X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שר האוצר, עזוב אותנו מעוד אחוז מע"מ, או מהיטפלות לכסף הקטן ביחס שהולך לחרדים. לֵך על הכסף הגדול האמיתי שאתה ואני וכל אזרחי ישראל מחפשים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש שירות המונופולים 90]
אם תהיה שביתה, אוכל לישון בשקט בידיעה שיש בממשלה מי שמתייחס למשבר הכלכלי ברצינות.

אני מחכה לשביתה. אני לא סתם מחכה לשביתה, אני מייחל לשביתה. אני רוצה לראות את עופר עיני מצווח בתקשורת על ההגנה שהוא מעניק לעובד האומלל. אני רוצה לראות את הוועדים הגדולים משביתים את המשק. אני רוצה לראות את חברת חשמל ואת ועד עובדי-הנמלים צועדים עם שלטים ומייבבים על מר גורלם.
ולמה אני רוצה את כל זה?
הסיבה פשוטה למדי: אם תהיה שביתה, אוכל לישון בשקט בידיעה שיש בממשלה מי שמתייחס למשבר הכלכלי ברצינות.
ובכן, שר האוצר שאל אך לפני כמה חודשים "איפה הכסף?". התשובה היא מאוד פשוטה - בדיוק שם. אצל עובדי המדינה, אצל עובדי הנמלים, אצל חברת החשמל וחברות המים, אצל החברות הממשלתיות ואצל הצבא.
מחיר הכשלון
ולא, אני לא מתכוון לאותם פועלים ופקידים המשתכרים 6,000 שקל בחודש. אני מתכוון לשכבה העליונה של המרוויחים, אלה שאני ואתה, האזרחים הפשוטים, יכולים רק לחלום על המשכורות ועל תנאי העבודה שלהם (שאני ואתה והאזרחים הפשוטים מממנים).
כל אלה הם קרטלים ברשות המדינה שאיש מהם אינו משלם את מחירי הכישלון. איש מהם אינו מתפטר כשהעבודה לא נעשית היטב, איש מהם אינו תולה את הנעליים כשהם צוברים הפסדי עתק. הם לא מחזירים את הכסף, לא את המשכורות, לא את הבונוסים ולא את המענקים. לא. הם מגלגלים את ההפסדים עלי ועליך, האזרחים הפשוטים, ונוסעים ברכב שאנחנו מממנים דרך המע"מ והמיסוי הישיר והעקיף - לביתם הפרטי אי-שם, או לדירתם היוקרתית במרכז תל אביב.
אדוני שר האוצר, קח מהם 10 אחוזים קטנים. לא מאלה שעובדים קשה ובקושי גומרים את החודש. קח רק מכל אלה שמרוויחים בשירות המונופולים של המדינה ובחברות הממשלתיות למעלה מ-30 אלף שקל בחודש.
כן, יספרו לך שהם לא יהיו מוכנים לעבוד עבור המדינה בתנאים האלה. אז יספרו. נראה אותם מתפטרים. הרי כולנו יודעים שלא מעט מוחות מבריקים יהיו מאושרים לעבוד גם ב-10 אחוזים פחות.
חול בעיניים
וכן, קח גם מהצבא, מ"תקציב הביטחון" המקודש. ולא, אין מדובר בעוד להק מטוסים או בתוכניות מבצעיות. זהו רק חול שזורה הצבא בעיניים של הציבור והממשלה. הפרה הקדושה נחלבת חודש חודש דרך הפנסיות שמרוויח כל איש קבע שיוצא לגמלאות בגיל 45, ומשלב זה ואילך בכל חודש במשך 45 השנים הבאות מתעשר חשבון הבנק שלו בסכומים נאים ללא תמורה.
יאמרו לנו שהם מסכנים את חייהם בשירות המולדת. נכון, אבל כל אזרח סיכן את חייו בשירות המולדת 3 שנים, אם רצה או לא, ללא תמורה כספית.
האם צבא הוא לא קריירה כמו כל קריירה? האם פועל הבניין אינו מסכן את חייו על הפיגומים בקומה 40? האם אלפי אנשי-הקבע הגודשים את הקרייה ואת הבסיסים העורפיים מסכנים את חייהם? האם האזרח אינו נקרא למילואים בעת מלחמה?
ברשות הקורא הסבלן - תרגיל קטן:
עשירון תחתון
הסכום המשולם ל-10,000 אנשי קבע שאחרי יציאתם לפנסיה מקבלים כ-10,000 שקל בחודש, הוא מיליארד ו-200 מיליון שקל בשנה.
שוב: מיליארד ומאתיים מיליון שקלים כל שנה. עכשיו נכפיל סכום זה ב-25 השנים שבהן יכלו להישאר בעבודה ולהיות פרודוקטיביים - ורק אז לצאת לפנסיה, ונקבל מושג באיזה סכומים מדובר.
קח מהפנסיות שלהם רק 10 אחוז, דחה את יציאתם לפנסיה ב-10 או 15 שנים, והנה יש לך עודף תקציבי לחינוך ולעזרה לעשירונים התחתונים.
אדוני שר האוצר, אני יודע היטב כי אימתם של ההסתדרות והוועדים הגדולים עליך. אני יודע היטב שאם תיגע באותם גופים רבי כוח ואדירי עוצמה, יקומו עליך רבים ולא טובים ויאיימו עליך, ויארגנו שביתות כדי "להגן על העובדים" - שם קוד ל"אנחנו שומרים את הכסף אצלנו, ולא אכפת לנו משום דבר" (ראה את הניסיון העלוב לשביתה אצל חברות התעופה). אבל הבטחת לנו פוליטיקה חדשה. לקחַת 10 אחוזים מאותן פנסיות היא מוסרית בהרבה מההפקעה שביצעה ועדת שישינסקי ביחס להכנסות ממאגרי הגז. אז עזוב אותנו מעוד אחוז מע"מ, או מהיטפלות לכסף הקטן ביחס שהולך לחרדים. לך על הכסף הגדול האמיתי שאתה ואני וכל אזרחי ישראל מחפשים.
ועוד הערה אחת קטנה: אם תעשה כך, המשקיעים, כן אותם אילי הון היושבים בחו"ל ומחפשים יעדים להשקעה, יגיעו הנה בהמוניהם, כשיראו שאתה מטפל בבעיות האמיתיות, בזרמי העומק, ולא בקצף העכור שעל פני המים.

לאתר מגזין מראה
קובי קמין הוא סופר, עורך, פובליציסט ומבקר ספרים.
תאריך:  28/04/2013   |   עודכן:  28/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרטלים ברשות המדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש דרך פשוטה ויעילה!
דוקטור שוחד  |  29/04/13 08:19
2
מילים כדורבנות
דורית.ל  |  3/05/13 00:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
כותב לראש הממשלה ולשר האוצר כי בהצעת התקציב הדו-שנתי "קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים"    דורש לקיים עמו מו"מ מיידי
עידן יוסף
סעיפים נוספים בחוק ההסדרים המוצע: תקצוב מעונות יום רק למשפחות בהן שני בני הזוג עובדים, הנחות בארנונה לפי מיצוי כושר ההשתכרות והפרטת 20% מהתעשיות הבטחוניות
עידן יוסף
הסכמה בין משרד האוצר למשרד התחבורה תאפשר קידום מיזמי תשתית שנועדו להקפאה    במקומם יידחו מיזמי תשתית אחרים בכבישים 3, 4, 79 ו-541
חיים שאולזון
מס הכנסה מתחיל לברר אצל חרדים מהיכן יש להם הכנסות כדי לכסות חתונות של ילדים רבים. גם מי שיטען שקיבל גמ"ח, עלול לסבך את הנותנים - האומרים שלא עשו השנה מספיק כסף
עופר וולפסון
אישרה צו הקובע כי מס הקנייה על סיגריות שעלה ב-18% ביוני 2012 כהוראת שעה, יישאר על-כנו    יו"ר הוועדה סלומינסקי: "נפעל להשוות את המיסים המוטלים על סיגריות וסיגרים, כך שלא תיווצר תחושת אפלייתם לטובה של שועי הארץ"
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
סלאם פיאד מתון? שקלו שוב   /  דוד בדין
מטרה לילית - ז'אנר בלשים חדש   /  אלדד שידלובסקי
טובעים בביצה  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il