X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במגילת רות ישנם רמזים וסודות רבים ונראה כי ניתן למצוא בה גם רלוונטיזציה לימינו אנו. למשל בעניינים כגון: צדק חלוקתי, העסקת ילדים וגם חיזור גורלי הרהורים על מגילת רות
▪  ▪  ▪
רות בשדהו של בועז. ציורו של גוסטב דורה

חג השבועות הוא חג מיוחד. אף צורר לא איים להשמידנו. לא תולים אף רשע ובסוף גם אוכלים. היטיב לאפיין את החג רבי זעירא בר אחא: "אין בה טומאה ולא טהרה, לא איסור בה ולא היתר וכו'...". ממש חג נעים.
בליל שבועות אנו קוראים את אחת היצירות הנפלאות של התנ"ך: סיפור גיורה של רות המואביה. הסיפור מרתק, כתוב בלשון מקראית נפלאה ויש בה גם רמזים, צפונות וסודות שעל חלקם כבר עמדו חכמי המקרא. אבל לא צריך להיות חכם מקראי כדי לראות ולהבחין ברלוונטיזציה של המגילה לימינו אנו. כאילו נכתבה בעט הנביאים. גם ממרחק של 2,600 שנה.
הכל מדברים היום על צדק חלוקתי ועושים מאהלי מחאה כנגד הטייקונים. למעשה, גם בועז הוא טייקון אבל מסוג אחר. הוא מחלק את עושרו עם עניי העם. הוא נותן להם לקט, שיכחה ופאה. נראה כי אריסון, דנקנר, תשובה וטייקונים אחרים יכולים ללמוד ממנו משהו על נתינה.
מצד אחר אפשר לראות את בועז כמי שעובר על חוק העסקת קטינים. מתברר כי בועז עושה את הונו גם בהעסקת נערים צעירים בעבודת קציר וזאת דווקא בשיא החום של חודש סיוון. מאידך-גיסא, בועז מאמין בכוחות צעירים והוא מקדם אותם לתפקידים ניהוליים. עובדה: הוא ממנה "נער אשר יהיה על הקוצרים". וגם עיקרון השוויון בין נשים וגברים מקבל אצלו ביטוי בולט.
והרלוונטיות קשורה גם לעניין ההטרדות המיניות. אבל בהפוך. נקרא את הסיפור. נעמי מבינה שכדי ללכוד את בועז במלכודת הנישואין חייבת רות לחזר אחריו ואפילו לפתותו. נעמי שולחת את רות לגורן בועז כדי ללכוד את עיניו. רות מתלבשת "סקסי" והולכת לגורן. בועז לוקח כמה לגימות אלכוהול ונרדם. בעודו ישן הולכת רות ונמה לרגליו. והשאר היסטוריה. היום, סביר להניח, הייתה רות עומדת לדין על חיזור מטריד. ובועז? אולי היה עומד לדין בעוון בעילה בהסכמה תוך ניצול יחסי מרות.
ועניין אחרון למחשבה. רות היא גרת הצדק הראשונה שסיפור גיורה האישי מקבל ביטוי במקרא. מאז קשרו מאות אלפי נוכרים את גורלם האישי בגורל הלאומי של העם היהודי. אגב, המספרים של השנים האחרונות מלמדים שמספר המתגיירים עומד על-פי חמישה מאשר אלו שהמירו את דתם היהודים לדת אחרת. כנראה שמשהו בדנ"א של העם היהודי גורם לתופעה הייחודית הזאת. וגם זאת סיבה לשמחה ולגאווה בחג הזה.

הכותב הוא סוציולוג פוליטי.
תאריך:  13/05/2013   |   עודכן:  13/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיזור הגורלי של רות המואביה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קצת דיוק בעובדות
אחת שקראה מגילה  |  14/05/13 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ציפי לידר
מדוע המבקרים, המכבדים את עצמם, מסתפקים בקריאת שני עיתונים מגזריים מרכזיים, כדי להסיק מסקנות מסולפות נחרצות על הֲדָרת המדינה וטקסי הזכרון מהשיח ומהלקסיקון החרדי, ולא הקיפו מבחינה מקצועית את העיתונוּת החרדית בכללה, הכתובה והאלקטרונית, שהייתה ללא ספק מפריכה את הרושם המוטעה ואת הדיעות הקדומות שלהם לגבי החרדים?
אבישי אפרגון
בחג השבועות אנו מציינים את מעמד הר סיני ומתן תורה. אולם מעיון במקורות עולה, כי כבר בתקופתו של אברהם אבינו למדו את התורה. מה אם כן התחדש במתן תורה?
חניאל פרבר
התורה נובעת ומתחדשת בכל יום ויום בגוונים שונים של חידושים, שיעורים ופסיקות שאין צורך לעשות לה "זכר". מעמד מתן התורה לא הסתיים כלל וכל לומד תורה בכל אתר ואתר מתחבר למעמד נתינתה
ד"ר רון בריימן
קברניטי קול ישראל מירושלים וגלי צה"ל נקראים לשנות את שם התפקיד של הכתבים ב"שטחים" לכתבנו / כתבתנו ביהודה ובשומרון    הם נקראים שלא להימנע מלשדר לקראת שבועות ובמהלך החג את השיר המזוהה יותר מכל שיר אחר עם חג זה, סלינו על כתפינו
חניתה לב ארי
רשימות נוספות
מבצע שבועות ברשת ההלבשה התחתונה YOU  /  חניתה לב ארי
שבועות ברשת קפה אילן'ס  /  חניתה לב ארי
הפנינג גבינות ויין ואטרקציות מים בשבועות בחמת גדר  /  עדי וילדר
עיר החלומות  /  עקיבה לם
חגיגה בלבן  /  עדינה בן-אהרון
החברה הישראלית ומערבולת הזהות  /  דרור אידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il