X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל צריכה לעשות הכל כדי לא להוציא את הנשיא המצרי משיווי-משקלו. למרות שהוא חובש את כובע מנהיג "האחים המוסלמים" - יש לו גם כובע נוסף של נשיא-מדינה, ובתור שכזה הוא מתגלה כלפינו כמתון יחסית. את המצב הזה צריך לשמר
▪  ▪  ▪
מורסי. בשני כובעים [צילום: AP]

אחרי הפסקת האש תצטרך ישראל להתמקד בשיקום יחסיה המתוחים עם מצרים שלאחר מובארק ולא ללבות עימה את האש. אחרי ככלות הכל אסור לשכוח שהנשיא המצרי החדש ויורשו של מובארק אינו חשוד בסימפטיה יתרה לישראל - על אחת כמה וכמה לא בתוקף הכובע שלו כראשם של "האחים המוסלמים".
על-רקע המצב העדין הזה צריכה ישראל לעשות את הכל כדי לשמור על "מודוס ויוונדי" ולא לדרדר את מערכת היחסים ההדדית עם מצרים החדשה. מצופה ממנה שהיא תנצל לטובתה את העובדה שמורסי חובש שני כובעים; נוסף לכובע של מנהיג תנועה קיצונית, יש לו גם כובע של נשיא, והיא זו הנותנת. שהרי בכובע הזה מתגלה ד"ר ג'קיל כאילו היה מיסטר הייד: כזה שנובח אומנם אבל לא נושך.
לזכותו
פיצול האישיות של הנשיא החדש יכול רק לסייע לישראל במערכת היחסים שלה עם מצרים. אחרי ככלות הכל לא יכול מורסי, בכובע הנשיא שלו, להתלהם יתר על המידה וגם לא להרשות לעצמו לבטא את המצע הקיצוני של תנועתו, כל אימת שהדברים אמורים ביחסיו עם העולם בכלל ועם ישראל בפרט.
לפחות בכל מה שקשור ביחסיו עם ישראל, מורסי הוא זה שדואג לשמר את הסכם השלום עימה; הוא זה שעמל על התיווך להשגת הסכם הפסקת-אש עם החמאס, והוא גם זה שדאג להסתפק במס-שפתיים בלבד לארגון הטרור בעת מבצע "עמוד הענן", כשהחזיר את שגרירו שבארץ להתייעצויות, מבלי לגרום לניתוק-יחסים של ממש עם ישראל. מעל לכל נזקפת לזכותו העובדה שלא מצא לנחוץ להתערב בפועל לצד החמאס ולשגר אליו את כוחותיו לסיוע.
לנצל
ובתוך כך, מורסי הוא גם זה שדאג ודואג לבלום את פעילותם של קני המחבלים במדבר סיני, מה שמובארק, למשל, לא עשה כל אימת שכיהן כנשיא המצרי. בד-בבד צריך לזכור שעל-אף הצהרותיו של מורסי, לפיהן לא תנטוש מצרים את עזה - לא עומדת על הפרק הסלמה מעשית של יחסיה עם ישראל. אלה, מכל מקום, אינם עומדים בראש סדרי העדיפויות של קהיר, הנאלצת להתמודד עם משבר כלכלי עמוק. בין היתר מחייב אותה המשבר הזה לשמור על ערוצים פתוחים עם ארה"ב של אובמה, ולא סוד הוא שמורסי מצפה בכיליון-עיניים למענק אמריקני שמן שיתרום לשיקומה של מצרים.
את המצב הזה תוכל ישראל לנצל לטובתה אם לא תדרוך על בהונות רגליו של מורסי, הנתון ממילא במערכת מלחיצה ביותר בארצו. זו הרי דורשת ממנו לרצות את דעת הקהל, המשולהבת בלאו הכי על-ידי "האחים המוסלמים", והמצפה בין היתר ממנו להתנער מ"ישראל האויבת". אל לנו לכן להשתלח עליו; ואולי אז, כשם שדאג לסלק את קני המרצחים מסיני, הוא יתרצה, בסופו של דבר, וידאג גם למנוע דרכו את מעבר ארסנל הנשק והתחמושת לחמאס בעתיד, והיה זה שכרנו.

תאריך:  21/11/2012   |   עודכן:  21/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להרגיז את מורסי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא להרגיז את היטלר. בהחלט..
אח של מאיר  |  22/11/12 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
ד"ר שירי דניאלס
בעקבות התחממות המצב הביטחוני בדרום ובצפון קווים מנחים להתמודדות רגשית של הורים בעקבות מצב חירום וחרדה
עידן יוסף
הירי בוצע בעקבות ירי של פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל    הצבא הגיב באש תותחים לעבר סוללת מרגמות של צבא סוריה    צה"ל: לא נבליג גם על ירי בשוגג
אודי דקל, יונתן לרנר
במכון למחקרי ביטחון לאומי התקיים משחק מלחמה (סימולציה), שהתמקד בשתי היממות הראשונות, שלאחר תקיפה אווירית ישראלית של תשתיות הגרעין באירן
צבי גבאי
אנשי רוח בעולם הערבי ממשיכים לקרוא לרפורמה    על העמים הערביים ללמוד לעשות חשבון נפש לאומי, להיאבק למען זכויותיהם בעצמם, ללא סיוע מצד גורמי חוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il