X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שרליז ת'רון זוכה באוסקר עבור התפקיד הראשי בסרט מונסטר [צילום: Michael Caulfield, אימג'בנק/מראות אימג']
מתכון לאוסקר: שחקניות והרס עצמי
נאמר לא פעם כי קשת התפקידים המוצעת לשחקניות בהוליווד מוגבלת מאד ביחס לגברים. כיום המצב שונה ועל המסך נראות דמויות נשיות מורכבות ומרתקות ארכיון מראות אימג' סקר חלק מהשחקניות בהוליווד שגילו כיצד יש להפוך למועמד מועדף
יובל ארליך מערכת התוכן   |  אימג'בנק

בכתבה הראשונה בנושא בחנו שחקנים, שבצעירותם ולאחר מספר הצלחות קופתיות בהוליווד, ביקשו לשנות את תדמיתם. השינוי התאפשר בזכות תפקידים שדרשו מהם לשנות את גופם ונראותם באופן דרמתי. נאמר לא פעם כי קשת התפקידים המוצעת לשחקניות מוגבלת משמעותית ביחס לקשת התפקידים המוצעים לגברים בהוליווד. בעשור האחרון מצב זה משתנה ועל המסך נראות דמויות נשיות מורכבות מאד ומרתקות, שבעבר לא נראו.
בכתבה זו נביא לפניכם 3 דוגמאות מצוינות לשחקניות שעשו זאת גם כן והיום זוכות לתהילה ויוקרה בגיל צעיר יחסית ולתפקידים מעוררי השראה.

מראות אימג'
מראות אימג'
הילרי סוונק
מתוך הסרט "בנים אינם בוכים" [אימג'בנק/מראות אימג']

הילרי סוונק (Hilary Swank) שזכתה ל-2 אוסקרים שונים בתוך 5 שנים בלבד חטפה הרבה מכות בקריירה שלה בכדי להגיע למעמדה הרם. לפני ששיחקה בסרט " מיליון דולר בייבי" (עליו זכתה לאוסקר ב-2004), כמתאגרפת בסרטו של קלינט איסטווד, סוונק לקחה על עצמה לגלם תפקיד קשה מנשוא, כנערה המחביאה נשיותה ומתחזה לנער בסרט "בנים אינם בוכים". על תפקיד מדהים זה זכתה לאוסקר בשנת 1999.

רנה זלווגר
[צילום: David Lodge, אימג'בנק/מראות אימג']
זלוונגר בפרמיירה לסרט "ברידגי'ט ג'ונס עובדות החיים" –לקראת הסרט הבא תשיל קילוגרמים רבים
▪  ▪  ▪

בניגוד לשתיים הראשונות רנה זלוונגר זכתה לתהילה באופן חריג דווקא עבור גילום דמות מקסימה ונאיבית בסרט המשך קליל, קומדיה ולא עבור דראמה קורעת לב. השחקנית רנה זלווגר (Renée Zellweger) בסרט "יומנה של ברידג'ט ג'ונס" נמנעה מאלימות בקולנוע וזכתה למועמדות לאוסקר בשנת 2001 עבור תפקידה כאישה נאיבית המאוהבת ברודף שמלות. לשם כך ידוע כי העלתה כמה קילוגרמים, שלאחר מכן השילה, עבור תפקידה הבא במחזמר "שיקגו" (2002), עבורו זכתה למועמדות נוספת לאוסקר. את הפסלון קטפה לבסוף שנה לאחר מכן על תפקידה בסרט "קולד מאונטיין" (הפלא ופלא תפקיד בדראמה קורעת לב).
אם כן, לסיכום נאמר שאם אתם שחקנים בהוליווד ואתם מעוניינים באוסקר, אנא השאירו את ארגז האיפור היפה והמטופח בבית, עברו לאכול פחמימות בכמויות, חטפו כמה אגרופים ובחרו בתפקיד שירגש, יעורר סלידה או יעלה לדיון חברתי נושא כאוב והכינו את החליפות.

שרליז ת'רון
ת'רון מקבלת את הפסלון בטקס ה-76 עבור תפקידה בסרט "מונסטר"
▪  ▪  ▪

לעיתים, על-מנת לצאת ממשבצת "היפה" נאלצים שחקנים להשתתף בסרט דל תקציב, המעניק להם במה רחבה יותר אך במחיר צ'ק נמוך יותר. לרוב סרטים אלו יעסקו בתוכן מורכב ולא פופולרי ועל כן האתגר המקצועי יהפוך לגדול, אך ייחשב גם לסיכון מקצועי. כך הדבר עם השחקנית שרליז ת'רון.
השחקנית שרליז ת'רון (Charlize Theron) זכתה לאוסקר בשנת 2003, עבור תפקידה כאישה קשת יום, העוברת אונס ואלימות קשה ולבסוף הופכת לרוצחת סדרתית בסרט "מונסטר". מרגע שת'רון ירדה מהבימה עם האוסקר הפסיקו להתייחס אליה כשחקנית יפה בלבד ומכאן החלה לקבל תפקידים ראשיים ולא כשחקנית משנה בלבד.

מראות אימג'
נכתב על-ידי מחלקת התוכן של חברת אימג' בנק (מראות אימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושא ומכל העולם.
תאריך:  30/01/2013   |   עודכן:  30/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתכון לאוסקר: שחקניות והרס עצמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי סילבינגר
אין לשים במיטת התינוק מוצרים רכים בעת שינה    הרחיקו שקיות, כפפות גומי ומפות ניילון מהישג ידם של תינוקות ופעוטות    מומלץ שלא לכסות את הילד עד הסוף, אלא עד קו החזה
מיכאל טוכפלד
האם אני מכיר את נבכי הפוליטיקה? לא    הגיעה העת לפרק את הגושים    ראש ממשלה צריך להיות זה שעומד בראש המפלגה הגדולה בישראל    עניין השוויון בנטל הוא עקרוני    התפישה של שתי מדינות לשני עמים היא רישיון הכניסה היחיד שלנו לעולם    ראיון עם הרב שי פירון, מספר 2 ברשימה השנייה בישראל
דרור עמית
בעיר העסקית הראשית של ישראל, בעיר הבילויים הנחשבת של המזרח התיכון והמרכז העצבי של המדינה, ישנם רק שמונה שירותים ציבוריים הפרוסים ברחבי העיר לטובת הנזקקים להם וגם הם מופעלים בשעות מסויימות ומוגבלות
צילה שיר-אל
הפעם נבדוק את אמיתות המשפט "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה"...ולכן נראה שהגיע הזמן לבחון את מפתן של שתי הנשים החזקות שעומדות מאחורי שני הגברים שעומדים להרכיב את הממשלה הבאה, ביבי נתניהו ויאיר לפיד
אסף גבור
מה קורה עם יהודי תימן שטרם עלו ארצה? איך הם מתמודדים עם התנכלויות המוסלמים (גוזרים פאות), עם נישואי תערובת (מתייאשים), והאם נכון שחלק מה-300 שנותרו מאחור הועלו לאחרונה והשאר בדרך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il