X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסכם בגבולות 67 עם חילופי שטחים קטנים בהסכמת הצדדים - נשמע כמו הצעה שיש בה ממש. בפועל - אין לה סיכוי, בשל השוני בעמדות הצדדים. אוהדי ההסדר עם הפלשתינים קפצו עם השמע ההצעה על הסכם עם חילופי שטחים. יש בהצעה התקדמות יפה, אך הפתרון רחוק מיישום
▪  ▪  ▪
לא לפתח ציפיות גדולות [צילום: AP]
"ליבו של מדינאי – צריך להיות תמיד בראשו". (נפוליון בונפרטה).
"גם את האמת – אין להגיש אל השולחן בקערות מלאות". (זאב ז'בוטינסקי).

מה פירוש חילופי שטחים? ואיזה שטחים?
כשמדובר בחילופי שטחים, העמדה הישראלית בנושא זה, ברורה למדי. תמורת השטחים של "גושי ההתיישבות הגדולים ביו"ש יינתנו שטחים מקבילים בערבה. אבל יש שטחים שלגביהם אין ולא יהיה ויתור מצד ישראל בשל שיקולי אסטרטגיה וביטחון מדינת ישראל. דוגמה לכך - השטח לאורך בקעת הירדן, חייב להישאר בפיקוח צה"ל - מאחר שהוא שער אחורי לכיוון ירדן (שרוב אוכלוסייתה פלשתינים), היא פתח לסעודיה, לסוריה ובעקיפין לאירן על כל ההשלכות הקשורות לכך.
יתירה מכך, שטחים בתוך יהודה ושומרון, שיש בהם נקודות אסטרטגיות לביטחון ישראל, כגון: התראה, תצפית, לתת שהות להתארגנות הגנתית או התקפית, חייבים להישאר בשליטת ישראל מטעמי בטחון המדינה.
תוכנית אלון - חשיבותה בעיצוב אסטרטגיה מדינית
ביולי 1967 הניחו במסמך על שולחן ממשלת ישראל הידועה כ"תוכנית אלון", המסמך מפרט את התוכנית ליצירת חיץ ביטחוני בבקעת הירדן, אשר יושג ע"י מערך של ישובים לאורך הבקעה.
התוכנית החלה להתגשם בשני צירים לאורך כביש הבקעה ולאורך המורדות המזרחיים של הרי שומרון, הידוע כיום כ"כביש אלון". בנוסף על כך, דובר גם על נקודות התראה ותצפית בידי צה"ל.
עיקרי התוכנית - לא השתנו עד ימינו
עיקרי תוכנית אלון, טובים, חשובים ומעשיים גם בימינו אלה, ולא נראה לי שיש ממשלה בישראל שתוכל לוותר על עקרונותיה העיקריים והמהותיים.
התוכנית הערבית: גבולות 67 + מזרח ירושלים
אבו-מאזן הצהיר רק לאחרונה, על אותם דברים שהוא חוזר עליהם מזמן, שכוונתו לרוב השטחים שנכבשו ב-67, חזרה לגבולות 67 בסביבות 95% מהשטח ובירת פלשתין מזרח ירושלים.
תוכנית אבו-מאזן, אינה תואמת את עמדת ישראל וביטחונה. לכן סביר להניח שהסכם ברוח זו לא יבוצע.
תוכנית אולמרט/ציפי לבני
זה הזמן להזכיר שוב, שממשלת אולמרט בניווטה של ציפי לבני, כיום וגם אז יו"ר צוות המו"מ, דנו, דשו, ברברו, התחבקו, התנשקו, משך תקופה של 3.5 שנים, ולא יצא מכך כלום. אולמרט, על-פי הצהרתו הגיש לאבו-מאזן תוכנית מפורטת להסכם, בליווי מפות, ובו הצעה נדיבה להסדר, כולל חילופי שטחים, כולל נסיגות והורדת ישובים, לרבות "ויתור על זכות השיבה", כתנאי מהותי להסכם. אבו-מאזן קיבל רגליים קרות וברח, כל עוד נפשו בו, עד ימים אלה, וכנראה ימשיך גם בדרך זו בקדנציה הנוכחית.
תזכורת - הצעת אהוד ברק לערפאת
ב"קמפ דיוויד" הציע ברק לעראפת הצעה נדיבה להסכם ולחתימה, ברוח הצעת אולמרט. עראפת התחמק, התעלם, ברח, ממש כמו אבו-מאזן מאולמרט.
המסקנה הפוליטית
המנהיגות הפלשתינית לא מוכנה, לא בשלה, מפחדת, לקבל החלטות קשות, גורליות, במיוחד בכל הקשור ל"זכות השיבה" ולמזרח ירושלים כבירה. הפחד שלהם מונע גם מהפחד לנהל מדינה עצמאית, עם מגבלות פוליטיות ביטחוניות שמציגה לפניהם ישראל. ההנהגה הפלשתינית לצערנו מעדיפה את המצב הנוכחי של כיבוש כביכול, פליטות, רחמי העולם מאשר לעשות מעשה אמיץ.
תיאוריה זאת מתיישבת עם התפישה הכלל ערבית, שסירבו משך כל התקופה מאז 1948 עד ימינו אלה, לפתור את בעיית הפליטים בארצותיהם, השאירו אותם במחנות ומנצלים אותם למאבק מול ישראל. הפליטים, לא התאזרחו ולא נתקבלו כאזרחים באף מדינה ערבית.
סאלם אבו-פיאד - הגדיר זאת כ"הנהגה כושלת"
ראש ממשלתו של אבו-מאזן, שהתפטר לאחרונה מתפקידו, הצהיר ברעיון עיתונאי "לפלשתינים הנהגה כושלת". מילים כדרבנות - שמחזירים אותנו לשנת 1947, כאשר ההנהגה של הערבים בישראל (טרם הגדרתם כפלשתינים), סירבו ל"תוכנית החלוקה" של וועדת האו"ם ופתחו במלחמה, היא מלחמת העצמאות של ישראל, שהביאה למדינה שטחים חדשים וחיוניים להתיישבות ולביטחון. מלחמת השחרור, בווריאציה אחרת, עדיין נמשכת.
הטעויות של ההנהגה הערבית - חזרו על עצמן
מאז 1948, 1956, 1967, 1973 עד הצעות אהוד ברק, הצעת אולמרט ועד ימינו אלה.
הזמן פועל לטובת ישראל
האמרה הזו שאמרתי לפני שנים והתקבלה בקרירות ובהסתייגות, נכונה ומוכיחה עצמה כל פעם מחדש. תזכרו בעתיד, מי אמר זאת ואיפה קראתם על כך. ככל שהפלשתינים דוחים את תנאי ההסדר המוצעים, הם לא רק מפסידים זמן, הם מפסידים גם שטח.
ההנהגה הפלשתינית מצילה כל פעם מחדש את ישראל, הן בדעת הקהל המקומית, וגם העולמי, למרות ההסתייגויות ואי הרצון שלהם להסכים עם עמדות ישראל.
לסיכום
כל המנסים להיאחז בהצהרות יפות הבאות מכיוון הקהילייה הערבית או הפלשתינית, מוטב שיירגעו ולא יפתחו ציפיות גדולות. כל המומחים והפרשנים - הידוענים, המרבים להופיע, לנתח ולהבטיח, יוצאים חפויי ראש מדי שנה, כאשר כל הניסיונות לגישור ולחתימת הסכם, לא מתגשמים. אבל אסור להתייאש הזמן יעשה את שלו, עוד תקום הנהגה פלשתינית אמיצה ואולי, אולי, אולי מי יודע יהיה גם הסכם. אם לא בדור הזה, אז בדור הבא - אינשאללה.

תאריך:  08/05/2013   |   עודכן:  08/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצעה: הסכם עם חילופי שטחים - האמנם?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
האמת: פכטר צודק ל"ת
מבקר עיתונות  |  9/05/13 00:09
2
אין לנו 'שטחים' להחליף,
אברהם שלום  |  9/05/13 14:38
 
- למה אין ביטוי לעמדה זו בתקשורת ל"ת
אזרחית   |  10/05/13 18:40
3
ב-73 דיין הכשיל את עם ישראל.
חשדנית  |  11/05/13 12:37
 
- המשך
חשדנית  |  11/05/13 12:48
 
- המשך
חשדנית  |  11/05/13 13:20
 
- המשך
חשדנית  |  11/05/13 13:27
 
- המשך
חשדנית  |  11/05/13 15:05
 
- המשך
חשדנית  |  11/05/13 15:18
 
- המשך
חשדנית  |  11/05/13 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
התרגיל האמריקני הזה הוא יריקה אחת גדולה בפרצופה של הדמוקרטיה הישראלית. הליכוד הלך לבחירות עם חוקה השוללת מדינה פלשתינית, והיא תקפה עד היום. קווי היסוד של הממשלה אינם מזכירים "שתי מדינות". מי שלמרות זאת שותק עכשיו את שתיקת הכבשים, ישלם את המחיר
איציק וולף
הפיזיקאי הנודע נכנע ללחצי ארגונים פרו-פלשתינים והודיע על החרמת ועידת הנשיא בירושלים    יו"ר הוועידה: החלטה מקוממת ושגויה
עידן יוסף
בחגיגת יום שחרור ירושלים בישיבת מרכז הרב יצא בנט נגד "המחלקים הסמויים", שלדבריו עלולים להביא למסירת העיר העתיקה והר-הבית לערבים
עידן יוסף
כך טוענת תנועת גוש שלום, וקוראת לה לבטל את הופעתה במסגרת חגיגות יום איחוד ירושלים
עידן יוסף
ראש הממשלה אינו חותם על אישור לבניית מאות יחידות דיור    הודיע על כך לשר השיכון אריאל    ההקפאה עלולה לפגוע בתמיכת הבית היהודי בתקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il