X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיבה האמיתית לאיבה הערבית ולאי היכולת שלנו לבטלה מן העולם, גלומה בשלוש המלים 'דור התנחלות אנו', המפילות את כל המחיצות השקריות ש"שגרירי הצביעות המתנכלת", כפי שקורא להם משה דיין, הקימו כדי לשבור את הרצף ההיסטורי של כל מעשי ההתיישבות בארץ הזאת, מימי עליית תלמידי הגר"'א, דרך יישובי 'א"י העובדת' ועד ל'גוש אמונים'
▪  ▪  ▪
רצועת עזה אימה מספיקה לערבים [צילום: אוריאל סיני, אימג'בנק/מראות אימג']
רק בדרך הטרור
אם סילוק היהודים מן הרצועה לא הספיק לערבים, עולה מיד השאלה, מה כן יכול להשביע את רצונם וההיגיון מחייב להשיב - כל שאר ארץ ישראל. זה מה שהם רוצים באמת, ורצועת עזה הקטנטונת רק גירתה את תאבונם בהוכיחה להם שניתן וניתן להיפטר מן היהודים, ורק בדרך הטרור.

מסביב למבצע "עמוד ענן" נשפכו אוקיינוסים של מלל, ובכל אלה - שני נושאים אינם מוזכרים, ואפילו מושתקים בכוונת מכוון. בשניהם גלומה האמת הערומה, האכזרית והמכאיבה, ואולי משום כך מעדיפים לקבור אותה עמוק באדמה.
כוונתי לסיבה המיידית לגשם הטילים משדרות ועד תל אביב, והיא כמובן גירוש היהודים מן הרצועה שקוראים לו 'הינתקות', ביחד עם העברת השלטון לערבים, אשר בבחירות דמוקרטיות כשרות העלו מייד את ארגון הטרור חמאס לשלטון ועימו את הקסאמים והגראדים. הקשר הסיבתי הזה הוא מחוץ לתחום התקשורת הישראלית הממוסדת, מפני שזו מזכרת עוון למרבית המכרעת של הפוליטיקאים שלנו שרובם ככולם הצביעו בעד הגירוש, כולל לא אחר מאשר בנימין נתניהו.
יש עוד סיבה, מדוע אזכור הגירוש הוא בחזקת טאבו: כי הוא מחייב אותנו לחשוב, להפעיל הגיון. צאו וחישבו: כל עוד ישבו אלפי יהודים בלמעלה מ-20 יישובים ברצועה, היה אפשר להסביר ולתרץ את האיבה הבלתי מתפשרת של הערבים ב"כיבוש" ולאחז את עיניהן של הבריות בהבטחה שאם רק יושם לו קץ, מיד יתגשם חלום השלום. היום לא תשמעו עוד בכל הרטוריקה השמאלית את התיבה 'שלום'. יד נעלמה טאטאה אותה מן השיח הציבורי. זה קרה מיד אחרי הגירוש מהרצועה, מהעדר יכולתו של מחנה-השלום להסביר, על מה ולמה ערביי הרצועה ממשיכים לשנוא, ממשיכים להרוג, לפצוע ולהרוס, למרות שהיהודים כבר נתנו להם - הכל.
העלמת הקשר הסיבתי שבין הגירוש להתגברות המפלצתית של טרור הרקטות יש לה הסבר שני, עוד יותר חשוב, אם אפשר. שהרי אם סילוק היהודים מן הרצועה לא הספיק לערבים, עולה מיד השאלה, מה כן יכול להשביע את רצונם וההיגיון מחייב להשיב - כל שאר ארץ ישראל. זה מה שהם רוצים באמת, ורצועת עזה הקטנטונת רק גירתה את תאבונם בהוכיחה להם שניתן וניתן להיפטר מן היהודים, ורק בדרך הטרור.
במלים אחרות, לו היו מוסיפים על "כיפת הברזל" גם מעט הגיון ברזל, היו מגיעים לשורש האמיתי של מה שנקרא "הסכסוך": הם רוצים את כל הארץ, ועל כן - שלום ניתן להשיג רק על קברו של המפעל הציוני. הערבים הקוראים לעצמם פלשתינים, בעמדם על אדמת הרצועה הנקייה עכשיו מיהודים, רואים מעבר לקו הירוק ארץ ערבית כבושה ולא מדינה חוקית, ריבונית, בשם 'ישראל'. בים המלל הטלוויזיוני ראיינו מישהו מקבוץ ברור-חיל המצוי בקו האש של הטילים. זהו קבוץ שמאלני, והאיש התבטא בהתאם נגד מבצע 'עמוד ענן'. העיר לו המנחה: 'הבעיה היא שאתה חושב שאתה בברור-חיל, והפלשתיני רואה אותך במקום ששמו "ברייר"...'
וכאן קבור הכלב: אם יתירו לציבור לדעת את האמת, שהפצ'מרים והטילים מטרתם לא הייתה מעולם 'התנחלויות 67' כי אם התנחלויות 48', אזי כל מפעל חייהם של רבבות המאמינים המאכלסים את 'מחנה השלום' יתנדף באוויר והיה כלא היה. דומה הדבר לעשרות אלפי השבתאים שהתאסלמו ביחד שבתי צבי, כי לא יכלו לשאת את שברון הלב של אובדן אמונתם. ועוד יותר מאשר מן האמת, פוחדים מאמיני כת השלום מן המסקנה המתבקשת מן התובנה האכזרית, שכנראה אף פעם לא יהיה כאן שלום כמו בין בלגיה להולנד. את אימתם זו הם נוהגים לבטא בשאלתם-קריאתם הנואשת:"הלנצח תאכל חרב?!" - ואוי לו למי שיעז לענות על השאלה הזאת בחיוב.
כל הדברים האלה, כלומר כל הקורות אותנו כעת, מביאים אותנו אל פרשה מזעזעת מן העבר, הירצחו של רועי רוטברג, ה' ייקום דמו, ביום 29.4.56 בקיבוץ נחל עוז, באזור שהיום קוראים לו 'עוטף עזה'. היה זה בסך-הכל 8 שנים מאז הקמת המדינה והקיבוץ גם הוא היה צעיר: נוער ציוני אידיאליסטי שנענה לקריאת המנהיגים למלא במתנחלים יהודים את השטחים העצומים הריקים שנפתחו בעקבות ניצחון תש'ח, ובראש וראשונה את אזור הספר על גבול הרצועה. הערבים דאז עוד לא שלחו קסאמים, רק את מה שכינינו אז 'מסתננים' - לרעות, לקצור, לגנוב, להצית וגם לרצוח.
רועי רוטברג היה בן 21, נשוי ואב לתינוק. הוא היה יפה תואר, גבה קומה, עם בלורית מתולתלת, איש רעים, מגרעין המייסדים. באותו היום הארור שימש בתפקיד הביטחוני של מ'אז. הקיבוץ סבל כל הזמן מהצקות של ערבים שחדרו מעבר לגבול הרצועה, ועד שנת '67 נרשמו באזור 3000 פיגועים, ובהם לא מעט מעשי רצח. לכן, הייתה זו כמעט שגרה, שכשהודיעו לרועי שערבים גונבים יבול מן השדות, הוא עלה על סוסו ויצא לגרשם. אלא, שלא היה זה אלא פיתיון. מתוך הקמה זינקו כ-7 אורבים, ירו ברועי, פצעו אותו, סחבו אותו אל מעבר לגבול ושם רצחו אותו. את גופתו החזירו מנוקרת עיניים ועליה סימני התעללות קשים. היה זה ל'ג בעומר ובקיבוץ חגגו ארבע חתונות.
למחרת היום הספיד הרמט'כל משה דיין את רועי, בנאום נשגב שכבר היה להיסטוריה, אך לאור ההתרחשויות של זמננו הוא מקבל דגשים מיוחדים, פוקחי עיניים.
הנה תקציר מן הנאום המרעיד את הלב.
"אתמול עם בוקר נרצח רועי. השקט של בוקר האביב סנוורו, ולא ראה את האורבים לנפשו על קו התלם

תאריך:  03/02/2013   |   עודכן:  03/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבצע 'עמוד ענן' ומורשתו של רועי רוטברג
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מי מונע מהציבור לדעת את האמת?
אהוד פרלסמן  |  4/02/13 10:30
 
- זה לא ככה. התקשורת ל-99 אחוז
זקן  |  4/02/13 14:24
2
אליקים תתעורר! האויב במקום אחר
פועה  |  5/02/13 10:59
 
- תתעוררי את והית רוצה את בינתו
לולינקה  |  6/02/13 08:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רון בריימן
ארגונים ועיתון הדוגלים בשלום חזירי, כלומר ב"שלום" המבוסס על גירוש בני אדם מבתיהם - והדבר פסול בין אם מדובר ביהודים ובין אם מדובר בערבים - אינם רוצה שלום. הם רוצים טרנספר. שלום כזה לא יהודי, לא דמוקרטי, לא ציוני ולא מוסרי. הוא גזענות. והיועץ המשפטי לממשלה, הוא ישן או מעלים עין
דרור אידר
הדוח הפורש את "ציר הזמן - התנחלויות ישראליות בשטחים הפלשתינים הכבושים" ייזרק לפח הזבל של ההיסטוריה כמו דוח גולדסטון
בעז שפירא
אדרבא, יתכבדו הצבועים הצדקנים והמתחסדים ויביעו הסכמתם לכהונת ערבי כמפקד חיל האוויר בצה"ל, למינוי רמטכ"ל ערבי, לבחירה "דמוקרטית" של ראש ממשלה ערבי למדינת היהודים , אחמד טיבי מהלל השאהידים למשל
דרור אידר
בזמן שבריטניה ואירופה אינן יודעות כיצד להתמודד עם הסכנה המאיימת על היבשת - הפיכתה הזוחלת לח'ליפות איסלאמית - נמצאו האשמים לרפיסות המערב שאיבד את האינסטינקטים ההישרדותיים שלו: היהודים. כמובן
עופר וולפסון
בנאומו בדאבוס הזהיר המלך עבדאללה כי כהונתו השנייה של אובמה היא חלון ההזדמנות הסופי ליישם פתרון שתי המדינות    נפגש עם הנשיא פרס בשולי הוועידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il