X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפוליטיקה החדשה מתנערת מח"כים ש"יסדרו לנו" ורצה אל "מנהיגים" במקום אל משרתי ציבור, שמוכנים לשמש בקודש ולעשות את העבודה השחורה והשוחקת כתב הגנה
▪  ▪  ▪
אורלב, אריאל. עסוקים מדי ליחצנות עצמית [צילום: פלאש 90]

חבר הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי) הוא ידיד שלי. את השם 'אלמגור' לארגון שבו אני פועל הוא הגה. הוא אמן של המילה הכתובה. דווקא משום כך אסור לזלזל בדבריו הבאים שפורסמו מטעמו במהלך הפריימריז.
אורבך כותב: "מתחת לאפם של הפרשנים עולים פוליטיקאים מסוג חדש: שלי יחימוביץ', יאיר לפיד, נפתלי בנט". אורבך סונט במתחרים: "המוני אנשים מאסו בפוליטיקאים ש'יסדרו להם' והם מעדיפים פוליטיקאים מעוררי אמון ואכפתיים". אחר כך הוא עוקץ את אורלב: "הפוליטיקאים הישנים ינפנפו 'בניסיון' שלהם, שהוא לעתים קרובות ניסיון רע, יזרקו מספרים מופרכים לתיאור הצלחתם. זו הפוליטיקה הישנה".
אני עומד להציג פה כתב הגנה. לא הגנה על אורלב וסלומיאנסקי אלא על המקצוע שלי ושל חבריי. זהו הקרב על הבית של העסקנים האפורים, אלה המוכנים לשמש בקודש כמשרתי ציבור ולא כ'מנהיגים'.
את הח"כים ש"יסדרו לנו" צריך לרומם ולא להשפיל. אני מתכוון לח"כים כמו אורי אריאל וזבולון אורלב, שלשכותיהם עמוסות יומם ולילה בנציגי ארגונים ומוסדות דתיים וכלליים. והם מסדרים ומסדרים. אומנם במשאל הציונות הדתית הם קיבלו רק שלושה אחוזי פופולריות, אבל זו בעיה של הנשאלים ולא שלהם. הם עסוקים מדי ואין להם זמן לעסוק ביחצנות עצמית.
לפוליטיקאים החדשים סגנון מיוחד. השליחויות הציבוריות שהם נוטלים על עצמם הן תמיד קצרות מועד. איכשהו תמיד נמצאת שם השאיפה לתפקיד הבא, או אולי חוסר סבלנות, או שעמום. התכונה הזאת מעוררת שאלות לגבי העתיד. נניח שנבחר בהם; עד כמה יהיה להם כוח ורצון לשרת את הציבור באפרוריות היומיום? אבל על כך בעצם אורבך כבר ענה - לא צריך ש'נסדר' לכם.
ובתור כבר עומדים צעירים אחרים, לומדים את המודל לחיקוי, עוד לא שימשו ולא 'סידרו' ועיניהם נשואות לכנסת. ומי יעשה את העבודה האפורה, שאלתי פעיל צעיר שבודק את מצבו בסקרי רוחב, עומק וגובה. באירוניה עצמית הוא ענה - הפראיירים!
הפריימריז - אם כל חטאת
בעבר נרשמתי למיזם האינטרנט של מועצת יש"ע בניהול נפתלי בנט ואיילת שקד. בשבועות האחרונים מחשבי והטלפון שלי מופצצים בדוא"ל ובמסרונים להצביע עבורם. שאלה נפרדת, שלא נעסוק בה עכשיו, היא איך עושים שימוש בנתונים שהגיעו אליהם בתפקיד אחד, למטרות אחרות.
אין חולק על היותו של אורלב איש ביצוע, אבל הוא עלול למצוא את עצמו מול גל אינטרנטי של מתפקדים בני 17 פלוס, שאליהם פונים היריבים ומציעים להם עסקת קסם שבה תמורת 20 שקלים הם יוכלו לכבוש את המפלגה ו"לתפוס פיקוד" - כלשון שלטי הבד בריכוזי הציונות הדתית.
התנועה שהוקמה לפני יותר ממאה שנה בידי הרב ריינס ודומיו עלולה להשתנות לבלי הכר. הרב קוק היה חותם את מכתביו במילים "עבד לעם קדוש". מעכשיו אין יותר עבדים משרתי ציבור. הסגנון החדש הוא "מנהיגים", "פריימריזטים", יחצנים ויועצים אסטרטגיים. גם האג'נדות וסדרי העדיפויות יוכתבו בהתאם ליועצים האסטרטגיים, וכמה מהם שמענו כבר במסע התעמולה של המתמודדים החדשים.
היועצים הם מכה שלא כתובה בתורת הציונות הדתית, ופעילותם גורמת להתגעגע לשיטת ועדת המינויים. כדרכם בעולם המסחר והפוליטיקה החילונית ההישגית, היועצים האסטרטגיים מפעילים ספינים, תרגילים וטוקבקים ויוצרים ארומה שלילית שבעבר לא ליוותה את הבחירות בציונות הדתית.
שופכים את דמם של נושאי התפקידים, קוראים להם "משגיחי כשרות" וקורצים למה שהורגלנו בצבא, לזלזל במשגיחי הכשרות. יחי ההבדל!
בשעריו לא יבואו הקופצים בראש
ואיפה הרבנים? הרי את המפלגה הזאת הקימו 66 רבנים באירופה. מתבקש היה שתקום חבורת רבנים ומחנכים שתבהיר את סדרי העדיפויות האמיתיים ולא תאפשר את הזליגה לפופוליזם - גם לא בדרך לבניית הכוח הפרלמנטרי. באיזו דרך? למשל בפסיקה שהכנסת היא מקום של שליחות שבשעריו לא יבואו הקופצים בראש. הרי גם לעמוד התפילה ניגש שליח הציבור רק אחרי שביקשו ממנו שלוש פעמים. יש לקבוע שהשליחים צריכים להיבחן לאורך זמן במסננות ובמבחנות של המעבדה האנושית הנפלאה של ציבור הציונות הדתית.
הבו לנו אנשים אפורים! מאז הוחל להביא למפד"ל כוכבים תקשורתיים - היא רק נסוגה.
יש מודלים לחיקוי מן העבר: מיכאל חזני - איש ההתיישבות ולימים שר הרווחה, והח"כ הנצחי והאגדי ניצול השואה אברמל'ה מלמד. שניהם, זיכרונם לברכה, לא היו "תקשורתיים". שניהם לא היו אנשי גוש אמונים, אבל טביעות רישומי אצבעותיהם ניכרות במוסדות הציונות הדתית וביישוביה, כולל ביהודה ושומרון.
אם אתם רוצים בית יהודי ולא מפלגה פופוליסטית, רוצו להצביע, בעד האפורים והמשרתים.

מקור ראשון
פורסם במקור במגזין "מקור ראשון"
תאריך:  03/11/2012   |   עודכן:  03/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
מיהו הקפיטליסט החזירי שהעז כך לגרום לפיטורי עובדים? אה, זהו משה כחלון - החברתי, המזרחי, הבוגד בערכי הסוציאל-דמוקרטיה. טוב, נסלח לו - בתנאי
צבי גבאי
אנשי רוח בעולם הערבי ממשיכים לקרוא לרפורמה    על העמים הערביים ללמוד לעשות חשבון נפש לאומי, להיאבק למען זכויותיהם בעצמם, ללא סיוע מצד גורמי חוץ
עדי אמסטרדם
במותו, הזהיר אותנו יצחק רבין מפני הסכנה שבאלימות, הקיימת רק אצל אנשי הימין וחובשי הכיפות    אנשי השמאל, מעצם היותם "אנשי מרכז" או "פעילי שלום", לעולם אינם נוקטים אלימות, לא מילולית ולא פיזית, לא בבלעין ולא באמצעי התקשורת
מנשה שאול
כיכר הלחם הוא אשר הפיל משטרים והביא במקומם אחרים, שגם הם יפלו אם יישאר המצב כפי שהוא    אין שום סיכוי שיבוא יום שהאזרח המצרי ישמע את עצתה של מארי אנטואנט וינטוש את הלחם ויאכל עוגות    העניים הרי אינם מסוגלים לשלם את ההפרש בין מחיר הלחם וזה של העוגות
מרדכי קידר
עוד כאשר כוחות הקואליציה היו בעירק, איפשרה המערכת הפוליטית הכושלת בעירק לאירן לנצל את חולשתה כדי לקנות חלק מהפוליטיקאים, לחסל אחרים ולאיים על הנותרים שינהגו בהתאם כיום אירן היא למעשה הקובעת בעירק    כיום עירק היא חלק בלתי נפרד מהקואליציה השיעית שבהנהגת אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il