X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" האמריקני, רב ההשפעה, שהוא גם היסטוריון מוערך, יוצא חוצץ, בראיון מיוחד ל-News1, נגד יוסי ביילין, אדריכל הסכמי אוסלו, על שפירסם אתמול, בעיתוי מחריד לדבריו, מאמר ב"ניו-יורק טיימס", הקורא לעצרת האו"ם להכיר היום בקיומה של פלשתין
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. אין לתת בו אמון [צילום: AP]
עורך ה"ג'ואיש פוסט", גד נחשון:
ביילין אינו מתייחס במאמרו לעימותים ולמאבקים שעלולים לצוץ לאחר הקמתה של המדינה הפלשתינית, כאשר ההקמה עצמה תעשיר את הפלשתינים באנרגיה חדשה ובביטחון עצמי מופרז. הקמת המדינה הפלשתינית אינה אלא שלב ראשוני בתוכנית ארוכת-טווח לחיסולה של מדינת ישראל ולחניקתה בתוך ים מוסלמי שרק הולך ומתעצם

אישור הקמתה של מדינה פלשתינית באו"ם כמוהו כתקיעת סכין בגבה של ישראל, באשר יהיה בו משום שלב ראשוני בלבד במזימה ארוכת-טווח לחיסולה הסופי. הגיעה השעה ללמוד מן הניסיון ההיסטורי שאין לתת אמון בהצהרותיו הבומבסטיות של אבו מאזן, שאותן הוא משמיע עכשיו לצורך הטאקט, פשוט משום שאין סיכוי שהן אכן יעמדו במבחן המציאות. למסקנה חמורה זו מגיע העיתונאי וההיסטוריון עתיר הניסיון גד נחשון, שהוא עורכו המוערך של ה"ג'ואיש פוסט" האמריקני, היוצא לאור בניו-יורק.
בראיון מיוחד ל-News1, ערב כינוסה של עצרת האו"ם היום (יום ה', 29.11.12), תוקף נחשון בחריפות מירבית תזה אוהדת לאבו מאזן, פרי-עטו של יוסי ביילין, אדריכל הסכמי אוסלו, שאותה העלה אתמול (ד', 28.11.12) ב"ניו-יורק טיימס". במאמרו קורא ביילין לעצרת לאשר ללא דיחוי את כינונה של מדינה פלשתינית לטובת העולם ולטובת ישראל.
נחשון יוצא חוצץ כנגד המלצת ביילין - שכיהן גם כסגן שר החוץ הישראלי וכשר המשפטים - להעניק לפלשתין מעמד של מדינה, ומזהיר שעצרת האו"ם עלולה, בסופו של דבר, לאשר לה מעמד של חברה קבועה, בדומה ל-193 החברות האחרות בארגון הבינלאומי.
ללא ערובה
נחשון מטיל ספק גדול בנכונותם של הערבים בכלל ושל הפלשתינים בפרט להכיר בתוכנית-חלוקה לשתי מדינות, כפי שמציע, "כביכול", ראש הרשות, אבו מאזן. לדברי עורך ה"ג'ואיש פוסט", הרי שכשם שלא הכירו בסופו של דבר הערבים בתוכנית החלוקה משנת 1947 - אין שום ערובה לכך שיכירו עכשיו בקיומה של מדינת ישראל לצד מדינתם, אם זו אכן תקום. נחשון מסתמך בכך על הכרזתן ההיסטורית של מדינות ערב שאין בכוונתן להכיר אי-פעם ביישות מדינית יהודית.
לסימוכין מזכיר נחשון את התיעוד הקיים על מנהיגים ערביים כחאג' אמין אל חוסייני, מהוועד הערבי העליון, וג'אמל חוסייני, נציג הקשר הערבי עם האו"ם, כמו גם הליגה הערבית עצמה, שהכריזו במפורש על שלילת תוכנית החלוקה.
בהקשר זה תוקף נחשון את ביילין על שהוא מתעלם במכוון מכך שעוד ב-29 בנובמבר 1947, על-אף תוכנית החלוקה, החלו הערבים בתכנונה של מלחמה גלויה נגד היישוב היהודי בארץ, שמנה אז 650 אלף נפש בלבד. ואם לא די בכל אלה, הרי שבמאמרו ב"ניו-יורק טיימס" מתעלם ביילין ביודעין גם מפרק חשוב בתוכנית החלוקה הקובע את בינאום ירושלים.
שאיפה לחסל
נחשון מזכיר שבהחלטת האו"ם הוגדרה ירושלים, במפורש, כאזור המקודש לשלוש הדתות, בשעה שהעיר הפכה, למעשה, לרשות תחת פיקוחו ושליטתו של הארגון הבינלאומי. עורך ה"ג'ואיש פוסט" מזכיר בהקשר לכך שה"יישוב", ודוד בן-גוריון בראשו, אימצו את תוכנית החלוקה ללא ירושלים כרע במיעוטו.
נחשון קובע כי האבסורד הוא בכך שעל-פי אבו מאזן תהפוך, בעצם, ירושלים לעיר-הגירה של המדינה הפלשתינית, כפי שהוא עצמו קבע זאת בשיחות השלום, שבהן גם סירב להכיר בישראל כמדינה יהודית. בהקשר לכך הוא מטעים שבשיחות השלום לא ויתר ראש הרשות הפלשתינית על עיקרון זכות השיבה של הפליטים, והשאלה הגדולה היא, לכן, אם כאבי המדינה החדשה בפוטנציה יסכים בכלל אבו מאזן לסגת מתביעותיו. גם אם ניצחונו באו"ם לא יתפרש כניצחון על היישות הציונית, הרי שבעיקרו של דבר אמורים הדברים ביישות שמדינות כמו אירן שואפות בכל מחיר לחסל.
חלש מדי
נחשון קובל על כי ביילין אינו מתייחס במאמרו לעימותים ולמאבקים שעלולים לצוץ לאחר הקמתה של המדינה הפלשתינית, כאשר ההקמה עצמה תעשיר את הפלשתינים באנרגיה חדשה ובביטחון עצמי מופרז. לדבריו, הקמת המדינה הפלשתינית אינה אלא שלב ראשוני בתוכנית ארוכת-טווח לחיסולה של מדינת ישראל ולחניקתה בתוך ים מוסלמי שרק הולך ומתעצם.
אליבא דעורך ה"ג'ואיש פוסט" אין לתת שום אמון באבו מאזן ובפלשתינים שיכבדו את הסכם השלום, אם וכאשר ייחתם. מעבר לכך הוא מביע חשש כבד שמא המיעוט הערבי בארץ ישראל ייגרר אחר המדינה הפלשתינית ובסופו של דבר גם יתאחד איתה ויימנע מלכבד כל הסכם עם ישראל. יתר על כן ובסיכומו של דבר, אין לכן, אליבא דנחשון, שום טעם לחתום על הסכם עם אבו מאזן, החלש מדי, כאשר הוא עצמו אינו מסוגל, כראש הרשות הפלשתינית, להשתלט אפילו על ארגון-טרור נוסח החמאס, שהוא היום הדומיננטי בשטח ושעושה באבו מאזן כבתוך שלו.

תאריך:  29/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה פלשתינית? מוקש לישראל!
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אם המדינה הערבית פלסטינית
הרצל.  |  29/11/12 15:55
2
איוולת השמאל
יוסי חרבילין  |  29/11/12 18:41
 
- בלין עוד יברח לארה"ב מפני
נתיניו של עבס  |  30/11/12 08:17
3
אדריכלי אוסלו לדין
איריס כהו  |  29/11/12 20:52
4
גם אם נכון
עובדיה הוכמן  |  1/12/12 08:48
5
ישראל לא תהיה צ'כיה!!! ל"ת
מייק  |  1/12/12 10:42
6
פלסטין תתאחד עם ירדן. הנה:
אדם א.  |  1/12/12 11:20
7
בנחיתתו של ביילין בישראל
ישראל עמיאל  |  1/12/12 22:41
8
ברור:"והיו לשיכים בעיניכם ולצנ
קורןנאוה טבריה  |  2/12/12 05:47
9
הבורות והאנטישמיות של האו''ם
דרשוביץ מייצג את   |  2/12/12 08:02
10
UNטישמים - מאמר מאלף של בכור
חשוב לקרוא אותו  |  2/12/12 09:36
 
- אין ספק,בכור הגדול מכולם! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  3/12/12 05:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
ויכוחים על יצירת משבר הומנטירי בעזה הם לזרה לכל שוחר אמת, הן בשל ההתחסדות שבה הם נגועים והן משום שהכותבים והמתנגדים. הם פשוט אינם בקיאים בעובדות. הצלב האדום צייד מזמן את בתי החולים בגנרטורים לשעת חירום ובתחום זה לפחות לא היה בניתוק זרם החשמל, משום פעולה אנטי הומניטרית
דן אלון
המציאות שיצרה המדיניות של ממשלת ישראל הנוכחית הולידה שתי מדינות לעם אחד. מדינה אחת בעזה שנולדה בעקבות המו"מ עם החמאס, ומדינה אחת ביו"ש שתקבל הכרה באו"ם, והוקמה כתוצאה ממחדל ההתעלמות מערוץ המו"מ. זה הימין המכחיש את קיומו של העם הפלשתיני, והוא אותו הימין שהקים שתי מדינות לעם שהוא מכחיש את קיומו. היגיון של ימין, לך תבין...
מנוחה דהן
למה איננו מצהירים שנשמח לבוא לכל בית דין בינלאומי, ולהציג את העובדות האמיתיות? ומה איכפת לנו איזה שם יקראו לעצמם הפולשים והלסטים?
איתמר לוין
בכנסת ובתקשורת יש צדקנים ויפי נפש שתמיד יצדדו בפלשתינים ותמיד יתקפו את ישראל. זה בדיוק מה שקורה בנוגע לשדרוג מעמדה של הרשות הפלשתינית באו"ם. בשמן של הדמוקרטיה וחופש הביטוי, אנחנו מאפשרים להם לחתור תחת עצם קיומה של המדינה
איציק וולף
חנאן עשראווי, מבכירי הוועד הפועל של אש"ף, טוענת כי הפנייה לאו"ם להכרה בפלשתין כמדינה אינה צעד חד-צדדי    "אנחנו נמצאים בתחילתו של שלב חדש"    גרמניה הודיעה כי תתנגד להצעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il