X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאיה גורן מרכזת הרפורמה, נאוה קוכנובסקי מנהלת הדרכה, מאיר בר מנהל מערכת חיפה, יאיר אלוני, משה מושקוביץ' מנהל שרותי הנדסה טלוויזיה [צילום: רחלי גל-אור]
לעצור על-פי התהום
אנשי האוצר גזלו את שכרם של עיתונאי רשות השידור כעת זו ההזדמנות האחרונה של עובדי הרשות להציל את הפנסיה שלהם
לעצור את הרפורמה
הצעד המתחייב הוא: לעצור את יישום הרפורמה ולהודיע שזו לא תיכנס לתוקף אלא לאחר שעובדי הרשות יקבלו את כל התוספות ששולמו לכל עובדי המדינה בעשר השנים האחרונות

הרפורמה ברשות השידור: ב-1 בדצמבר
עידן יוסף
התהליך יחל בפרישה מרצון של עובדים ולאחר מכן הליכי פיטורין שיסתיימו בהתכנסותה של הרשות לאחר פרישת 700 עובדים ל-1,275 משרות - קיצוץ של כ-40% בכוח האדם
לרשימה המלאה

בימים אלה אמורה אגודת העיתונאים לאשר את תאריך החלת יישום הרפורמה, ובכך בין היתר לגזור על כ-350 מחברי האגודה, שהם כיום עיתונאים פעילים ברשות השידור, לפרוש מרצון או בכפייה ולהצטרף לחבריהם גמלאי רשות השידור.
כמי שעבר באחרונה תהליך של פרישה, התברר לי שבדיוק כמו עובדי מעריב, שגילו עם ההחלטה לחסל את העיתון שהטייקונים החזיריים שהעסיקו אותם גזלו מהם את כספי הפנסיה שלהם, הרי שגם עובדי רשות השידור היו קורבן למעשה זהה שנעשה בהם על-ידי הטייקון העוד יותר חזירי שהעסיק אותם - לא אחר אלא אנשי משרד האוצר.
כידוע, את המשא-ומתן על השכר והתנאים ניהלו עובדי הרשות ישירות מול האוצר, שבכך חזר וקבע שהוא המעסיק הישיר שלהם, והנהלת הרשות אינה אלא גוף מבצע חסר סמכות. ההנחה הבסיסית הייתה שעובדי הרשות מקבלים כל הסכם וכל תוספת שכר שניתנת לכל שאר עובדי המדינה. בירור שערכתי לאחרונה העלה שבשנים האחרונות הוענקו לכל עובדי המדינה תוספות שכר, שהביאו לכך ששכרם של עובדי המדינה בדירוגים המקבילים לדירוג העיתונאים, כמו למשל דירוג האקדמאים - גבוהה בכשלושים אחוזים (כן 30%!!!) מזה של העיתונאים ברשות השידור. מדובר בתוספות המופיעות בתלוש תחת השמות: תוספת שחיקה, תוספת הצמדה למדד, תוספת הסכם, והצ. למדד 2009, הצ. למדד 2010, הצ. למדד 2011 ובסך-הכל כ-30%.
עובדי מעריב הצליחו לקבל משני הטייקונים הגזלנים התחייבויות שיעבירו את הכסף הנגזל לקופות הפיצויים והפנסיה שלהם. החזירים שלנו מסתתרים מאחורי המילים המכובסות "זה הסכם השכר שלכם ואין לכם זכות לדרוש יותר". זהו שקר, ואנחנו כנראה נפלנו בפח בשל התמימות ובשל הרצון הטוב של נציגינו להציל את השידור הציבורי!
אנחנו כרגע על-פי התהום ואנחנו עדיין יכולים להציל את עצמנו מהמשך ההתעללות. בתוחלת החיים הנוכחית, הרי לכל אחד מהפורשים בכוח צפויות עוד כ-20 עד 30 שנים בהן יתפרנס מהגמלה. פירושו של דבר, בחישוב גס, שיגזלו מכל אחד מהם מאות אלפי שקלים (מבעלי דרגה +45, למשל, יגזלו בתוך 20 שנות הפנסיה כ-750 אלף ש"ח).
אני מאשים, שבמהלך המשא-ומתן דאגו נציגי האוצר לקופת משרד האוצר על-חשבון קופת רשות השידור, שכן בעוד שאת השכר השוטף כולל השעות הנוספות משלמת רשות השידור מתקציבה, הרי שאת הגמלאות משלמת המדינה מתקציב הגמלאות של משרד האוצר. לכן קל לאוצר לאשר הסכם המאפשר את המשך קיומן של שעות נוספות פיקטיביות לכל עובדי רשות השידור שיישארו לעבוד, ואילו כל הפורשים - שהם כ-40% מהעובדים כיום ברשות - יקופחו בשכרם ב-30% לעומת חברינו בשירות המדינה!
יש לזכור שכל מי שכיום חבר באגודה יהיה בתוך שנים אחדות לגמלאי, ולכן נושא זה חייב להיות ענינו העיקרי של האיגוד המקצועי שלנו, המשבר בעיתונות רק מבטיח שיום ה"פרישה" או ה"הפרשה" הולך וקרב.
הלכך הצעד המתחייב הוא: לעצור את יישום הרפורמה ולהודיע שזו לא תיכנס לתוקף אלא לאחר שעובדי הרשות יקבלו את כל התוספות ששולמו לכל עובדי המדינה (להבדיל מתוספות ייחודיות) בעשר השנים האחרונות, בדיוק כפי ששולמה להם "מקדמת היוקר".
בנוסף להודעה זו, יש לבחון פנייה לבית הדין לעבודה כדי שיתקן את העוול שנעשה. אסור להשאיר סוגיה זו למשא-ומתן נוסף שעלול להימשך שנים!

הכותב שימש כנציב קבילות הציבור של רשות השידור
תאריך:  09/11/2012   |   עודכן:  09/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מעריב  רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעצור על-פי התהום
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ללכת לביה"ד לעבודה, ובהקדם.
איתן אלמוג  |  9/11/12 10:39
2
לא מגיע לשודדי ישראל
קול ישראל  |  9/11/12 11:04
3
תגובה
צנחן  |  9/11/12 14:06
 
- נאה כתבת. ל"ת
לצנחן  |  9/11/12 19:40
 
- צנחן יקר
דאגנית  |  9/11/12 21:29
4
טלו קורה מבין עיניכם
ישראלה  |  9/11/12 15:15
5
סחטנים
מלש  |  9/11/12 16:28
6
היא הנותנת
יריב דה בוטון  |  10/11/12 03:23
7
אלישע שפיגלמן, נא להכיר
יריב דה בוטון  |  10/11/12 03:52
 
- כן יאבדו השפיגלמנים, ישראל ל"ת
נאה דרשת  |  10/11/12 05:49
 
- תגובה
צנחן  |  10/11/12 12:04
8
אין תמורה בעד האגרה ל"ת
לסגור,לסגור,לסגור  |  10/11/12 12:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
שלי תהיה שרת העבודה או הרווחה, יהיר יהיה שר החינוך או התרבות (או שלא)    דברים רבים ומרתקים יהיו, מה לא יהיה? שינוי
נורית גרינגר
ארבע השנים האחרונות של שלטון אובמה האיצו את החלוקה, הגזענות, השנאה של אדם לרעהו, שהולכים למרחק של אנטגוניזם ברור של האזרחים אחד כלפי השני    כל אחד מפחד להביע את תחושתו או עמדתו ומעדיף לשמור את דעתו לעצמו ולהיות שמרני בביטויים    נהיינו אמריקה של פוליטיקלי קורקט ודברי שקרים זה הלקסיקון המשותף
איתמר לוין
מבט מסכם על הבחירות בארה"ב: מדוע המערכת הדו-מפלגתית ושיטת האלקטורים פוגעות בדמוקרטיה, למה הבורסה בניו-יורק הגיבה בירידות שערים חדות, מה ניתן ללמוד מהחלוקה האתנית של המצביעים, האם באמת יש לישראל סיבה לחשוש, וכיצד סיקרה התקשורת בארץ את הקמפיינים
צבי גיל
כאשר הבחירות בפתח וההיצע של סל ההבטחות גדול לאין ערוך מן הביקוש, נהיה עדים לחיזור לוהט של הפוליטיקאים אחר האזרח. הוא יקבל תשומת לב, קולקטיבית ואישית, שתחנוק אותו מרוב חיבוק. הכלל הזה מלמד על החריג, שהוא בעצם הכלל של רוב ימות השנה, ואינו חל רק על יחסי השלטון והאזרח אלא על היחסים בין הישראלים לבין עצמם. יחסי אנוש אצלנו הם על פנים.
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רגע אחרי, תפריט, סוד, קרשים ונוסטלגיה, יוגברו הפקקים ומול ממשל עויין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il