X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר השופט אליקים רובינשטיין בוחן את המסרים של המפלגות השונות, מן הראוי שייתן את דעתו להיבט גזעני בולט של מערכת הבחירות, ואל יצטרף לטענה שמדובר בנושא מדיני שיוכרע במו"מ
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. שיבחן את הגזענות [צילום: פלאש 90]
רובינשטיין רוצה עוד נשים
איתמר לוין
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אומר שלצערו אינו יכול להתערב בהרכב הוועדה
לרשימה המלאה

ארץ ישראל התמלאה לאחרונה בכרזות הקוראות לנאמנות ולשוויון בנטל. הכרזות משלבות עברית וערבית ומטרתן להבהיר ששיח החובות צריך להיות קודם לשיח הזכויות, ובמילים אחרות: זכויות תלויות במילוי חובות.
יש המוקיעים גישה זו כגזענות. בראשם התייצב השופט אליקים רובינשטיין, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שטען כי "חופש הביטוי נסוג כליל כשמדובר בגזענות, או במה שעשוי להתפרש כגזענות".
נקודת התורפה של אותן כרזות נעוצה בכך שהן מכוונות לאזרחי ישראל דוברי הערבית, בשעה שיש ציבור אחר בארץ, באותו היקף מספרי וברמה דומה של חוסר מעורבות בשירות צבאי/אזרחי ובכלכלת ישראל, שאליו צריך לפנות בשפה אחרת: אידיש.
כל עוד הדרישה לשוויון בחובות כתנאי לשוויון בזכויות מופנית אל הציבור הערבי היא מוצגת כגזענות, ועל כן נתקלת בהסתייגות. אבל, אם וכאשר אותה דרישה דמוקרטית והגיונית הייתה מופנית גם אל הציבור החרדי, לא ניתן היה להתנגד לה בטיעון שמדובר בגזענות. הציבור הערבי/החרדי אמור לקבל את המסר הנכון בערבית/אידיש: אין זכויות בלי חובות.
לתשומת לב השופט
מן הראוי להפנות את תשומת לבו של השופט רובינשטיין לנושא חמור ונפוץ הרבה יותר בשיח הפוליטי בישראל בכלל ובתקופת בחירות בפרט. הכוונה למצעיהן של מפלגות שונות הדוגלות ב"שלום" - חזירי, יש לומר - המבוסס על איסור על יהודים להתגורר בלב ארצם, ביהודה ובשומרון. שלום המתבסס על איסור כזה איננו יהודי, איננו דמוקרטי, איננו ציוני, איננו מוסרי, ואיננו שלום. הוא גזענות!
מי שמפקפק בכך כדאי שישאל את עצמו כיצד היה מגיב אילו מדינה כלשהי באירופה, למשל צרפת, הייתה מחליטה שאזורים מסוימים בה, למשל המחוזות שמדרום ומצפון לפריז, הם אסורים למגורי יהודים, ואף הייתה שולחת את צבאה כדי לגרשם משם. אין ספק שמי שהיה שואל את עצמו שאלה זו ואף היה עונה עליה ביושר ובהגינות היה אומר לעצמו שמדובר בגזענות ובאנטישמיות. ואם כך, מדוע דינו של מעשה כזה באירופה יהיה שונה מדינו בארץ ישראל? מדוע מה שהיה נחשב באירופה, בצדק, כגזענות וכאנטישמיות לא ייחשב כך גם בארץ.
יהיו צדקנים שיגידו שהאיסור לגור ביהודה ובשומרון חל על ישראלים ולא על יהודים. טענה זו אינה רצינית. אף ארגון "שלום" או "זכויות אזרח" לא ימחה אם ערבי-ישראלי יעתיק את מקום מגוריו ליהודה או לשומרון. האיסור מתייחס ליהודים בלבד.
יהיו צבועים שיאמרו שהכרזות הנ"ל מבטאות גזענות וחלילה אף פשיזם, בשעה שמדובר בדרישה צודקת ודמוקרטית. אותם צבועים לוקים לעתים באנטישמיות כחול-לבן, כלומר באוטו-אנטישמיות: שנאת יהודים, ודווקא בארץ ישראל. כאשר מדובר ביהודים, שיח הזכויות נגמר וגורמים פשיסטיים בשמאל הקיצוני תובעים גירוש ונישול, בשם השלום, ואפילו בשם "השלום". יש מפלגות בישראל שזה עיקר המסר שלהן, תחת הכותרת השקרית: שלום. גזענות כבר אמרנו?!
כאשר השופט רובינשטיין בוחן את המסרים של המפלגות השונות, מן הראוי שייתן את דעתו להיבט גזעני בולט של מערכת הבחירות, ואל יצטרף לטענה שמדובר בנושא מדיני שיוכרע במו"מ. אם להשתמש בניסוח של רובינשטיין עצמו, יש לומר ש"חופש הביטוי נסוג כליל כשמדובר בגזענות, או במה שעשוי להתפרש כגזענות". ואין גזענות גדולה יותר מאיסור על יהודים לגור ביהודה - מקור שמו של העם היהודי - ובשומרון רק בגלל היותם יהודים.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנייה גלויה ליושב-ראש ועדת הבחירות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מניעת תפילה בהר-הבית=גזענות  ל"ת
אליקים ושות' גזען  |  26/12/12 15:00
2
פסילת קמפין עוצמה לישראל גזעני ל"ת
דניאל סבלדי  |  26/12/12 18:32
3
שוויון זכויות וחבות - לכולם!
צבי אופיר  |  26/12/12 19:01
4
המקום הקדוש ביותר ליהדות
מ.אלקרייאף  |  27/12/12 06:48
5
האם השופט רובינשטיין יענה? ל"ת
בתיה  |  28/12/12 19:23
6
רובינשטיין תתעורר. הגזענות פור
בתיה  |  29/12/12 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
שרון נריה בר-און
שינוי מועד הבחירות לכנסת והקדמתם ל-22.1.2013, מהווה הזדמנות לשוב למאמר שפרסמתי ב-15.1.2012, בו פענחתי והערכתי את סיכוייהם של יאיר לפיד ונועם שליט להצליח במרוץ לבית הנבחרים. אומנם ההתייחסות באותה עת הייתה ליום הבחירות המקורי בנובמבר 2013, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן
נרי אבנרי
ניסים משעל יודע גם ללקק. ההתנפלות על נפתלי בנט הזכירה לי ראיון ישן שקיים משעל עם אולמרט. מי שראה, קיבל טעימה איך עשו ראיונות בטלוויזיה הסובייטית. שפת הגוף של שניהם אמרה שירה    הלכתי לארכיון...
מנחם רהט
שיא הצביעות: מי שהרים יד לביצוע פשע ההינתקות האנטי מוסרי, מוקיע את מי שהמוסר היהודי, השולל גירוש יהודים, מדבר מגרונו    ולמה מגיע זר פרחים לנתניהו
עידן יוסף
הסקר שנערך ע"י TNS טלסקר מנבא היחלשות לליכוד    ירידה לשס וליש עתיד
אפרים הלפרין
כמה מגוחך יאיר לפיד מ"יש עתיד" עם הפצצה של של ביבי ואיזה גבר יצא בנט עם הפצצה התקשורתית שזרק לפתחו של ביבי, ובירבר אותו ואת כל מערכת הבחירות לחלוטין. כוכב נולד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il