X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קיצונים ימנים, על-פי "ידיעות אחרונות". זאב אלקין, יריב לוין, רובי ריבלין ומירי רגב [צילום: פלאש 90]
תראו מי שמחבק
מבחינה היסטורית, ההכרזה על אוניברסיטת אריאל חשובה יותר מכל הבניות של הממשלה היוצאת ביו"ש וגם: בידיעות אחרונות הפכו בנט וחבריו מאויבים לחלוצים מודרניים - לפחות עד אחרי הבחירות
תסריט אפשרי
נשמעים דיבורים על חבירה אפשרית של יחימוביץ', לבני ולפיד לגוש שמאל אחד מייד אחרי הבחירות, כך שייחשבו כיחידה פוליטית גדולה יותר מהליכוד ביתנו, ביחס לשאלה על מי יטיל הנשיא את הרכבת הממשלה. במצב ההתבטאויות הפוליטיות הגלויות והסמויות של פרס בשבועות האחרונים ("גורם מדיני בכיר"), זאת אינה מחשבה מופרכת לחשוב על תסריט כזה

המלחמה הרעה של נוני מוזס
דרור אידר
חמאס? נסראללה? אירן? הצחקתם את נוני. מה שחשוב עכשיו זה להילחם בנתניהו. לשם כך הוא מוכן גם לחבק את אויביו - ציבור החלוצים ביהודה ושומרון * הגרעין העמוק של התקשורת הישראלית ובראשה "ידיעות" נמצא ברצון להשפיע על המציאות, לקדם את רעיונותיו של חוג חברתי ואידיאולוגי מצומצם ביותר
לרשימה המלאה

הירידה של הליכוד בסקרים היא תולדה ברורה של ההרגשה הציבורית שמדובר בבחירה בשני פתקים. הן ש"ס והן הבית היהודי מדגישות שילכו עם נתניהו, ולכן אפשר להצביע ללא פגיעה בסיכויי הימין להרכיב את הממשלה הבאה.
זה נכון שהמפלגות הללו יתקשו שלא ללכת עם נתניהו, אבל יש הבדל גדול אם גרעין הקואליציה יכלול 30 מנדטים או 40. הממשלה היוצאת החזיקה מעמד כמעט ארבע שנים מפני שהליכוד וישראל ביתנו היו מתואמות כגוף אחד. מצב שבו הליכוד ביתנו יהיה מיעוט בקואליציה יגרום לו להיתלות בשאר המפלגות ולהיענות למאוויים סקטוריאליים כדי לשמר את הממשלה. גם עוצמת המתחים בין השותפות תהיה שונה בהתאם לגודלה של הממשלה, ותשפיע על היציבות השלטונית.
זאת ועוד, נכון לעכשיו, נפתלי בנט זוכה לחיבוק גדול ב"ידיעות". המועמדים ברשימתו נחשבו דרך קבע מוקצים מחמת מיאוס, "קיצונים" ו"פשיסטים" ושאר הכינויים הדמוניים ש"ידיעות" התמחה בהם.
אם רשימת הליכוד תוארה כ"קיצונית" ופייגלין ואלקין ויולי אדלשטיין הוצגו רק השבוע כאיום על הדמוקרטיה, לאן נעלמו עמיתיהם ברשימת הבית היהודי? אנחנו יודעים שעד לא מכבר "ידיעות" אכל דמויות כאלה לארוחת בוקר, צילם אותן בתמונות תקריב זוועתיות והפחיד את קוראיו שדווקא החלוצים המודרניים הללו הם האויבים האמיתיים של החברה הישראלית. מה השתנה אפוא?
המחשבה המקורית להחלפת השלטון נסמכה על אולמרט, או לבני ואפילו לפיד. כל מי שיכול לנגוס בקולות המרכז-ימין. כך אומץ גם הבית היהודי מתוך רצון לנגוס בליכוד מימין ולצמצם את גודלה של מפלגת השלטון בבחירות הקרובות.
אבל החיבוק הוא על תנאי. יום לאחר הבחירות, יחזור הבית היהודי להיות "רשימת מתנחלים קיצונית". לפתע יוצאו מהארון תמונותיהם של חלוצי חברון ורבני תקומה, יישלפו ציטוטים קלריקליים ו"משיחיים" ותתחיל מתקפה רבתי של דה-לגיטימציה על הממשלה הבאה.
במקביל, נשמעים דיבורים על חבירה אפשרית של יחימוביץ', לבני ולפיד לגוש שמאל אחד מייד אחרי הבחירות, כך שייחשבו כיחידה פוליטית גדולה יותר מהליכוד ביתנו, ביחס לשאלה על מי יטיל הנשיא את הרכבת הממשלה. במצב ההתבטאויות הפוליטיות הגלויות והסמויות של פרס בשבועות האחרונים ("גורם מדיני בכיר"), זאת אינה מחשבה מופרכת לחשוב על תסריט כזה.
והערה נוספת: העבודה והליכוד הן יותר מרשימה או מפלגה גרידא; מדובר בתנועות. תנועה מכילה בתוכה קולות סותרים ומגוון דעות. העבודה יכולה להכיל בתוכה את שלי יחימוביץ' וגם את מרב מיכאלי. הליכוד יכול להכיל את יעלון ואת פייגלין. משום כך, לא צריך להתרגש מקולות מועמדים לכנסת שאינם שומרים על אחידות במסרים. מציאות זאת מעידה על תסיסה רעיונית חיובית.

הבראה לחיי הרוח
אוניברסיטת אריאל - מהלך גדול [צילום: פלאש 90]

קשה להפריז בחשיבות ההכרזה הרשמית השבוע על אוניברסיטת אריאל. לראשונה זה שנות דור הוקמה אוניברסיטה בישראל, שמינית במספר. היא הוקמה - גם לראשונה - בידי ממשלה שמרנית. ולא סתם הוכרזה - עוד בבירת השומרון.
מבחינה היסטורית, המעשה הזה חשוב יותר מכל הבניות של הממשלה היוצאת ביהודה ושומרון. יש פה הצהרת עצמאות של ממשלת הליכוד מול הממסד הוותיק של האליטה הישנה, בדיוק בנושא הרגיש ביותר: התמודדות עם ההגמוניה התרבותית והאקדמית של השמאל הישראלי באמצעות הקמת אלטרנטיבות אקדמיות ותרבותיות. למהלך הגדול הזה מצטרף מהלך נוסף, קטן אך חשוב, בדמות קבלת האישור להקמת המכללה של מכון המחקר השמרני בירושלים, מרכז שלם.
אוניברסיטת אריאל מוכרחה לייצר אלטרנטיבה אינטלקטואלית למדעי הרוח באוניברסיטאות הוותיקות. יש להקים פקולטה גדולה למדעי הרוח והחברה שתשאב אליה אלפי סטודנטים מרחבי הארץ שמאסו בפלשתיניזציה של מדעי הרוח ובדרדור חקר הספרות העברית, שאינם חפצים בשכתוב ההיסטוריה הציונית או בהתעלמות מהתגליות האדירות בחקר הארכיאולוגיה המקראית ועוד.
מטבע הדברים, האוניברסיטאות משקיעות את עיקר תקציביהן במדעי החיים ובמדעים מדויקים, אבל עם חפץ חיים השב לארצו העתיקה, חייב לדאוג לבריאות חיי הרוח שלו, לחיזוק התודעה הלאומית והשתרשותנו כאן. אולי תבוא הבשורה מהרי השומרון אל השפלה.

בת שנות אלפיים

ימי המדינה כימי ינוקא
מבחינת ההיסטוריה של העם היהודי, ימיה של מדינת ישראל הם כימיו של ינוקא רך בשנים. שיבת ציון אינה עניין לדור או שניים. מדובר בתהליך עמוק וארוך שנים של התנערות הגוף הלאומי מעפר הגלות והשבת הרוח הלאומית לאיתנה

האם יש תקווה? למצב, אני מתכוון. כך שומעים מעברים שונים. השאלה צצה כמתריסה כל אימת שמגיעים למסקנה ההגיונית, כי לאור המציאות הגיאו-פוליטית המשתנה לנגד עינינו, ולאחר עשרים שנים של התחמקות פלשתינית מעשיית שלום איתנו, לא נראה בתקופתנו סיכוי לשלום אמת עם שכנינו. בניגוד לתעמולה הקבועה, הוויכוח איתם אינו טריטוריאלי אלא עמוק יותר. הוא נוגע בשורשי המיתוסים הקדומים ובוויכוח הדתי בינינו לבין האיסלאם.
מבחינת האיסלאם, אין ליהודים זכות לריבונות אפילו על חלק מארץ ישראל שלשיטתם היא אדמת קודש מוסלמית (ווקף). אפילו אחמד טיבי המתון נשמע השבוע אומר שהוא אינו מכיר במושג "ארץ ישראל". אז איפה התקווה?
אולי פה נעוץ שורש התיקון. אלפיים שנה החזקנו בתקווה לשוב לארץ אבותינו ולחדש בה ימינו כעם חופשי החי בבטחה על אדמתו. בזמן זה היו שהתייאשו ונעלמו בזרם הגדול של ההיסטוריה. אלה שהאמינו, המשיכו לקיים כיהודים בגיא צלמוות של עמים ולאומים ולצַפות.
אנחנו זכינו למה שלא זכו אבותינו. מבחינת ההיסטוריה של העם היהודי, ימיה של מדינת ישראל הם כימיו של ינוקא רך בשנים. שיבת ציון אינה עניין לדור או שניים. מדובר בתהליך עמוק וארוך שנים של התנערות הגוף הלאומי מעפר הגלות והשבת הרוח הלאומית לאיתנה.
השלום לא יבוא באמצעות פתרונות קסם עכשוויים; הוא תלוי בסבלנות ההיסטורית שלנו ובאמונה בכיוון החיובי של שיבת ציון. בינתיים נמשיך במה שעשתה הציונות מראשיתה ומה שעשו שבי ציון בראשית הבית השני - ספרא וסייפא, בנייה וביטחון, נטיעה ושמירה, מגל וחרב.
"עמוד השחר קם. שוב נוצְצָה איילת", כתב אלתרמן בעצם אימי מלחמת העולם השנייה, בשירי "מכות מצרים", "וְכַגּוֹזָל הִנָּהּ, אך מה הגביהה עוּף". אין מה לפחד מאיומים ומקוצר רוח, שכן מדובר בתהליך איטי של התפתחות ולא במהפכה לרגע, ממש כמו איילת השחר המבשרת את זריחת היום, זו ש"זקני כל דור, מִדַּעַת או איוולת, נושקים את סנדלה הקט והצרוּף".

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 4.1.13)
תאריך:  04/01/2013   |   עודכן:  04/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תראו מי שמחבק
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  4/01/13 10:54
2
מחשבה מופרכת של אידר רדוף הפחד
אהוד פרלסמן  |  4/01/13 11:08
 
- אין צורך לחקור במופלא.
מר פרלסמן הנכבד  |  4/01/13 19:27
 
- מי יאכיל את ילדיו של אידר?
עזרא מנצור  |  6/01/13 21:52
3
נתניהו השליט את ברק, ומרידור
רק עצמה לישראל  |  4/01/13 13:50
 
- מסקנה:לבחור "נץ" עוצמה לישראל  ל"ת
דובר של אידר  |  5/01/13 08:14
4
אין קשר בין אקדמיה לרוח
ישעיהו א  |  4/01/13 15:02
5
סקופ ! מה שלא סיפרו לכם על....
חשדנית  |  4/01/13 17:04
6
ההכרזה על אוניברסיטת אריאל
אובד מדינה  |  4/01/13 19:11
7
ביבי?.. במנהיגות אפס גדול
עזרא מנצור  |  6/01/13 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ראובן לייב
בהסתמך על סקרי דעת-קהל הרי שמספר הנמנעים מבחירה יגיע הפעם לשיא שלא היה דוגמתו בעבר. מה שהייתה עד עכשיו התלבטות - תהפוך בסופו של דבר להחלטה בשלה שלא להצביע
איתמר לוין
שמעון פרס לא למד כלום מהסכמי אוסלו    בית המשפט העליון מתעלם מהלקח המרכזי של קריסת רפובליקת ויימאר    המשטרה מתעקשת להמשיך במחדלי חקירה    ישראל היום מפרסם "סקופ" בן למעלה מיובל    צריך לאסור בחקיקה כל שימוש בסמלי שואה    הפוליטיקאים האמריקנים יחזרו בקרוב על שגיאות המצוק הפיסקלי
איציק וולף
לאחר שיו"ר העבודה הצהירה כי לא תשב בממשלה של בנימין נתניהו מצהיר יו"ר יש עתיד כי לא יישב בממשלה אחת עם שס ועם הימין הקיצוני
איציק וולף
יו"ר יש עתיד טוען כי יו"ר העבודה שהודיעה היום כי לא תצטרף לממשלה בראשות נתניהו מונעת בכך מראש הקמה של ממשלה חילונית    "בהתקף של לחץ והיסטריה מחקה את הסיכוי לממשלה לא משיחית"
דניאל גיגי
תנועת השמאל בישראל חייבת להציג אלטרנטיבה יהודית שלטונית לחוסר השפיות שמציג הימין הקיצוני בישראל, שהשתלט על האג'נדה הכלכלית והמדינית. כדי לעשות זאת השמאל חייב להציג חזון ברור שכולל גם דרך כלכלית חברתית וגם תפיסה מדינית סדורה. החזון חייב להיות מקיף והוא צריך להתבסס על אלמנטים של זהות העם היהודי, ערכים יהודיים וערכי הציונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il