X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני יודע מאין בא השם "סנדי" אבל "הוריקן" שמגיע בשבוע של פרשת וירא - בה ברית המילה נלחמת נגד סדום ועמורה. צריך להיות שמו בישראל: יצחק
▪  ▪  ▪
הסופה סנדי משתוללת בניו יורק [צילום: AP]

מאחר שאנחנו - ראשית דבר, יהודים מאמינים בני מאמינים ששרדו עד היום אך ורק בזכות האמונה בקדוש ברוך ובתורתו, הרי שכל מה שניתן לנו כמו כל מה שפוגע בנו הרי שאנו צריכם להפנות את עינינו לשמים ולהודות או מנגד לחקור "בשל מה באה עלינו הרעה הזו". בגמרא כתוב במפורש ש"אין באה פורענות לעולם אלא בשל ישראל". ה"הוריקן" האחרון בניו-יורק - מושבם של מיליוני יהודים, לא "נפל מהשמים" בלי סיבה. בכל צרה יהודי צריך לשאול את עצמו מה חטא ומה פשע, ואח"כ לערוך חשבון נפש על מה לא מחא ועל מה עבר לסדר היום - בדברים שאחרים חטאו ואילו הוא עמד מהצד ושתק, שהרי "ישראל ערבים זה לזה" ו"זה בזה".
הטילו ספק בציווי האלוהי
ה"הוריקן" הנוכחי נפל בשבוע שבו חל "יום השנה" - על-פי המסורה היהודית, למבול ובשבוע שחלה פרשת "וירא" שהיא, היא פרשת ברית המילה של "מעשה אבות סימן לבנים" ו"נעשה ונשמע". ברית המילה של לך לך הייתה של אברהם אבינו, ישמעאל ועבדו "דמשק אליעזר" וכל אחד מהם עבר אותה בגיל אחר כאשר חלק עשו זאת רק כמילה ללא פריעה וללא מציצת דם. אבל הברית של "וירא" הייתה הברית מילה של עם ישראל על-פי ציווי הקב"ה ולכן יצחק אבינו עבר אותה בגיל שמונה ימים ועם הפריעה ומציצת הדם.
מי שמנסה לפגוע בציווי הזה - כלומר, להטיל ספק "רפואי" במצוות ברית המילה על כל שלביה, מטיל ספק בציוויו של בורא העולם, ואת זאת עשה ראש עיריית ניו-יורק. מילא, אם היה נוכרי מעולל לנו זאת הרי שהקטרוג לא היה עולה לשמים אבל מאחר שביהודי עסקינן - מייקל בלומברג שמו, הרי שיש כאן "ערבות ישראל" וקול המלחמה של מקיימי המצוות לא היה מספיק רם ונישא. וכשאין ענות גבורה באה הפורענות על העיר שראש פרנסיה - יהודי, מפקפק במצווה אלוקית וגוזר גזירה להכריח יהודים לכתוב על קרן השור שאין להם חלק באלוקי ישראל.
בניו-יורק יודעים יהודים אמריקנים להשתולל נגד נשיאם אובמה על נגד הקמת מדינה פלשתינית אך כשמדובר בגזירה על דת ישראל - גזירה שרק עמים השטופים בעריות ובזימה גוזרים (יוון הרשעה, רומי האכזרית ועכשיו ארה."ב עם עיר התועבה סן פרנציסקו) הרי שהיהדות החרדית יושבת על קול דממה דקה. על כך כבר כתבו רבותינו שהקב"ה מקונן על כך שעל כבודה של פילגש מחיתם ועל כבודי מחלתם"!.
הרב פינקוס זצ"ל כתב - לאחר השואה המרה, כי "חוקי נירנברג" היו ההזדמנות האחרונה להבין ברמז מהשם הטוב כי יש לעשות תשובה. ומדוע? בסה"כ החוקים הללו די זהים לחוקי התורה. החוקים הללו באו להפריד בין ישראל לגויים - להתרחק מלימודי הנוכרים, לא להיכנס לתרבות הגרמנית, לא להתעסק בספורט הגרמני ובעיקר האיסור להתבולל עימם. אם היהודים היו מקבלים על עצמם את ה"גזירות" הללו בהבנה ואף בשמחה ויודעים כי מהשם נעשה הדבר הרי שהרב פינקוס סובר שגזירת השואה לא הייתה יוצאת מהמדינה שהרפורמה וההסכלה אכלו מבשר דת אש למו. אבל כאשר היהודים יללו שם כי רצונם בהטמעות נפל הפור וניזרה הגזירה ולא רק על "גרממיה של אדום".
המילה - על כל שלביה, שמרה על עם ישראל בכל הדורות וכאשר באו מגיפות על אירופה של ימי הביניים או על המזרח ואפריקה היהודים היו אלה שדתם חיסנה אותם יותר מכולם ונפגעיהם היו כאפס לעומת האומות בתוכן חיו. מחלות הפריצות משתוללות בעולם אך בנתיים איש עוד לא חוקק למשל חוק שמאלץ את אנשי התועבה לחתום על כך שבהיפתח מועדוניהם הם חייבים להצהיר כי הם יודעים שיחסיהם יביאו את ה"אידס" ושאר המחלות הנוראיות. אבל מפני ברית המילה האלוקית כולם דואגים.
לא לחינם בפרשת וירא נכתב על ברית המילה של יצחק אבינו לצד חורבן סדום ועמורה. "מרעיבו שבע ומשביעו רעב". זהו כל ההבדל בין סדום ועמורה לצאצאי אברהם, יצחק ויעקב אבותינו. בכל פעם שעלתה בעולם מעצמה שהתירה את העריות והפריצות באה גזירה על המילה - יוון ותרבותה ההלניסטית, רומי המושחתת שחרבה מעריות וזימה ועכשיו ארה"ב המתירנית אך כשיהודי עומד בראש הגזירה המכה כפולה ומכופלת. כך זה היה כשהקומוניזם הכפרני הועלה ע"י יהודים כקרל מרכס, ליאון טרוצקי ורוזה לוכסמבורג וכך זה היום עם מייקל בלומברג שצריך להבין בימים אלה כי עושרו ומעמדו הם כאפס לעומת ה"הוריקן" ששלח ה'. אצל רודולף גו'ליאנו זה לא היה קורה.
אינני יודע מאין בא השם "סנדי" אבל "הוריקן" שמגיע בשבוע של פרשת וירא - בה ברית המילה נלחמת נגד סדום ועמורה. צריך להיות שמו בישראל: יצחק.

תאריך:  31/10/2012   |   עודכן:  31/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זו לא סנדי, זה יצחק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עת לחזור לתנך
אל קנוא  |  1/11/12 08:35
2
ומה יהא עלינו?
רחמים  |  1/11/12 09:59
 
- רחמים הסר דאגה מליבך
איריס כהן  |  1/11/12 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
למרות שאתה טועה יגאל, מפלס היהירות שלך גבוה. מבחינתך, גם אם תצא מהקלפי עור ועצמות, תמשיך להטיח באחיך מימין את אותם שקרים על ההסתה שקדמה לרצח רבין. למענך, אחי המעצבן, הלכתי לארכיון...
מנחם רהט
שום שיקולים בנוסח "אנחנו חייבים לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל, לשמור על מקומות העבודה, לפעול להוריד את יוקר המחיה" שבאמצעותם הסביר נתניהו את המיזוג עם ישראל ביתנו, אינם אמיתיים    אז מה באמת עומד מאחורי הקשר הגורדי החדש נתניהו-ליברמן?
עו"ד אלון קוחלני
ארגונים המבקשים להוציא את מערך המחשוב הארגוני ולהעבירו לענן, טוב יעשו אם יאמצו פרקטיקה של ניהול סיכונים, כמו זו שמציעה קוזו, הכוללת כלים לזיהוי סיכונים, תוך שהם נעזרים בעורכי דינם, לא רק בניסוח החוזה    טכנולוגיית מחשוב ענן מציבה אתגרים לעורכי דין
איתן קלינסקי
אני מבקש במאמר זה לתת ביטוי להערכתי הרבה, שנשים רבות מפלסות לעצמן דרך לעבר הבמה הקדמית של החיים הפוליטיים בישראל ותופסות מקום ראוי ונכבד בהנהגת מפלגות פוליטיות    לגישה שלי, המצדדת בשילוב נשים רבות בצמרת המערכת הפוליטית, אני מבקש להביא תנא דמסייע מעולם המקרא
מאיר אלרן, אלכס אלטשולר
מאחורי התרגיל להיערכות לקראת רעידת אדמה עמדה ההנחה, שישראל אינה מוכנה כראוי לרעידת אדמה רחבת היקף ונפגעים. לתרגילים בכלל ולתרגיל הנוכחי במיוחד חשיבות רבה בכול הקשור להתכוננות המערכתית ברמה הלאומית והמקומית. אלה מבטאים נאמנה את ההנחה המכרעת, כי יש קשר ישיר וחיובי בין התכוננות הולמת לבין צמצום נזקי אסונות צפויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il