X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סרט תעלומת הבחירות "כוכבית גיור" יכלו לייצר רק אנשים המזלזלים בבני קהילת מרוקו, אנשים המשערים כי זאת הדרך שחושבים בה יוצאי מרוקו וזאת הדרך לזכות בקולותיהם
▪  ▪  ▪
תשדיר התעמולה של ש"ס [צילום: מן הטלוויזיה]

סרט התעמולה 'כוכבית גיור' של ש"ס מעליב את קהילת יוצאי מרוקו. הסרט יוצר שנאה ופרוד, והפוך למסורת אהבת ישראל של קהלת מרוקו. סרט כזה יכלו לייצר רק אנשים המזלזלים בבני קהלת מרוקו, אנשים המשערים כי זאת הדרך שחושבים בה יוצאי מרוקו וזאת הדרך לזכות בקולותיהם אין מקום להביא למשפט את מציגי הסרט על שיצרו קרע וחשדנות בין בני עמנו, אבל אפשר לשאול את השופט יו"ר ועדת הבחירות איך אישר שדורו . וזאת, בשעה שהוא מצנזר תשדיר של 'עצמה לישראל' מחשש שהקריאה לנאמנות פוגעת בתומכי ח"כ חנין זועבי שהצטרפה לאויבי ישראל על ספון אניה של חמאס.
סרט התעמולה 'כוכבית גיור' של ש"ס מעליב את קהלת יוצאי מרוקו. הסרט יוצר שנאה ופרוד, והפוך למסורת אהבת ישראל של קהלת מרוקו. סרט כזה יכלו לייצר רק אנשים המזלזלים בבני קהלת מרוקו, אנשים החושבים כי זאת הדרך שחושבים בה יוצאי מרוקו וזאת הדרך לזכות בקולותיהם. יוצרי הסרט מתנשאים על יוצאי מרוקו ואין להם מושג קלוש על תרבות בני הקהלה הזאת. יש תופעה בספרות העברית של סופרים יוצאי עדות אשכנז אשר 'משתדלים' להבין ולתאר דמויות של 'ספרדים ' בכתביהם, ונכשלים כשלון חרוץ בהתנשאות ובחוסר יכולת להכיר את מורשתם התרבותית. גם הסרט הזה נכתב והופק בידי מתנשאים המתאמרים לנחש מה חושבים יוצאי מרוקו ומה ימצא חן בעיניהם. הסרט מסגיר את מחשבות יוצריו גם בתאור דמות יוצא מרוקו החתן הטפש בסרט.
אשר לתהליך הגיור עצמו, גם כאן מלביש הסרט על יוצאי מרוקו דעות זרות להם. עד הזמן האחרון היו בתי הדין במרוקו מסימים תהליך גיור במהירות, מקבלים את מי שבא להתגיר באהבה ואינם מקשים עליהם בקשיים בירוקטיים מיותרים, בשונה למקובל בקרב קהלות בארופה. הסבה להבדלים האלה היא היסטורית. בזמנים עברו הייתה תנועת מתיהדים בארופה, ובעקבותיה החליטו השלטונות תחלה להעניש את המתיהד. אחר הענישו גם את הרב שייהד אותו ולבסוף החלו להעניש את כל הקהלה של המגירים. כתוצאה מכך נוצרה בקרב בני עמנו בארופה רתיעה ופחד מגיור, והתהליך נעשה יותר ויותר קשה.
הסרט הזה חושף שוב כי תנועת ש"ס בראשות דרעי אינה מחזירה 'עטרה ליושנה' לקהלת מרוקו. מנהיגים בש"ס אינם מחיים את התרבות העברית והמסורת של קהלות יוצאי מרקו, תרבות אשר הייתה בסכנה של הכחדה בכור ההתוך בארץ בקרב השלטונות שלא הכירו אותה ולא הכירו בה. השומע את דרעי מדבר, לא ישמע הגיה עברית יפה במסורת מרוקו, לא הגית ההגאים העברים, לא דגש חזק ולא שוא נע, בנגוד למשל אל הדבור של השר בעבר, דוד לוי. אין קשר בין הכתבים היפים והעברית הנמלצת של רבני מכנאס ופאס וקבזבלנקה, בין אהבת ישראל שלהם ובין תעמולת ש"ס. בני קהלות במרוקו היו משכימים קום בשבתות לשיר 'בקשות', שירים מלאי אהבה לציון וגעגועים לגאולה, להשבת ארץ ישראל לבעליה. כל זה בנגוד לאלה ממפלגת ש"ס אשר בהצבעתם בכנס אפשרו לממשלת רבין פרס לאשר את 'הסכמי אוסלו' שביקשו למסור את לב ארץ ישראל לידי מחבלים שהביאה הממשלה מחוץ לארץ והפקידה בידיהם נשק.
הסרט העלוב הזה בא להשחיר את דמותם של עולי רוסיה. עליה אשר תרומה תרומה ענקית למדינה, במדע, בכלכלה, ברפואה, ועוד ובניה מצטינים בהגנה על המולדת בשרותם הצבאי. מנהיג כמו ליברמן - יוצא ברית המועצות אבל לא יוצא רוסיה - זוכה לאהדה רבה בקרב יוצאי ארצות ערב, בעמדתו האיתנה ובשמירה על כבוד לאומי. הסרט של ש"ס בא ליצור שנאה בין בני קהלות שונות בעמנו, והוא תעודת חרפה למפלגה שיצרה אותו. קשה לתאר כי סרט כזה היה נוצר בימים שהשר אלי ישי היה יושב-ראש מפלגת ש"ס. אין מקום להביא למשפט את מציגי הסרט על יצירת קרע וחשדנות בין בני עמנו, אבל הם יעמדו לדין הבוחר. יש מקום לשאול את שופט ביהמ"ש העליון איך אישר את שדור סרט גזעני כזה הפוגע בבני קהולת יוצאי רוסיה ויוצאי מרוקו בלא לבקש מן המפלגה של ש"ס לחשוב שנית. את הסרט אישר, באותה השעה שהוא מצנזר את התשדירים של 'עצמה לישראל' מחשש שהקריאה לנאמנות פוגעת בתומכי ח"כ חנין זועבי שהצטרפה לאויבי המדינה על ספינת תומכי חמאס.

תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ס מעליבה את בוחריה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה מצפה מאסיר משוחרר???
השכל הישר  |  11/01/13 18:36
2
המרוקאי לא הבין את ההעלבה
ישמעאל  |  12/01/13 09:18
3
ש"ס מדרדרת את מצביעיה לעוני  ל"ת
כך היא שולטת   |  12/01/13 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עופר וולפסון
מספר 2 ברשימתה של ציפי לבני לכנסת לא מאמין באפשרות עשייה מהותית שלא במסגרת הממשלה    יחימוביץ' תוקפת את מפלגתו: "אין לה זכום קיום"
אברהם (פריצי) פריד
משהו על צמרת צה"ל ומשמעות המראות והריחות העולים ממנה    ומדריך שימושי קצר לבוחר הנבוך
עמוס אריכא
הדמיון הניכר בהתנהלותו של נתניהו לקברניט אחאב הולך וגדל מדף לדף ב"מובי דיק". שניהם חשדנים ורדופי אימה, ושניהם ברגע בו עליהם לבחור בין אחריותם לשליחותם. אחאב בוחר לרדוף בכל מחיר אחרי הלוויתן הלבן, נתניהו אינו מרפה למרות תזזיתו מאמונתו המשיחית לגבי חזון ארץ-ישראל השלמה
דן אלון
נתניהו מכיר את פירמידת הצרכים של מאסלו. הוא יודע שלדבר אל בסיס הפירמידה, "הפחד", זה חזק יותר מאשר לדבר אל ראש הפירמידה - "התקווה" למימוש עצמי. איש שיווק או לא איש שיווק? למכור תכריכים לאנשים חיים זו אמנות, לא פחות מאשר למכור קרח לאסקימוסים
עידן יוסף
תוצאות תשעה סקרים: לפיד ושס בקרב על המקום הרביעי    על גבול אחוז החסימה: קדימה, עם שלם, ארץ חדשה, עלה ירוק, עוצמה לישראל וכח להשפיע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il