אריה דרעי, שלום.
הייתי מעוניין שבהזדמנות הקרובה כשתבקר באומן, תקפוץ לכמה דקות לשני מקומות באוקראינה ובבלרוס - העיר נז׳ין, מקום מנוחתם של סבי וסבתי מצד אמי (ומקום קבורתו של אדמו״ר האמצעי של חב״ד) וכן בעיירה אוברוץ׳, מקום מנוחתם של סבה וסבתה של אשתי, מצד אימא. סבא רבה שלי היה מלמד תינוקות וסבא רבה של אשתי היה שוחט. הייתי רוצה שתביא איתך מניין לקברותיהם ותבקש מהם סליחה.
סליחה על כך שאתה מטיל ספק ביהדות צאצאיהם, סליחה על כך שאתה מלבין פני כל צאצאי היהודים הכשרים שבני בניהם חיים ובונים את ארץ אבותינו, מעליב ופוגע בכל העלייה ממדינות חבר העמים.
שמא תאמר: ״רק בגרים פיקטיביים עסקינן, להרחיק האדם מעבירה״. לו יהי כן, כוונתך רצויה ומעשיך פושעים. על הדרך למה לא חשבת (או חשבת) שזה יפגע בהמון גרים כשרים שמסרו את נפשם להיות חלק מעם ישראל, ואוי לו לאדם על עינוי הגר. על הדרך אתה פוגע גם בי. ושמא לא התכוונת, ועך כך אמרו: איזהו החכם הרואה את הנולד.
אבל מעל הכל אתה פוגע בעם ישראל כולו. עם ישראל לא קונה את הניסיון לפלגנות שאתה מנסה למכור לו בכוח מכל במה אפשרית. אולם חוסר צדק שנעשה עם הציבור המזרחי לאורך השנים אכן נכון, ומפלגת שס תרמה לתיקון המעוות. אבל ב״ה התקדמנו מאז. בימינו, עם ישראל חי ורוצה את האחדות בין כל שדרות העם - אשכנזים, ספרדים, רוסים ואתיופים, מתוך אהבה ו
כבוד הדדי. אני אישית למדתי בישיבות ובמוסדות דתיים-לאומיים ותמיד ראיתי מול עיניי רק את היהודי שבחברי. המציאות מוכיחה שהפלגנות הזאת אינה אמיתית.
אם כי היו לא פעם עשבים שוטים, שהלכו בעקבות דעותיהם החשוכות ונמנעו אפילו לבדוק אפשרות להשתדך איתי, כי אני ״רוסי״. ומכיר לא מעט חברים כאלו, שנפגעו קשות, ובצדק, על-ידי מי שיצאו איתם, כי בסופו של דבר החשידום בלא שום בסיס לפסולים בעיניהם. אך כל אלו הם עשבים שוטים, ממש כמוך.
ולמה אני פונה אליך, אריה? כי אין לי שמץ של ספק שהרב עובדיה וכל מועצת גדולי התורה, לא עומדים מאחורי הסרטון הנפשע של התנועה בראשותך. אין לי צל של ספק שהרב עובדיה לא היה נותן אישור לפרסום סרטון מלא פריצות, הלבנת פנים, הוצאת שם רע ועוד מרעין בישין. כל זה מעיד על ניצול לרעה בכוח שניתן לך להנהיג את תנועתכם, מבלי שהרב עובדיה שליט״א מעורה בפרטי הנעשה. על כן אני רואה בך אחראי בלעדי לנעשה, וחבל שבחרת ללכת בדרך קלוקלת זו.
על כן, למען עתיד ילדינו, למען כלל ישראל אני קורה לך לחזור בתשובה שלמה ולחדול ללכת בדרך של שנאה ושלילה. ומבלי לטשטש את ההבדלים לכבד אחד את השני, כי סוף-סוף אנחנו עם אחד, ״יחד כל שבטי ישראל״.