X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל נמצאת בעימות שורשי מול חמאס אשר - כמו המזרח התיכון הערבי - מתאפיין בהתעצמות ערכים קנאיים איסלאמיים של המאה השביעית. הרחוב הערבי בעזה, רמאללה וברחבי המזרח התיכון הופך יותר איסלאמי ופחות דמוקרטי
▪  ▪  ▪
הקצנה ברחוב העזתי [צילום: AP]

מלחמת ישראל בחמאס מהווה פרק נוסף בהתנגשות התרבויות בין הדמוקרטיות המערביות לבין הטרור האיסלאמי. המלחמה שופכת אור על ישראל כמוצב קדמי, ביטחוני וטכנולוגי של ארה"ב באזור קריטי לאינטרסים אמריקנים ביטחוניים וכלכליים. תפקידה של ישראל כיצרנית ביטחון לאומי וחידושי היי-טק למען ארה"ב חשוב שבעתיים כאשר ארה"ב נסוגה כלכלית וצבאית.
ישראל נתפשת בעיני חמאס, אש"פ ורוב המשטרים המוסלמים/ערביים במזרח התיכון כ"שטן הקטן" עקב ערכיה והתייצבותה ללא-תנאי לצד "השטן הגדול", ארה"ב. ישראל נמצאת בעימות שורשי מול חמאס אשר - כמו המזרח התיכון הערבי - מתאפיין בהתעצמות ערכים קנאיים איסלאמיים של המאה השביעית. הרחוב הערבי בעזה, רמאללה וברחבי המזרח התיכון הופך יותר איסלאמי ופחות דמוקרטי. החברה המוסלמית במזרח התיכון מאמצת לחיקה את עקרונות הג'יהאד, גזר דין מוות למומרים, רצח נשים למען "כבוד המשפחה" ומילת נשים צעירות (90% מנשות מצרים). בניגוד לדמוקרטיות המערביות המקדשות את החיים, חמאס ואש"פ סוגדים למתאבדים, לטרור שיטתי ומכוון נגד אזרחים ולשימוש ב"מגן אנושי".
בניגוד לדמוקרטיות המערביות, חמאס, אש"פ והמזרח התיכון הערבי מקדשים את החינוך לשנאת האחר והשפלת "הכופר" היהודי, הנוצרי, הבודהיסט והמוסלמי השייך לכת שונה. בניגוד לעיקרון הדו-קיום בשלום, האיסלאם - כמשמעותו הלשונית - חותר להכנעה רעיונית ופיזית, פרטית וקהילתית של מוסלמים ו"כופרים" כאחד. לכן המשטרים הערביים/מוסלמים רואים בעיקרון החרות - חופש הביטוי, התנועה, הדת, התקשורת וההתאגדות - איום קטלני. ב-1,400 השנים האחרונות לא קמה אף דמוקרטיה מוסלמית במזרח התיכון.
בניגוד למקובל בחברה החופשית, החמאס הוא מפר הסכמים סדרתיבהסכם אמצעי זמני להתעשתות לקראת הכרעת האויב ולא יעד לדו-קיום בשלום. תרבות הפרת הסכמים אלימה נחשפת בשנתיים האחרונות ברחוב הערבי הגועש מצפון אפריקה עד המפרץ הפרסי.
ישראל, הדמוקרטיה היחידה באזור ובעלת-ברית ללא-תנאי של ארה"ב, נלחמת בפלשתינים נטולי-דמוקרטיה המתייצבים לצד אויבי ארה"ב: גרמניה הנאצית, הגוש הקומוניסטי, סדאם חוסיין, חומייני ובן-לאדן, ולצד יריבי ארה"ב: רוסיה, סין וצפון קוריאה.
ישראל, אב-הטיפוס ללוחמה בטרור, נלחמת באש"פ, חמאס וחיזבאללה, אבות-טיפוס לטרור האנטי-אמריקאנ באמריקה הלטינית, אירופה, אפריקה, אסיה והמזרח התיכון.
הקרנת עוצמה ישראלית תורמת ליציבות משטרים ערביים פרו-אמריקנים. לדוגמה, הניצחון ב-1967 הציל את המשטר הסעודי ממלתעות נאצר המצרי. ב-2012 מסייעת תדמית ההרתעה הישראלית לכושר העמידה של המשטר ההאשמי בירדן מול האיום הגובר גם מצד "האחים המוסלמים" - ארגון הגג של חמאס, החמוש בנשק רוסי המסופק על-ידי אירן באמצעות סודן.
ישראל חזקה מאריכה את היד האסטרטגית של ארה"ב הנסוגה, שבעלות-בריתה הערביות מאוימות על-ידי טרור דמוי-חמאס. לעומת זאת, התחזקות חמאס ואש"פ מעמיקה את חדירת רוסיה, סין וצפון קוריאה לאזור.
מלחמת ישראל בחמאס מדגישה - באמצעות "כיפת ברזל" - את תרומת ישראל לביטחון ולכלכלה האמריקנים, במיוחד בעת משבר כלכלי בארה"ב. המערכת החדשנית תשרת בקרוב את ארה"ב ובעלות-בריתה כגון דרום קוריאה והודו מול צפון קוריאה ופקיסטן. ביצועי "כיפת ברזל" הם בסיס לשדרוג מערכות הגנה נגד טילים בעלי טווח קצר ובינוני אשר ייוצרו במשותף על-ידי ישראל וארה"ב וירחיבו את תשתית התעסוקה, המו"פ והיצוא בארה"ב.
ישראל מהווה מעבדה ייחודית, מנוסת-קרבות ויצירתית של מערכות אזרחיות וביטחוניות החוסכת מיליארדי דולרים למשלם המיסים האמריקני וחושפת את התועלת-ההדדית ביחסי שתי המדינות.

תאריך:  28/11/2012   |   עודכן:  28/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנגשות התרבויות בעזה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האוריינטליזם במירעו.
בדיוק הפוך.  |  28/11/12 12:02
 
- אין מזור לפגם בהבנה אצלך
להפוך דלעיל  |  28/11/12 14:59
 
- הנאצים ביוון רוצים לסמן יהודים
למגיב הנכבד  |  28/11/12 15:19
2
המהפיכה המוסלמית במצרים תקרוס!
מוסלמולוג  |  29/11/12 23:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
גלעד שר, עמוס ידלין
מהלך זה - בדיוק כמו הטרור והירי ללא אבחנה כנגד אזרחים - לא יקרב מציאות של שתי מדינות לשני עמים    לפנייה פלשתינית זו, אם תתקבל, השלכות כבדות משקל הן על הצד הישראלי והן על הצד הפלשתיני
יעקב אסתרליס
התקרית השבוע בשדי אברהם הייתה ברורה: מחבל פרץ לבית אישה במושב, דקר אותה ולאחר שהזעיקה עזרה תקף גם חיילים. אך מרבית כלי התקשורת באינטרנט לא הביאו לקוראים את הדיווח האמיתי והפשוט. כמעט בכל אתר נעלם ה"מחבל" והופיע ה"פורץ", והודגש הספק: "אירוע לאומני או פלילי?"    איך דופקים לנו את המוח (5)
יורם דורי
אם ממשלת ישראל חושבת (בטעות לדעתי) כי פניית הפלשתינים לאו"ם מסכנת את ישראל, מן הראוי שתמצא מנופי לחץ ראויים והגיוניים ולא כאלו שפגיעתם בנו גדולה והשפעתם על הפלשתינים מועטה, אם בכלל
מתי דוד
במקום הפתרון "שתי מדינות לשני עמים" שהוא בלתי אפשרי, למרות שהוא נראה כהכרחי, בתמיכת מדינות רבות וגם ממשלת ישראל, ישנו פתרון יחידי שהוא אפשרי, למרות שכרגע נראה כדמיוני: "מדינת" חמאסטן בעזה, בתור שטח אוטונומי כחלק של מצרים ו"מדינת" פתחלנד בגדה, בתור שטח אוטונומי כחלק של ירדן
עידן יוסף
יידרשו 6-4 חודשים עד שיתקבלו תוצאות שיבררו האם הורעל כפי שטוענים הפלשתינים
רשימות נוספות
"חג פלשתיני ביום הפסקת האש"  /  איציק וולף
ג'ודי: "שהרוצחים מהחמאס ימותו ביסורים"  /  אלי אלון
ארבע רקטות נורו מגבול סיני  /  איציק וולף
עמוד ענן תם - ולא נשלם  /  אליקים העצני
בין אש"ף לחמאס  /  הרב אליהו קאופמן
מחצית הכוס המלאה  /  ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il