X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האמירה הוותיקה וההגיונית נעלמה, ובמקומה הופיעו במקומותינו דוגמאות רבות מדי למדיניות מסוג אחר: ייתנו? - יקבלו! כך בדקלום החוזר של "בלי תנאים מוקדמים" כאשר התנאי העיקרי מוכתב מראש: מדינה פלשתינית ממערב לירדן, בלב ארץ ישראל המערבית
▪  ▪  ▪
האויב מקבל בלי לתת [צילום: פלאש 90]
פצצת זמן מתקתקת
ראש הממשלה בנימין נתניהו מייחס חשיבות רבה מאוד לפצצה האירנית, אבל במו ידיו מקדם את המדינה הפלשתינית, פצצת זמן, המהווה איום קיומי הרבה יותר על עתידה של מדינת ישראל. "תהליך השלום" אינו אלא שטחים תמורת טרור

שנים רבות חלפו מאז קבע בנימין נתניהו את התנאי הפשוט והברור: ייתנו - יקבלו! הוא דיבר בצדק על הדדיות ועל חוסר התוחלת של ויתורים חד-צדדיים של ישראל לאויביה. שנים רבות חלפו, ובתוכן התקופה האחרונה של התרועעות מוגזמת ומזיקה עם שמעון פרס וציפי לבני. התוצאה: האמירה הוותיקה וההגיונית נעלמה, ובמקומה הופיעו במקומותינו דוגמאות רבות מדי למדיניות מסוג אחר: יתנו? - יקבלו!
כך בעסקה המפוקפקת לשחרורו של גלעד שליט תמורת מאות רוצחים, מעשה שהרגיל את האויב לקבל בלי (כמעט) לתת, והוכיח לו שהתוקפנות וההתעקשות - משתלמות.
כך בעסקה המפוקפקת הנוכחית, שבה ישראל משלמת אתנן של עשרות רוצחים שפוטים - ומבזה את מערכת המשפט שלה - תמורת הסכמתו של האויב ה"מתון" לבוא למתן ומתן כדי לקבל מידינו את לב ארצנו.
כך בעסקה המפוקפקת הנוכחית, שבה ישראל משלמת אתנן של עשרות רוצחים שפוטים - ומבזה את מערכת המשפט שלה - אבל נתקלת בסירוב אמריקני עיקש למחווה אמריקנית: שחרור של יונתן פולארד, שהוא כמובן לא רצח, בהבדל מאנשיו של ה"מתון" מרמאללה.
כך במדיניות המחוות כלפי האויב ה"מתון" שבה תמיד משלימה ישראל עם סחטנותו - בגיבוי אמריקני ואירופי - כאילו שהיא הצד החזק במאבק. האמת היא שדווקא האויב ה"מתון" וה"חלש" לא זז מעמדתו, בעוד ישראל ה"חזקה" וה"ימנית" נעה בהתמדה לקראתו, במסגרת הישראבלוף הקרוי "תהליך השלום".
כך במדיניות הגזענית של הקפאת הבנייה היהודית בלב הארץ תמורת הסיכוי שהפריץ מרמאללה יואיל ברוב טובו לבוא לחדר הדיונים כדי לקבל את לב הארץ. נתניהו שכח את אמירתו: ייתנו - יקבלו!, ולא קבע שאם ישראל נמנעת מקביעת עובדות בשטח, כלל זה יחול גם על הצד השני. המעט שחייב היה להידרש תמורת ההקפאה היה הקפאת בנייתה של העיר הערבית רוואבי.
וכך שוב, בימים אלה, כאשר מכבסת המילים מדברת על "ריסון" במקום הקפאה, ושוב כאשר הריסון חל על אזרחי ישראל בלבד.
כך בדקלום החוזר של "בלי תנאים מוקדמים" כאשר התנאי העיקרי מוכתב מראש: מדינה פלשתינית ממערב לירדן, בלב ארץ ישראל המערבית. "תהליך השלום" מזמן כבר לא נועד להוביל לשלום אלא רק להיפוכו המוחלט - מדינה פלשתינית. אם זה איננו תנאי מוקדם, תנאי מוקדם מהו?! נתניהו מייחס חשיבות רבה מאוד לפצצה האירנית, אבל במו ידיו מקדם את המדינה הפלשתינית, פצצת זמן, המהווה איום קיומי הרבה יותר על עתידה של מדינת ישראל. "תהליך השלום" אינו אלא שטחים תמורת טרור.
כך בדיבורים על משאל-עם לאישור המרשם להתאבדות לאומית, תחת הכותרת השקרית "הסכם שלום". משאל-עם בנושא כה גורלי - להיות או לחדול - מחייב רוב מיוחס וגדול ולא רוב מקרי שייוצר על-ידי כסף אירופי לתעמולת זוועה של ארגונים אוטו-אנטישמיים בישראל. רוב מיוחס איננו גזעני. הוא דרוש בהצבעות על עניינים הרבה פחות גורליים. דוגמה: הדחת נשיא שסרח - קצב או פרס - מחייבת רוב של 90 חברי כנסת, שהם 75%! ההיגיון וההגינות מחייבים רוב מיוחס ומובהק במשאל-עם על סוגייה קיומית כל כך.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  28/07/2013   |   עודכן:  28/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתנו? - יקבלו!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נקבל חצי מדינה..ואולי חצי שלום
הפשע כן משתלם  |  28/07/13 19:29
2
חשיפה ועדוד של רעיונות ותיקים,
הניה   |  29/07/13 07:29
3
חובה לחזור לנוסחה ההגיונית
בתיה  |  31/07/13 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נסים גבאי
עונש מוות לא ירתיע רוצחים ומחבלים מלבצע זממם. השאלה הקרדינלית הנשאלת על ידינו - היושבים וצופים בזוועות מהצד - היא: מה העונש הראוי להם כתגובת החברה הנפגעת?!
איציק וולף
ישיבת הממשלה שבה יוסמך צוות שרים לשחרור מחבלים נפתחה באיחור    השר ארדן: לא מסוגל לתמוך בשחרור מחבלים ללא תמורה    השר אריאל: שחרור מחבלים - פגיעה קשה במוסדות הצדק והמשפט בישראל ועיוות מוסרי ואנושי    ח"כ שטבון: על הבית היהודי לפרוש אם ישוחררו מחבלים
מרק בריל
יושב-ראש מפלגת מרצ זהבה גלאון נגד משאל-עם. זה ממש לא מפתיע...
ד"ר חיים משגב
גם פניו המיוסרות, כביכול, של בנימין נתניהו אינן מבשרות טובות. עכשיו - אלה הם האסירים שמייסרים את נפשו; מחר יהיו אלה עשרות אלפי היהודים שיתבקשו, בפנים מיוסרות, לנטוש את בתיהם לטובת השלום-כביכול עם 'העם הפלשתיני'
איתן קלינסקי
יותר מדי זמן בזבזנו, כי לא השכלנו לאמץ הבנה שיש להכיר בקיומו של עוד עם החי כאן על אותה כברת ארץ, עם שיש לו מאוויים לאומיים למולדת ולבית. יותר מדי דם בזבזנו, כי אימצנו תיאוריה כוזבת של מצב בלתי הפיך ולא השכלנו לאמץ הסדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il