X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתב גלוי לשר הביטחון משה יעלון מדוגמאות אלו ורבות אחרות עולה בבירור כי הקטעים העוסקים ב"זכות השיבה" אינם נלמדים בבתי הספר רק כספרות נוסטלגיה, אלא הם משתלבים היטב בחזון פוליטי של לחימה בישראל עד להשמדתה
▪  ▪  ▪
חינוך מילדות [צילום: AP]
חומר לימודי עוין החותר תחת קיומה של מדינת ישראל נלמד בבתי הספר הנתמכים על-ידי אונר"א במזרח ירושלים וממומנים גם על-ידי ממשלת ישראל.

"המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון" העוסק במחקר של נושאי הליבה של הסכסוך הישראלי-ערבי, ערך תחקירים מעמיקים על תוכנם של ספרי הלימוד הנלמדים במזרח ירושלים בבתי הספר שהוקמו, ממומנים ונתמכים עד היום גם על-ידי "ארגון סוכנות הסעד לפליטים פלשתינים של האו"ם" - "אונר"א".
התחקירים מעלים כי ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר הוכנו למעשה על-ידי הרשות הפלשתינית. התכנים עוינים את מדינת ישראל, חותרים תחת קיומה, מעודדים את "זכות השיבה" של העם הפלשתיני ומעודדים נקיטת אלימות כלפיה וכלפי אזרחיה.
נביא כאן דוגמאות על קצה המזלג:
"החברה הפלשתינית נפגעה מאסון (נכבה) 1948 מצד הארגונים הציונים, כשמרבית הפלשתינים אולצו להגר מאדמתם ומדינת ישראל הוקמה בחלק מפלשתין" ("חינוך לאומי", כיתה ה' (2009).
"הארגונים הטרוריסטים הציוניים אילצו אלפי פלשתינים לעזוב את ארצם באיום בנשק, דבר שהביא להיווצרות בעית הפליטים" ("חינוך לאומי", כיתה ז' (2011)).
"מספר הפלשתינים בעולם הוא קרוב לתשעה מיליון... ארבעה מיליון ומחצה חיים בגלות מחוץ לפלשתין...מרביתם הם פליטים המחכים לשוב למולדת לאחר שגורשו ממנה" ("חינוך לאומי", כיתה ד', חלק א' (2011)).
"המחנה אינו נחשב למקום המגורים המקורי של הפליט הפלשתיני, אלא הוא מקום (מגורים) זמני שבו הוא אולץ לחיות. כל הפלשתינים מחכים לשיבתו של כל פלשתיני לעירו או לכפרו שמשם אולץ להגר" ("חינוך איסלאמי", כיתה ו', חלק א' (2011)).
"המחנה: מקום שהוקם עבור הפליטים הפלשתינים שאולצו לעזוב את עריהם וכפריהם בפלשתין ושמנוי וגמור עימם לחזור אליהם" ("חינוך לאומי", כיתה ב' (2001)).
"פעילות מס' 2: נמלא את המקום הריק בשם העצם המתאים...(הפליט)...חולם לשוב למולדתו" ("שפתנו היפה", כיתה ה', חלק א' (2011)).
"הבעה:... ביקרתי בעיר יפו ובעודי (משוטט) ברחובותיה ושכונותיה, ראיתי בית בסגנון ערבי שהיה ריק מיושביו. דימיתי אותו מסַפֵּר לי את סיפורו והוא אמר: ... (להשלמה על-ידי התלמיד)" ("קריאה וטקסטים", כיתה ט', חלק א' (2011)).
"אפשר לקשר בין הבית שבמחנה הפליטים ובין הבתים שעזבו הוריהם וסביהם (של התלמידים) בערים ובכפרים הפלשתינים ב-1948". ("ביתנו" - שיעור בציור, "אמנות ומלאכה", כיתה ב' - מדריך למורה (2001)).
"אנו נשוב
...מחר נשוב והדורות יאזינו
להלמות הצעדים בעת השיבה
נשוב עם הסופות הרועמות
עם הברק המקודש והכוכב
עם התקווה המכונפת והשירים
עם הנשר הדואה והעקב
אכן, ישובו אלפי קורבנות
קורבנות העושק יפתחו כל דלת"
("שפתנו היפה", כיתה ז', חלק א' (2002)).
למימוש זכות השיבה, תומך החומר הנלמד מפורשות בנקיטת אמצעים אלימים, במטרה, כך נטען בספרים הללו, לשחרר את אדמות העם הפלשתיני מידיה של מדינת ישראל. כך למשל:
"אנו שבים
שבים, שבים, אנו שבים
גבולות לא יהיו, גם לא מצודות ומבצרים
קראו בקול, הוי עקורים:
אנו שבים
שבים לבתים, לעמקים ולהרים
תחת דגלי התהילה, הג'יהאד והמאבק
בדם, הקרבה, אחווה ונאמנות
אנו שבים
שבים, הוי גבעות, שבים, הוי רמות
שבים לילדות, שבים לנעורים
לג'יהאד בגבעות ולקציר בארץ
אנו שבים"
("שפתנו היפה", כיתה ה', חלק א' (2011)).
"בוקר טוב, מולדתי - בוקר של תהילה וחירות אדומה רווית דם החללים.
מטלה: להתאים את שורות השיר לרגשות המובעים בקטעים שלהלן: "...בוקר של תהילה וחירות אדומה רוויית דם החללים... - התקווה לשחרור פלשתין" ("קריאה וטקסטים", כיתה ט', חלק א' (2011))".
(ההדגשות הוספו)
מדוגמאות אלו ורבות אחרות עולה בבירור כי הקטעים העוסקים ב"זכות השיבה" אינם נלמדים בבתי הספר רק כספרות נוסטלגיה, אלא הם משתלבים היטב בחזון פוליטי של לחימה בישראל עד להשמדתה.
בתי הספר האלה נמצאים בשטחי מדינת ישראל ובריבונותה, כלומר בירושלים, וככאלה הם נמצאים על-פי דין בפיקוחה של ממשלת ישראל, מוסדותיה ומשרדיה השונים. למיטב ידיעתי, בתי ספר אלה נהנים גם ממימון כספי של מדינת ישראל. ההשתתפות במימון מטילה גם על משרדך חובה חוקית לפקח על תוכן ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר הללו ולפסול כל חומר לימודי החותר תחת יסודותיה של מדינת ישראל. הדבר נכון ביתר שאת, כשמדובר במסגרת של תוכנית לימודים מקיפה, המעודדת את התלמידים להכשיר את עצמם למאבק מזויין שנועד להביא לחיסולה של המדינה.
לפיכך, אני פונה אליך בבקשה לנקוט את הצעדים הבאים:
  • לערוך בדיקה דחופה ומעמיקה של תוכן ספרי-הלימוד ושל כל חומר לימודי הנלמד בבתי הספר ולדרוש את מחיקתו לאלתר של כל תוכן לימודי עויין, המתכחש לקיומה של מדינת ישראל, חותר תחתיה, מעודד את "זכות השיבה", או מעודד, במישרין או בעקיפין, שימוש באלימות נגדה או נגד תושביה.
  • להתנות את המשך הסיוע הכספי שנותנת מדינת ישראל לבתי הספר במחיקה של כל תוכן לימודי עוין מספרי הלימוד ובכך שלא יילמד בבתי הספר תוכן לימודי עוין כלשהו בכל אמצעי אחר לרבות בעל פה או באמצעי אלקטרוני.
  • לנקוט אמצעים משפטיים נגד אותם בתי ספר שלא יעמדו בדרישות הללו וכן נגד הגורמים המעורבים בהכנת התוכן הלימודי העויין ובהפצתו.
  • לדרוש מדי שנה, כתנאי להמשך מימון פעילות בית הספר ולהמשך הפעלתו, להציג בפני נציגי משרדך את ספרי הלימוד שיילמדו בשנה העוקבת.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא מנהל סוכנות ידיעות "מקור ישראלי", יו"ר המרכז לחקר מדיניות במזרח התיכון.
תאריך:  14/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
העבודה שלנו בימים אלו ביותר צריכה להיות איך בונים את הנפש, איך בוררים את הנרצה ואת הלא נרצה, איך מוצאים מה התיקון שלנו בעולם ואיך מידבקים במטרה הזו בלי לסטות ימין או שמאל
מרדכי קידר
הצהרות של פוליטיקאים בלבנון משקפות את המציאות כמראה המציגה תמונה הפוכה    ההתנגדות הקשה יותר לנסראללה ולמעורבות הצבאית של חיזבאללה בסוריה נובעת דווקא מתוך שורות חיזבאללה עצמו
יואב לוי
אני מאמין שרא"ל בני גנץ ניחן באומץ ניהולי כמו גם באומץ בשדה הקרב, אבל אני שואל את עצמי מדוע האומץ הזה לא בא לידי ביטוי בסימון מטרות קשות יותר לביצוע אבל ראויות יותר, כאלה שאין צורך עבורן במודיעין מתוחכם, לא צריך לסכן כ"א מעבר לקווי האויב והן היו זוכות לתמיכה ציבורית רחבה, כיוון שהן ראויות יותר מבחינה תקציבית, ציבורית ומוסרית
מנשה שאול
האשליה שהאיסלאם הקיצוני והדמוקרטיה יכולים לדור בכפיפה אחת    "האחים המוסלמים" ובעלי בריתם הסלפים מתעלמים מכך שהדמוקרטיה אינה נמדדת רק בקלפי ובפתק שמטילים בו אחת לכמה שנים
נסים גבאי
חברי הכנסת בעצם התנהגותם והתנהלותם מבזים את הכנסת, מדד הפופולריות שלהם בעם הוא 120 מעלות מתחת לאפס... אז למה לכל הרוחות אנחנו צריכים אותם?!
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
הבטחות הסייבר  /  נחמן פביאן
רק"ם חשמלי  /  יובל ברנדשטטר
מי מפחד מגבריאל נדף  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il