X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל עומדת להיכנע לסוג חדש של טרור העולם לא ממש מעוניין להתערב בנעשה בסוריה עסקת המטוסים עם ארה"ב והמגעים עם טורקיה מכוונים לאותו מקום: אירן מה מזכיר לנו את גרמניה הנאצית
▪  ▪  ▪
מה יקרה כאשר חצי כלא ישבות? [צילום: AP]

ללמוד מתאצ'ר

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה (יום ג', 23.4.13), כי על-פי גורמים פלשתינים, האסיר סאמר עיסאווי ששובת רעב כבר קרוב לשמונה חודשים, הסכים להפסיק את שביתתו בתמורה לשחרור מוקדם, והוא ישוחרר כבר בדצמבר הקרוב. עיסאווי נעצר והורשע במעורבות בפיגועי ירי. הוא נדון ל-26 שנות מאסר, ושוחרר לאחר 10 שנים במסגרת עסקת שליט. ביולי 2012 נעצר לאחר שהפר את תנאי השחרור שלו בכך שנכנס לכפרים ביהודה ובשומרון.
דבר ראשון, אי-אפשר לסמוך על כל דיווח של הפלשתינים, וצריך לחכות עד שיתקבל אישור ממדינת ישראל. דבר שני, כפי שכבר ציינתי, שביתות הרעב הן הנשק החדש של האסירים הפלשתינים. בעקבות לחץ וחשש שאחד מהם ימות ויאשימו את ישראל, פועלות רשויות החוק כדי לשחרר אסירים אלו בהקדם. זהו דבר אבסורדי לחלוטין. הם נעצרו בשל מעורבות בטרור, לא משנה מה הפעילות הספציפית. מכניסים אותם לבתי הכלא שלנו, כאשר במדינות אחרות היו מוציאים אותם להורג, הם מקבלים תנאים נוחים הרבה יותר מאשר לשבת בעזה, וכשנמאס להם – הם מחליטים לשבות רעב וכך הם משתחררים מוקדם.
בתקופת כהונתה של מרגרט תאצ'ר, כאשר אסירי IRA היו שובתים ברעב, היא לא נכנעה ללחץ ונתנה להם למות ברעב. אסור לנו להיכנע ללחץ כלשהו בעניין הזה. אנחנו נותנים לאסיר אוכל; הוא לא רוצה לאכול – שיהיה לו לבריאות. מבחינה רפואית, המדינה צריכה לספק לו אוכל ולנסות לשכנע אותו לאכול, אבל אם שום דבר לא עוזר והדבר היחיד שיפסיק את השביתה זה שחרור מוקדם, על זה המדינה צריכה לענות חד-משמעית – בשום פנים ואופן לא!
כרגע אלו אסירים בודדים ששובתים. מה אם חצי בית כלא או אפילו כל האסירים הפלשתינים ישבתו רעב? ישחררו את כולם? המהלכים הננקטים כרגע הם לא התשובה, ישראל צריכה להראות שהיא רצינית ושום דבר לא יגרום לה לשחרר אסירים עד שירצו את מלוא עונשם.

גזים באוויר

לאחר הצהרתו של ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל איתי ברון, שמשטר אסד עושה שימוש בנשק כימי, ישנן עדויות נוספות על שימוש בנשק מסוג זה. לפי העדויות מהעיר חלב, נמצאו באזרחים תסמינים כגון קשיי נשימה, הפרשה מוגברת של רוק ואישונים מורחבים. תסמינים אלו מעידים על חשיפה לחומרים כימיים. ואולם, ארה"ב שללה את החשיפה לנשק כימי, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו לא אישר את הדברים מול שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. בנוסף לכך אמר קרי, כי לא ניתן להאמין לכל מה שכתוב בעיתונים.
קצין בדרגת תת-אלוף שנמצא באגף המודיעין, יודע מה הוא אומר ולא היה אומר את הדברים ללא אישורם של הרמטכ"ל, שר הביטחון וכנראה גם ראש הממשלה. לעולם הרבה יותר נוח להתעלם משימוש בנשק כימי על-ידי אסד, משום שזה היה התנאי להתערבות, שכנראה העולם לא כל-כך מעוניין בה עכשיו.
השימוש בנשק כימי ללא תגובה עולמית, כפי שתא"ל ברון אמר, מהווה לגיטימציה להימצאות נשק כזה בידי גורמים שלא מונעים מרווח או מהפסד. כל עוד העולם לא עושה שום דבר בנושא, האפשרות שנשק כזה יגיע לידי חיזבאללה היא גבוהה וכנראה ישראל תצטרך לדאוג לעצמה לבד.

מארס טורקי

בתחילת השבוע פרסם העיתון "סאנדיי טיימס", כי היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, מגיע לטורקיה כדי לדון בפיצויים למשפחות הרוגי המרמרה ויציע לממשלה המקומית לשפר את יכולתה לתקוף באירן. ישראל תספק לטורקיה טילים ומערכות מעקב מתקדמות, וטורקיה בתמורה תאפשר לישראל להתאמן בשטחה לפני תקיפה באירן.
אם זה נכון, המרוויחה הגדולה היא טורקיה. טורקיה מעוניינת שישראל תתקוף באירן, משום שאירן מאיימת גם עליה. טורקיה תקבל כסף ומערכות מתקדמות. מבחינת ישראל, הדבר מהווה צעד נוסף ומשמעותי לקראת תקיפה באירן, שעם התקרבותה של אירן ל"קו האדום" יכול שתבוצע עד סוף השנה.

לא ממריא

השבוע דובר על עסקת נשק גדולה בין ישראל לארה"ב, שבמהלכה תספק האחרונה מטוסים מיוחדים ואמצעים נוספים שיסייעו לה אם תתקוף באירן. הבעיה שכולם שכחו היא התקציב. כולם אומרים שצריך לקצץ ועומדות להגיע גזירות כלכליות חדשות, אז איך הצבא ילך לממן רכישה כזאת בעלות של 10 מיליארד דולר?
לנושא הזה התייחס ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר. הוא אמר שאם יקצצו בתקציב הביטחון, לצה"ל לא תהיה אפשרות לממן את העסקה המדוברת. שפר הוסיף ואמר שכרגע פועלים למציאת פתרונות, שאולי אחד מהם יהיה קבלת תוספת בסיוע האמריקני. בנוסף לכך, העסקה לא תתבצע כולה בקנייה ישירה, אלא גם בליסינג על המורכב מתשלומים שנתיים. משום שהתקציב שהוקצה לסיוע חוץ כמעט נגמר ברכישת מטוסי החמקן 35-F, ולא ידוע מתי עסקה זאת תתבצע.
בשילוב כל הדברים שכבר נאמרו ונעשו השבוע, ישראל כנראה מאוד לחוצה לתקוף באירן בהקדם, עם או בלי ארה"ב. לשם כך נחוצים לה המטוסים מהעסקה המדוברת, דבר שאנחנו וגם האמריקנים יודעים. אין כאן כוונה שארה"ב רוצה למנוע מהלך של תקיפה באירן, אבל ידוע שהיא רוצה לתת עוד זמן לפתרון הדיפלומטי, פתרון שכנראה לא יניב שום דבר, ואולי עד שיבינו את זה, יהיה מאוחר מדי.

נפ(א)ל מזלו

השבוע דיווחה ממשלת נפאל, כי עצרה חשוד אירני בסמוך לשגרירות ישראל בקטמנדו, שככל הנראה מטרתו הייתה להוציא לפועל פיגוע במקום. לפי הדיווח האזרח תיצפת על השגרירות ואף נשא עימו תעודת זהות כחולה. הדבר מעיד שאירן לא רוצה רק למחוק את ישראל וטוענת שאויבתה היא הציונות. היא רוצה לפגוע בכל ישראלי בכל מקום שהוא מעצם היותו ישראלי. הרצון לפגוע ביהודי משום שהוא יהודי הייתה בעוד הרבה מקומות בהיסטוריה; הבולט שבהם היה גרמניה הנאצית.

תאריך:  25/04/2013   |   עודכן:  25/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
אלוף במיל. עמוס ידלין מתריע מפני מסלול הפלוטוניום שבו התקדמה אירן    "היום אפשר לומר: האירנים חצו את הקו האדום ששמו להם בסתיו בעצרת האו"ם"
איציק וולף
יועצו הבכיר של ראש הממשלה העריך בפני מנהיגים יהודים בארצות הברית שהאיום האירני יהפוך לקיומי בזמן הקרוב    שר ההגנה האמריקני: הענקנו לישראל עליונות אווירית; לא נאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני
אריאל י. לוין
כמה היבטים חשובים בעקבות ירי הרקטות לאילת: מזהותם של היורים, דרך השאלה המצרית ועד התגובה הבעייתית של ראש העיר    וגם: שוב בסוגיה האירנית, ופעילות ישראלית ב-1948 שלא הייתה מביישת את הוליווד
איציק וולף
ועדת החוץ של הסנאט האמריקני פרסמה החלטה שעל פיה ארצות הברית תתמוך מדינית, כלכלית וצבאית בישראל אם זו תחליט על דעת עצמה לתקוף את מתקני הגרעין באירן    להחלטה אין כל משמעות מעשית    החלטה בנושא תתקבל אך ורק על-ידי הנשיא אובמה
פסח רויטמן
אם יש ביכולתה של מדינת ישראל לבצע תקיפה מונעת באירן עליה, למען עתיד המדינה, לבצע זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il