X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אל-קאעידה מחזק את כוחו ברצועת עזה ועשוי להפיל את חמאס אם אסד האב היה עכבר, מה נגיד על בנו? מדוע יש למורדים בסוריה אינטרס להתעמת עם פקחי האו"ם התחקיר האוסטרלי על בן זיגייר מעורר תמיהות חוליה שהודרכה בידי חמאס תכננה חטיפת חייל ביהודה ושומרון
▪  ▪  ▪
בקרוב בעזה? [צילום: AP]

בחצר האחורית

בעבר כתבתי כאן, כי ההיסטוריה יכולה לחזור על עצמה מבחינת חמאס. כמו שחמאס הדיח מהשלטון את הפתח, כך עשויים גורמים אחרים להדיח את חמאס ברגע שהארגון ייראה להם מתון מדי. נראה, כי גלגלי ההיסטוריה כבר החלו לנוע.
מאז סיום מבצע "עמוד ענן" נורו לעבר ישראל כ-40 רקטות מהרצועה. אולם, הירי לא בהכרח מבוצע על-ידי חמאס או ארגונים קיקיוניים אחרים ברצועה. מי שפועל מתחת לפני השטח וחותר תחת שלטונו של חמאס הם אנשי אל-קאעידה. תאים של אל-קאעידה נכנסו לאחרונה לרצועה ומנסים לשנות את האווירה הצבאית במקום. אותם תאים מתנגחים עם חמאס וטוענים, שהארגון מונע את ההקצנה של ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלאמי ומונע ירי רקטי לעבר ישראל. כך החמאס מוצג כארגון מתון שאולי אפילו משתף פעולה עם ישראל. ברצועה אומרים שחמאס חושש מהרגע שבו יפילו אותו. בכיר בפיקוד דרום אמר, כי ישראל רואה את חמאס כאחראי היחיד ל"טפטוף" הרקטי.
ההיסטוריה יכולה לחזור לא רק מבחינת חמאס, אלא גם מבחינת ישראל. לאחר האינתיפאדה השנייה עלה כוחו של חמאס ובבחירות שנערכו ברצועה הוא תפס את השלטון. ישראל היא שלחצה על הפתח לבצע את הבחירות מתוך מחשבה שהוא ינצח. אם יתחדש הירי הרקטי בעוצמה שאפיינה אותו לפני מבצע "עמוד ענן" ולצה"ל לא תהיה ברירה אלא לצאת למבצע חוזר, המבצע יכול להביא לנפילת שלטון חמאס. בטווח הקצר של חמש השניות הראשונות, כנראה שתהיה שמחה בישראל. לאחר מכן נבין שמישהו צריך להיות בעל הבית ברצועה, וכמו שפתח המתון פינה את מקומו לחמאס הקיצוני, כך חמאס שנעשה מתון יצטרף לפנות את מקומו לאל-קאעידה העוד יותר קיצוני.

דבר הנשיא במועצתו

רק שלשום (יום ג', 7.5.13) פרסם נשיא סוריה, בשאר אסד, הצהרה ראשונה בנוגע לתקיפה שהתרחשה במדינתו. לדבריו, התקיפה חשפה את היקף מעורבות הכיבוש הישראלי ומדינות המערב באירועים בסוריה. במהלך פגישה עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, הבהיר אסד, כי סוריה יכולה להתמודד עם ההרפתקנות הישראלית. בהצהרות קודמות נאמר, כי הגולן יהפוך לחזית ההתנגדות וכי סוריה תגיב לתקיפה בזמן שהיא תקבע.
ביטוי נפוץ ביחס לאסד האב בתקופת מלחמת לבנון הראשונה היה "אסד פי לובנאן ופא'ר פי אל-ג'ולאן" ובתרגום: אריה בלבנון, עכבר בגולן. הביטוי מתייחס לאי-רצונו של אסד האב להילחם עם ישראל ולפעול לשחרור הגולן, כאשר במקום זאת העדיף לתקוף את ישראל בלבנון. כמעט ארבעים שנה היה שקט בגזרת הגולן ואסד האב לא העז לתקוף את ישראל. כך גם הבן (שלא אמיץ כמו האב), יודע שעדיף לו לא לתקוף ולהשאיר את הדיבורים שלו ריקים מתוכן.

חוטף הגנה

במרד בסוריה יש את אסד בצד אחד, המורדים בצד שני ופקחי האו"ם שתקועים ביניהם. השבוע נחטפו ארבעה פקחי או"ם באזור דרעא שעל הגבול עם ירדן. לפי הדיווח של הערוץ הלבנוני אל-מיאדין (המזוהה עם חיזבאללה ואסד), הפקחים נחטפו על-ידי המורדים כדי להוציא אותם מאיזורי הקרבות וזאת תוך חשש לחייהם. תגובת האו"ם למעשה הייתה פינוי אחת מעמדותיו בגולן.
נכון להיום, כוחות האו"ם באזור מהווים קו הגנה. סוריה לא תהיה מעוניינת שהם יעזבו, כי הם ששומרים על הסטטוס קוו בינה לבין ישראל. נראה שהמורדים הבינו שאם כוחות האו"ם יעזבו את האיזור, הם יוכלו להשתלט על גבול ישראל-סוריה ולהוציא לפועל מתקפות נגד ישראל, וישראל בתגובה תתקוף את סוריה. בכל מקרה המורדים ירוויחו שטח שנתון לשליטתם, אפשרות לתקוף את הכובש הציוני שבתגובה תוקף את אסד ובכך מביא להחלשת שלטונו.

תשובה תמוהה

סיפורו של סוכן המוסד בן זיגייר לא יורד מהכותרות. בתחקיר שנעשה באוסטרליה ממשיכים לשפוך אור על הנושא, והפעם: סיבת מעצרו של זיגייר.
זיגייר גויס למוסד ונטען שביצע פעולות כדי לפגוע בתוכנית הגרעין האירני, לפי הדיווחים הוא נכשל במשימתו וחזר לארץ. לאחר זמן מה נשלח ללימודים באוסטרליה, שם ניסה להעלות את קרנו בחזרה עם גיוס פעיל חיזבאללה. הפעיל שידל את זיגייר לגלות לו פרטים והוכחות להיותו סוכן מוסד, וזיגייר חשף שמות של משתפי פעולה עם המוסד בלבנון. עם חזרתו לארץ זיגייר נעצר ומכאן הסיפור ידוע.
התחקיר האוסטרלי אומר, כי אחד משמות משתפי הפעולה שזיגייר חשף היה זיאד אל-חומסי, שטוען, כי גויס למוסד בשנת 2007 בתקווה שיעביר את גופותיהם של נעדרי קרב סולטן יעקוב. המוסד מסר לאל-חומסי את מיקומן המדויק של גופות הנעדרים, כדי שיוציא אותן וישמור עליהן. התוכנית לא יצאה לפועל, כי אל-חומסי נעצר בטענה שהוא עובד עם המוסד, נשלח ל-15 שנים בכלא ושוחרר אחרי שלוש שנים.
אני לא חושב שנדע אי פעם מה זיגייר באמת עשה שהכניס אותו לכלא. מה שכן, הטענה שהמוסד יודע היכן קבורים נעדרי קרב סולטן יעקוב והוא שולח לשם סוכן כדי שיוציא אותם, נראית תמוהה. אם המוסד יודע איפה הם קבורים, למה רק עכשיו פועלים להוציא אותם? אם זה מידע חדש, הרי שלא יזיזו את הגופות ואפשר להמשיך ולנסות להוציא אותן. בכל מקרה, המדינה, ששלחה את סיירת מטכ"ל לחטוף את מוסטפא דיראני באמצע הלילה מביתו בלבנון, יכולה לשלוח שוב את כוחותיה כדי להוציא את הגופות.

סיפור ישן

בהמשך להסלמה ברצועה ולהסלמה בגולן, יש גם הסלמה באזור יהודה ושומרון. כתבתי כאן בשבוע שעבר, כי גדר ההפרדה פרוצה וכי לא ירחק היום שבו יוכלו מחבלים לעבור ולבצע פיגוע בשטח ישראל, וכבר נראה שצה"ל והשב"כ מנעו פיגוע כזה באיבו.
השבוע נחשפה חוליית מחבלים בכפר בנימין. החוליה הודרכה על-ידי חמאס ותפקידה היה לבצע פיגועים שונים כמו חטיפת חייל, הנחת מטענים ואפילו ביצוע ירי רקטי. החוליה הייתה אמורה לקחת את התעודות והטלפון הנייד של החייל לצורכי מו"מ ואז להרוג אותו. בהמשך לפעולות אלו, הם גם ניסו לגייס פעילים אחרים שיעזרו להם. לפי הדיווח, החוליה הודיעה שהיא מוכנה לביצוע החטיפה בתוך ימים ספורים, ואז נעצרו אנשיה.
פעולות אלו מדגישות את המוטיבציה הגבוהה לביצוע פיגועים בשטחי ישראל. אירועים אלו מצביעים על הגברת ההסלמה בשטח, מאחר שהמצב נפיץ ביותר. מצב שבו כל נגיעה קטנה יכולה להביא לפיצוץ.

תאריך:  09/05/2013   |   עודכן:  09/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד נתגעגע לחמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זו הוכחה שצה"ל היה צריך להישאר
מיכל מירושלים  |  9/05/13 12:21
 
- מיכל, אני מסכימה עם דברייך! ל"ת
דאגנית  |  11/05/13 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
כלי התקשורת הזרה מוסרים כי לפחות 300 לוחמי חיזבאללה ואירנים מתו מפיצוץ פצצות חודרות בונקרים    בהרוגים גם אישיות ביטחונית סורית בכירה
עידן יוסף
אירן מגנה את ישראל על התקיפה בסוריה    מקור ישראלי בכיר מאשר: חיל-האוויר תקף משלוח טילים לחיזבאללה    בישיבת הממשלה התעלם נתניהו מהאירועים בסוריה
עידן יוסף
גורם אמריקני אומר כי מטוסי חיל-האוויר תקפו משלוח טילי קרקע-קרקע מדגם "פאתח 110" שהגיעו מאירן והוחזקו בקרבת נמל התעופה    על המחסן שמרו כוחות של חיזבאללה וקודס
דרור אידר
הסברה שלפיה ויתור על שטחים יביא לפיוס עם הפלשתינים – נכונה לפי ההיגיון המערבי    אבל לא סכסוך טריטוריאלי לפנינו    לא ייכון פה שלום כל עוד לא תהיה הכרה של עמי האזור בבית הלאומי של העם היהודי
אריאל י. לוין
הגדר ביהודה ושומרון פרוצה והנזקים ליישובי הסביבה מתרבים    חמאס הופך את בתי הספר למחנות אימון של מחבלים    חיזבאללה כבר אינו ארגון קיקיוני אלא צבא לכל דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il