X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראשי מועצה ביהודה ובשומרון קוראים להצביע ליכוד, אנא בידקו תושבים יקרים, האם הם לא הולכים למכור אתכם בנזיד עדשים? גם אם ללא ידיעה
▪  ▪  ▪
"מחפש אהבה" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מתנחל שמצביע ליכוד, הוא סוג של מזוכיסט, או סובל מבעיות זיכרון חמורות, ואני חלילה לא רוצה לנקוט בכינויים חריפים יותר. כן, אני מבין את העניין של לא להיות מגזרי ולהסתכל בצורה רחבה וכולי וכולי. הכנסת היא מאבק של אינטרסים, מי שמתגורר מעבר לקו הירוק מבחינה אידיאולוגית ומאמין שצריך להישאר שם לנצח נצחים, גם אם הוא "מת" על אלקין ועוד כמה חברים נחמדים, צריך לזכור שהליכוד הוא זה שפינה יישובים. לא קדימה, כפי שמנסים למכור לנו לפעמים. הליכוד!
לי אישית לא נראה שמה שחשוב זה דווקא שטחי איו"ש, והדבר נראה לי מורכב יותר ומעלה שאלות זהות, ביטחון, חברה וכלכלה מקיפות. אבל מי שבכל ישותו מתנחל ומפרסם מכתבים להצביע ליכוד, נושא בחובו בעיות לוגיות. ראשי מועצה ביהודה ובשומרון קוראים להצביע ליכוד, אנא בידקו תושבים יקרים, האם הם לא הולכים למכור אתכם בנזיד עדשים? גם אם ללא ידיעה.
בתוך תנועת ההתיישבות ישנן מגמות של הסתגרות והרחבה. מצד אחד רוצים "להוביל את עם ישראל", בסוג של גאוות יתר לפעמים, ומצד שני רוצים להיות חלק ולא מוקצים מחמת דובון ועוזי. המתנחלים שלפעמים מרגישים שהם אלו שמחזיקים את האתוס הלאומי בשיניים, עם זיקה לארצות התנ"ך ואי כניעה לתכתיבים גלובליים, רוצים אהבה והבנה. אפשר לראות את זה לפעמים בפגיעות יתר של קבוצה זו מול תוכניות סאטירה כאלו ואחרות. הכבש של הלחצים להצביע לליכוד בעצם עושה שימוש במקום הרגיש הזה וקורא לאנשי ההתנחלות לבוא ולהיות חלק.
אחרי שכבשו את כל יחידות העילית וגילו לאכזבתם שזה כבר לא "IN", זאת אומרת לא מודל הישראלי האידיאלי, הם מחפשים שוב אהבה. שילוב בתקשורת? שילוב בכל המפלגות הגדולות? אנשי תנועת גוש אמונים והסתעפויותיה צריכים לדעת שאם חפצי חיים הם, צריכים הם ללכת בדרכם שלהם יחד עם חיבור לשאר חלקי העם. זה לא עניין סקטוריאלי, זה עניין של סדרי עדיפויות, זה עניין של עקרונות מובילים.
חלום שתי המפלגות הגדולות יתממש?
הכנסת היא הזירה בה מיוצג הציבור על-ידי נציגיו, והשיטה הישראלית היא רבת מפלגות, על-אף שזה למורת רוחם של אנשים רבים. החברה הישראלית היא רבת פנים ושסעים, וכך גם נראה הפרלמנט שלה. חלום שתי המפלגות הגדולות לא יקרה בשנים הקרובות, כי פרלמנט מייצג את האוכלוסיה והתרבות הפוליטית שלה. שורשי רב המפלגתיות בישראל נעוצים בשלהי היישוב עוד לפני קום המדינה, וכן בתרבות היהודית בגלות, של קהילות-קהילות. על זה יש להוסיף, את העליות השונות ומרקם האוכלוסיה המגוון שנוצר פה יחד עם האוכלוסיה המקומית. אי לכך, על המצביע לשים את הפתק שקרוב לעמדותיו, למפלגה שדוגלת בערכיו ולחבריה הקרובים להשקפת עולמו.
היום, כשאומרים שרון, מיד נראה לנו איזה איש עם בולדוזר שבא להרוס יישובים, אבל לפני שאריק שרון עלה על כפיהם של המתנחלים לעמדה הזו, הוא היה נראה כידיד ההתיישבות הגדול מכולם. מי היה מאמין שאריק זה, שמעיף צ'פחות לכצל'ה, יוביל כוחות לפינוי כל רצועת עזה. אפשר לתלות את זה בשל שחיתות כזאת או אחרת. אבל אז תידרשו לשאלה ומה עם לבני, מופז ואולמרט? ענפים שיצאו מהליכוד. הסיבות הן עמוקות יותר ונטועות בשורשים האידיאולוגיים של התנועה.
גוש אמונים היא תנועה אידיאולוגית דתית, שהזיקה שלה לשטחי איו"ש היא דתית, זהותית, היסטורית. הליכוד היא תנועה לאומית שהזיקה שלה לאיו"ש היא ביטחונית, היסטורית. חשוב לדעת את ההבדלים הללו ולדעת ששתי התנועות יכולות לזון אחת מהשנייה. חשוב שהאזרח יצביע על בסיס השקפת עולמו ולא להיכנע ליועצי התדמית ויחצנים למיניהם ערב בחירות.

הכותב הוא עיתונאי, סופר ופובליציסט לעת מצוא.
תאריך:  03/01/2013   |   עודכן:  03/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנחל? הצבע לנו!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי נגד מי בפוליטיקה הישראלית ל"ת
לא הבנתי  |  3/01/13 17:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
יצחק מאיר
אחרי הבחירות מולכות תוצאות הבחירות. כל הלהקות שעופפו מקן לקן נוחתות. ואז מה? כל הקינים מלאים בציפורים שאינם שייכים לקינם. בכל קן תהיינה מלחמות. הן תשתקנה. כל הקינים הקטנים המלאים מין שאינו במינו יכונסו לתוך גוש הקינים האגדי והנה יתברר כי הגוש אינו יותר מאשר סך כל הקינים הזוטרים שאינם יכולים להשלים לא בתוכם ולא זה עם זה, והוא סדוק
אריה גל
בעיניי בליכוד של הכנסת היוצאת היה רק פסול אחד: נתניהו. אבל עם ליכוד בלי מיכאל איתן ובלי מרידור ובלי בגין, באמת שאין לי שום מכנה משותף
אהרון שחר
בקרוב יהיו תשדירי בחירות, הנה כמה הצעות בחינם למפלגת העבודה
אפרים הלפרין
הליכוד הוא המפלגה החברתית החופשית (הסוציו-ליברלית) היחידה ביקום והיא היא המפלגה הראויה לשלטון. אך היא עצמה לא יודעת מהי, אז האם נצביע עבורה?
פרד כהן-קידר
הקשישים בשיראל הם כמו קריסטל, גם שקופים כמו קריסטל וההנהגה לא רואה אותם כלל. כשהגעתי ארצה (כילד שואה) קראו לי הצברים המבוגרים "פליט". עתה משגנבו את ארצי שיש לי יד בבנייתה והגנתה, אני שוב מרגיש כפליט בארצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il