X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי הבחירות מולכות תוצאות הבחירות. כל הלהקות שעופפו מקן לקן נוחתות. ואז מה? כל הקינים מלאים בציפורים שאינם שייכים לקינם. בכל קן תהיינה מלחמות. הן תשתקנה. כל הקינים הקטנים המלאים מין שאינו במינו יכונסו לתוך גוש הקינים האגדי והנה יתברר כי הגוש אינו יותר מאשר סך כל הקינים הזוטרים שאינם יכולים להשלים לא בתוכם ולא זה עם זה, והוא סדוק
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו בבחירות 2013. הציבור אינו שואל מה יהיה אלא רק מי יהיה [צילום: פלאש 90]
חלום בלהות
שעתם היפה של האישים המאמינים כי הם אישית הבשורה כולה עלולה להגיע אז. הם יטפלו כבר בקינים הסוררים. הם ייתרו גם את הגושים. הם יבטלו את המחיצות בינם לבין הבוחר. הם ילכו קדימה, והבוחר ילך אחריהם. הייאוש יחגוג את ניצחונו הגדול. חלום? כן. בלהות? אלא מה, בוודאי

יש הרבה ייאוש באוויר. הסקרים רושמים את נדידת הציפור הבוחרת אל קני הקלפי אליו הן נמשכות. הקינים אינם בהכרח ממין קן הציפור. עגורים מתעופפים לקנן בקן פליקנים, חסידות בקן קורמורנים, צוללי ביצות בקן נשרים ושלדגים מוצאים בקיניהם ליד המפלים להקות להקות, מתור עד דרור ואפילו מאווז עד ברווז,וגם מעשי פלאים פה ושם פלמינגו ורדרד, המצטופפים אצלם והם עצמם אינם יודעים למה.
המשל הוא הנמשל. המפלגות למיניהן אינן זוכות לאמון חבריהן. כל הבוחרים באוויר. או שהימין אינו מספיק ימני בעיניהם, או השמאל אינו יודע יותר שמאל מה הוא, או שחילונים בוחנים אם דתיים שאינם אומרים להם דבר יקבלו קולותיהם מפני שהם כביכול דבקים בערכים ובזקיפות קומה ובעמידות מפני דרך הארץ המשמימה לחוקי הברזל של המציאות הגיאו פוליטית, או שממילא אין עתיד ועל כן מה לי מסורות העבר, או שהבעיות הדורשות פתרון מאיימות מדי ואין כוח נפשי להביט בלובן עיניהם ומוטב על כן להכתיר קוסמים שיעלימו את הבעיות על-ידי פתרונות קסם שלא מן העולם הזה.
הייאוש מפורר את הקלפיות ומתנחם כי אין בהן ממש כי על כן הדטרמיניזם כבר חתם על גושים, והגושים, קלפי פה קלפי שם, אינם זקוקים לבחירות כלל. הם קיימים כמו שהרים קיימים אם מטפסים עליהם או לא, כמו שנהרות זורמים אם בונים עליהם גשרים או לא בונים, והדמוקרטיה היא משהוא שאינו יותר מ"פוליטיקלי קורקט", בוודאי לא קובע, לא מחייב, לא חשוב, לא קיים אלא לכאורה.
הסכנה הגדולה הלנה בתוך הייאוש היא שהוא נותן תקווה גדולה לנחושי השליטה בגורלות ויהי מה. עיני נץ יש להם לנחושי השליטה. הם רואים מרחוק את התוהים בין הקלפיות הנושנות והם עטים עליהם להציע להם לבוא אליהם, להתחדש עימהם, להתגבר על כל קושי עתידי באמצעות וויתור על השקפות, אידיאולוגיות, משניות כלכליות מדיניות או ביטחוניות שאינן אלא מפלגות לריק ולהתייצב סביב לפורמולות של יחד המחברות בין כולם לכולם מפני שהיחד הוא התשובה האחת האמינה לכל החרדות המוקרנות מן העתיד.
הסכנה הגדולה הלנה בתוך הייאוש היא שהוא מוריד מן הבמה את האישים המאמינים באריתמטיקה הוותיקה של "מציאות פלוס מציאות שווה מציאות", ומחליף אותם באישים המאמינים כי הם עצמם המציאות, כי אין מה לחבר ואין מה לחסר יש רק להכתיר וסוף הכבוד לבוא. הסקרים רושמים את הוויתור של הבוחר על האריתמטיקה, את חיבורו לרשימות הנקראות על שם האישים העומדים בראשן כי הם הראש, או היום גם הראשה, הם הבשורה. הסקרים רושמים כי הציבור אינו שואל מה יהיה אלא רק מי יהיה, והמי אם מצודד הוא, אם אין צורך להתעמק כדי להבין אותו ואת נבואותיו, אם הוא נאה דורש ואינו מחויב מראש התחיבות נאיבית לנאה מקיים, הוא המי המוביל, לא חשוב לאן, לא חשוב איך, חשוב רק שהוא מוביל.
הסקרים אינם אשמים בייאוש, אם כי הם עושים מעט מאוד כדי לפרקו והרבה מאוד כדי לחזק אותו. הם בעלי מלאכה המתפרנסים ממדידת התהליכים ואם המדידה עצמה משנה את הנתונים- הם אינם חשים כי האחריות לכך חלה עליהם. אחר הכל, חוקי הפיזיקה למשמעתם הם סרים גם הם, קובעים כי כל מדידה משפיעה השפעה מכרעת על מה שנמדד. סקר הרושם עלייה למפלגה- מטה אליה חובבי עליה. סקר הרושם ירידה למפלגה- מבריח ממנה בוזי ירידה. הסקרים עצמם אמינים. הבוחרים הנסקרים, אף על-פי שהם בעולם המליצות השגור "הריבון", ודינא דמלכותא שלהם דינא, הם הם בלתי האמינים. אבל בכך כשלעצמו מונחת רק מחצית הרעה. הם לא רק בלתי אמינים. הם גם קצרי רואי.
אחרי הבחירות מולכות תוצאות הבחירות. כל הלהקות שעופפו מקן לקן נוחתות. ואז מה? כל הקינים מלאים בציפורים שאינם שייכים לקינם. בכל קן תהיינה מלחמות. הן תשתקנה. כל הקינים הקטנים המלאים מין שאינו במינו יכונסו לתוך גוש הקינים האגדי והנה יתברר כי הגוש עצמו אינו גוש, כי אחר הכל ולמרות כל הדטרמיניזם, הוא אינו יותר מאשר סך כל הקינים הזוטרים שאינם יכולים להשלים לא בתוכם ולא זה עם זה, והוא סדוק על כן מלכתחילה הגוש הבלתי ניתן לסידוק כביכול.
שעתם היפה של האישים המאמינים כי הם אישית הבשורה כולה עלולה להגיע אז. הם יטפלו כבר בקינים הסוררים. הם ייתרו גם את הגושים. הם יבטלו את המחיצות בינים לבין הבוחר. הם ילכו קדימה, והבוחר ילך אחריהם. הייאוש יחגוג את ניצחונו הגדול. חלום? כן. בלהות? אלא מה, בוודאי.
כל זה עלול לקרות, אבל לא יקרה. הייאוש הישראלי הוא איום אשר יוליד התפכחות. ההתפכחות תוציא יקר מזולל. הרבה כוחות רדומים ייעורו. תהיה תשובה גדולה. הפחד מפני תוצאות הייאוש ידביר אותו אחר הבחירות האלה, ההתמודדות הבאה תהיה אחרת. כל ציפור תמצא בית ודרו קן לו. זה כוחו של ייאוש. הוא מוליד את התקווה.

תאריך:  03/01/2013   |   עודכן:  03/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש הרבה ייאוש באוויר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עם ישראל עם חכם ונבון !! ל"ת
אין יאוש כלל  |  3/01/13 17:21
2
על הייאוש ל"ת
יצחק מאיר  |  3/01/13 18:00
3
על הייאוש
יצחק מאיר  |  3/01/13 23:27
4
שלט חוצות שגורם למנוסה .
ישמעאל   |  5/01/13 10:14
5
זו אכזבה לא ייאוש !
ישמעאל  |  5/01/13 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אריה גל
בעיניי בליכוד של הכנסת היוצאת היה רק פסול אחד: נתניהו. אבל עם ליכוד בלי מיכאל איתן ובלי מרידור ובלי בגין, באמת שאין לי שום מכנה משותף
אהרון שחר
בקרוב יהיו תשדירי בחירות, הנה כמה הצעות בחינם למפלגת העבודה
אפרים הלפרין
הליכוד הוא המפלגה החברתית החופשית (הסוציו-ליברלית) היחידה ביקום והיא היא המפלגה הראויה לשלטון. אך היא עצמה לא יודעת מהי, אז האם נצביע עבורה?
פרד כהן-קידר
הקשישים בשיראל הם כמו קריסטל, גם שקופים כמו קריסטל וההנהגה לא רואה אותם כלל. כשהגעתי ארצה (כילד שואה) קראו לי הצברים המבוגרים "פליט". עתה משגנבו את ארצי שיש לי יד בבנייתה והגנתה, אני שוב מרגיש כפליט בארצי
עופר וולפסון
יו"ר המפלגה אמרה כי חבריה החליטו פה אחד כי יהוו אלטרנטיבה לשינוי ההנהגה "לאור ההקצנה הגוברת במאבק של הליכוד-ביתנו מול הבית היהודי" בכל התחומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il