X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי הכוח תמיד מקיפים את עצמם בחברות ניקיון וקבורה סמליות יש די והותר עיתונאים שלא מהססים למכור את נשמתם כדי לשמש להם שליחים לגרוף בחזרה את הבוץ והחצץ. לקבור את השערוריות לשמור על מראית עין של אמת, להבטיח את אשליית החברה הנקייה והצחה כשלג
▪  ▪  ▪
גילת. לוחם אמיתי [צילום: מן הטלוויזיה]

היה היה פעם עורך לילה זקן. הוא עשה את העבודה שלו כיאה וכראוי. הוא היה גאון בניסוח כותרות שמכרו עיתונים. הוא ממש לא סבל טקסטים מרושלים. פעם אחת הוא רתח על כתבה מרושלת כל כך עד שקרע את כתב היד לגזרים ואכל אותם.
העורך הזקן פשוט לעס את פיסות הנייר ובלע אותן. אחר כך הוא אמר: 'הדבר הזה לא ראוי לצאת לאור אלא רק כצואה". על העורך הזה מספר הנינג מנקל בספרו 'הסחת דעת'. הבאתי את דבריו אלה, במיוחד לאור המשך הדברים שלימד אותו עורך זקן.
אבל לפני שאביא את המשך דבריו, אני מבקש להדגיש כי עיתונות מהסוג שמקובל בישראל חוטאת למטרתה העיקרית כשומרת ראש של הדמוקרטיה האמיתית. ולכן, רוב הכתבות והדיווחים שאנו מוצאים בעיתונות היום, בהחלט מתאימה להגדרה של עיתונות צהבהבה וראויה למעשהו של העורך הזקן.
ובהמשך למדנו מאותו עורך זקן, שבעיתונות יש שני סוגים של כתבים: כתבים החופרים באדמה כדי לגלות את האמת. הם עומדים בתחתית הבור ומעיפים למעלה בוץ וחצץ, כמו ג'וליאן אסאנג' ב'ויקיליקס' ואן קולטר ב'בגידה', אוריאנה פאלאצי' וסלמאן רושדי ותאו ואן גוך. אבל מעליהם למעלה עומדים אנשים אחרים וגורפים את כל הבוץ והחצץ בחזרה לבור. גם הם עיתונאים. בין אלה מתקיים דו קרב נצחי.
יש עיתונאים שרוצים לחשוף ולגלות, כמו אפרים קישון, מיקי רוזנטל ב'שיטת השקשוקה', ואלדד יניב ורני בלייר בסדרת 'השיטה'. ויש עיתונאים אחרים שמשרתים את בעלי הכוח ועוזריהם בהסתרת האמת.
בסודם תבוא נפשי
אנשי הכוח תמיד מקיפים את עצמם בחברות ניקיון וקבורה סמליות. יש די והותר עיתונאים שלא מהססים למכור את נשמתם כדי לשמש להם שליחים. לגרוף בחזרה את הבוץ והחצץ. לקבור את השערוריות. לשמור על מראית עין של אמת, להבטיח את אשליית החברה הנקייה והצחה כשלג.
עד כאן למדתי מהעורך הזקן שהכרתי מספרו של הנינג מנקל. ואכן, את האמת על אולמרט, ועל מימדי השחיתות חשף העיתונאי הלוחם דן מרגלית, בספרו 'התפכחות'. עיתונאי לוחם שהגדיל לחשוף אמיתות שאסור לשכוח, הוא מרדכי גילת, אשר בספרו 'קללת דרעי', הרחיב מאוד את תמונת המצב האמיתית של הפוליטיקאי/ם העכור/ים ביותר העולה/ים על הדעת. יואב יצחק לימד אותנו פרקים מצוינים בעיתונות הלוחמת בספרו "עגל הזהב - הסיפור המלא על קונצרן כלל", ובפרשיות שחשף, כגון: פרשיית הולילנד.
ולכן, באתי כאן להתחזק ולהתרפק על עיתונאים לוחמים ואמיצים שרוצים לחשוף ולגלות. בסודם תבוא נפשי. והמשימות שיש לפניהם רבות: מי זאת ציפי לבני באמת? (כתב על זה עוד עיתונאי לוחם גדול והוא זאב גלילי). מי זה אהוד אולמרט באמת? מי זה אהוד ברק באמת? מי זה שמעון פרס באמת? מי הם האנרכיסטים ומי הם הארגונים האנרכיסטיים בארץ ובחו"ל הפועלים לחיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית?
מי זאת הישות הפלשתינית והאם יש כזאת (על כך כתבה עיתונאית לוחמת ושמה ג'ואן פיטרס)? מה הם המטרות האמיתיות של הרשות ושל החמאס? מה האמת על תהליך השלום? מה מלמדים בבתי הספר של הרש"פ והחמאס על ישראל ועל היהודים? מי זאת התנועה האיסלאמית בישראל ומה הן מטרותיה האמיתיות?
מה האמת על גירוש גוש קטיף ומדוע המתנחלים נרדפים עד צוואר?
ולסיכום, מי הם האויבים של מדינת ישראל הבאים מתוכה ונגדה? מי הם האויבים הסובבים את מדינת ישראל ומה הם יכולותיהם ותוכניותיהם האמיתיות? האם הדור הצעיר בנוי ומוכן להתמודדות עם אתגרים אלה? מה ניתן לעשות ומה חייבים לעשות כדי שמדינת היהודים תנצח בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיתונות לוחמת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה חסרה - היכן אריה אבנרי?
בן דוגית  |  3/12/12 19:03
2
תגובה
שופר  |  3/12/12 20:02
3
חסדאי, לא כדאי להיות חסיד שוטה
הניה  |  4/12/12 09:07
 
- חסיד שותה לחיי האמת והצדק
משה חסדאי  |  4/12/12 10:59
 
- אם כבר הזכרת את שושי גרינפילד
בן יעקב  |  5/12/12 09:13
4
ערוץ 7?
ישראל בר-לוי  |  4/12/12 18:29
 
- מסר ישראל ובן יעקב צריך עיון
משה חסדאי  |  5/12/12 10:55
 
- עיתונות מושחתת
כועס מאד  |  11/12/12 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז רואימי
אם האקדמיה בישראל תקיים את הבטחתה ותגרום למדינה להיות שותפה ליישום התפקיד השלישי שלה, היא תביא את המהפכה החברתית המשמעותית ביותר שהייתה פה בשנים האחרונות
עמית עוז
המלחמה בעזה הראתה מזרח תיכון חדש בהתהוות: אירן מנצחת על המקהלה הפלשתינית מלמעלה ובמישרין. הפלשתינים יהיו הטריגר לעימות אזורי עתידי בין אירן לישראל אם וכאשר יתרחש - אלא אם ייחתם עימם בינתיים הסדר
עמוס שנער
חוויה מעברי כחונך לעיוור, אשר השפיעה על עבודתי כיום כמדריך במסגרת לנערים מיוחדים    אכן, נפלה בחלקי הזכות להיות "מלאך טוב" של נערים "מיוחדים", ואולי גם להיות אחד מהאנשים המשמעותיים ביותר בחייהם, גם ללא קבלת פידבק חיובי כלשהו מהם
דן אלון
ניצולי השואה לא רוצים להפריע. מזל. כי מנהיגי ישראל עסוקים מאוד בבניית 3,000 יחידות דיור חדשות בפלשתין, בהחרבת היחסים הדיפלומטיים עם העולם, ובפריימריז ובגיוס שמות חדשים לרשימות שלהם, ובלהציע איש לרעהו את המקום השני. ובזמן שהם מסדרים זה לזה מקומות, וזה כבר לא משנה מי נמצא באיזה מקום, כי במקום האחרון תמיד יהיו אזרחי ישראל
רואי בר שדה
למעט תוניסיה ומצרים, מדינות שזהותן הלאומית כבר התגבשה במהלך המאה ה-19, נראה שהשבטיות נותנת את הטון המרכזי בגל אירועים האחרונים בעולם הערבי הזוכה לכינוי "האביב הערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il