X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
"קוסמוס". תמיד קיימת זרימה מן החוץ פנימה [צילום: יצחק חנית]
איציק חנית - אימפרוביזציות
אפילו לאחר שיבה מסיור ממצה ומרתק בכל מוזיאוני ניו-יורק ובגלריות - טוב למצוא עדיין בתערוכה בתל אביב אמן כה רציני ואמיתי כמו איציק חנית אמן שלוקח כמה טכניקות קלאסיות, ויוצר מהן משהו חדש, בסגנונו האישי - שילוב של מופשט גיאומטרי ויצריות אכספרסיבית מעודנת
"פואמות" של האקו מאקי. יופי אצור בצורות [צילום: באדיבות גלריה אי.פי.]

אז אילו טכניקות לכדו את הצייר, מעצב התפאורות וצלם הטלוויזיה יצחק חנית? לאחר שנים בהן הקדיש עצמו, ועדיין, לטלוויזיה, חזר איציק למכורתו - לציור אותו למד בביה"ס הגבוה לציור של מרגושילסקי, לימים "קלישר" וכיום חלק מהפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים. כבר אז, כשהיה עדיין סטודנט לאמנות, בלט כשרון הציור רב ההבעה אצלו, השימוש הבוטח במכחול, והצבעוניות המדהימה.
החיים מובילים אנשים לכיוונים שלא תמיד תכננו אותם, וכך היה לצלם טלוויזיה מצליח, שסדרות רבות וידועות הן פרי עבודתו. אך היצר הפנימי הביא אותו לפני שנים לסדנת ההדפס הוותיקה שבירכתי ביתן האמנים ברחוב אלחריזי בתל אביב, בהנהלת איליה וטינה בוגדנובסקי. שם, בסדנה המאפשרת לו לעבוד בה גם באופן אישי, הוא החל ליצור שילוב של כל הטכניקות הקלאסיות של תחריט, הדפס לינוליאום ומונופרינט כשלב מסיים. בהן הוא יוצר והציג כבר בכמה תערוכות קבוצתיות ואחרות באולם המוקדש לאמני הסדנה - גלריה A.P.
הפעם, במחווה בפעם השנייה לתרבות יפן, החליטה אוצרת התערוכה טינה בוגדנובסקי, להציג במקביל שני אמנים, האחד יפני, האקו מאקי, והשני ישראלי, יצחק חנית, כשהמשותף להם הוא הדרך והתוצאה המוקפדת. האקו מאקי (1924-2000) נחשב לאחד מגדולי המאסטרים של ההדפס היפני המודרני. בשמונת חיתוכי העץ שלו "פואמות" הוא משתמש בצורות קליגרפיות כרמזים לממצאים ארכיאולוגיים. היופי האצור בצורות, האיפוק ברמזים והמינימליזם שבהם - זה מה שעושה את הצפייה בהם לחוויה. עבודותיו של מאקי מוצגות מתוך אוסף של האספנית והאמנית רות זלינגר.
זרימה מהחוץ פנימה
מולו, איציק חנית, מאופק גם הוא בתוך המסד של השימוש החוזר ונשנה אצלו בעיגול, מאלתר על-רקע העיגול גם רקע של מלבן או מרובע, גם רקע צבעוני עשיר, ותמיד קיימת זרימה מהחוץ פנימה, אל תוך המעגל, עם השפעות לוואי ויציקת תוכן נוסף בהתרחשות. כל זאת, תוך ניצול כל המיטב שבתחריט, כשעליו הוא מוסיף ועובד בהדפס לינוליאום, מעשיר בצבעים שונים את היצירות, שאין אחת זהה לרעותה, ומעביר רטט למחשבות שהיצירות מעוררות בדמיונו של הצופה, כתוצאה מהדפס המונופרינט על כל השכבות הקודמות - וזה מה שעושה כל יצירה לחד-פעמית. אין זה בשום אופן הדפס של מאס פרודאקשן מצוי. הארוטיות החוזרת ביצירותיו, מופיעה כאן באחת העבודות בה נראים חלקי גוף אישה. באחרות חוזר האלמנט של משהו הזוחל מהיקום לתוך כדור הארץ ומאיים על קיומו; שחוזר בצורות שונות ברוב העבודות, ומותיר לו חופש לאלתורים מעודנים רוטטים בתוך המתווה של המעגל או הרקע שלו.
לטעמי ולדעתי, את כל האנרגיה שהוא משקיע בעבודת הנמלים של שילוב כל ההדפסים ליצירה אחת שלמה - טוב היה לו היה משקיע בציורי צבע על בד או על נייר או על עץ, כפי שיבחר - אך תוך ניצול כישרונו והחופש שידו חשה בשימוש במכחול, שכה שונה מהאלמנט הגרפי המאלץ את האמן בהדפס לעבוד על קוויות, וממנה ליצור את הכתמיות. העושר המצוי כבר בהדפסיו החדשים, מוכיח את העתיד שהוא צופן לנו בתערוכותיו הבאות.
מומלץ ביותר. עד ה- 27.11.2012.

תאריך:  09/11/2012   |   עודכן:  10/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
נשיא המדינה שמעון פרס נפגש באחרונה עם שורה של אישים, ביניהם אהוד אולמרט, ציפי לבני, חיים רמון, שאול מופז, שלי יחימוביץ', יאיר לפיד ומשה כחלון, כדי לערוך להם שטיפת-מוח להקים גוש פוליטי שיחסום את דרכו של בנימין נתניהו להישאר בשלטון    פעם חתרן, תמיד חתרן
סופיה רון-מוריה
בנט ואורלב השתמשו בכלי נשק מתקופות שונות. הנשק של אורלב היה הנשק של המאה ה-20: בניית תשתית, מפקד, הפעלת פעילי שטח. בנט הפעיל את הנשק של המאה ה-21, היחצנות. אורלב חזר וטען שאת הפריימריז מנצחים בשטח, לא בתקשורת. הוא טעה בגדול
שלי אפלברג
לפי עו"ד מומחה למיסים, יאיר בנימיני, "בחירת ברק אובמה לנשיאות צפויה לעלות את המס על השקעות בנדל"ן בארה"ב; אם חברות הביטוח לא יתאימו את עצמן לשינוי שיטת המס תשואות העמיתים עלולות להיות בסיכון"
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
אלי אלון
אתמול ננעל כינוס אילת לעיתונות 2012. בכינוס, כך נמסר, השתתפו כ-1,500 איש. האומנם? רבים ממשתתפי הכינוס אינם עיתונאים אלא יח"צנים ודוברים, ויש לא מעטים בין המשתתפים שמעולם לא עסקו בעיתונות. מי היה עורך התוכן בפועל של כינוס אילת? ועוד רשמים מכינוס אילת לעיתונות 2012
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il