X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בראיון לטלוויזיה איים המזכיר של מפלגת הבעת' הסורית, פאיז שוקר, להחריב את העיר הקדושה למוסלמים מכּה, בהוסיפו כי כבוד האדם חשוב יותר מאבן אלכעבה שבמכּה
▪  ▪  ▪
נסראללה מעביר טרור ואנרכיה מסוריה ללבנון [צילום: אלשרק אלאוסט]

מי מפחד מנפילת "האחים המוסלמים"
ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן מאשים את ישראל שהיא עומדת מאחורי הפלת שלטון "האחים המוסלמים" במצרים. הוא מסתמך על אמירה של הפילוסוף היהודי צרפתי ברנרד אנרי לוי שאמר: "גם אם יזכו 'האחים המוסלמים' בבחירות, הם לא ישלטו".
מה מניע את ארדואן לצאת בהצהרה הזויה כזו? המצב הלא נוח שלו עצמו בעקבות נפילת "האחים" במצרים. הוא, העומד בראש מפלגה איסלאמיסטית, מושפע מנפילת הדומים לו וחושש מאפקט הדומינו.
זאת ועוד, ארדואן כנראה אינו תופס שהוא מעניק עוצמה אדירה לישראל כשהוא מייחס לה השפעה כזו על הצבא המצרי ועל 30 מיליון מצרים שחתמו על עצומות ויצאו להפגנות למען הפלת שלטונם של "האחים המוסלמים".
נראה שאין גבולות לחוסר ההיגיון.
פרס ונסראללה תמימי דעים
כשצוותי ההצלה עסקו בחילוץ אנשים שנלכדו בבתיהם השרופים בעקבות הפיגוע במעוז חיזבאללה, הזדרז המנהיג הדרוזי וליד ג'ונבלאט להפנות אצבע מאמשימה כלפי ישראל, כשטען שהיא העומדת מאחורי הפיגוע. הוא הוסיף כי ישראל הייתה ותהיה האויב מספר 1 של לבנון. בעקבותיו, מיהר גם נשיא לבנון סוליימן פרנג'ייה להכריז כי "אצבעותיה של ישראל בפיגוע הזה".
נשיא המדינה שמעון פרס, בפגישתו עם מזכיר האו"ם באן קי מון, דחה את ההאשמות הזדוניות. אך לא רק נשיא המדינה. גם מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, הכריז כי סונים קיצוניים מסוריה הם שביצעו את הפיגוע. יוצא אפוא כי לראשונה נשיא המדינה ויו"ר חיזבאללה חולקים דעה אחת.
באשר לדוברים הלבנוניים, הרי שווליד ג'ונבלאט ידוע כהפכפך, פזיז וקל דעת. בשעתו הוא התלהב מבשאר אסד, אך אחר כך הפך את עורו וכינה אותו "קוף שאין דומה לו בטבע". ובאשר לנשיא לבנון פרנג'ייה, אין סיכוי שיחזור בו מדברי הבלע והשטנה.
פתוות איסור הגרעין איננה
ב-30 ביולי 2013 פרסם האתר האירני "תסנים", המקורב למשמרות המהפכה, קובץ המונה 493 פתוות "העדכניות ביותר" של מנהיג אירן עלי ח'מנאי. פתוות אלו עוסקות במגוון תחומים - פוליטיים, תרבותיים ודתיים - ובהם היחס לבהאים, סחר עם חברות ישראליות, נושאי טומאה וטהרה, מעמד נשים ועוד.
בולטת בהעדרה הפתווא המדוברת של ח'מנאי שלטענת בכירי המשטר אוסרת על פיתוח, אחזקה או שימוש בפצצת אטום. העדרה של פתווא כזו בקובץ הפתווות של ח'אמנאי, מאששת את טענת ממר"י, המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון, כי פתווא כזו אינה קיימת כלל.
להלן דוגמאות לפתוות בקובץ (באדיבות ממר"י):
  • תרופה המכילה אלכוהול: אם אדם יודע שתרופה מכילה אלכוהול מסוג הניתן לאכילה ובמקור הוא נוזלי ומשכר, אזי התרופה הזו טמאה, ואם הוא לא יודע (שהיא מכילה אלכוהול) היא טהורה...
  • חפץ מקודש נופל לאסלה: אם למשל פסוקים מן הקוראן או קמע המכיל קוראן נפלו לאסלה, ההליכה לשירותים האלה אסורה רק למי שעבורו הוכח לפי ההלכה (שכך ארע), ועליו לחכות עד שיהא בטוח שהקמע נשחק והושמד. אך החובה הזאת אינה חלה על אלה שאינם יודעים (זאת), ומי שהפיל את הקמע אינו צריך לומר זאת לאחרים, ואם קשה לו לעשות זאת, אין צורך לרוקן את האסלה...
  • שמירה על הטהרה שלפני התפילה: מי שמפיח באופן סדרתי - אם אינו יכול לשמור על טהרתו מלפני התפילה ועד לאחריה, וקשה לו מאד לחדש את טהרתו במהלך בתפילה - די שיטהר עצמו פעם אחת עבור כל תפילה...
  • צחוק במהלך התפילה: צחוק בקול רם (במהלך תפילה) - אם בוצע בכוונה, מבטל את התפילה...
  • הונאת לא מוסלמים במסחר: אמירת שקר, הונאה וזיוף ביחסי מסחר הם אסורים אפילו אם הצד שמנגד אינו מוסלמי...
  • התרועעות (Association) עם בהאים: יש להימנע מכל התרועעות שהיא עם הכת התועה והמתעה הזאת."
בזבוז משווע
מדינות המפרץ, ובראשן סעודיה, צורכות נפט וגז כמו כל מדינות אפריקה, וזאת, למרות שאוכלוסייתן של מדינות המפרץ אינה מגיעה ל-5 אחוזים מאוכלוסיית היבשת השחורה. נתונים אלה עולים ממחקר שערכה חברה כלכלית בריטית לפי הזמנתן של מדינות המפרץ. 40 אחוז מן התפוקה של הנפט והגז במדינות אלו נצרכת בשוק המקומי.
סיבה עיקרית לבזבוז משווע זה של אנרגיה היא הטמפרטורות באזור המגיעות ל-45 מעלות והפעלת המזגנים שם מגיעה לשיאים. סיבה נוספת היא מחירם הסמלי של הגז והנפט לתושבים המקומיים. אפילו מפעלי התעשיה קונים את הנפט ב-4 דולרים לחבית, כשמחירה בשוק העולמי הוא 106 דולר.
התרחיש הצפוי למדינות אלו בעוד כ-25 שנה - ייבוש מעיינות האנרגיה - מדאיג את מדינות המפרץ. החברה הבריטית ממליצה להעלות את תעריפי האנרגיה לרמתם בשוק הבינלאומי, ובמיוחד למפעלי התעשיה ולעשירים. יחד עם זאת, ממליצה החברה להמשיך לסבסד את השכבות העניות, וזאת כדי למנוע את התקוממותן.
מאיים להרוס את מכּה
המזכיר של מפלגת הבעת' הסורית, פאיז שוקר, איים להחריב את העיר הקדושה למוסלמים מכּה. את האיום השמיע בראיון לערוץ הטלוויזיה O.T.F. ("אלקודס אלערבי" 16.8.2013), בהוסיפו כי כבוד האדם חשוב יותר מאבן אלכעבה שבמכּה. דבריו של המזכיר נאמרו כתגובה להאשמות שהשמיע ראש המודיעין הסעודי האמיר בנדר בן סולטן, כי סוריה עומדת מאחורי התדרדרות המצב בלבנון.
מופתי לבנון הסוני, השייח' אלקבאני, גינה את דבריו של מזכיר מפלגת-הבעת', והבטיח כי הלבנונים יתיצבו בראש המגינים על מכּה הקדושה לכלל המוסלמים. אנשי דת סוניים נוספים גינו את דבריו של המזכיר והביעו נאמנות למקומות הקדושים ולסעודיה. גל המחאות והגינויים אילץ את שוקר להתנצל, ונטען כי דבריו הוצאו מהקשרם.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  23/08/2013   |   עודכן:  23/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עופר וולפסון
שני פיצוצים שאירעו בסמיכות פגעו בשני מסגדים בעיר, המזוהים עם הרוב הסוני המתגורר בה    הקרע בין הרוב הסוני למיעוט העלוואי מחריף על-רקע המלחמה בסוריה השכנה
יורם אטינגר
מדינת ישראל מתעלמת מתזזיות המזה"ת ונחושה לסגת בשלבים מרכסי יו"ש המוחשיים ולקבל הסכם ביניים זמני ובלתי-מוחשי במזה"ת הידוע בהסכמיו החתומים על קרח
נורית גרינגר
אמריקה חושבת שהיא יכולה לכפות את ערכיה הדמוקרטיים על כל מדינה באם אזרחיה מוכנים לקבלם. חלק גדול מהעולם זקוק לתכנות מחדש כדי ששלום ישרור
אורי נטע
מנשה שאול
צבא מצרים ו"האחים המוסלמים" הם שני ניגודים שייקשה מאוד לגשר ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il