נכנס למגננה כוללת על תקן של נעלבים, מאחר שהשמאל כביכול האשים אותו באחריות לרצח. אבל גם אנשי הימין יודעים היטב את האמת, יודעים מי בדיוק הסית, ומי בדיוק לא נענש עד היום.
17 שנה אחרי, וערב יום הזיכרון לרצח רבין מדינת ישראל מתעוררת לחלום בלהות. הקיצונים, חסידי הפשיזם האימתני, שהיו מאז ומתמיד בספסלי הימין, פרצו קדימה, והם יושבים ליד ההגה.
17 שנה לאחר הרצח גם תנועת העבודה ואלו המזוהים איתם, (רבין לא היה איש שמאל, בהגדרה) לא למדו כלום. הפלגנות, חוסר היכולת להתאחד, המאבקים הפנימיים, שאפיינו גם את התקופה של רבין -פרס נמשכים כרגיל. מי שחשב שסיסמאות יפות, שירי זיכרון וקלישאות על מצבן העגום, יבואו במקום עשייה, טועה.
גם השנה ימשיכו מעריציו של רבין להתקוטט על הזכות לקיים עצרת זיכרון לזכרו. אין דבר יותר עצוב מזה. מה שמוכיח שהכאב הגדול ביותר הוא ששום דבר לא השתנה. הכדור שרצח את רבין לא היה האחרון.

תאריך:  28/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלגולו של כדור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איזה קשקוש הזוי ומטומטם
רני  |  30/10/12 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
קשישים רבים הזכאים למטפל/ת סיעודי במסגרת חוק סיעוד של הביטוח הלאומי לא תמיד מקבלים את מלא מכסת שעות הטיפול שאושרו להם    הפיקוח על המטפלים הסיעודיים לא צמוד ורחוק מלהיות מספק ויש מטפלים המנצלים עובדה זו ומדווחים על שעות עבודה שלא ביצעו ומקבלים שכר מהמדינה ומכספי ציבור, עבור שעות עבודה רבות שלא ביצעו
ניצן הורוביץ
זה לא רק עניין "אסטרטגי". עם מי הולכים. זה קודם כל השאלה במה אנחנו מאמינים, מה אנחנו רוצים שיהיה כאן. מול החזירות הכלכלית של ביברמן אנחנו מאמינים בצדק חברתי. הוכחנו זאת. מרצ מדורגת כסיעה החברתית המצטיינת בכנסת. אבל זה לא הכל. זה דגל אחד. יש עוד שניים ובלעדיהם אין צדק חברתי, ואין צדק בכלל: פתרון מדיני והפרדת דת ממדינה
ראובן לייב
הדבק בין הליכוד לישראל ביתנו לא אמור להחזיק מים לאורך ימים משום שהוא מנוגד בתכלית לרוח תומכיהם השרופים של שתי המפלגות בנפרד, ומשנה באורח מהותי את תדמיתן    בתור שכזה הוא דווקא עשוי להחליש את כוחן עוד לפני הבחירות ולגרום לפילוג כבר מיד אחריהן
הרב אליהו קאופמן
אני דווקא בעד חוק שיחסום את העבריינים מלהיבחר. אבל התנאי שלי הוא אחד: חוק כללי וללא שום משוא פנים. חוק שלא ייעצר בפרלמנט אלא יחול גם על תפקידי הנבחרים ברשויות המונציפליות
דן אלון
עם הקרדום הגזעני המפורסם המשמש אותו כדי לחפור לעצמו משרות של דירקטור מטעם הניכור, עם קריירה כלכלית מפוארת בשירות אדוני הארץ וטייקוניה, ועם משרה בכירה ב"אקסלנס", שאחראית לזרע הפורענות של אופנת התספורות, ולאחר שהבאנו אילנות גבוהים בשם אומרם, נסכם עם תרומתו של שלמה מעוז לספר הציטטות העולמי. זה האיש שכינה את הדור הצעיר: "טפילים"
רשימות נוספות
העצרת בכיכר: קריאות בוז לרב של עופרה  /  עידן יוסף
ריבלין יכריז באזכרת רבין: אוסלו מת  /  איציק וולף
פרס: אוסלו הפך אותנו ממובלים למובילים  /  מירב ארד
נמאס לי  /  איתמר לוין
וזה לא נגמר  /  יצחק מאיר
מי השוחט ומי הקורבן?  /  בעז דרומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il