X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלבנון קוראים לחרם על ישראל, אסד מצהיר שסוריה תגן על עצמה, אירן מתגאה בפיתוחים צבאיים, מורסי ואחמדינג'אד מתחבקים, חיזבאללה הוכרז כאחראי לפיגוע בבורגס. המשותף לכל אלו: מה שקרוי בערבית "כלאם פאדי"
▪  ▪  ▪

תגובה תקיפה

לאחר הפרסומים הזרים לפיהם חיל האוויר תקף שיירת נשק שהייתה בדרכה מסוריה ללבנון, החלו ידידינו הטובים בעולם בכלל ובעולם הערבי בפרט לגנות אותנו. ביניהם היה שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור. הלה אמר שבעקבות ההפצצה, "ישראל ראויה לתגובות קשות ולחרם תקיף במישור הכלכלי, המדיני והדיפלומטי".
מובן שהוא מחויב לומר זאת, משום שאפילו אם גורמים בלבנון לא היו מרוצים מהעברת הנשק לחיזבאללה, הרי שהם לא יכולים לומר זאת בגלוי, כדי שלא יחשבו שהם מגלים אהדה לישראל. אבל כל הדיבורים על חרם נשארים כרגע בגדר דיבורים. משום שהעולם לא רוצה לומר זאת, אבל הוא היה רוצה להגיד תודה למי שמנע את העברת הנשק מסוריה לחיזבאללה.

ועוד תגובה תקיפה

כשבוע לאחר התקיפה, הגיב הגורם הכי מרכזי בה: סוריה. הנשיא בשאר אסד נפגש עם בכירים מאירן, גינה את התקיפה ואמר שסוריה יכולה להגן על עצמה ולהתמודד עם האיומים עליה.
עם כל הכבוד, אני רוצה לדעת באיזה סרט אסד חי. במשך קרוב לשנתיים המדינה שלו נמצאת במלחמת אזרחים עקובה מדם, שהוא עם כל הכוח שלו לא יכול למגר. עכשיו, לאחר תקיפה של חיל אוויר כלשהו בארצו, הוא אומר שהוא יכול להגיב על כך? אסד יכול להגיד מה שהוא רוצה, הרי הוא באמת לא יעשה משהו בזמן שיש מלחמת אזרחים בארצו. בכל מקרה, אם ישראל ביצעה או לא ביצעה את התקיפה, ברגע שאסד ינסה לתקוף את ישראל, אף אחד לא ימנע ממנה להגיב ולהגיב בעוצמה.

לשקר יש כנפיים

מומחים שראו את תצוגת הנשק האירנית אמרו שלמטוס מתוצרתם אין יכולת תעופה ולא ברור האם באמת היה שיגור של קוף לחלל. אחד הדברים העיקריים שמצביעים על בעיות באמינות של הדיווחים הטכנולוגיים באירן היא התדירות. האירנים מדווחים בתדירות גבוהה על כל פיתוח חדש שיש להם, דבר שמעורר חשד. זאת, משום שלא יכולים להיות כל-כך הרבה פיתוחים וכולם כל-כך מתקדמים. האירנים יכולים להגיד מה שהם רוצים, הרי אין גורמים רשמיים שבאים לבדוק את הנשק והרוב נעשה לצורך תעמולה פנימית.
מאידך-גיסא, האירנים מבלפים לכיוון השני כאשר הם אומרים שאינם מנסים לייצר נשק גרעיני. האירנים מנסים לקנות את מעמדם כמעצמת-על, לפחות במישור האיזורי (לכן גם כל הדיווחים האלו על פיתוחים מתקדמים), ואחד הסמלים הבולטים של מעצמות-על הוא היכולת הגרעינית.

סכנה, צרעת

השבוע הגיע נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, לביקור היסטורי במצרים. מפגש שקרה למרות ההבדלים המהותיים בין שני המשטרים. עכשיו נותר רק לראות האם מצרים באמת תחבור לאירן, דבר שלמען האמת לא נראה סביר.
נראה שכל ההופעה והדיבורים האלו הם רק כלפי חוץ, שהרי לא רק הבדלים דתיים קיימים בין אירן למצרים. אני לא רואה אותם מתחברים מהסיבה הפשוטה ביותר: אירן היא מוקצה מחמת מיאוס. אף אחד לא רוצה להתחבר אליה, להיחשב למצורע ולגרום לכך שכל העולם יתרחק ממנו. מצרים עברה טלטלה קשה במהפכה והיא נואשת לעזרה, עזרה שהיא מקבלת מארה"ב. אם מצרים תחבור לאירן, ארה"ב תפנה עורף למצרים, ואחר-כך שאר העולם. מצב זה יחזיר את האזרחים הרעבים לרחובות ואולי המשטר יפול שוב, דבר שברור שמוחמד מורסי לא רוצה שיקרה.

גילוי מרעיש

בחקירת הפיגוע בבורגס נקבע סופית, כי חיזבאללה הוא האחראי לפיגוע. אבל מה קורה עכשיו? אז גילו שחיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע, האם יקרה להם משהו? חיזבאללה הוא ארגון טרור רציני שלא מפריעים לו גינויים בינלאומיים. כתבתי כאן בשבוע שעבר, שהממונה מטעם האיחוד האירופי, ז'יל דה-קרשוב, אמר שאפילו אם חיזבאללה יתגלה כאחראי לפיגוע, לא בטוח שיכניסו אותו לרשימת ארגוני הטרור באירופה. נראה, כי כרגע הטלת האשמה היא סתם דיבור באוויר שלא נראה שיזיז לחיזבאללה.

תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
מחמוד אחמדינג'אד ממשיך בניסיונות לגבש חזית מאוחדת עם מצרים, אויבתה של אירן עד לא מכבר    בראיון לאל אהראם ציין כי אם מצרים תשתף פעולה עם טהרן היא תיחשף לידע גרעיני שצברה אירן בשנים האחרונות
איציק וולף
טהרן הודיעה בשבוע שעבר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על כוונתה להתקין סרכזות מסוג IR2 במתקן בנתנז
יהודה דרורי
בימים האחרונים אנחנו שומעים על התפוצצויות מאוד מעניינות במזרח התיכון ועם תוצאות עוד יותר מעניינות. והמקריות פה היא ממש פנטסטית
רועי כהנוביץ
סביר להניח כי רשימת המועמדים לבחירות הקרובות רחוקה מלהיסגר וכי נראה פנים נוספות ואף חדשות במרוץ לבחירות 2013. דבר אחד בטוח כי מחמוד אחמדינג'אד לא יהיה שם
איציק וולף
העיתון הבריטי מצטט גורמי מודיעין ישראלים שמאשרים את הדיווח על הפיצוץ שאירע במתקן התת-קרקעי המבוצר להעשרת אורניום    "לא ברור האם זו חבלה או תאונה"    גורמים רשמיים בישראל מסרבים להתייחס לידיעה    האירנים פרסמו הכחשה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il