X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מציע לשוב לבשורת הכנסת הראשונה בישראל (בחירות 1949) אליה רצה מפלגת 'החזית הדתית' שכללה את המזרחי, הפועל המזרחי, אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל. הדגל צריך כיום להיות המכנה המשותף: "צביון יהודי למדינת ישראל"
▪  ▪  ▪
רק שס יכולה להציג חזית דתית [צילום: פלאש 90]

שמאלה לסדום
בשבת שעברה הציג אברהם אבינו ללוט שאלת סקר: ימין או שמאל, כמצוטט לעיל: "אם השמאל ואֵימינה ואם הימין ואשמאילה". לאן נטה לוט כשבחר "את כל ככר הירדן", האם פנה ימינה או שמאלה? חז"ל גילו לנו רז זה בהקשר להצעת ימין-שמאל נוספת שנקרא עליה בשבת הבאה, פרשת חיי שרה; אליעזר המבקש את ידה של רבקה לבן אדוניו מפציר במשפחתה: "הגידו לי, ואם לא... ואפנה על ימין או על שמאל". ודרשו חז"ל במדרש (ילק"ש חיי שרה קט) "על ימין - זה ישמעאל, על שמאל - זה לוט, שנא' 'אם השמאל ואימנה'".
המפרשים, בעקבות חז"ל והתורה הפנימית, מפרשים את מושגי 'ימין' ו'שמאל' כמקבילים למושגי 'חסד' ו'גבורה' או 'רחמים' ו'דין'. בפרשתנו, כידוע, לוט אישמאיל חזק; הוא תפס את מקומו על כס הדין בסדום (יט,א) רבת החטאים (יג,יג; יח,כ). הדוד אברהם נהג עמו במידת החסד והצילו פעמיים: בשבוע שעבר משבי ארבעת המלכים (יד,יד), והשבת הצילו שוב ממהפכת סדום ועמורה (יט,כט: "ויהי בשחת אלקים את ערי הככר ויזכור אלקים את אברהם וישלח את לוט מתוך ההפכה"). אשתו, שכנראה הייתה דבוקה יותר ממנו בערי הככר ה'שמאליים' וחששה מלאבד את הקשר עמם, "ותבט אשתו מאחריו" - פגעה בה מידת הדין "ותהי נציב מלח" (יט,כו).
הת'גוש'שות
בשבוע שעבר התבשרנו על מפצון פוליטי; ראשי מפלגות 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו' הכריזו על רשימה משותפת לכנסת וריצה בפתק אחד לבחירות. המטרה: צמצום קשת המפלגות והתייצבות לפני הבוחר בגושים גדולים הנחזים כאטרקטיביים יותר. במקום לתפור קואליציות לאחר הבחירות - נארוג אותן לפניהן. האם מהלך זה יוביל ליותר מנדטים? חושיי הפוליטיים אומרים כי לאו-דווקא, ויתכן כי ההיפך הוא הנכון. חלק ממצביעי הליכוד ירתע מהטיית ימין חזקה, ויעדיף משהו יותר סולידי, מרכזי. אך לא לחשבונאות פוליטית נועדו דבריי, אלא כצופה מן הצד או ממעל, על הנטייה להתגבשות גושית המשווקת כ'אמריקה', בה הבוחר מכריע בין שתי מפלגות גדולות.
ואם בגושים עסקינן, הם נחלקים בהגדרה לימין, שמאל ומרכז. אני מעריך כי בימים הקרובים נראה התגוששות (מלשון הפיכה ל'גוש') גם בשמאל וגם במרכז. כל גוש יתגבש, לאחר שיפתור את הבעיות הפרסונליות, שהן העיכוב העיקרי. הגוש ינסה לנגוס מעמיתיו, תוך עירפול במתכוון של ההגדרות 'ימין-מרכז-שמאל', הן בשאלות שלום-ביטחון והן בסוגיות חברה וכלכלה. אלו כללי המשחק הנוכחי ונראה מה יהיו חלומותיו.
למען האמת, 'משחק' זה הוא אנטי דמוקרטי בעליל. ההתלכדות הגושית נכפתה על ה'ליכוד' ו'ישראל ביתנו' ע"י מנהיגיהן הסמכותיים ללא עוררין. מרכזי המפלגות נדרשות רק לאשר את ההסכם שנחתם באישון לילה מאחורי הפרגוד, כולל את הנוסחה לשילוב מועמדי הרשימה המשותפת, ואולי גם הנחתות פרסונאליות. כאמור, הכל צופים התגבשות גושית מאולצת גם ב'שמאל המתון', אך שם הבעיות הפרסונאליות וכללי הדמוקרטיה מעכבים מהלך כזה ביתר שאת ועוז.
וב'מרכז' אין בכלל בעיה. באורח מסורתי הוא שמור למפלגה(?) אדמו"רית הצצה מדי בחירות ומתיימרת לכבוש את המפה הפוליטית בחסות הקולות הצפים או מצביעי האנטי. הפעם זו 'מפלגת התקשורת' שכולה אופורטוניזם של תקשורתן אמביציוזי, המתמחה בעירפול עמדות. אין לו שום עכבות פרסונאליות או דמוקרטיות, שהרי על פיו ישק הכל ומי יאמר לו מה תעשה (פרט ליועצי תקשורת ולסוקרי דעת קהל). נראה מתי יחלפו חלומותיו החד-פעמיים.
הדת - פירוד או חיבור?
בין כל אלו מתרוצצות המפלגות הדתיות כשמורות טבע אקזוטיות. הן מרחפות על פני צירים אידיאולוגיים מלאכותיים למדי, ונחלקות ביניהן ובתוכן פנימה בפרמטרים של 'ימין-שמאל-מרכז', כולל בהקשר הדתי. כל אחת מהן בטוחה כי תיבנה על ברכי קליטת פליטי 'גוש הימין' שהוכרז זה עתה. לדידי, חוששני כי בשורת גוש הימין תקטין את כוחם של המפלגות הדתיות המפוצלות. ראו כמה כיפות רבות, מכל הגוונים, בולטות במרכזי כל מפלגות הימין ובקרב עסקניהן.
אני מציע לשוב לבשורת הכנסת הראשונה בישראל (בחירות 1949) אליה רצה מפלגת 'החזית הדתית' שכללה את המזרחי, הפועל המזרחי, אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל. הדגל צריך כיום להיות המכנה המשותף: "צביון יהודי למדינת ישראל" וזהו. המפתח הפרסונלי: המצב בכנסת הנוכחית או סקרים עכשוויים.
אינני תמים ואני יודע כי הרי-הררים של שאלות פרסונאליות בלתי עבִירות ניצבות בדרך, וגבעי-גבעות של שאלות אידיאולוגיות, עבִירות לשליש ורביע. אעפי"כ אני סבור כי בשורת ה'חזית תסייע לעקוף גם בעיות אלו. מי יכול להוביל מהלך זה? רק ש"ס!

תאריך:  31/10/2012   |   עודכן:  31/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזית דתית עכשיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא צודק הוא צודק הוא צודק! ל"ת
שינשין  |  31/10/12 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
אינני יודע מאין בא השם "סנדי" אבל "הוריקן" שמגיע בשבוע של פרשת וירא - בה ברית המילה נלחמת נגד סדום ועמורה. צריך להיות שמו בישראל: יצחק
נרי אבנרי
למרות שאתה טועה יגאל, מפלס היהירות שלך גבוה. מבחינתך, גם אם תצא מהקלפי עור ועצמות, תמשיך להטיח באחיך מימין את אותם שקרים על ההסתה שקדמה לרצח רבין. למענך, אחי המעצבן, הלכתי לארכיון...
מנחם רהט
שום שיקולים בנוסח "אנחנו חייבים לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל, לשמור על מקומות העבודה, לפעול להוריד את יוקר המחיה" שבאמצעותם הסביר נתניהו את המיזוג עם ישראל ביתנו, אינם אמיתיים    אז מה באמת עומד מאחורי הקשר הגורדי החדש נתניהו-ליברמן?
עו"ד אלון קוחלני
ארגונים המבקשים להוציא את מערך המחשוב הארגוני ולהעבירו לענן, טוב יעשו אם יאמצו פרקטיקה של ניהול סיכונים, כמו זו שמציעה קוזו, הכוללת כלים לזיהוי סיכונים, תוך שהם נעזרים בעורכי דינם, לא רק בניסוח החוזה    טכנולוגיית מחשוב ענן מציבה אתגרים לעורכי דין
איתן קלינסקי
אני מבקש במאמר זה לתת ביטוי להערכתי הרבה, שנשים רבות מפלסות לעצמן דרך לעבר הבמה הקדמית של החיים הפוליטיים בישראל ותופסות מקום ראוי ונכבד בהנהגת מפלגות פוליטיות    לגישה שלי, המצדדת בשילוב נשים רבות בצמרת המערכת הפוליטית, אני מבקש להביא תנא דמסייע מעולם המקרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il