X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התרגלנו שהמחוקק הממוצע שיודע להסתער כארי בענייני שמאל-ימין והצלת המדינה מהמפלגות האחרות, מורח או מנפנף את הפונים אליו בעניינים אזרחיים. הגיעה העת לשים לכך קץ, ולתבוע מהמפלגות תוכנית מסודרת, כיצד יטופלו העניינים היומיומיים
▪  ▪  ▪
פתקי מפלגות. מבקשות את אמון הבוחר ללא התחייבות חברתית [צילום: פלאש 90]

ללא התחייבות כיצד יטופלו עניינים אזרחיים
מפלגות מבקשות את אמון הבוחר, בלי לספר לו כיצד הן מתכוונות לטפל בנפגעי ההוצאה לפועל, נפגעי הבנקים והמשכנתאות, מאגרי חומרים מסוכנים וזיהום אוויר במפרץ חיפה, נכים שזקוקים לגוף יציג (יש 800 עמותות), נפגעי מס רכוש שרשות המיסים סוברת שלא התעללו בהם מספיק, נפגעי משרד הרווחה ובתי משפט לענייני משפחה, נפגעי מערכת המשפט, נפגעי מלכודות ומבוכי מס שעורכי דין מאבדים בהם דרכם, נפגעי התעמרות מערכת המיסים, נפגעי הדיור הציבורי, ועוד.
הן לא מספרות לבוחר כיצד יטפלו בנפגעי מערכות דורסניות - אינטרנט, טלפון, טלוויזיה שגובות ממך כספים בשיטת מצליח ומסרבות להמציא לך אישורים בכתב, נפגעי מוסדות המצפצפים עליך, שהמענה הקבוע שלהן הוא "זמן ההמתנה ארוך מהרגיל", נפגעי עודף עורכי דין ומשפטיזציה, נפגעי ביורוקרטיה שעליה עושים קופה "מקצרי מעקפים" שהם בעיקר "פורשי המערכת" בבריאות, בוועדות תכנון, בהשגת אישורים שונים וכיוצ"ב, נפגעי עיריות הכותבות דוחות חנייה פיקטיוויים לנכים, התעמרות בייזמים ועסקים קטנים וכו', וכו'... תקצר היריעה.
כל הנ"ל הוא על קצה המזלג ועוד מבלי להיכנס לעניינים כלכליים, שכאן הסוף לא נראה לעין.
בלי צדק משפטי אין צדק חברתי
והעיקר ובמיוחד הן מתחמקות מלספר לך כיצד הן מתכוונות להתמודד עם... מערכת המשפט!!
יש מחוקקים הטוענים שאין להתערב במעשי הרשות השופטת. פשוט אגדה. אתה רואה כיצד במשחק כדורגל השחקנים פוגעים זה בזה, אך השופט לא שורק כי יש לו מזג שיפוטי נוח. במחשבה שנייה, זה נובע מכך שהוא מבין בשיפוט אך לא מבין בכדורגל אלא בטניס והוא נבחר בדיל. במשחק אחר שחקני קבוצה אחת מבצעים אינספור עבירות, והשופט לא מתערב, ומתברר לך שהשופט שיחק באותה קבוצה (או שאשתו עובדת שם, או שבנו משחק בליגה לנוער באותה קבוצה). ואז אתה פונה לראשי ההתאחדות שככה אי-אפשר, והם משיבים לך שבשיפוט הם לא מתערבים ומצידם, דחף את כל טענותיך למגירה או שלח פקס לכותל. כך נראים המחוקקים שלנו וכך נראה גם השיפוט שלנו.
מפלגות מסרבות לקטוע תופעות נפוטיזם וניגודי עניינים בין שופטים ועורכי דין, להקים גוף מבקר לפרקליטות, לגרום למצגי אמת בבתי משפט, להקטין את העומס (הדרך אינה בהגדלת מספר השופטים אלא בהקטנת מספר התיקים), לגרום לכך שאזרח יחוש שבבית המשפט נעשה משפט, להכניס מדדי איכות ויעילות (יש טכניקות ניהוליות מתאימות), להגדיר למערכת המשפט יעדים ולהתמודד נכון עם ליקוייה.
ולעצם העניין...
בעניינים אזרחיים, מפלגות למדו שאפשר להסתפק באמירה המשדרת "הצבע בשבילי וסמוך עלי שהכל יהיה בסדר", והציבור למד שאין לו למה לצפות, אלא למעשי נסים מהסוג של שר התקשורת משה כחלון, שעשה מה שצריך היה לעשות בתפקידו ועל כן הוא נחשב לפלא.
אלא שיש לנהוג הפעם אחרת, ולתבוע מכל מפלגה אג'נדה מפורטת מי וכיצד יטפל אצלם בעניינים אזרחיים ובמערכת המשפט, שיעניקו משמעות למושג כבוד האדם וחירותו.

כותב שורות אלה פרסם בימים אלה עצומה הקוראת למפלגות לנהל מפגשים עם קבוצות נפגעים: [קישור]
הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר), מחבר הספר "מערכת המשפט במשפט הציבור".
תאריך:  31/10/2012   |   עודכן:  31/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגות נטולות אג'נדה אזרחית וחברתית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הלקח של מה שקורה עם כחלון
ירוקון  |  31/10/12 21:18
2
איך מקטינים את מספר התיקים?
ינקו שידורי  |  1/11/12 06:16
 
- אכתוב מאמר בימים הקרובים ל"ת
שבתאי עזריאל  |  1/11/12 23:55
3
חג פורים חג בורים חג גדול ל0מו
קורןנאוה טבריה  |  2/11/12 05:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
האצבע המופנית כלפי שס והחרדים בכלל, על כך שבכל שלטון הם יהיו, כל עוד השלטון יספק להם תקציבים סקטוריאליים וג'ובים, היא האצבע שהורמה במרכז הליכוד בעד האיחוד. כל בעל זכות הצבעה הרוצה לראות בשובה של האידיאולוגיה וגירוש השלטונולוגיה מבית הנבחרים שלנו, חייב לזכור את האצבע הזו בבואו לבחור. שאם לא כן, 4 השנים הבאות יהיו שייכות לטריאומווירט של חיסול הדמוקרטיה: נתניהו-ליברמן-לפיד
הרב ישראל רוזן
אני מציע לשוב לבשורת הכנסת הראשונה בישראל (בחירות 1949) אליה רצה מפלגת 'החזית הדתית' שכללה את המזרחי, הפועל המזרחי, אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל. הדגל צריך כיום להיות המכנה המשותף: "צביון יהודי למדינת ישראל"
אליהו קאופמן
אינני יודע מאין בא השם "סנדי" אבל "הוריקן" שמגיע בשבוע של פרשת וירא - בה ברית המילה נלחמת נגד סדום ועמורה. צריך להיות שמו בישראל: יצחק
נרי אבנרי
למרות שאתה טועה יגאל, מפלס היהירות שלך גבוה. מבחינתך, גם אם תצא מהקלפי עור ועצמות, תמשיך להטיח באחיך מימין את אותם שקרים על ההסתה שקדמה לרצח רבין. למענך, אחי המעצבן, הלכתי לארכיון...
מנחם רהט
שום שיקולים בנוסח "אנחנו חייבים לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל, לשמור על מקומות העבודה, לפעול להוריד את יוקר המחיה" שבאמצעותם הסביר נתניהו את המיזוג עם ישראל ביתנו, אינם אמיתיים    אז מה באמת עומד מאחורי הקשר הגורדי החדש נתניהו-ליברמן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il