X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחירות לרב הראשי הדגישו שוב עד כמה נחוצה הסדרה של עולם הפילנטרופיה והתרומות בישראל
▪  ▪  ▪
ליצור הכשרה מוסדרת לבעלי מקצוע בתחום גיוס המשאבים [צילום: פלאש 90]

הבחירות לרב הראשי שהסתיימו השבוע שוב העלו לכותרות חשדות לאי-סדרים בהקשר למתן תרומות. אין זו כמובן הפעם הראשונה בה אנו שומעים על כך. לאורך השנים, לא מעט מנבחרי הציבור נאלצו להתמודד עם חשדות כאלה.
מנתוני המרכז לחקר הפילנתרופיה בישראל שבאוניברסיטה העברית, בשנת 2009 סך הכנסות המלכ"רים בישראל מתרומות (חו"ל + ישראל – לא כולל העברות מהמוסדות הלאומים) הגיעה ליותר מ-16 מיליארד ש"ח. 62% מהסכום היגיע מחו"ל בעוד ש 38% מקורות בישראל.
מאחורי המימון של הפעילות הענפה של האלכ"רים עומדים אנשי מקצוע במגוון תחומי עיסוק בגיוס ופיתוח משאבים: במחקר ובכתיבה לקרנות, בטיפוח קשר עם תורמים ראשים, בפיתוח קשרים עם הקהילה העסקית, ביצירת שיתופי פעולה עם גורמים ממסדים בארץ ובעולם, בפיתוח תמיכה בקרב הקהילה הישירה, בטיפוח קשר ושיתוף פעולה עם הקהילות היהידיות בתפוצות, ביצירת תשתיות תקשורת באמצעות רשתות חברתיות ועוד.
בעלי מקצוע כה רבים, מגוון כה רחב של מטרות ומשאבים עצומים כאלה, יוצרים באופן טבעי אי בהירות רבה ולכן לא פלא שכאשר ארגון ממוצע, מחפש מגייס משאבים הוא נתקל לא פעם בקושי להעריך את יכולותיו, או להבין את כישוריו.
פיתוח המשאבים עוסק בבסיסו בסיוע למטרות טובות וחיוביות: הבריאות, החינוך, חיי הציבור, השינוי החברתי ושיפור הערכים והעזרה ההדדית בין כולנו כחברה. אולם בסופו של דבר, משמעותו – גורם (אדם או קרן) הצריכים להעמיד משאבים לרשות מטרה מסוימת.
במצב כזה, ובעידן שבו גיוס המשאבים מהחברה האזרחית הולך ותופס מקום נרחב יותר ויותר, נראה שאנשי גיוס המשאבים הופכים להיות שחקנים מרכזיים ומשמעותיים בעשייה הציבורית.
מגייס המשאבים בארגוני החברה האזרחית משתווה למנצח בתזמורת. הוא יוצר את הסינרגיה הדרושה למהימנות המטרה אשר בשמה הארגון מגייס את התמיכה.
המסקנה היא ברורה. מה שכבר הובן בביטוח, שוק הון, פיננסים ובנקאות חייב להתקיים גם בעולם פיתוח המשאבים. ברחבי העולם, קיימת הסדרה רבתי של תחומים אלה ועלינו ללמוד ולמצוא את הדרך להבהרה ברורה יותר של מערכת הכללים, קביעת אמנה ובעיקר יצירת הכשרה מוסדרת לבעלי המקצוע בתחום גיוס המשאבים.
בעידן של הפרטה וצמצום תקציבי בתחומי הרווחה והחברה, ארגוני החברה האזרחית נוטלים האחריות כמענה ישיר להתפרקות אחריות המדינה. מכאן חשיבותו של מגייס ומפתח משאבים, המשמש כחוליה מגשרת בין הצרכים לבין המשאבים, ומכאן גם הצורך להטמיע את הכשרתו ואת מעמדו ממש כמו רואה החשבון, עורך הדין ובעלי מקצוע אחרים.

הכותב הוא יו"ר האיגוד המקצועי למפתחי משאבים בישראל
תאריך:  28/07/2013   |   עודכן:  28/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושה הסדרה של פיתוח המשאבים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי לחמנוביץ'
המחנה החרדי יודע להתאחד כשהוא חש איום קיומי, ואיבוד הרבנות הראשית חמור מאוד בעיניו. הציבור הציוני-דתי לא מסוגל להתלכד גם כשהזדמנות נדירה מתגלגלת לפתחו
ארווין קליין
כל מה שקשור להטרדה מינית הפך להיות נושא חם שמטופל בצורה מפלה בכל רשויות החוק והתקשורת, והגבר הפך להיות קודם כל חשוד ואחר כך, אולי, יתנו לו גם זכות להוכיח את זכאותו
מרק בריל
יושב-ראש מפלגת מרצ זהבה גלאון נגד משאל-עם. זה ממש לא מפתיע...
ד"ר חיים משגב
גם פניו המיוסרות, כביכול, של בנימין נתניהו אינן מבשרות טובות. עכשיו - אלה הם האסירים שמייסרים את נפשו; מחר יהיו אלה עשרות אלפי היהודים שיתבקשו, בפנים מיוסרות, לנטוש את בתיהם לטובת השלום-כביכול עם 'העם הפלשתיני'
קלאודיה רוזט
הערוץ האיסלאמיסטי של קטר התמקם בבירת ארה"ב    "אלג'זירה" היא למעשה זרוע של ממשלת קטר שהיא מלוכה מזרח תיכונית עשירה בכספי נפט וענייה בחירויות אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il