X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
850 אלף יהודים גורשו ממדינות ערב ואירן ולא הורשו לקחת איתן את רכושם. המדינה חייבת להקים מזויאון לתיעוד והנצחה של יהודי ארצות ערב המגורשים
▪  ▪  ▪
דוד נאוי יו"ר עמותת "שמש", מאיר כחלון יו"ר מרכז הארגונים עירק , מצרים תוניסיה, דני אילון סגן שר החוץ [צילום: באדיבות עמות 'שמש']

עם הקמת מדינת ישראל גורשו ממדינות ערב השונות ומאירן כ-850 אלף יהודים, המגורשים לא הורשו לקחת איתם את רכושם, הם הורשו לקחת מספר פריטים מצומצם כאשר נכסיהם השונים בתים, חנויות כסף זהב ועוד הוחרמו על-ידי הממשלות הערביות השונות.
ספטמבר 2012 - דיון בסגייה באו"ם
את הדיון באו"ם יזמו משרד החוץ, הקונגרס היהודי העולמי וועידת הנשיאים של הארגונים היהודים ברחבי ארצות הברית.
דני אילון סגן שר החוץ נאם בכנס בבניין האו"ם בפני כארבע מאות נציגים שונים שהגיעו לצורך השתתפות בכנס מיוחד הזה. דני אילון אמר בפניה ישירה למזכ"ל האו"ם כי חלה עליו האחריות המוסרית וההיסטורית לפעול להכרה בטרגדיה של היהודים ממדינות ערב. בכנס השתתפו שגרירי מדינות שונות, נציגים של סוכנויות השונות הפועלות בבניין האו"ם, משפחות ונציגי משפחות של הפליטים היהודיים שגורשו ממדינות ערב וכן נציגים של מרבית הארגונים היהודיים ברחבי העולם וארצות הברית.
דני אילון הדגיש באותו הכנס כי "ממשלת ישראל לא תשקוט עד אשר יעשה צדק עם הפליטים היהודים ממדינות ערב". מדינת ישראל חייבת לבצע באופן יסודי ואמין ככל האפשר סקר נרחב של כל הנכסים היהודיים אשר נשארו במדינות ערב שמהם גורשו היהודים ולא יכלו להוציא את רכושם בזמן בריחתם מהמדינות הערביות שגירשו אותם. המדינה למען הצדק ההיסטורי חייבת לתעד את כל הרכוש היהודי שהוחרם על-ידי המדינות הערביות.
מוזיאון בירושלים להנצחת יהודי ארצות ערב
המדינה חייבת להתבסס בתיעוד זה על הבסיס והמתווה שהתווה בזמן נשיאותו הנשיא קלינטון וכן לבסס את התיעוד הזה על בסיס היוזמה הסעודית שנראת כבסיס הוגן ומבטיח פתרון מלא לבעיית הרכוש היהודי המוחרם והנטוש במדינות ערב השונות.
המדינה חייבת לפעול להקמת מוזיאון מרכזי בירושלים לתיעוד והנצחת הקהילות היהודיות ממדינות ערב , המדינה חייבת לעשות זאת במהרה כל עוד אחרוני המגורשים עדיין בחיים ויכולים להעלות את הזיכרונות ולתעדם במדויק, ככול שחולף הזמן עדויות אלו הולכות ונעלמות מפאת גילם של המגורשים.הטבע והגיל עושים את שלהם.
על המוזיאון יהיה לפעול לתיעוד העדויות האישיות של הפליטים היהודיים ממדינות ערב שנותרו בחיים. לאסוף ככול האפשר פריטים שונים שהובאו לארץ עם עלייתם לארץ, צילומים פריטים אישיים, פריטים מחיי הקהילות השונות ועוד, הכול למען העתיד , למען שימור העבר המפואר והמסורת המפוארת של יהודי ארצות ערב ואירן.
המדינה חייבת להשקיע מאמצים כספים בבניית המוזיאון הזה אשר ינציח את העבר המפואר של יהדות נפלאה זאת, יהדות מדינות ערב אשר תרמה תרומה נכבדה להיסטוריה של העם היהודי בכל תחומי החיים לאורך כל ההיסטוריה היהודית.
יש לציין כי סגן שר החוץ דני אילון עושה ימים כלילות לשם עשיית צדק זאת למאות אלפי הפליטים היהודים שגורשו ממדינות ערב ולהחזרת רכושם. לפעילות זאת נלווה באופן פעיל ביותר אריק נודלמן, מנכ"ל "ישראל ביתנו העולמי" וממלא תפקידו של יו"ר מועצת העיר רמת גן. נודלמן פועל מזה זמן מה להחזרת מספר ספרי תורה אשר נשארו בכורדיסטן ובעירק עם גרוש היהודים מהאזורים הללו. לשם כך הוא מקיים מגעים שונים עם גורמים שונים ברחבי העולם והדבר מתחיל לשאת פירות ראשונים של ניסיונות למציאת ספרי תורה אלו במקומות שונים בעירק ובכורדיסטן.
כנס "צדק לפליטים יוצאי ארצות ערב"
בכנס שהתקיים לצדק לפליטים היהודיים יוצאי ארצות ערב בחודש ספטמבר האחרון ציין במפורש סגן שר החוץ, דני אילון את הדברים הבאים: "תהליך שלום אמיתי צריך להיות מבוסס על אמת ההיסטורית כדי לשרוד, יש פליטים ערביים, ויש פליטים יהודים".
עמותת "שמש"
יו"ר עמותת "שמש" בראשותו של עו"ד דוד נאוי ציין כי על-פי הרשומים שמצויים בידו ערך הרכוש הנגזל רק מיהודי עירק המגורשים מוערך בכשישה עד שמונה מיליארד דולר, וכי פיצוי של כמאה אלף דולר לכל משפחת פליטים שגורשו מעירק תסיים מחלוקת זאת . עמותת "שמש" פתחה מטה המאבק לפיצוי הפליטים היהודיים ממדינות ערב ומאירן משרד ברמת גן ברחוב ביאליק.
כאשר נשאל על מר נאוי למה דווקא ברמת גן הוקם מטה המאבק, ציין דוד נאוי כי ברמת גן מתגוררים כששים אלף יהודים יוצאי וצאצאי יהודי עירק. כמו-כן ציין בסיפוק כי במדינת ישראל חיים כיום כרבע מיליון יהודים מיוצאי וצאצאי עירק. עוד ציין נאוי כי מעירק גורשו כ מאה וארבעים אלף יהודים. כל המגורשים אולצו להשאיר את רכושם הרב בעירק. כל הרכוש נבזז, נגזל על-ידי השלטונות העירקים והאוכלוסיה המקומית.
נאווי ציין עוד כי יש בידו מסמכים המעידים על היקף הרכוש היהודי הנגזל בעירק. לדברע נאוי, הפליטים הפלשתינים קבלו עד היום פיצויים וסיוע העולמי על כ חצי טריליון דולר כאשר הפליטים היהודים המגורשים ממדינות ערב לא קבלו אפילו פרוטה אחת שחוקה. היכן הצדק, על כן חייבים להקים קרן עולמית על-פי מתווה קלינטון וממשלת סעודיה, קרן אשר תסיים סאגה זאת ותביא לסיום את אחת הפרשיות המעיבות על הסכסוך הערבי ישראלי ולו בחלקו, תביא לסיומו של הפצע הפתוח בסוגיה הזאת.
לקרן התנדבו לסייע מספר מדינות אירופאיות וכן ארצות הברית וסעודיה ,הם התחייבו לתרום כסף רב המוערך בעשרות מיליארדי דולרים וכל זאת בכדי לסיים עוד נקודת חיכוך בין מדינת ישראל ובין העולם הערבי, דבר שיקרב את השלום בין מדינת ישראל והעולם הערבי.

לסיום ברצוני להודות לאלו אשר תרמו לכתיבת מאמר זה: מר דוד נאווי יו"ר עמותת "שמש"; מר אריק נודלמן מנכ"ל ישראל ביתנו העולמית" ויו"ר מועצת העיר רמת גן
תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק לפליטים היהודיים יוצאי ארצות ערב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עמותת שמש
דוד .ס  |  4/12/12 11:34
2
למעט המתרוממים הלבנבנים אף אחד
לא יראה דולאר  |  4/12/12 19:11
3
הגזענים האדומים ממפא"י בגדו בפ
קורןנאוה טבריה  |  6/12/12 05:13
4
דני איילון נכנס להיסטוריה
לבנה זמיר  |  6/12/12 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עירית לדרברג
התקשורת הישראלית והשמאל הקיצוני חוגגים יחד עם האו"ם והפלשתינים את ההכרה בפלשתין כמדינה משקיפה, מדינה שמעולם לא הייתה קיימת בגדה המערבית של ארץ ישראל
נסים גבאי
ארבע שנים אני מחכה לחופת המצנח שתיפתח... ונאדה. התמונה שהולכת ומתבהרת בכיעורה מעבירה בי צמרמורת: "ליכוד" ימני מוטרף ומטורף, "עבודה" ילדותית מפורקת ומרוסקת אג'נדה, "מרצ" חסרת מרץ להשתנות, "יש עתיד" מנופחת וואקום חסר תוחלת, "שס" דבקה ומאמינה רק ברב, בתורה ובכסף
עמיר סגל
הנרטיב אותו ניסתה לאמץ, של "פוליטיקאית אחרת" הוא פשוט לא נכון. לבני איננה "פוליטיקאית אחרת" היא פשוט פוליטיקאית כושלת
רס"ן במיל. משה חסדאי
אנשי הכוח תמיד מקיפים את עצמם בחברות ניקיון וקבורה סמליות    יש די והותר עיתונאים שלא מהססים למכור את נשמתם כדי לשמש להם שליחים    לגרוף בחזרה את הבוץ והחצץ. לקבור את השערוריות    לשמור על מראית עין של אמת, להבטיח את אשליית החברה הנקייה והצחה כשלג
ארז רואימי
אם האקדמיה בישראל תקיים את הבטחתה ותגרום למדינה להיות שותפה ליישום התפקיד השלישי שלה, היא תביא את המהפכה החברתית המשמעותית ביותר שהייתה פה בשנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il