X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני מתאר תחזית אידיאלית, כי אני אדם ימני בדעותיו, לכן ברצוני להזהיר את המצביעים הימניים משאננות מטופשת - הגיעו לקלפיות, כי ביבי עשוי להפסיד את הבחירות
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. מנהיגה חכמה [צילום: AP]

ברצוני תחילה להתנצל בפני האקדמיה ללשון על כותרת המאמר שאינה תואמת את דרישותיה החדשות: לקרוא לאישה שתיבחר לראשות הממשלה בשם ראשת ממשלה. אך האמת היא שדווקא כבודה של האישה ולא הזלזול בה הנחה אותי לוותר על צמד המילים החדש והמזעזע לטעמי שיפתה רבים לעוותו לצמד המילים: "רשעת ממשלה" (באות ע'). ומה יהיה הלאה? הרי שנה (שנת לימודים למשל) זה נקבה. אז מדוע שהראש שלה יהיה בזכר? למה שלא נאמר גם ראשת השנה? כדי לא להרוס לנעמי שמר ז"ל את השיר? זאת לא בעיה, הרי ממילא היא משוררת ימנית.
אבל מסתבר שאינני היחיד שאינו מרוצה. תכנת ה-WORD בעצמה אינה מאשרת לי את השימוש במילה החדשה ומותחת מתחתיה קו אדום מזוגזג; וידוע ש-WORD היא תוכנה, ותוכנה זאת מילה ממין נקבה, ואם גם היא מתנגדת לקביעה החדשה, אז כנראה שבהחלט לא מדובר בעניין אישי ובכוונה לפגוע בכבודן של נשים.
בראיון טלוויזיוני ששמעתי (נדמה לי לנסים משעל) לאחר היבחרו של אריה דרעי להנהגת שס המשולשת, התבקש דרעי להשיב אם יסכים בעתיד לחבור לממשלה שמאלנית. דרעי השיב בתשובה דיפלומטית, כי אין שמאל ואין ימין, ואפילו נתניהו הצהיר על שתי מדינות לשני העמים. אם כך, מסתבר שדרעי אינו מתנגד לחבירה מחודשת לממשלה שמאלנית וידידותו עם אולמרט ורמון מחדדת אצלי את החשש מפני דרעי ושס החדשה.
שלי יחימוביץ' חכמה ויודעת כי למהלך מדיני אין לה מנדט, אך למהלך החברתי יש לה תמיכה רחבה וגדולה. לו תצהיר כי ברצונה לקדם את העניין החברתי ולזנוח את העניין המדיני, הרי שס תשמח לשתף פעולה. דרעי בעצמו טען באותו ראיון טלוויזיוני כי שס לא נמצאת בכיסו הקטן של ראש הממשלה וכי מן הסתם היא התנגדה לתקציב האחרון והביאה להקדמת הבחירות הנוכחיות.
מרצ והערבים יתמכו בממשלה שכזו למרות שהקיפאון המדיני יימשך, כיוון שזו תהיה עבורם הנוסחה לקדנציה שלמה של קיפאון הבנייה בשטחי המריבה. יש להם אופציה עדיפה? גם ציפי לבני ויאיר לפיד לא יוכלו להתנגד למהלך ואופס... יש ממשלה! עכשיו, כשכבר קיימת ממשלה יציבה, יוכלו להצטרף החבר'ה מיהדות התורה. לפיד יתאמץ לא להרגיז, הרי בלי שס תתבטל מיד החגיגה הגדולה וגם הרב חיים אמסלם כנראה יצטרף, לו יעבור את אחוז החסימה.
לביבי אבדו שלושה קלפים מנצחים:
  • השקט שהתאפיין בתקופת כהונתה של הממשלה האחרונה הופר במבצע "עמוד ענן", וכולנו יודעים ששום דבר באמת לא הוכרע, וביבי יצטרך לשלם את המחיר לבדו כי ברק שוב ברח.
  • ההישג הגדול במניעת הכרת האו"ם במדינה הפלשתינית נמחק לאחרונה, כאשר הכירו בה כמדינה משקיפה.
  • והישגי ההסכמים עם המורים והרופאים הוכתמו בשביתת האחיות הפוליטית, בשל תזמונה.
למוקסמים מהמדיניות של שלי
אם בסמוך לבחירות יחליטו בחמאס לשלוח טילים נוספים לכיוון תל אביב, יצא ביבי מובך מכל הכיוונים ומעט הקולות שעשויים לעזור לניצחון הדוחק מול השמאל, יושלכו לפח האשפה בשל כישלונה הצפוי של מפלגת "עוצמה לישראל" לעבור את אחוז החסימה. (אולי השם "עוצמה לשלי" ראוי קצת יותר?)
אינני מתאר תחזית אידיאלית, כי הנני אדם ימני בדעותיו ולכן ברצוני להזהיר את המצביעים הימניים משאננות מטופשת ולהגיע לקלפיות, כי ביבי עשוי להפסיד את הבחירות. כמו-כן, ברצוני לקרוא לתומכי שס לחפש בית פוליטי חדש, ולמוקסמים ממדיניותה החברתית של שלי, הבונים על המשך הקיפאון המדיני מצידה, אזכיר כי בזמן זה אולי לא ימסרו שטחים נוספים אך בד-בבד לא יבנו בתים חדשים בשטחי המריבה. שלי תהיה תלויה במפלגות הערביות ותהליך התחמשותם של אויבינו יואץ. לו מדיניותה הכלכלית תישא פרי (ואינני בטוח בכך כלל), אז היא תבנה על הזיכרון הקצר של העם ותתחזק בבחירות שיבואו אחר-כך ותוכל להרשות לעצמה גם קידום תהליכים מדיניים בעתיד.
אגב, אם עמיר פרץ יחליט להפתיע, לקחת את מקורביו ברגע האחרון ולרוץ עם לבני (שהרי בהתאם לדרישותיו משלי היא אינה מעוניינת להצטרף לממשלת נתניהו ואינה מעוניינת בהמשך הקיפאון המדיני), אז כל התחזית שלי עשויה להתנפץ, אך מנגד שלי תוכל דווקא להתחזק, כי תוכר כמנהיגה עצמאית ללא אופוזיציה פנים-מפלגתית.
ועכשיו, מי מוכן להמר על תפקידה של מירב מיכאלי בממשלה הבאה? אולי... תיק הביטחון?

תאריך:  05/12/2012   |   עודכן:  05/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלי תהיה ראש הממשלה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם עזמי בשארה כשר הביטחון? ל"ת
אם שלי בראש  |  5/12/12 18:32
2
המצב אבוד
ב_שמואל  |  6/12/12 06:10
3
יצמחו עצים על השמש לפני ש....
אהוד פרלסמן  |  6/12/12 09:31
 
- הפוליטיקה אלופה בשבירת שיאי
עמוס שנער  |  7/12/12 15:32
4
שלי כראש ממשלה זה בעיה
מזכיר_המדינה  |  9/12/12 22:01
5
מזל שלא נהייתה ל"ת
מגיב ותיק  |  19/05/19 23:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
נסים גבאי
מה באמת תורמים כל עדת העלוקות שהצליחו להיכנס לרשימות אם בדילים מסריחים ו/או בקשרים אישיים עם ראש הרשימה? במקרה הטוב – לכלום, במקרה הסביר יותר – לפיצול ברגע של אינטרס אישי עם רווח מיידי טוב יותר
מנחם רהט
עדנה לייצוג הציונות הדתית בכנסת: הבית היהודי מציג נבחרת רעננה, ערכית ומגוונת, ושאר המפלגות אינן יוצאות ידי חובה ללא קישוט סרוג בצמרת
הרב אליהו קאופמן
עדיין מאמין שבשלל ההטעיות וגנבות הדעת הפוליטיות של הרב אמנון יצחק - שממערכת בחירות אחת לשנייה רק עולות, בכל זאת ידע הציבור החרדי, הדתי והמסורתי מה להשיב לאיש הזה בבחירות הקרובות ולשלוח אותו הביתה מתחת לאחוז החסימה
צילה שיר-אל
ניתוח מפתם האישית של שלושת הפוליטיקאים על-מנת שתוכלו ללמוד ולהתרשם לגבי אישיותם ודרך התנהלותם. עובדה שתעזור לכם להחליט ביום הבחירות
אורי שרגיל
אולמרט, ציפי והדובים היו בשלטון רק לפני כמה שנים    למה העצות שלהם לא עבדו אז, כשהם היו בשלטון? למה ציפי לא הצליחה להזיז לאנשים חביבים כמו אבו-מאזן כשהיא ישבה מולו בחדרים סגורים, למה?
רשימות נוספות
ליברמן הדיח את דני איילון  /  עופר וולפסון, איציק וולף
השר מיסז'ניקוב פורש מהחיים הפוליטיים  /  עידן יוסף
יועמ"ש הכנסת: לאשר את הפילוג בקדימה  /  איתמר לוין
חוצפה על גלי הקדנציה   /  רן שורר
פרופורציות  /  יאיר מעודה
מי יבטיח להשיב את פולארד לאחר הבחירות?  /  עמוס שנער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il