X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: פרישת כחלון - תרגיל מבריק ביחסי ציבור? ארוחת הערב מככבת במחקר חדש - המיתוס והמציאוּת האני המפונק והנזק החינוכי האדם מחפש משמעות יהודית ולקינוח הפרוזק כסמל סטטוס
▪  ▪  ▪
התחברות אל המצוות כמוה כמדיטציה

תרגיל בתקשורת?
לרגע קט חשבנו שגם משה כחלון לא פחות משהוא 'איש חברתי', הוא פוליטיקאי לא קטן, וגם זגזגן בלתי נלאה, שנע בין הליכוד למפלגה חדשה. אולם מתברר שליכודניק נשאר ליכודניק, ודאי מי שדם המפלגה זרם בעורקיו מנערותו כמו כחלון.
האם חרושת השמועות הדרמטיות על הקמת מפלגה עצמאית בראשות כחלון לא הייתה אלא תרגיל ביחסי ציבור, שנועד להעלות את מחירו ויוקרתו בליכוד, כמו גם להוסיף לו נקודות בדעת הקהל?
מסתבר שהיה לו תקדים ממי ללמוד. מה, כבר שכחתם את הידיעה שהדהדה בכלי התקשורת זמן רב על הקמת מפלגה חדשה של אריה דרעי? לאחר שהמניות שלו נסקו בשס בעקבות ידיעה זו, שהתבררה כברווז עיתונאי, הוא חזר למפלגת האם מחוּזק מתָמיד. הכל פוליטיקה כבר אמרנו?
המיתוס והבריאות
בשלל המחקרים המדעיים הסותרים, המתחרים על בריאותנו, אשר צצים כפטריות אחר הגשם, הלעיטו אותנו בניפוץ מיתוסים לגבי נזקי קפה, שוקולד, יין ועוד, והוכיחו לנו את התועלת הרפואית בצריכתם.
לאחרונה נוּפץ מיתוס קדוש נוסף, שעלה לכותרות. אם עד כה חשבנו שארוחת הבוקר היא זו החשובה ביותר, ועליה לכלול את אבות המזון, ואילו על ארוחת ערב להיות קלילה ונטולת פחמימות, הרי מחקר חדש מפריך גם מיתוס זה. ממנו עולה כי דווקא ארוחת הערב מתמודדת על תואר זה של ארוחה מועדפת, כשהפחמימות מככבות בה לשמירת השובע. השאלה היא, לאור המחקרים הסותרים, מה נכון ומה לא, מה המיתוס ומה באמת העוּבדות. לאיזה מחקר להאמין? אנחנו כבר מבולבלים ועתירי ספקות בכל הנוגע לבריאותנו. ואַתם?
לא לפינוק
ישר כוח לשיר זיו על הכתבה העיתונאית המצוינת, בליווי האיורים ההומוריסטיים, המביאה לתודעת הציבור את הנזק החינוכי של הפינוק.
ואכן, מיטיבה לבטא משמעות זו השפה האנגלית, שבָּה המילה פינוק (spoil), פירושה לקלקל. הנוסחה היא אפוא: פינוק = קלקול. הפינוק מקלקל את הנפש לכל החיים ומטביע בה את חותָם האנוכיוּת והעצלוּת.
דומה שאפילו שמות החטיפים משקפים את רוח האגואיזם והפינוק המאפיינים את דורנו. ביסלי, קינלי, פרילי הם רק אחדים מהם, והרשימה עוד ארוכה. זאת לעומת הרוגאלָךְ, הבייגלָךְ ועוד, שהם תוצר הדור האלטרואיסטי הקודם, הדואג לזולת. האדם הוא יצור חברתי, אשר לעָמָל נולד, כבר אמרנו?
מדיטציה נפלאה
למרבה הצער צעירים רבים, בעקבות חינוך כושל, מקיימים מצוות כאילו היו רובוט, ולא מתוך מחשבה והזדהות, וזאת הסיבה שבבוא היום הם נוטשים את אורח החיים הדתי. אולם, כידוע, בהתאם לאמרתו הנודעת של הפסיכולוג פרופ' ויקטור פרנקל, האדם מחפש משמעות. ואכן, מטרת המצוות (מלשון צוותא, חיבור) לחבר את האדם אל עצמיותו ונשמתו.
בדומה למשקולות, שנועדו לפיתוח שרירי הגוף, כך המצוות, המקיפות את כל אורח החיים, אינן באות להכביד על האדם, אלא להעניק לו העצָמָה אישית ורוחנית, לפתח את אישיותו ולגבש את זהותו היהודית, ובכך הן מקנות לחייו משמעות עמוקה. תפילה? שבת? אם נתבונן ונתחבר אליהן, אין מדיטציה נפלאה מחוויה זו.
סמל סטטוס
נדמה לי שטורו של העיתונאי חנוך דאום על הציפרלקס מסמל ז'אנר חדש של טורים אישיים בעיתון, שבו לא רק נמתחים גבולות החשיפה האישית מעֵבר למקובל, אלא לא פחות הוא משקף את העובדה שנטילת תרופות פסיכיאטריות נגד דיכאון הפכה לנורמה, ולא לתופעה שצריך להתבייש בה כפי שהיה בעבר.
יתרה מכך, זהו דור הפרוזק או הציפרלקס, שהפכו כבר לסמל סטטוס של ידוענים רבים, ועל מועדון יוקרתי זה, נמנה גם הכותב כעדותו. דומה שניתן לומר "אם אינך פרוזקאי (או ציפרלקסן), אינך קיים עוד בברנז'ה".

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  08/11/2012   |   עודכן:  08/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב רפי פוירשטיין
הטענה לפיה חייו של המאמין קלים בהרבה משל חברו שאינו מאמין, היא טעות קשה ונפוצה. המו"מ שנאלץ אברהם לנהל על מערת המכפלה מדגים זאת היטב - כמו גם את החיבור הנכון והחיוני בין החזון למציאות
שוש אידסיס
הסרט המטופש הזה הראה בעליל שלא רק שאין כבוד מינימלי לחיילים הישראלים, גם לחיילים לא היה כבוד עצמי!
נסים גבאי
הפרקליטות מעולם לא ראתה בהגשת כתבי אישום נגד אזרחים את ייעודה במיגור הפשע בישראל. הפרקליטות ראתה את אנשיה כנציגי השטן, וביהמ"ש קיבל את האקסיומה הזו ללא עוררין. את התוצאות רואים וחווים אזרחי המדינה ב-100% הרשעות, חלקן הגדול לנאשמים חפים מפשע
איתמר לוין
אם אהוד אולמרט חשב שנצחונו של ברק אובמה יקל עליו לחזור לחיים הפוליטיים, הרי שערעורה של המדינה על זיכויו יקשה זאת מאוד    משה לדור הפגין מנהיגות ונשא באחריות אישית כאשר חתם בעצמו על הערעור
עומר דוסטרי
היבחרותו של נפתלי בנט תהפוך את מפלגת "הבית היהודי-המפד"ל החדשה", ממפלגת נישה, למפלגת ימין-לאומית-מסורתית לגיטימית    הרצון שלו לפתוח את הרשימה לפלח אוכלוסיה רחב יותר, יביא הרבה יותר כח בקלפי וכתוצאה מזאת, השפעה רבה יותר בקואליציה ובממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il