רבים מאיתנו חוו את החוויות שעוברות על המשפחה בהצגה, וחושפות בפנינו נקודות כואבות שלב כולם דואב למראן. למי לא היו הורים או סבים שלקו בדימנציה, או באלצהיימר, ואיבדו את צלילות מחשבתם? מי לא ראה הורה שהולך ודועך לנגד עיניו, לאו-דווקא פיסית, אלא נפשית? והאין בקהל כאלה שזכו לאימא לוחצת שרוצה את הבן הקטן שלה לצידה, ומונעת ממנו חיים עצמאיים, ובלבד שיתמוך בה עם בעיית האב הדועך? אפילו דמות כלב המשפחה שמתאר
ניצן כהן בגילומו הנפלא של
אברהם הורביץ - גם הוא מרעיד את הלב, במיוחד במונולוג האחרון שלו, שכולו פיוט מזוכך.
התא המשפחתי במחזה מורכב מאב, אם ושני בנים וכלב. לכאורה, בתחילת המחזה, הכל שפיר. אך בהמשך נחשפים סודות שהוסתרו, ואנו מגלים גם למה. הכל, הודות לבן - גיורא (אורי הוכמן האנרגטי והאכספרסיבי), במאי קולנוע, שבא למושב כדי להנציח בסרט את המשפחה שלו. וזה מה שפותח את תיבת פנדורה. לאט-לאט נפרמים התפרים, מתקלפות שכבות העמדות הפנים, ואנו מגיעים לחשיפת האמת הכואבת.
רזיה ישראלי כאם המשפחה, שחקנית מבריקה, שבלטה בתפקידים ראשיים מתחילת דרכה - תחילה בגילום שלוש דמויות שונות כולל גבר במחזה "סורגים" בגירסתו הראשונה והמנצחת, הודות לשליטתה בארבע אוקטבות בקולה הנדיר; בהמשך - ב"הזונה הגדולה מבבל" בקאמרי, וכן כמלכה שמסרבת להקריב את בתה לאלים, ב"איפיגניה באאוליס". כאן - היא האם העדינה והרגישה, הגורמת לבנה הצעיר משבר רגשי ומהפך בחייו, בגלל שאינה מרפה ממנו, כי הוא משענתה היחידה במאבק לשרוד ולהתמודד עם מחלת האב. קטע השיר שהיא שרה מרנין, וגורם לרצות לשמוע אותה עוד ועוד.
אברהם סלקטר כ-אברם, כובש את הלב בגילום האב שבגלל מצבו - חי בעבר, וחושב שעדיין יש לו משק חי ותוסס, פרדס אפרסקים של 20 דונם ועוד. המצב שלו כה מתערער, שצריך להגיע להחלטה בדבר פתרון. סלקטר, שגילם דמויות אכזריות וכוחניות בקריירה העשירה שלו, מצליח ליצור דמות מכמירה, פגיעה ונוגעת ללב ביכולתו הדרמטית העשירה.
תומר גלרון הוא האח הצעיר והחביב, מני, שחי בעולמות כפולים, עד שהכל מתפוצץ. גם הוא כמו יתר השחקנים, מהווה חוליה חשובה ומקצועית בצוות המוצלח. והמרגש מכולם הוא הכלב "קישוט" - אברהם הורביץ, כשגם מעליו מרחף מלאך המוות, ודווקא בפיו שם המחזאי את דברי ההגות והפיוט היפים ביותר במחזה. במיוחד כשמלווה אותו נגינת האקורדיון המקסימה והכה לירית של עופר שלחין, המוסיקאי שתומך ביכולת המוסיקלית שלו בהרבה הצגות בהבימה ועוד. מפליא עד כמה הודות לדמותו שלא השתנתה לאורך השנים, נשאר כה צעיר ויפה.
הצגת "גלם" (בסגול מתחת ל-ס' ול-ג') ייחודית על הבמה הישראלית. היא בוקעת מהנוף האנושי והגיאוגרפי המקומי, אך למעשה היא בינלאומית. בזכות סגולותיה היא תלכוד לב כל צופה בכל מקום שיהיה.
שאפו לתיאטרון תמונע, שמהווה בית יוצר לתיאטרון הפרינג' הישראלי, שלאט-לאט זוכה לחשיפה והכרת שכבות רבות בקהל אוהבי תיאטרון איכותי.