X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מרים, אחות בית-חולים, נקלעה לטיסה לא שגרתית, בה טיפלה בגבר שחטף התקף חרדה פתאומי. היא ממליצה לא לזלזל בהתקף שכזה, משום שהוא פוגע קשות באדם החווה אותו. חברת התעופה שלחה לה מכתב תודה והפתעה
▪  ▪  ▪
הטיסה הלא שגרתית עברה בשלום [צילום: פלאש 90]
התקפת חרדה פתאומית
"האיש הוא יזם, איש עסקים מצליח, שמבלה הרבה במטוסים במדינות ברחבי הגלובוס. 'הרבה מאוד טסתי, ואף פעם זה לא קרה', אמר. 'הייתי לוחם בצה"ל, אני מנהל עסקים ומשאים ומתנים קשים מאוד ואף פעם זה לא קרה לי'"

מרים, אחות בבית חולים גדול, עלתה על מטוס לחזור לישראל אחרי שסיימה להדריך אחיות בנושאי סיעוד בבית חולים במדינה דרום-אמריקנית. מעטים יודעים, אבל בין עסקי הייצוא הישראלי, נמצא גם תחום הרפואה. קבוצת רופאים ואחיות בילתה כשבוע בהדרכה מאומצת ואחרי יום טיול-בונוס הייתה מרים בדרך הביתה.
תריסר שעות טיסה לפניה ובגלל שעות היממה, התכוננה לטיסה קצת מייגעת. אם תישן בדרך, לא תירדם אחר-כך בבית. בקיצור, התכרבלה במושב, תכננה לראות סרטי טיסה וגם לקרוא ספר. הכל התחיל שיגרתי, ארוחה קלה ודיילים ממהרים. ולפתע בכריזה: "יש רופא או אחות במטוס?"
הנוסעים העיפו מבט סקרני והדיילים נראו נרגשים. מרים הזדהתה והוזעקה אל אחד הספסלים הקדמיים, עליו מוטל חצי יושב-חצי מונח גבר גדול, חיוור, גונח, רועד וידו על הלב.
"התחלתי לדבר איתו, והוא היה במצב רע. פחד מהתקף לב. התלונן על צרבת קשה, כאב ביד שמאל וגם ברגל". בדיקה של האיש, כולל לחץ דם ודופק, כמו גם היסטוריה רפואית ושיחה עמו, הבהירו שאין זה התקף לב. זה התקף, אבל של חרדה. רופא, גם הוא בין הנוסעים, הצטרף ובדק את האיש ואישר שאכן מדובר בהתקף חרדה.
פחד משתק
"אל תזלזל בהתקף של חרדה", אומרת לי מרים. "זה פוגע קשות באדם, גם אם הוא בבית חולים בטיפול של צוות רפואי שלם. על אחת כמה וכמה, כאשר הוא בין שמיים וארץ עם אנשים זרים וצוות דיילים, שריפוי איננו עיסוקו. אבל יש להם במטוס תיק רפואי, וזה נפתח לרגל האירוע וניתן מענה ראשוני לצרבת".
"לא ידעתי, שיש להם ציוד רפואי מגוון והרבה תרופות שונות כדי לטפל באנשים", סיפרה מרים אחרי הנחיתה. אבל קודם לכן, בתוך המטוס, מכיוון שהאיש שרוי בחרדה גדולה, צריך בעיקר להמשיך להשגיח עליו, לראות שלא מתפתח משהו חדש ולהעביר אותו בשלום את השעות הקרובות.
התיישבה מרים לידו והחלה בשיחה ידידותית. "קודם כל, צריך להסיח את דעתו. שלא יחשוב על הקושי שלו, על 'אירוע הלב', שכאילו עבר. הוא הרגיש רע, לא היה מסוגל להתרכז אפילו בסרט במטוס. הפחד שיתק אותו ואף יותר מזה. קשה לתאר.
"אחר כך נפתח והתחיל לספר לי על עצמו: יזם, איש עסקים מצליח, שמבלה הרבה במטוסים במדינות ברחבי הגלובוס. 'הרבה מאוד טסתי, ואף פעם זה לא קרה', אמר. 'הייתי לוחם בצה"ל, אני מנהל עסקים ומשאים ומתנים קשים מאוד ואף פעם זה לא קרה לי. פתאום הייתה לי הרגשה איומה של התקף לב. חששתי נורא מה יהיה במיזם החדש. דאגתי מה יהיה למשפחה...'
"אז שוחחנו הרבה. שאלתי והוא סיפר. פחד, חשש והיה המום: אף פעם לא חווה אירוע כזה. למדתי הרבה עליו, על עסקיו ועל משפחתו והבנתי שהרבה מונח על כתפיו של האיש הזה. זו לא מחלה, לא פגיעה גופנית אבל חרדה משתקת".
התקף חרדה
מה זה התקף חרדה, בעצם?
"זה מצב נפשי. האדם מדמה שמשהו נורא קורה לו בלי שהוא יכול בדיוק להסביר מדוע הוא מרגיש לחצים, רעידות ודאגה גדולה. הוא לא יכול לעצור את זה ולא להתאפק.
"כדור הרגעה עוזר קצת וגם שיחה והסטת תשומת הלב עוזרים. ישבתי איתו במשך שעות, עד הנחיתה. החזקתי בידו, דיברתי איתו וכל אותו זמן הדיילים הגיעו אלינו, אכפתיים, מביאים כיבוד. ממש הציפו אותנו במיני ממתקים ומותרות, שהביאו ממחלקת העסקים. במקום להיות נוסעת מספר מאתיים, מצאתי את עצמי במרכז תשומת הלב. ממש מחוזרת...
"עליתי לטיסה משעממת והגעתי בטיסה מרגשת", מסכמת האחות מרים.
והפציינט שלך?
"טוב, אי-אפשר לטעות, היה חרד ונרגש ובהחלט נרגע. למחרת, סיפר לי שהוא מרגיש הרבה יותר טוב בחיק משפחתו. ועכשיו, הגיעה אלי הפתעה: חברת התעופה שלחה לי בדואר מכתב תודה עם שי, נקודות לנוסע המתמיד. בחיי, שלא העליתי את זה על דעתי".

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  11/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרדה בשחקים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק באל על
אני טס  |  12/02/13 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה-תפארת חקק
מיזם מיוחד נרקם על-ידי אגודת הסופרים העברים והמועצה הציונית בישראל: משלחת של 19 סופרים ומשוררים יצאו לכפר דלית אל כרמל בשיתוף פעולה עם המשורר נביל נאסר אלדין וד"ר אכרם חסון, מנהל המכללה הדרוזית. המיזם כָּלל מפגשים של קריאת שירה ושׂיחות עם אישי ציבור, טקס יזכור לחיילים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל והשתתפות בעצרת רבת משתתפים של אנשי דת ואישי ציבור למען גורל הילדים היתומים בסוריה
לאה טרן
המשורר אשר רייך בספרו "חומר נפש" כותב בכאב על מכת היעדרות בנו יחידו ועל הגעגוע אליו    הסרט "שומרי הסף" של דרור מורה הוא סרט חובה לכל אזרח ישראלי    ערב שירה מפתיע בעברית וביוונית בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה
ד"ר מרים גאל-דור
ככל שהילד מבוגר יותר כך כמובן יהיה קל יותר לזהות שהוא אינו מגיב לצלילים    אחת מהתוצאות של אי טיפול בבעיות שמיעה אצל ילדים היא איחור בהתפתחות של דיבור ושפה    ייתכן שבעיות למידה או התנהגות לא נאותה של הילד מקורן בבעיות שמיעה
ראובן לייב
קומונה רוחנית ישראלית מציבה לה כיעד להקנות לחבריה בסיס פילוסופי חדש, המותאם לשנות האלפיים, שיאפשר לכל אחד מהם התמודדות ראויה עם מצבם הקיומי, על-פי תורת ה"ניו אייג'"
חיים נוי
המחזה ממריא לשיאים חדשים מרגע לרגע עד לסוף הבלתי נמנע. יגאל זקס ביים מחזה קולח, מותח, שנון ומזרה פחד ואימה כאחד. השחקנים מצליחים לייצב את המחזה ולהביא אותו לדרגת חוויה תיאטרלית בהחלט שנויה במחלוקת, אך מעניינת ומרתקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il