X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני שמדברים על פתרונות, חשוב להגדיר את הבעיה האמיתית העומדת בבסיס הסכסוך ולהכיר במציאות הקיימת. אחרת הפתרון שאנו מציעים יפתור את הבעיה הלא נכונה וישאיר את הבעיה האמתית בלתי פתורה
▪  ▪  ▪
הכרה במדינה פלשתינית תוריד את רמת הסכסוך [צילום: AP]

הוויכוח בנושא הסכסוך עם הפלשתינים נסב בדרך כלל על ערכים כמו 'צדק' או 'זכות'. זהו וויכוח עקר ובלתי נגמר. וויכוח שאי-אפשר לנצח בו ובוודאי וויכוח שלא מקדם אותנו לפתרון.
נכון, סכסוכים מסחריים פותרים בדרך כלל על בסיס פשרה. אך איך אפשר לעשות פשרה בין מי שרוצה לחיות בשלום על פיסת אדמה משלו, לבין מי שכל רצונו הוא לחסל את המדינה הקטנה שהיהודים בנו לעצמם?
ניסיון של ויתורים רבים שנעשו משנת 1967 ועד היום מהצד שלנו, במאמץ להגיע לפשרה הביאו רק דרישות נוספות ללא שום ויתור נגדי.
לפני כמה שבועות שודרה דרשה של אימאם עזה ברדיו הרשות הפלשתינית (המתונה!). הנה תרגום שלה: "הו, אללה האהוב. אני נושא את השם שלך בברכת אהבה לכתרים על ראשינו, [כלומר לשליטים הערבים ומוסלמיים]. בין היתר, אמרתי: 'הו כתרים על ראשינו: אם שרון ירק בפרצוף שלך, מה היית עושה? ' היום אני מתנצל על הדברים האלה, כי שרון לא רק ירק על ראשיהם של האומה, אלא גם רמס אותנו מתחת לרגליים.
"אנו משוכנעים בנצחונו של אללה, אנו מאמינים כי ביום מן הימים, אנו ניכנס לירושלים ככובשים, ניכנס ליפו ככובשים, ניכנס לחיפה ככובשים, ניכנס לרמלה ולוד ככובשים, ניכנס לכפרים חירביה ודיר ג'רג'יס (כפרים המוזכרים במסורת המוסלמית) וכל פלשתין ככובשים, כצו אללה ... : 'הם ייכנסו למסגד אל-אקצה כפי שהם נכנסו אליו בפעם הראשונה. ... '
'מי שלא מת מות קדושים בימים אלה, צריך להתעורר באמצע הלילה ולאמור: 'אלי, למה שללת ממני את מות הקדושים למענך? להיות קדוש מעונה המתגורר בסמוך לאללה....
"האויבים שלנו סובלים עכשיו יותר ממה שאנחנו סובלים. למה? משום שאנחנו משוכנעים שמתינו הולכים לגן עדן, ואילו המתים של היהודים הולכים לגיהינום, לגורל אכזר. אז אנו עומדים איתן, בציות לאללה. ...
"היהודים מחכים למשיח היהודי הכוזב, בזמן שאנחנו מחכים, בעזרת אללה ... למהדי ולישו, עליו השלום. ידיו הטהורות של ישו ירצחו את המשיח היהודי הכוזב. איפה? בעיר לוד, בפלשתין. פלשתין תהיה, כפי שהייתה בעבר, בית הקברות לפולשים - בדיוק כפי שזה היה בית הקברות לטטארים, לפולשי הצלבנים, ולפולשים של קולוניאליזם הישן והחדש. ... "
"חדית' [מסורת] אמינה, אומרת: "היהודים יילחמו בכם, אבל אתם תוכלו לשלוט בהם." מה יכול להיות יותר יפה ממסורת זו? 'היהודים יילחמו בכם ' - הנה, היהודים החלו להילחם בנו. 'אתם תוכלו לשלוט בהם '- מי קבע שהמוסלמי ישלוט על היהודי? אללה!!! .... 'עד שהיהודי המסתתר מאחורי האבן והעץ. '
'האבן והעץ יאמרו: הו מוסלמי, עבד של אללה הו, אני מסתיר יהודי מאחוריי, בוא והרוג אותו.' פרט לעץ האקליפטוס, שהוא העץ של היהודים.
"אנו מאמינים במסורת 'חדית' הזו. אנו משוכנעים גם שזו 'חדית' המבשרת את התפשטות האיסלאם ושלטונו על כל הארץ. ...
'הו אהוב, הבט למזרח וראה את יפן ואת האוקיינוס לידו; הסתכל מערבה, למצוא כמה ארצות ואוקיינוס. הייה סמוך ובטוח כי אלה יהיו בבעלות המדינה המוסלמית, כפי 'שהחדית' אומרת: ... 'מהאוקיינוס ??לאוקיינוס. ... '
"הו אללה, קבל את השהידים שלנו בשמים הגבוהים ביותר. ... "
"הו אללה, הראה ליהודים יום שחור. ... "
"הו אללה, השמד את היהודים ותומכיהם. ... "
"הו אללה, העלה את דגל הג'יהאד ברחבי הארץ. ... "
"הו אללה, סלח על חטאינו. ... ”
אין זו דעת מיעוט קיצוני. זו דעת הרוב וגם דעתם של המנהיגים 'המתונים' ביותר. אותם מנהיגים המסתירים את דעתם האמתית מאחרי חליפות גזורות היטב ועניבות תואמות. אחרת הם לא היו מרשים לשדר את הדרשה הזו בטלוויזיה הממלכתית שלהם, אין שם חופש עיתונות.
הבעיה: חוסר ההכרה במדינת היהודים
לפני שמדברים על פתרונות, חשוב להגדיר את הבעיה האמתית העומדת בבסיס הסכסוך ולהכיר במציאות הקיימת. אחרת הפתרון שאנו מציעים יפתור את הבעיה הלא נכונה וישאיר את הבעיה האמתית בלתי פתורה.
הבעיה האמיתית היא חוסר היכולת של המוסלמים להסכים לקיום מדינת יהודים. הדת המוסלמית יכולה להכיל יהודים רק כאזרחים מדרגה שנייה.
את הבעיה הזו אי-אפשר לפתור על-ידי וויתורים, עם זאת יש דברים שאפשר לעשות כדי להקל על הלחץ העולמי עלינו. למשל למה שישראל לא תכיר במדינת פלשתין ברצועת עזה?
אם מגדירים את מדיניות הממשלה בנושא הסכסוך הפלשתיני כהסכמה על בסיס 'שתי מדינות לשני עמים' הנה יש שלטון פלשתיני מוחלט ברצועת עזה הכולל את כל המרכיבים של מדינה.
מדינה פלשתינית זו נשלטת על-ידי מנהיגים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות של כל התושבים הפלשתינים, כולל אותם תושבים המתגוררים מחוץ לגבולות המדינה הזו ביהודה ושומרון.
יש לה ממשלה, פרלמנט וכל הגופים האזרחיים האחרים. יש לה גבולות ברורים וצבא.
נכון שהנהגת מדינה זו המייצגת את רצון תושביה, שואפת לכבוש את ישראל ולסלק את היהודים מהשטח כולו, אך זו לא סיבה להתעלם מהמציאות. הכרה במדינה היא רק הכרה במציאות. יתכן והיא תיתן למדינת החמאס כמה יתרונות, כמו כניסתם כמדינה נוספת לאו"ם. ביג דיל! גם עכשיו יש לאויבנו רוב מוצק באו"ם. לעומת זאת הכרה במדינה פלשתינית תיתן לנו יתרונות גדולים.
הכרה במדינת פלשתין תריד את רמת הסכסוך
לכל אלו בעולם הדוחפים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, הכרה שלנו והכרה של יתר מדינות העולם אחרינו במדינת פלשתין, תוריד את רמת הסכסוך ממאבק של עם פלשתיני על עצמאותו, למלחמה בין שתי מדינות ריבוניות.
הכרה במדינה זו תאפשר לנו לסגור את הגבולות כפי שעושה כל מדינה הנמצאת במלחמה עם מדינה שכנה ובזאת להפסיק את המצב המטורף בו אנו נדרשים לדאוג למדינה התוקפת אותנו.
לצערי ממשלות ישראל עד היום נקטו במדיניות של אי הכרה במדינה פלשתינית בעזה ואפילו לחצו על מדינות המערב לא להכיר בה. בכך אנו עוזרים לאויבנו להציג עצמם כעם תחת כיבוש שכל רצונו הוא מדינה עצמאית. במלחמה הזו על דעת הקהל המערבי אנו מפסידים.
נשארת הבעיה מה לעשות עם אוכלוסיה לא מבוטלת (יחסית לאוכלוסיה היהודית בישראל) של מדינת אויב. זו בעיה קשה.
הצעת הפתרון הפופולרית ביותר היא להקים מדינה פלשתינית שנייה (למעשה שלישית אחרי ירדן בעלת רוב גדול פלשתיני, ועזה של חמאס). על-ידי העברת שטחים בעלי ריכוזי אוכלוסיה גדולים לשטחה של מדינת פלשתין החדשה.
הצעות ברוח זו נדחו על-ידי הערבים וגם המנהיגים המתוחכמים של הפלשתינים בכל מיני דרכים, בדיוק בגלל אותה סיבה שהקמת מדינה פלשתינית תוריד את רמת הסכסוך, מרמה של עם הנלחם לחירותו, לרמה של סכסוך שטחים בין מדינות ריבוניות.
בעיה זו חייבת להיפתר בצורה שונה. זו בעיה עולמית שצריך להקדיש לה מאמר נפרד. הכרה במדינה פלשתינית בעזה עשויה להמריץ את מדינות ערב לעזור בהנמכת הלהבות של בעיה זו.
הפלשתינים, כמו גם הערבים האחרים, לא מעוניינים במדינה עצמאית. הם מעוניינים בחליפות איסלאמית בכל העולם: 'מהאוקיינוס עד האוקיינוס' כפי דברי 'החדית'. 'החדית' חשובה למוסלמים.
לפי ויקופדיה: "עבור רוב המוסלמים 'החדית' הוא המקור המוסמך לפרשנות הקוראן, ומקור להלכה ולמערכת הערכים הרצויה, בדומה למה שמכונה ביהדות התורה שבעל פה.”
זו הסיבה האמתית ש 'שיחות השלום' לא צלחו ולא יצלחו גם בעתיד הקרוב. אתם לא רואים כאן דפוס פעולה קבוע של מנהיגי הפלשתינים? כל פעם שישראל מוותרת על הדרישות הקודמות הם מעלים דרישות חדשות ובלבד שלא יאלצו להקים מדינה פלשתינית. כאשר לא עלה בדעתם מכשול נוסף שהם יכולים לדרוש באותו רגע בתגובה להצעות הנדיבות באופן שערורייתי של אולמרט, הם נרתעו ברגע האחרון.
אי-אפשר לכפות על הפלשתינים להקים מדינה, ולכן מה שנותר לנו כדי לממש את חזון שתי מדינות לשני עמים הוא להכיר במדינת פלשתין הקיימת בעזה.
הכרה במדינת חמאס כמדינת פלשתין יכולה לעזור בקשר עם מדינות ערביות אחרות, בייחוד כאשר מתחת לפני השטח יש אינטרסים משותפים לנו ולמוסלמים הסונים שנמצאים במלחמה החשובה להם יותר, עם המוסלמים השיעים.

תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  29/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נורית גרינגר
כיצד עונים לשלאות קשות כגון הכחשת השואה, טענות ליום זיכרון שטחי בישראל והאשמות כי ישראל עלולה לבצע שואה בפלשתינים
יהודה קונפורטס
בעולם הטכנולוגי קל מאוד לייצר ג'ובים ולהעסיק מתכנתים, אולם קשה מאוד לייצר טאלנטים - כך אמר חמי פרס, יו"ר מרכז פרס, במפגש מנהלי טכנולוגיות מישראל ומהרשות הפלשתינית    לישראל חסרים הרבה מאוד טאלנטים, בין היתר בגלל מגבלת גודל האוכלוסיה, אולם ברשות הפלשתינית קיים פוטנציאל בלתי מנוצל לייצר את הטאלנט הבא
נורית גרינגר
הנאציזם רצו לפטור את העולם מהיהודים, הקומוניזם רצו לפטור את עולמו מאלוהים, האיסלאמיזם רוצה לפטור את העולם מכופרים, והגיטואיזם רוצה לסגור, שוב את היהודים ברובעים כדי שיוכל לנטרל ולשלוט בהם
עידן יוסף
שרים בימין אומרים כי לנשיא המדינה אין מנדט לנהל מו"מ בשם הממשלה    פרס מצידו מקדם הקמת מדינה פלשתינית ומגיב: "המנדט שלי הוא של המדינה"
עידן יוסף
הפעוטה שנפצעה בפיגוע שוחררה מבית החולים לשיקום בבית לוינשטיין
רשימות נוספות
נתניהו: "השלום בתוכנו קודם לכול"  /  עידן יוסף
"המערב נמצא תחת מתקפה"  /  דוריס סטראב אפשטיין
קרי: חידוש השיחות חשוב מהקפאת התנחלויות  /  עופר וולפסון
המודלים הכושלים של פרס  /  עידן יוסף
כשל אסטרטגי של השר שטייניץ  /  אברהם שלום
רביב דרוקר, זה בשבילך  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il