X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיר סדום שגשגה כלכלית עם ברבות הזמן המס המיועד לנזקקים הגיע למימדים עצומים. הוחלט שהמעתה יכנסו לעיר רק כאלה שמסוגלים לפרנס את עצמם. שני המלאכים שהתדפקו על דלתות העיר לא הוכנסו בשעריה. הם חששו כי אם התפועה תתרחב הם ישארו מיותרים וכך החלו להכפיש את העיר ולשקר על מעשי אנשיה
▪  ▪  ▪
לוט ובנותיו נמלטים מסדום. הכפשה מכוונת כלפי אנשי העיר?

לא חבר'ה, אל תסמכו עליהם, הם הוליכו אתכם שולל: הכול היה אחרת, לא כמו שכתוב במקורות.
סדום העתיקה הייתה עיר-מדינה, בה שלטה ביד רמה מועצת החכמים. העיר שגשגה, חיו בה אנשים חרוצים, שהתפרנסו ממלאכת ידם, הבטלנות הייתה מנהג מגונה. תושביה עסקו בסחר ובנייה, גידלו חיטה וגפנים. בחורף יצאו לצייד, בקיץ ערכו מרוצי סוסים וחגגו חתונות מפוארות. לכל משפחה היה בית רב קומות מוקף בפרדס. מזווים היו מלאים במזון ובקדים של יין משובח מכרמים שלהם.
קבוצה מצומצמת של אנשי סדום לא הייתה מסוגלת להתפרנס: נכים, קשישים, יתומים ואלמנות. לכן פרנסי העיר הטילו מס לא כבד על עובדים כדי לדאוג לרווחתה של האוכלוסיה החלשה. וכתוצאה מכך לא היו בסדום מבקשי נדבות: כל אלה שהגורל התאכזר אליהם החזיקו בתעודות עניות, הם היו באים למקדש ומקבלים את מה שעונה לצרכים הבסיסיים שלהם.
העיר שגשגה מאות שנים אך בשלב מסוים תושביה שמו לב כי המס המיועד לנזקקים הולך ועולה וכבר הגיע למימדים עצומים. הבדיקה גילתה כי המגזר החלש מתנפח בקצב מהר יותר מכלל האוכלוסיה. ועדת החקירה הגיעה למסקנה, כי זה קורה בגלל הזרים ששואפים להגיע לסדום מערים שכנות הפחות מוצלחות מבחינה כלכלית. ואז באספה הכללית הוחלט כי מעתה יכנסו לעיר רק אלה שמסוגלים לפרנס את עצמם. וכל מבקשי מקלט היו נחקרים ביסודיות בשערי העיר ובמידה ולא ענו לקריטריונים - היו חוזרים על עקבותיהם כלעומת שבאו. והעיר שוב המשיכה בחיי אושר ועושר שלה.
יום בהיר אחד על שערי העיר התדפקו שני המלאכים אשר תחביבם היה לטייל בעולם ולפרסם את התרשמותם בעיתון "חדשות מלמטה" שיצא לאור ברקיע השביעי. פקיד המכס התחיל כרגיל למלא שאלון.
  • לכמה זמן הגעתם?
  • תלוי בנסיבות.
  • מטרת הביקור?
  • להתרשם מחיי העיר.
  • הבאתם אמצעים לפרנסתכם?
  • סומכים על טוב ליבם של תושבי העיר.
  • איפה מתכוונים ללון?
  • מקווים ליהנות מאותו טוב הלב...
בקיצור השומרים טרקו דלתות על אפם של האורחים. מיותר לציין שקבלת הפנים הצוננת הזאת גרמה לעוגמת הנפש עמוקה למלאכים. הם ערכו בירורים וגילו דברים נוראים. התברר להם כי העיר סדום היא נטולת עניים ואומללים ואין בה חסרי בית ומקבצי נדבות שמפגינים בגאווה לעיני כל את הפצעים המוגלים שלהם.
המלאכים מייד הבינו שאם התופעה תתרחב הם יהפכו למיותרים, העולם לא יזדקק בהם, בטיפול, בליטוף שלהם. תוך דאגה עמוקה לגורלם הם פרסומו בעיתונם כתבת ביקורת קטלנית, בה ציירו את תושבי סדום כאנשים רעים, חסרי מצפון, שאין בליבם חמלה לחלשים ולמסכנים. "סדומיים לא חושבים על נשמה, הם לא מכירים בערך של הכנסת אורחים, סוגדים רק לעבודה ופרנסה גרידא".
כחסידי הגישה לפיה למאן המטרה המקודשת ניתן לשקר טיפה, הכותבים הוסיפו דברים משלהם: טענו כי בזמנם הפנוי הסדומיים נואפים, ומקורו של העושר המפורסם שלהם - בשוד הזרים. אפילו רמזו כי בגלל יופיים הם בעצמם כמעט ונאנסו ע"י תושבי סדום המטונפת.
הכתבה, אותה העתיקו כלי תקשורת אחרים, עוררה הדים רבים, גרמה לתסיסה בקרב שוכני הרקיע שדרשו מהמקור-כל-חי לפעול ומייד. המקור זימן אליו את המלאך גבריאל אשר היה ממונה על חוק וסדר והורה לו לנקוט צעדים נדרשים.
גבריאל היה רגיל למשימות מסוג זה והתחיל לחשוב באיזה מכה לבחור - דֶבֶר קל או בצורת בת שנתיים-שלוש. אך המלאכים לא היו מרוצים מגררת הרגליים של זרוע החוק, במאמר נוסף הם טענו כי המינוי של גבריאל למשרה המעלה הזאת היה טעות ויש עדויות לכך שהמלאך במקום להקדיש את מאמציו למלחמה ברעים מעדיף לבלות בחברתם של יצאניות...
גבריאל נכנס לפאניקה; הוא הבין שמשרתו הסכנה וכבר בלילה הפעיל את הנשק להשמדה המונית החדש שרק לאחרונה פותח ועוד לא נוסה במקומות אחרים - והפציץ את סדום באש וגופרית. בבוקר צמד המלאכים הביט מהשמיים על חורבות סדום וחיכך את ידיו...
מה שנוגע לעמורה - עיר השכנה כלל לא הייתה קשורה לפרשה, היא נהרסה מרעידת האדמה אשר התרחשה בעקבות הפעלת אותו הנשק החדש, שגבריאל לא היה מודע לעוצמתו.

תאריך:  28/07/2013   |   עודכן:  28/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדום: הסיפור האמיתי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לעזעזאל אתכם זה לא מצחיק ל"ת
אזרחית  |  28/07/13 19:14
2
משעשע עם ביקורת מתוחכמת ל"ת
נהנתי  |  30/07/13 05:05
3
דימיון מפותח לצד שגיאות כתיב  ל"ת
שאול א.  |  30/07/13 10:31
 
- אשמח לקבל תיקונים
יורי  |  3/08/13 21:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ישראל מעניקה לתושביה אקדחים ללא בדיקות ראויות וללא ביקורת ופיקוח הולמים, מאפשרת למשאיות שאינן אטומות בצידיהן לנוע חופשי על הכביש ולגרום בכך להידרדרותם של חפצים קטלניים מהן, המסכנים נהגי מכוניות אחרות שחולפים לצידן, וגם אינה מונעת קיומם של כבישים אדומים, כמו כביש הערבה למשל, שהפך זה מכבר לנתיב של מוות בטוח. זו מדינה עם רישיון להרוג
אברהם הללי
פרשת עקב: משה מזכיר לישראל שאם ישכחו אֶת ה' ואת אשר עשה להם במדבר, לא יהיה ה' שומר להם והם יאבדו בין העמים. שה מזכיר את אשר ארע במדבר: עגל הזהב, שבירת לוחות הברית ותפילת משה לה' שיסלח להם. ההתמדה בהכרת הטוב היא יסוד מרכזי בתורת ישראל שכן חוסר הכרת טובה נובע מגסות שנובעת מהתפרצות הגאווה
נסים גבאי
עונש מוות לא ירתיע רוצחים ומחבלים מלבצע זממם. השאלה הקרדינלית הנשאלת על ידינו - היושבים וצופים בזוועות מהצד - היא: מה העונש הראוי להם כתגובת החברה הנפגעת?!
שי בן מרדכי
הבחירות לרב הראשי הדגישו שוב עד כמה נחוצה הסדרה של עולם הפילנטרופיה והתרומות בישראל
רועי לחמנוביץ'
המחנה החרדי יודע להתאחד כשהוא חש איום קיומי, ואיבוד הרבנות הראשית חמור מאוד בעיניו. הציבור הציוני-דתי לא מסוגל להתלכד גם כשהזדמנות נדירה מתגלגלת לפתחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il