X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מדינת ישראל מתעלמת מתזזיות המזה"ת ונחושה לסגת בשלבים מרכסי יו"ש המוחשיים ולקבל הסכם ביניים זמני ובלתי-מוחשי במזה"ת הידוע בהסכמיו החתומים על קרח
▪  ▪  ▪
תוהו ובוהו, לא אביב ערבי [צילום: AP]

המזרח התיכון בוער, חושף ערוות משטרים והסכמים בין-ערביים, מחריף חוסר-ודאות וחוסר-יציבות והופך את הגבולות של ישראל עם מצרים וירדן למסוכנים יותר, אך ממשלת ישראל חותרת במרץ להסכם ביניים שיקצץ את כנפיה בשכונה הבוגדנית והאלימה בעולם.
מעצבי מדיניות ודעת קהל מתייחסים לכאוס ברחוב הערבי כ"אביב ערבי" וכהזדמנות לקידום השלום והדמוקרטיה. אבל, תוניסיה, לוב, תימן, עירק, סוריה, ירדן ומצרים ממחישות שהאזור מתנסה ב"צונאמי ערבי" המתסיס מלחמות, טרור ודיקטטורה, וללא שום קשר לעניין הפלשתיני.
יו"ר ועדת החוץ של בית המחוקקים הרוסי, אלכסיי פושקוב, אמר ב-4 ביולי 2013: "ההתרחשויות במצרים מבהירות שמה שקרוי 'האביב הערבי' אינו מוביל לדמוקרטיה אלא לתוהו ובוהו... אפשר לראות זאת במצרים, בלוב, בסוריה ובעירק... ההתפתחויות במצרים מעידות שאין מעבר מהיר ומתון מדיקטטורה לדמוקרטיה. מעבר כזה לא יכול להתרחש במדינות ערב".
היומון הסינגפורי, Today, טען ב-13 במאי: "הקסם של 'האביב הערבי' פינה דרכו ל'חורף ערבי' בלתי-נסבל... בעקבות חילופי השלטון בתוניסיה, במצרים, בלוב ובתימן, מלחמת האזרחים הברוטלית בסוריה והידרדרות המצב בבחריין, בסודן, בירדן ובעירק... המזרח התיכון [מתפרק]... ['החורף הערבי'] מעורר ספקות לגבי עתידן של מדינות-לאום ערביות".
אמיר טהארי, בעל טור ביומון הסעודי רב-ההשפעה, "אשארק אל אווסאט", כתב ב-5 ביולי 2013: "ההפיכה נגד משטר 'האחים המוסלמים' במצרים מרמזת על 'קיץ צבאי' עתיר-כאוס... 'האביב הערבי' יצר תקווה לשינוי משטר על-ידי בחירות... אבל, המון הוא מפלצת הפכפכה המנוצלת על-ידי יצורים אפלים... ההפיכה הצבאית נגד 'האחים המוסלמים' הסיגה את מצרים ל-1952 כאשר נאצר הקים את הדיקטטורה הצבאית".
האיסלאם - מכשול לשלום
ציר מרכזי ב"צונאמי הערבי" - ומכשול קריטי לשלום בין-ערבי ובין ישראל לערבים - הוא האיסלאם, המהווה את המכנה המשותף היחיד במזרח התיכון הערבי. מאז המאה השביעית האיסלאם הוא רודני, מדכא זכויות הפרט, תובע התמסרות מוחלטת, בלתי-סובלני ואלים כלפי מוסלמים (במיוחד) ו"כופרים". לכן, משטרים מוסלמים רואים בחופש הדת, הביטוי וההתאגדות איומים קטלניים. האיסלאם טוען לעליונות-מונחית-הבטחה-אלוהית על פני "כופרים" נוצרים ויהודים שנדונו להיות "דהימי" (מעמד נחות כתוצאה מכניעה) או מושמדים.
האיסלאם רואה במזרח התיכון חלק מ"בית האיסלאם", ולכן לא הסכים אף פעם לריבונות לא-מוסלמית במזרח התיכון, כפי שמעיד גם החינוך לשנאה ברשות הפלשתינית, הקורא לעקירת (ולא רק להקטנת) המדינה היהודית. היעד האסטרטגי של האיסלאם הוא להשתלט על "בית הכופר" באמצעי שלום או מלחמה/טרור. מכאן שאיסלאם ודמוקרטיה, כמו איסלאם ודו-קיום בשלום, מהווים אוקסימורון (דבר והיפוכו).
1,400 שנים של כאוס
המזרח התיכון של 2013 מבטא 1,400 שנות כאוס, תזזיתיות, בוגדנות וחוסר-סובלנות אלימה בין-איסלאמיים, ולכן אינו מעניק אפשרות קיום לישראל שרוחבה 25-15 ק"מ ונשלטת על-ידי רכסי יו"ש, שהם - ולא גושי ההתנחלויות, כוח או ערבויות של ארה"ב, או סיוע ביטחוני נדיב - מהווים את ערובת הביטחון של ישראל.
המזרח התיכון של 2013 מדגיש 1,400 שנות היעדר שלום-כולל בין-ערבי ומשטרים, מדיניות והסכמים בעלי תוחלת-חיים זמנית. אבל, ישראל מתעלמת מתזזיתיות המזרח התיכון ונחושה לסגת בשלבים מרכסי יו"ש המוחשיים - שהם ערש ההיסטוריה היהודית ו"רמת הגולן" של 80% מתשתיות ישראל - ולקבל הסכם ביניים זמני ובלתי-מוחשי במזרח התיכון הידוע בהסכמיו החתומים על קרח.

תאריך:  22/08/2013   |   עודכן:  22/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם ביניים בשכונה המזרח תיכונית?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר קצר וקולע. יפה מאוד. ל"ת
נכון מאוד  |  23/08/13 20:28
2
מאמר מצויין - הכתובת על הקיר
יצחק הילמן  |  25/08/13 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
נורית גרינגר
אמריקה חושבת שהיא יכולה לכפות את ערכיה הדמוקרטיים על כל מדינה באם אזרחיה מוכנים לקבלם. חלק גדול מהעולם זקוק לתכנות מחדש כדי ששלום ישרור
אורי נטע
מנשה שאול
צבא מצרים ו"האחים המוסלמים" הם שני ניגודים שייקשה מאוד לגשר ביניהם
עופר וולפסון
מנהיג חיזבאללה מאשים את האיסלאם הקיצוני באחריות לפיגוע שבו נהרגו לפחות 22 בני אדם באחד מרבעי ביירות המזוהים עם ארגונו    ארגונו מצוי בשפל שטרם נראה כמותו
מרדכי קידר
הג'יהאדיסטים של סיני אינם ממתינים לצבא מצרים עם ורדים בידיהם. הם מכינים לו מערכה שהניצחון בה יעלה לו באבידות רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il