X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עת לקריאת השכמה למפלגה של בנט ולאזהרה בוהקת ל'בית היהודי', הנושא של חלוקת הארץ באחריות משותפת למעשי ומחדלי נתניהו, ושותק
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, נפתלי בנט. אחריות משותפת[צילום: פלאש 90]

עת לצלצל בפעמון האזעקה. נפשית, בנימין נתניהו חצה מזמן את הקווים. כיום, הוא קרוב כנראה להפוך הלכה למעשה למנהיג מחנה חלוקת ארץ ישראל והפיכת ליבתה למדינה פלשתינית. עת לקריאת השכמה למפלגתו ולאזהרה בוהקת ל'בית היהודי', הנושא באחריות משותפת למעשי ומחדלי נתניהו, ושותק.
הנה העדויות:
עדות ראשונה - בשורת ההקפאה החדשה
מאמרו של חגי סגל ב'ידיעות אחרונות', תחת הכותרת "תוכנית החלוקה":
"ראש הממשלה העניק לירושלים מתנה משונה ביום חגה: הקפאת בנייה. במלאת 46 אביבים לשחרור העיר בידי ממשלת המערך, ממשלת הליכוד מקפיאה אותה. לוי אשכול הפשיר, בנימין נתניהו מקפיא. ... שר הבינוי החדש גילה השבוע שמאז כניסתו לתפקיד לא מרשים לו להוסיף לבירה אפילו דירה אחת. ראש הממשלה זימן אותו לפני ימים אחדים והוציא לו צו הקפאת עבודה מעבר לקו הירוק.
.....נתניהו אוסר על יהודים לחפור יסודות בפסגת זאב, ולא נוקף אצבע כשהערבים חופרים חופשי בשועפאת, בבית חנינא ובהר הבית.
....
כשנתניהו הקפיא את ירושלים בקדנציה שעברה, לרגל ביקור ביידן, קמה סערה גדולה מימין. להבות מרד אחזו בספסלי הליכוד בכנסת. השבוע אפילו גפרור קטן לא התלקח שם. בשורת ההקפאה החדשה התקבלה במשיכת כתפיים או בנשיכת שפתיים. המורדים לשעבר הפכו בינתיים לסגני שרים, וכשאתה סגן שר אתה לא הופך שולחן, אתה השולחן בכבודו ובעצמו. מעבר לכך, טרם חדרה לראש של הליכודניקים ההכרה המכאיבה שנתניהו 2013 שועט לקווי 1967.
הוא קרוב היום יותר לזהבה גלאון .. הרטוריקה המדינית שלו היא רטוריקת ציפי לבני. ביום העצמאות היא השמיע באוזני דיפלומטים זרים נאום שמאלני מדהים על שבחי עקרונות תוכנית החלוקה מ-1947 ("ואמרנו אז 'כן' ואנחנו אומרים 'כן' גם עכשיו")... "
על הדברים בזכות חלוקת הארץ מתווספת אמירתו שאינו רוצה כאן 'מדינה דו-לאומית', מותג טיפוסי של השמאל הקיצוני בישראל כמו שדגל "פועלי כל העולם התאחדו!" הוא אדום.
עדות שנייה: המחנה הלאומי מחסל את עצמו
כתבה מן הקצה השני של הקשת הפוליטית, פרי עטה של סימה קדמון ב'מוסף לשבת' מיום 10.5.13, תחת הכותרת "בישול ציני".
"קשה לנתניהו בימים אלה..הוא, שלפני הבחירות הבטיח לבנות בכל ירושלים, נאלץ עכשיו להורות לשר השיכון והבינוי להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון.
זה קרה בשבוע שעבר, בפגישה עם אורי אריאל.. שר השיכון הוציא הודעה שלפיה הוא פנה לראש הממשלה והבהיר לו שבמידה שבתקציב 2013 לא ייכלל מימון של כלל הפרויקטים לבנייה ביהודה ושורון, הבית היהודי יראה בכך הפרה של התחייבות. אנחנו נתנגד לאישור התקציב עד למציאת הפתרון לתקצוב שהובטח, אמר אריאל.
..בוועדת הכלכלה, .. בדיון על מצוקת הדיור בירושלים אמר אריאל, שיש כיום בקנה 2500 יחידות דיור המוכנות לשיווק בירושלים. בתגובה לנתונים, שאלה יו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, מה מונע מיחידות אלה להיות משווקות..שקד התעקשה לדעת מי מונע את שיווקן, האוצר או לשכת ראש הממשלה. לא האוצר, השיב אריאל.
אם כך, אמרה שקד..ואת שערורייה.
...נתניהו נמצא תחת הלחץ שמפעיל אובמה והמאמצים של קרי לחדש את המשא-ומתן. הוא לוקח על עצמו התנהגות טקטית וכופה אותה על אורי אריאל. לפני שבוע דיבר על הסכנה שבמדינה דו-לאומית, השבוע נחשפה ההוראה להקפאת פרויקטים לבנייה ביהודה ושומרון.
הנוסחה של נתניהו מול האמריקנים היא ברורה: הוא לא יגיד את זה בקול. מצד שני, גם בבית היהודי לא הופכים עולמות. אריאל, אמר השבוע גורם בכיר, יצטרך להחליט אם הוא מוכן להיות תואם אריאל - אריאל אטיאס - לקבל הוראות מראש הממשלה ולציית להן. זה מחיר שאדם צריך לשלם כדי להיות בשלטון. הוא קיבל הנחיה ואין לו אופציה לא לציית לה, אלא לארגן הפגנה נגד עצמו.
... בקצב הזה עוד נראה יום אחד את פייגלין מצביע בעד פינוי של יישוב יהודי."
קדמון אינה מנסה כלל להסתיר את שמחתה לאיד, לראות את 'המחנה הלאומי' מחסל את עצמו אף ללא מגע יד של השמאל.
העדות השלישית: אבו מאזן דורש, נתניהו נותן
שוב של חגי סגל ב"מקור ראשון" מיום 0.5.13:
"ערב פתיחת הקלפיות הכריז ראש הממשלה על תנופת בנייה ביו"ש. הוא פתח בהליכי תכנון של אזור E1 , פרסם תוכניות בינוי של 3,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, והצטלם ביישוב רחלים עם גרשון מסיקה ועם זמביש. יותר מפעם אחת הבטיח חגיגית שלא תהיה הקפאה נוספת.
עוד לפני הרכבת הקואליציה החדשה, ההבטחה הופרה. יש הקפאה. בהתחלה היא הוגדרה כהקפאה עד אחרי ביקור אובמה, אבל בפועל היא נמשכת גם אחרי ביקורי קרי. נתניהו לא בונה בגושים ולא בונה בירושלים. כמעט בכל נאום מדיני הוא מטיף למשא-ומתן בלי תנאים מוקדמים, אבל בשטח הוא מאמץ אותם באופן סדרתי. אבו-מאזן דורש, נתניהו נותן."
עדות רביעית: תיאטרון האבסורד
פרידמן ב"מקור ראשון" מ-17.5.13, תחת הכותרת "הפלשתינים בונים, היהודים מוקפאים":
"השבוע דווח על הקמתה של עיר פלשתינית חדשה סמוך ליריחו ושמה נועיימה. לצורך כך תעביר ישראל לפלשתינים באמצעות המנהל האזרחי כאלפיים דונם משטחי המועצה האזורית בקעת הירדן.... אלפי פלשתינים צפויים להתנחל בעיר החדשה שתזכה לתשתיות מושקעות ותכנון מתקדם. הדיווח על פריחת הבנייה בשטח הפלשתיני הגיע בזמן שבצד הישראלי נאלצים להתמודד עם סוגיית ההקפאה. ...כתב גל"צ סיפר על תגובתו המרוסנת של שר השיכון אורי אריאל כשנשאל מה קורה עם הבניה ב'התנחלות' רמת שלמה, שכונה בצפון ירושלים. ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, הגדיר את פרויקט הנדל"ן כ'תוכנית הזויה שתחנוק את יישובי בקעת הירדן'. במועצת יש"ע הביעו תסכול ממדיניות הממשלה. 'זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו', אומרים במועצה, 'על שטחי C מדינת ישראל מקדמת תוכניות לאלפי יחידות דיור לפלשתינים בעוד שישנם אזורים נרחבים בשטחי A ו-B בהם ניתן ליישבם, ואילו להתיישבות הישראלית שנמצאת בשטחי C עוצרים את מכרזי הבנייה'..
שר השיכון לשעבר אריאל אטיאס אמר השבוע ..ההקפאה שהחלה ביהודה ושומרון וממשיכה עד היום הגיעה לבירה ותוקעת את הבנייה, את הצמיחה ואת החיים. אגב, ביום ירושלים נשאל בכנסת שר השיכון אורי אריאל מדוע לא בונים בבירה והוא ענה בלי להתפתל שממשלת ישראל שהוא חלק ממנה עוצרת תהליכים... "
עדות חמישית: גבול הדיפלומטיה
אבי רואה, ראש מועצת בנימין ויו'ר מועצת יש'ע החדש, בראיון ב"מקור ראשון" מיום 17.5.13. האיש מדבר באיפוק רב על גבול הדיפלומטיה, אך דווקא משום כך יש לדבריו משקל-יתר.
"בנושא של תכנון אסטרטגי רחב של ההתיישבות..הקמת יישובים היא וודאי אחד היעדים.. אלא שבפועל העגלה תקועה בבוץ מזה זמן, בעיקר בשל תכתיבים מדיניים. למרות המחירים הגבוהים יחסית ומצוקת הבנייה, מספרם של המבקשים לגור ביהודה ושומרון גדול..במקומות כמו מעלה אדומים, קרני שומרון ואריאל כמעט לא הייתה בנייה".
עדות שישית: מה קורה בבית היהודי?
מביאה אותנו הישר אל מרכז מטרת הדברים האלה, והוא - מה קורה בבית היהודי? נפתלי בנט כינס מסיבת עיתונאים בנושא אזורי רישום לנישואין. הוא מתבטא בציבור, והרבה, בענייני הנמלים והשוויון בנטל. יחיד כמעט, הוא נחלץ לימין לפיד הנתון להתקפות קשות סביב תקציב המדינה. רק בנושא אחד הוא שותק שתיקה גמורה - במצוקה הפיסית ובמצוקה המדינית שמפעל ההתנחלות נתון בהן. הריחוק הזה, הקרירות הזאת, אומרים דרשני.
בעניין הזה כתבה סופיה מוריה-רון ב"מקור ראשון" מ-17.5.13 דברים כדרבנות:
",,, בוחרי הימין זכו להגשים את חזון אחרית הימים: בוגי יעלון הוא שר הביטחון, דני דנון סגנו ואורי אריאל הוא שר השיכון. מה צריך מעבר לזה?
רק דבר קטן אחד. בנייה. פעילי מרכז הליכוד שחלמו על היום שבו יוכתר יעלון לשר הביטחון מביעים היום אכזבה...המכרזים שהיו חלק מהבטחות הליכוד לפני הבחירות, הבטחה שהביאה לתמיכת ראשי הרשויות ביו"ש במפלגת השלטון, נשארו על הנייר. דו'ח לוי נשאר על הנייר אף הוא. נכון, אומר חבר מרכז, פה ושם בונים בשקט, אבל את יודעת מה? פה ושם בשקט גם ברק בנה.
בנייה בירושלים היא בסמכותו של שר השיכון. אריאל אטיאס לא פעל ללא אישור של ראש המשלה. גם אורי אריאל לא.
....אולי הוא לא יכול לבנות, אבל מן הסתם בתור שר הוא יכול לדפוק על השולחן. לתבוע בישיבות הממשלה ובתקשורת להפסיק את ההקפאה דה-פקטו. לתבוע לאשר את דוח לוי. לבנות בירושלים. והכוונה לא לבנייתן של פחות מ-50 דירות ברמת שלמה. מצוקת הדיור בעיר היא חסרת תקדים..
...בכיר בליכוד שמצוי בסיכומים בין שתי המפלגות מסביר שלאריאל אין ברירה. שמינויו לפקיד הותנה מלכתחילה בהבטחתו לשמור על שקט פוליטי תעשייתי, אחרת נתניהו לא יאפשר לו להמשיך בתפקידו. זוהי הסכמה שבשתיקה....."
הדברים האחרונים, המתארים את קשירת הידיים של שרי הבית היהודי טרם קבלם את משרותיהם, מביאים אותנו אל השאלה, מה טיבו של מה שהצטייר כגרעין השליטה של ממשלת ישראל - ציר לפיד-בנט? האם בתמורה לתמיכת הבית היהודי בכל מה שחשוב וחיוני למפלגת 'יש עתיד' קיימת גם התחייבות שכנגד, לשמור על גבו של הבית היהודי ביחס לכל מה שיקר ומקודש לו?
ושאלה בתוך שאלה: האם אכן מניעתה בכל מחיר של הקטסטרופה הקרויה מדינה פלשתינית והבטחת עתיד ההתנחלות הם בבחינת תנאי בל יעבור בבית היהודי, שעליו לא יתפשר? ועוד שאלה: האם מתכוונים בבית היהודי לחזור על התרגיל המכוער של נתניהו וזבולון אורלב, שנשארו יושבים על כיסאותיהם בממשלת שרון כמעט עד הסוף, עד שכמעט הושלם פשע החורבן והגירוש, ובצביעות מתחסדת טענו שניסו "להשפיע מבפנים"?
חשיפה של תוכניתו המדינית של יאיר לפיד ושל מקומם של נתניהו ובנט בתוכה, מביא לנו העד השביעי שלנו, סבר פלוצקר, ב'ידיעות אחרונות' (19.5.13), במאמרו "תוכנית לפיד - הסדר בינים בדרך למדינה":
"... בשבוע שעבר שוחחתי עם יאיר לפיד על השקפותיו המדיניות. 'אני מאמין', אמר לי לפיד, 'בפתרון של שתי מדינות לשני העמים. אין לדעתי דבר יותר מסוכן מהרעיון של מדינה דו-לאומית. החתירה למדינה דו-לאומית משותפת לשמאל הקיצוני ולימין הקיצוני. אני לא שם. אני ציוני....
מחפשים הסדרי ביניים..להגיע למדינה פלשתינית בגבולות זמניים..'
...ההסדרים עם הפלשתינים שאתה חותר אליהם, הערתי, מובילים לפינוי מסיבי של התנחלויות. ממשלת נתניהו תאשר פינוי כזה? נסיגה כזו? לפיד נשמע בוטח בתשובה חיובית. הוא מעריך שבעד הסדר ברוח זו עם הפלשתינים, יצביעו לצד יש עתיד גם התנועה וגם חלקים ניכרים מהליכוד-ביתנו. באשר למפלגתו של בנט, זו לא תפרוש במרוצת המשא והמתן, אלא רק כשיוחלט על פינוי בפועל.
וביבי כן מוכן נפשית לפשרה? שאלתי. לפיד, מהוסס משהוא, ענה כן, נתניהו..נלחם עכשיו על מקומו בהיסטוריה..יכולתו להביא, כמנהיג, להסדר בר-קיימא עם העם הפלשתיני. לכן סביר להניח שהוא 'ילך על זה'.
לפיד לא יחיד בדעתו. אנשים בסביבתו של נתניהו, מקורבים אליו בעבר ובהווה, מדווחים על מוכנותו הגוברת לצעד חד-צדדי דרמטי כלפי הפלשתינים, אם ההצעה לגבולות זמניים ולהסדר ביניים לא תתרומם לשלב מעשי. לתחושתם, ביבי קרוב יותר מאי-פעם להחלטה על נסיגה חד-צדדית סמוך לגדר ההפרדה, גם בלי שהרשות הפלשתינית תיתן לישראל דבר מה בתמורה. הוא בשל ל'אקט היסטורי, שלעומתו תחוויר ההינתקות מרצועת עזה'..."
נניח להגזמה שבפוזה ההרואית הפרו-פלשתינית שפלוצקר מייחס לנתניהו. חשובה יותר ההצצה לתוך מחשבותיו של לפיד, שותפו ובעל בריתו של בנט והתמונה הזאת מדאיגה. היא מחייבת כל מי שהשליך יהבו על הבית היהודי לשאול: 'קוו וואדיס' - לאן אתם הולכים?
זה עתה מלאו 45 שנים לליל הסדר במלון 'פארק' בחברון. קומץ צעירים ראו את חוסר האונים ואפס המעש של הממשלה בשעה היסטורית גדולה וחששו פן תחלוף, ועימה תוחמץ שעת-כוכב נדירה לעם ישראל. הקבוצה הזאת, חסרת תואר רשמי והדר חיצוני, נהגה עפ'י הפתגם העתיק 'במקום שאין אנשים השתדל להיות איש', קמה ועשתה מעשה בחברון. אחרים באו ועשו מעשים בשומרון ובירושלים, ומן העשייה הזאת צמח מפעל גדול ששינה לא רק את פני הארץ, כי אם גם את חברתה ותרבותה.
עכשיו מאיימת על המפעל הזה סכנה גדולה. הכוחות המסוגלים להתמודד איתה גדולים בהרבה מכל מה שהיה בשנים הרחוקות ההן, של הפרץ והסער. אולם הכוחות האלה רדומים עכשיו. למה? אם הפכנו בורגנים זעירים, מרוקנים מרוח קרב?
המונים יצאו לריקוד דגלים ביום ירושלים. הם עברו בשער שכם והגיעו לכותל - מדוע פסחו על בית ראש הממשלה לשאול אותו, למה הוא מפקיר את ירושלים? מדוע אין הפגנות ברחובות נגד גזירת ההקפאה, אבל נגד המיטה המעופפת של הזוג נתניהו וגלידת הפיסטוק שלהם יש מפגינים ויש יותר התעוררות ציבורית מאשר על הקפאת ציבור רב ועצום - 400,000 ביהודה ושומרון, 250,000 בירושלים?!
האם ניתן, שבגלל חוסר מעש ייקחו מאיתנו את כל מה שעמלנו עליו במעש ובמסירות נפש 46 שנים?

תאריך:  22/05/2013   |   עודכן:  22/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
שרת המשפטים: "כחלק מסיום הסכסוך חייב להיות ברור לפלשתינים כי בסיום המו"מ סוגיית הפליטים תגיע לסיומה"    יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ ליברמן: "ישראל מנהלת מו"מ עם מי שאיבד מהלגיטימיות שלו"
איתמר לוין
ביהמ"ש: העדים מטעם התובעים שיקרו בנוגע לנסיבות מותו של המפגין נגד גדר ההפרדה; הוא נורה כאשר החיילים חשו בסכנה אמיתית לחייהם
איתמר לוין
הרשות, שהיא גוף סטטוטורי המתוקצב בידי המדינה, מציעה סיור מוקלט בהר הבית המתעלם לחלוטין מן הקשר של העם היהודי להר, ולעומת זאת מדגיש את חשיבותו עד היום למוסלמים    הרשות: יש אזכורים לקשר היהודי
איתן קלינסקי
כשבנימין נתניהו, ראש הממשלה, אומר שתי מדינות לשני עמים, הוא למעשה אולי בעד קיומם של שלושה קנטונים פלשתינים מבותרים ומנותקים בגדה המזרחית : קנטון שכם-ג'נין, קנטון רמאללה, קנטון בית לחם-חברון ועוד אולי קנטון אחד ברצועת עזה
דרור אידר
הדוח הרשמי של ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא הדיווח של רשת "פראנס 2" הצרפתית על פרשת מוחמד א-דורה, מרוכך מדי, ומגיע באיחור ניכר, אבל עדיף על פני אוזלת היד של ממשלות ישראל בעבר לנוכח תעשיית השקרים הפלשתינית ("פאליווד")
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il