X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע טוען לפיד להגנתו שהוא לא ידע מראש לאיזה בוץ כלכלי הוא נכנס? הרי את הגירעון הענק חשף ח"כ שאול מופז ביום פיזור הכנסת היוצאת ולכן עוד הרבה לפני הבחירות ידע לפיד לאן הוא נכנס ושאין בכוונתו לעמוד בהבטחתו לבוחר. אז מדוע הבטיח?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. לא אכפת לו לשקר לעם [צילום: פלאש 90]

לפיד ופרי משקרים
בתוכנית פגוש את העיתונות בהנחיית רינה מצליח לפני קרוב לשבועיים הגיב השר יעקב פרי למחאות כנגד שר האוצר לפיד, יו"ר מפלגתו, וטען, כי אי-אפשר היה לצפות ממנו כי יעמוד בהתחייבויותיו למען מעמד הביניים ולמען הצדק החברתי בכלל, כיוון שהוא לא ידע לפני מינויו לשר האוצר עד כמה מצבנו התקציבי רע ואינו מאפשר מדיניות חברתית סבירה. זוהי בדיוק טענתו של לפיד בעצמו, אותה הוא מנסה להסביר לציבור שוב ושוב, אך לזכור לי היה זה דווקא שאול מופז, יו"ר קדימה, אשר חשף את עומק הגירעון (40 מיליארד) בו אנו שרויים, וזה היה לפני הבחירות. אז נכון שבהתחלה נתניהו ושר האוצר הקודם שטייניץ לעגו והכחישו את הנתונים שהציג ח"כ שאול מופז, אך את האמת ידענו כולנו הרבה לפני שהגענו לקלפיות, ולשר לפיד היה מספיק זמן להודיע כי את המהפכה לטובת האזרח (אם תהיה כזו) הוא לא יבצע ביום אחד, ושיש לדעתו צורך בשלב הראשון, לנהוג מבחינה כלכלית, בדיוק, אבל בדיוק כפי שנתניהו נהג (כזכור, גם נתניהו הצדיק את הגזירות הכלכליות שלו כצעד חסר ברירה).
לפיד מסתבר ידע בדיוק לאן הוא נכנס אבל לא היה איכפת לו לשקר לעם ולטעון כי המצב הכלכלי הקשה נפל עליו בהפתעה. למעשה, לפיד איננו שונה בדעותיו הכלכליות מנתניהו, עובדה שאינה מפריעה לו בשיא חוצפתו להצהיר כל פעם מחדש כנגד הראש של הממשלה שבה הוא חבר, כי המדיניות הכלכלית שלו ושל שר האוצר הקודם שלו, יובל שטייניץ, הייתה כושלת. כאשר השר פרי, שהינו שר בכיר במפלגתו של לפיד, חוזר על אותה הטענה השקרית, שלפיד לא ידע את מידת עומק הגירעון לפני הבחירות, הוא הופך את סיעת יש עתיד ממפלגה של יו"ר שקרן למפלגת שקרנים של ממש.
האם בנט הבטיח לבוחר להילחם בחרדים?
גם במפלגת "הבית היהודי" משקרים. הם מעולם לא העלו במצע שלהם בעדיפות הראשונה את המלחמה בחרדים ולמעשה הם לא הזכירו את הנושא הזה כלל. יותר מזה, חרדים רבים שקלו בעצמם להצביע למפלגתו של בנט (גם אני) ורבים מתוכם אף עשו זאת (הפעם - לא אני) כי חיפשו מנהיג ימני אמיתי. האם הם היו תומכים בבנט לו הם היו יודעים שהמלחמה בחרדים מקודשת לו יותר מהמלחמה על שלמות ארצנו? אני בספק. ולמי שאיננו מסכים עם קביעתי זו, אציין, כי בכוח שבנט נותן ללפיד הוא עשוי לסייע בעדו להיבחר בעתיד לראשות הממשלה ולעמוד בראש קואליציה שמאלנית שתתן שטחים במתנה לאויבים. וחוץ מזה, מהלכיו של בנט הביאו לפירוק הקשר ההדוק בין הסיעות החרדיות לימין ויש סיכוי לא קטן שהחרדים יהוו את לשון המאזניים בעתיד. הנושא המדיני מסתבר זז הצידה מבחינתו של השר בנט כי הצרה האמיתית מבחינתו היא החרדים. אז למה הוא לא אמר זאת לפני הבחירות?

תאריך:  13/06/2013   |   עודכן:  13/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברית השקרנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין הבדל בין ביבי ללפיד ל"ת
אח של   |  14/06/13 23:20
2
האינטרס קדם על טוהר מידות!
5151  |  19/06/13 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
דרור אידר
עם מי יחתמו המנהיגים על חוזה שלום? אין לאבו מאזן ולחבורת רמאללה שום מנדט לחתום על דבר. לפנינו נשף מסיכות...
עופר וולפסון
מאיר כהן דיווח לוועדת הכספים כי תקציב משרד הרווחה יגדל השנה ב-600 מלש"ח וב-2014 ב-300 מלש"ח נוספים    בנוסף, יוקצו 200 מלש"ח בתוספת לתקציב, כקרן מיוחדת
אלעזר לוין
ביום שני שעבר הודיע לפיד כי החוק לא יבוטל    מספר התקציב שהוגש כעת לכנסת מתברר: החוק יבוטל    ח"כ גילאון: "לפיד ייכנס להיסטוריה כקברן של החוק"
עופר וולפסון
שר האוצר יאיר לפיד לוועדת הכספים: "נכון שאזרחים ישלמו קצת יותר מיסים אבל בסופו של תהליך הם יחיו בחברה שלמה ובמדינה חזקה"    הממונה על הכנסות המדינה ביקר בדיון את קודמיו
עופר וולפסון
ב-2013 צופה האוצר צמיחה של 3.8% ושל 0.5% פחות מכך בשנה הבאה    בניכוי השפעת הגז הטבעי שהתגלה, היה המשק צומח בשנתיים הבאות ב-2.9% ו-2.8%, בהתאמה    צפי לעלייה ריאלית של 5.7% בגביית המס בשנה הקרובה
רשימות נוספות
מנכ"ל משרד התקשורת פורש   /  עידן יוסף
שמיר: הממשלה לא מממנת כפרים? אני אממן!  /  עידן יוסף
תקציב הנסיעות לחו"ל יופחת ב-50%  /  עידן יוסף
פשע שנאה  /  ד"ר רון בריימן
הוד"לים לא יביאו לבניית אף דירה  /  אלעזר לוין
מטומטמים! מה חשבתם?  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il