X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיהו הקפיטליסט החזירי שהעז כך לגרום לפיטורי עובדים? אה, זהו משה כחלון - החברתי, המזרחי, הבוגד בערכי הסוציאל-דמוקרטיה. טוב, נסלח לו - בתנאי
▪  ▪  ▪
כחלון. קפיטליזם [צילום: פלאש 90]

בכל מסע בחירות בישראל השֵד העדתי, שנם לו שנת ישרים שלוש עד ארבע שנים בתוך הבקבוק, חוטף טלטול, כאילו היה קיבוץ כיסופים תחת הרעשה מן הפרטנר של מרץ לשלום. מה לך נרדם, גוערים בו אנשי ונשות התקשורת. הספינה שוב חושבת להישבר. סערת הבחירות מטלטלת אותה, והגיע העת לצאת מן הבקבוק, לפרוש כנפיים ולהטיל את חיתתך על ציבור הבוחרים.
השד, שבאמת היה מרוצה מאוד לו נתנו לו להמשיך לישון עוד עשרת אלפים שנה, ניעור באי-רצון, נדחק החוצה מן הפתח ההפוך, פורש כנפיו המדולדלות כעטלף מנומנם, ושוב מתחיל להתעופף כדי להראות שהוא אכן קיים, ואינו סתם אגדה אורבנית.
בכל מחזור בחירות ניתן לשד העדתי כינוי אחר. הפעם שמו משה כחלון. מאז שהכריז כי אינו מתמודד ברשימת המשוקצים (ביבי-אביגדור), הייתה לו עדנה בפיהם של התקשורתנים ועוד יותר - התקשורתניות. קשרו לו כתרים של מזרחיות, חברתיות, ואף הרימו דגל חדש של חברתיות סוציאליסטית דמוקרטית בדמות מפלגת-על בראשות שלי-משה. מפלגה כזו, אומרת התקשורתנית מספר אחת, שלי יחימוביץ, תגרוף שליש מן המקומות בבית המחוקקים ותהיה אלטרנטיבה (לא חלופה, חלילה) לשלטון המשוקצים שהשד העדתי יניס ממחנם האשכנזיפטי את כל המזרחיים-חברתיים. ורק אז יבוא לציון גואל ולחברה בישראל - שלום.
הגזענות המחרידה של הנרטיב התקשורתי
מהו פועלו של אותו משה כחלון שהופך אותו ליקירם של התקשורתניות? את ארבע השנים האחרונות הוא עשה במשרד התקשורת. המעשה העיקרי שעשה הוא לזרוק כך וכך אלפי עובדים של חברות התקשורת האלחוטית ממקום עבודתם אל פח האשפה של האבטלה. המעשה האנטי-חברתי הזה נעשה מן הסיבה הקפיטליסטית ביותר האפשרית: פתיחת שוק התקשורת האלחוטית לתחרות חופשית של מפעילים נוספים שהבטיחו מחירים תחרותיים לצרכן. צעד זה כלל בהכרח את ביטול זכויות היתר של החברות הקיימות. אכן קפיטליזם במיטבו. מה שמדבר הוא הכסף של המשקיעים ולא הקירבה לשלטון.
אלא שאליה וקוץ בה, החברות הוותיקות נאלצו להתייעל, וחלק מן ההתייעלות מתבטא בפיטורים המוניים, מה שקרוי בשפה המקצועית של הכלכלנים הקפיטליסטים מסוגם של חאייק, פרידמן וגרינשפאן - הרס יצירתי. אלא שבמושגים של החברתיות מדובר בעוול נורא: אנשים פוטרו ממקום עבודתם ונאלצים עכשיו לחפש מקום עבודה חדש. זכויות הופקעו, משכורות הופסקו, חשבונות חינם בותקו, כלי רכב על חשבון החברה נחמסו. ממש שוד ושבר! מיהו הקפיטליסט החזירי שהעז כך לגרום לפיטורי עובדים? אה, זהו משה כחלון - החברתי, המזרחי, הבוגד בערכי הסוציאל-דמוקרטיה. טוב, נסלח לו אם יעזוב את מפלגת הקפיטליסטים החזיריים ונאמץ אותו אל ליבנו הקומונסיטי-סוציאל-דמוקרטי.
יש משהו גזעני להחריד בסיפר התקשורתי. עצם לידתו של אדם להורים מסוימים בעיר מסוימת ושם משפחה מסוים חורץ את גורלו לתיוג מסוים. על התיוג הזה נתלים תילי תילים של הנחות מופרכות של פיגור כלכלי, כישלון אקדמי, אבטלה וחוסר מעש, אפליה מובנית ואפליה מתקנת, מגורים בשכונות, עיירות פיתוח-דהיינו-שקיעה, וכמובן פתח לגיוס המוני על תקן של עדר נבער מדעת שהשד העדתי מסוגל להניעו ממקום למקום, משל היה של כבשים עקודות, נקודות וברודות.
כחלון אינו נמדד אובייקטיבית על-פי הצלחתו למנף את תורת הקפיטליזם לטובת ציבור הצרכנים, אלא רק על-פי צבעו העדתי. כיוון שתויג כ"מזרחי" והעברית שבפיו משובחת, ומקום לידתו אינו צפונבונייה, חזקה עליו שמשנתו הפוליטית-חברתית מקושרת לתיוג כל יוצאי ארצות-ערב כטעוני-טיפוח חסרי ישע, אוכלי חינם עלובי נפש. תיוג זה הוא גזענות לשמה, וזהו הקו התקשורתני, מן המראיינים ברדיו הממשלתי ועד לראש מפלגת האבודה.
ראוי לשנת נצח
ד"ר ביטון הוא גבר באמצע שנות ה-50 לחייו. הוא רופא, הוא קרדיולוג. הוא יזם. הוא הקים ביחד עם אשתו שירות רפואי המעסיק מאות רופאים ורופאות, אחים ואחיות, יהודים כערבים, סטודנטים ואנשי טכנולוגיה עילית. הוא מגלגל מחזור של עשרות מיליוני ש"ח בחודש. הוא משלם משכורות למאות אנשים. העסק שלו מצוי במקום טוב ברמת-גן, כמטחווי קשת ממגדלי אקירוב מכאן ומהבורסה משם. אם מישהו יאמר לד"ר ביטון כי יש לו - רק בשל שמו, מוצאו העדתי, והעברית המשובחת שבפיו - כבוד כלשהו לשד העדתי שטולטל מן הבקבוק לכבוד הבחירות, אני לא בטוח שהוא יצחק. כי גזענות מן הסוג הזה, בלשון המעטה, אינה מצחיקה.
אני מועסק אצל מר ביטון, כיוון שהוא מעסיק ישר והגון ומקצועי. וזה כל מה שחשוב.
אם יש מה לבקש ממחזור הבחירות הזה הוא כי השד העדתי יקפל את כנפיו, ייכנס חזרה לבקבוק ויזכה לשנת הנצח שלה הוא ראוי.

מגזין מראה
פורסם במקור במגזין מראה
תאריך:  03/11/2012   |   עודכן:  03/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השד העדתי מטולטל מן הבקבוק
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ברנדש.. תחליף לברששת ותצליח:
מגרש שדים  |  3/11/12 10:37
 
- לא רציני
דאגנית  |  3/11/12 11:10
2
מאמר שהכל צריכים לקרוא
דאגנית  |  3/11/12 10:43
3
אי אפשר להחליף גזע ו די.אנ.אי
פרענק תמיד ערבי  |  3/11/12 12:12
 
- לידיעתך אתה גם פרנק וגם פרך!
תרגע .  |  3/11/12 13:58
 
- אני מאושר להיות אשכנזי פולני  ל"ת
ולא פרענק פערך  |  3/11/12 17:49
4
כחלון חבר של פייגלין,הן בעמדות
בני בנקר  |  3/11/12 17:16
5
משה כחלון צודק !
שמואל פישר  |  3/11/12 17:32
 
- מה שם משפחתו האמיתי של הכחלון
כחלון= שם משתכנז  |  3/11/12 17:55
6
אי סובלנות - לא רק כשד עדתי
צבי שין  |  3/11/12 18:02
7
נמאס כבר מהעדתיות (כנסו...)
הרואה   |  3/11/12 18:51
8
מה עם הבנקים?
אלון פלג  |  4/11/12 08:15
9
מר ברנדשטטר - אתה משקר. כנס.
אתה גזען  |  5/11/12 07:02
10
המטרה, שוב, מקדשת את האמצעים..
הניה  |  5/11/12 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גבאי
אנשי רוח בעולם הערבי ממשיכים לקרוא לרפורמה    על העמים הערביים ללמוד לעשות חשבון נפש לאומי, להיאבק למען זכויותיהם בעצמם, ללא סיוע מצד גורמי חוץ
עדי אמסטרדם
במותו, הזהיר אותנו יצחק רבין מפני הסכנה שבאלימות, הקיימת רק אצל אנשי הימין וחובשי הכיפות    אנשי השמאל, מעצם היותם "אנשי מרכז" או "פעילי שלום", לעולם אינם נוקטים אלימות, לא מילולית ולא פיזית, לא בבלעין ולא באמצעי התקשורת
מנשה שאול
כיכר הלחם הוא אשר הפיל משטרים והביא במקומם אחרים, שגם הם יפלו אם יישאר המצב כפי שהוא    אין שום סיכוי שיבוא יום שהאזרח המצרי ישמע את עצתה של מארי אנטואנט וינטוש את הלחם ויאכל עוגות    העניים הרי אינם מסוגלים לשלם את ההפרש בין מחיר הלחם וזה של העוגות
מרדכי קידר
עוד כאשר כוחות הקואליציה היו בעירק, איפשרה המערכת הפוליטית הכושלת בעירק לאירן לנצל את חולשתה כדי לקנות חלק מהפוליטיקאים, לחסל אחרים ולאיים על הנותרים שינהגו בהתאם כיום אירן היא למעשה הקובעת בעירק    כיום עירק היא חלק בלתי נפרד מהקואליציה השיעית שבהנהגת אירן
אברהם הללי
על שלושה דברים העולם עומד: על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים ועל עול ועל רוע וחמס אל תִּדּוֹם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il