X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
האלבום השלישי והאחרון בסדרה שמגיש יצחק מאיר גם הוא מלא בזמירות עם לחנים ישנים לצד כאלה שיצר בעצמו והוא עוסק בקבלת שבת בנוסח קרליבך ובשירי סעודה שלישית הספר "באור פניך יהלכון" - הצצה להגותו המורכבת של הרב אהרון ליכטנשטיין
▪  ▪  ▪
מזמורים ישנים אליהם נלווים סיפורים

כשיצחק מאיר הוציא את האלבום הראשון של זמירות השבת היה בכך חידוש. הם קיבלו עיבוד מחודש וזכו לצורה אחרת. ניגונים חסידיים עתיקים לצד לחנים חדשים יחסית מצאו את מקומם באותו אלבום שהוקדש לזמירות של ערב שבת. עכשיו מגיש יצחק מאיר את האלבום השלישי והאחרון בסדרה וגם הוא מלא בזמירות עם לחנים ישנים לצד כאלה שיצר בעצמו והוא עוסק בקבלת שבת בנוסח קרליבך ובשירי סעודה שלישית.
ניתן למצוא באלבום את המזמור "בני היכלא" שלחנו המוכר איננו אלא פרי יצירה מודרנית לצד לחנים ישנים שכדברי יצחק מאיר נבררו מתוך מגמה להביא את הללו שהם בני יותר מ-200 שנה. לעומת זאת, ניתן למצוא באלבום גם יצירות שלו כמו "צמאה לך נפשי" שאותו הלחין למילים מהתהילים ומתאים לאווירת האלבום. לטעמי חבל ששירי קבלת השבת נמצאים באלבום הזה ולא בראשון ששם היה מקומם הטבעי.
במופע שיצא בעקבות האלבום החדש מורגשת אווירת השרים ביחד. המופע שלו או בעצם הטיש שהוא עורך מורכב גם הוא מלחנים למזמורים ישנים אליהם נלווים סיפורים. בגלל האווירה המיוחדת הזאת יצחק רוצה הרבה אור כדי לראות את הקהל וככה אפשר לחוש את השבת ואת הניגונים ואת האווירה. ואכן, היה מופע עם אווירה מיוחדת.
יצחק מאיר, זעיר אנפין, 2013
"באור פניך יהלכון"
מי שרוצה להכיר את הגותו המורכבת של הרב אהרון ליכטנשטיין ימצא אותה בספר "באור פניך יהלכון". בספר זה הוא פורש את משנתו בנושאים הבאים - דת ומוסר, תיקון המידות, עבודת השם, תורה, תפילה ועוד.
באופן כללי ניתן לומר כי תפיסתו של הרב היא שכל קיומו של האדם הוא עבודת השם, וכל מעשי האדם נמדדים בהקשר לעבודת הבורא. הפסוק ממנו לקוח שם הספר הוא "אשרי העם יודעי תרועה ה` באור פניך יהלכון". משמעותו של הפסוק הוא שעם ישראל ממליך עליו את הקב"ה ומקבל עליו את מצוותיו.
על כן במהלך הספר ישנה בחינה של חייו של האדם המאמין. הוא מורכב משתים עשרה שיחות שהם שנים עשר פרקים. כמו-כן ניתן לראות כי לדעתו גם החובות האוניברסליים של אדם באשר הוא אדם נעשים לשם שמיים. שלושה פסוקים מספר בראשית ובריאת האדם מלמדים אותנו מהי המשימה שהוטלה על בני האדם, ושני הפסוקים האחרונים משמשים על-פי מסכת סנהדרין מקור לשבע מצוות בני נוח.
בסופו של הפרק הראשון בספר שעסק בנושא בריאת האדם והעולם, ניתן לראות את תפיסת החובה של האדם בעולם בשורות הבאות בהם הרב כותב כי "תפיסת קיום האדם כעומד לשירותו של הקב"ה, והאחריות והחובות המתקשרות לקיום זה חובות ביחס לקב"ה, ביחס לעולם וביחס לאדם עצמו. חשיבות העבודה והתרומה החיובית באמצעות מעורבות בעולם ובחברה היא ברורה בתכלית, ומהווה יסוד ראשון במעלה בהשקפת עולמנו".
באור פניך יהלכון, ידיעות ספרים, 2012

תאריך:  05/03/2013   |   עודכן:  05/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על אלבום שירי שבת וספר הגות יהודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לוין
"רצף של אנקדוטות והגיגים שלכאורה אין ביניהם חוט מקשר, מסופרים על-ידי חתול חסר שם, שמעולם לא לכד עכבר, ואין בו שום תועלת למעט התבוננות בפעולותיהם המשונות של בני אנוש..." ("הניו-יורקר")
ציפי לוין
בשבע השנים האחרונות הספיק משה שרון, והוא רק בן 34, לחזור בתשובה, להביא לעולם שלוש בנות, לצאת מתוך כת, להקים אתר ענק ללימודי קבלה, לטייל בהודו ולהרצות בפני מאות אלפים. היום, שבע שנים מרגע שהחל בכתיבתו - הוא מפרסם את רומן הביכורים שלו - "אייכה"
חגית בת-אליעזר
הספר יצא לאור בהוצאה "פיוטית" ע"י המו"לית שושנה ויג בתמיכתם של הרצל ובלפון חקק ונדפס בדפוס "צור-אות" בירושלים בו עוצבה העטיפה היפה של הספר: כתומה כשמש וחיונית כטיפות הטל המרעננות עלה ירוק
ציפי לוין
הוצאת "אחוזת בית" שמחה לבשר על צאת רומן חדש בסדרת "מקור" - "אוקסנה" - מאת מירב נקר-סדי, בעריכת דנה אולמרט
יוסי ברנע
ביקורת על ספרו המרתק של רוג'ר מורהאוז- "ברלין במלחמה, חיים ומוות בבירתו של היטלר" הוצאת דביר, 2012, 511 עמ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il