X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הסרט "חדר 514" יכל היה להגיע אל עלילה טובה יותר. העלילה פשוט לא מתקדמת לשום. יחד עם זאת יש כאן סיפור מעניין שלא ממצה את עצמו 'למלא את החלל' - סיפור מעניין אך כזה הוא נותר מבלי להתרחב או להגיע למאפיינים נוספים. וכך הולכת העלילה והופכת לבלתי מעניינת בשלב מסוים
▪  ▪  ▪
למלא את החלל. הסיפור נותר במקום
חדר 514

כמו רבים מהסרטים הישראלים גם הסרט חדר 514 הוא בעל עלילה ממוקדת שנמצאת במקום אחד ומתרכזת בסיפור אחד קטן. העלילה מתרחשת בתוך חדר אחד ובתוך אטובוס אחד. ישנם דמויות מועטות ותפאורה מנימלית. וזאת אולי הבעיה הגדולה ביותר שלו - העלילה פשוט לא מתקדמת לשום מקום אלא נשארת בתחום השאלה שרק חוזרת על עצמה כל הזמן.
חדר 514 הוא ניסיון להביא את החקירה הצבאית אל המסך אלא שהתוצאה דומה יותר לסרט אחר בעל מאפיינים דומים מאוד "אחד משלנו" - העדויות המוסתרות, החוקר (במקרה הזה חוקרת) שיעשה הכל ובכל מחיר לגלות את האמת והיא מתגלה לאט ע"י אחד מהאנשים שמגלים פרט אחד ובכך גורמים לחקירה להגיע אל העיקר: החקירה עצמה. בכך החידוש שביקשו להציג בחדר 514 איננו אלא חזרה עלילתית על סרט אחר.
אין ספק שהמשחק של כמה מהדמויות כמו זה של האלוף ושל הנחקר פשוט מוצלחות ביכולות שלהם לשדר אמניות ומשחק ראוי. כשבוחנים את תהליך עשיית הסרט קל להבין גם את המיקום שחוזר על עצמו (רק בחדר ובאוטובוס) ואת המוזיקה שכמעט ואיננה וגם את תוכן העלילה שנעה על חוקר-נחקר.
הסרט הזה יכל להגיע אל עלילה טובה יותר. יש כאן סיפור מעניין שלא ממצה את עצמו. גם ההידמות לסרטים ישראלים אחרים מבחינת הסגנון התוכן והצורה לוקח את הדברים למחוזות מוכרים.
ועוד משהו: זה כבר פאסה להביא אל המסך דילמות צבאיות מוסריות המציגות את צה"ל באור בעייתי ובטח אם זה מגיע אל העולם הגדול. כאן זה אומנם נדוש אבל שם זה מפתיע וחדשני. יחד עם זאת וזה אולי גם אחד המאפיינים המעניינים שבסרט שקיימת בו גם התייחסות לסיטואציה המורכבת ולניסיון להצדיק את המעשים תוך התייחסות למציאות הכוללת גם אם הם כחלק מאותה מגמה של הצגת הכוחנות הצבאית. בסופו של דבר התוצאות טראגיות לכל הדמויות כולם.
"למלא את החלל": עלילה קלושה וחסרת מעוף
ב"למלא את החלל" העולם החרדי נחשף אל המסך הישראלי ולא בפעם הראשונה. קדמו לו כמה. הסרט הזה הוא המשך לא ייחודי יש לומר. הסצנה הפורימית בהחלט מביאה תיאור מיחוד אך היא יוצאת מן הכלל פחות או יותר כמו בסרטים אחרים מאותו הזאנר המוזכר לעיל שגם בהם ישנם סצנות ייחודיות בתוך המכלול הגדול של העלילה.
כאן ישנו דיוק יחסי לסרטים אחרים ובקיאות בעולמם של החרדים. הבמאית והיוצרים בקיאים בעולם הזה. עם זאת דווקא השימוש בעגה ובמבטא החרדי נראה לא פעם מאולץ ובלתי אמין. בכך חוטא הסרט בניסיון לשוות בכל מחיר לסרט אופי שכזה אך האמת היא שיותר נכון לטעמי היה להשאיר את המבטא הרגיל. גם קטעי המוזיקה המקוטעים שהגיעו באופן בלתי ברור להקשר הפכו את הסרט לחסר רצף הבנתי.
הסרט מצולם כיצירת צילום אומנותי מדוקדק נקי ומתואם. האסטתיות הצילומית ניכרת בכל פריים ובכל תמונת מצב. אין ספק שהצילום הזה הוא דבר שהופך את הסרט לאחר אך לטעמי הוא לא מתאים לסרט שכזה על-אף שיש בו התכווננות אל האנשים ואל האנושיות וולא אל העלילה הגדולה שגם ככה איננה אלא סיפור קטן פשוט ולא נרחב. ואולי זאת בעצם מטרת הצילום - הפנים, המקום ולא העולם שמביא את הסיפור בשלמותו.
אז הצילום יפה והשחקנים מתאמצים אבל העלילה קלושה וחסרת מעוף. כלומר זהו סיפור מעניין אך כזה הוא נותר מבלי להתרחב או להגיע למאפיינים נוספים. וכך הולכת העלילה והופכת לבלתי מעניינת בשלב מסוים. הקולנוע הישראלי הוא בדרך כלל כזה: הסיפור נותר במקום, תרתי משמע. וגם כאן למרות נקודות מעניינות שמוצגות בו, הוא די ממשיך את הקו הנ"ל.
לסיכום ניתן לומר כי אין ספק ששמו של הסרט מתאים למצב בו נותר הצופה - הצורך שלו למלא את חלל העלילה שנפער.

תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  07/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת סרטים: "למלא את החלל" ו"חדר 514"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הקולנוע הישראלי
ארני  |  9/11/12 11:05
2
אכן אחלה סרט
עידו אלירז  |  20/12/12 11:35
3
יכל היה? איזו עברית זאת??!!
מאיר הדרי  |  15/10/13 10:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חני לוטן-תוריאל
מומלץ לכבס כל אריג עימו בא התינוק במגע לפני השימוש    מומלץ להשתמש בג'ל או אבקת כביסה ובמרכך כביסה מותאמים לתינוקות    בכדי לטפל בכתמים ולוודא השמדת חיידקים, יש להקפיד להרתיח את בגדיו של התינוק
ד"ר ורדה גרין
הכתבה הבאה מציגה כללים לזיהוי חשד להתעללות במאושפז, בהמשך לחשיפת החשד להתעללות במוסד בפתח-תקוה
פרופ' נתן בורנשטיין
שבץ מוחי, הנכות והמוות שבעקבותיו, הם איום המרחף מעל חולי סוכרת יותר מאשר על חבריהם הלא-סוכרתיים    גם הפגיעה המנטלית / קוגנטיבית והפיזית קשה יותר אצלם    הבעיה היא שאצל הרבה מאוד אנשים הסוכרת אינה מאובחנת בזמן והם עלולים לפתח מחלות כלי דם ושבץ מוחי גם בלי להיחשב "סוכרתיים"
יאיר שלג
חוק הצינון לאנשי ביטחון לשעבר סימן שינוי מגמה בפוליטיקה הישראלית, ואת מקום הגנרלים שכיכבו עד אז ברשימות לכנסת ממלאות המפלגות בסלבס מחוזרים. במקום אנשים בעלי ותק ויכולות ציבוריות, המפלגות הולכות ומתמלאות במפורסמים, בעיקר מהתקשורת. עד שיגיע החוק שיצנן גם עיתונאים
ליבי פסקו
הקפה מרגיע כאבי-ראש, משפר את הזיכרון, מזרז את חילוף החומרים, מפחית את הסיכוי לחלות בסרטן השד, מקטין את הסיכוי ללקות בסוכרת מבוגרים ועוזר לנו בכל פעילות ספורטיבית שאנו עושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il