X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אומרים לנו: חוסר הסכם עדיף על הסכם גרוע. הדברים נכונים הן בהקשר האירני והסורי, וקל וחומר בכל הקשור לערביי א"י. בכל אלה אסור לגמגם ואסור למצמץ. מצמוץ נתפש מיד - ובצדק - כחולשה וכהזמנה להגברת התובענות. בניגוד למושגים השגורים בתקשורת, הצלחה בכל אלה היא אי-הגעה להסכם; כישלון הוא הגעה להסכם גרוע
▪  ▪  ▪
צ'מברליין. גם בזמננו

בימים אלה מדובר הרבה על מחלוקת בין ישראל לארה"ב בנושא הגרעין האירני. נכון יותר לדון בפערים באופן קריאת המציאות. האמריקנים בדרך כלל - ומשטר אובמה בפרט - שוגים פעם אחר פעם בניתוח ההתפתחויות במזרח התיכון, וכתוצאה מכך מדברים ופועלים בדרך שמהר למדי מפתיעה אותם, אך מוכיחה את נכונות הערכותיהם של בעלי בריתם, המכירים את האזור ועל כן מפוכחים יותר.
דוגמאות אינן חסרות: נאום אובמה בקהיר בראשית נשיאותו, התלהבותם מ"האביב הערבי", התייחסותם לתהפוכות המשטרים במצרים, טיפולם השלומיאלי בנשק הכימי בסוריה, נפילתם בקסם חיוכיו של הנשיא האירני החדש, להיטותם להסכם עם האירנים המחזקת את עמידת היריב מטהרן, התייצבותם לצד אבו-מאזן ומרעיו (ג'ון קרי מאיים על ישראל בחידוש מלחמת אוסלו אם לא תיענה לתכתיביו של הלז).
ההנחה שמשטרים טוטאליטריים יחשבו ויפעלו כמו הדמוקרטיות המערביות מתנפצת שוב ושוב אל קרקע המציאות, לרעת אותן דמוקרטיות והאנושות כולה. הדוגמה הבולטת, אך לא היחידה, ידועה היטב כבר 75 שנים: מינכן 1938 והחיזור הגורלי של "מעצמות" המערב אחרי היטלר.
ב-13 בספטמבר 1938 כתב ראש ממשלת בריטניה, נוויל צ'מברליין, מכתב מפורט למלך ג'ורג' ה-6. לאחר שהתייחס לנאומו התוקפני של היטלר בערב הקודם, ולאחר שהזכיר דוחות מודיעיניים מהימנים שקבעו כי היטלר כבר החליט לתקוף את צ'כוסלובקיה ולהמשיך מזרחה, הוא ציטט דיווח של הנציג הבריטי בברלין שמסר כי היטלר יהיה מוכן להסתפק בפתרון שיוצע לו בדרכי שלום עוד באותו חודש. על-רקע זה הציע צ'מברליין למלך שהוא יעשה צעד דרמטי ומפתיע וייסע לפגישה עם היטלר במטרה לשנות את המצב ולהביא להבנה אנגלית-גרמנית לאחר פתרון הבעיה הצ'כוסלובקית. ההמשך ידוע: ועידת מינכן בסוף אותו חודש, הקרבת צ'כוסלובקיה, והידרדרות למלחמת העולם השנייה. זו פרצה בספטמבר 1939.
וכך גם בימינו. מצד אחד, ציר הרשע: אירן, סוריה, אבו מאזן ומרעיו. כן, אסור לטעות, זהו מקומו של מכחיש השואה מרמאללה. אחת מהנחות היסוד השגויות של אוסלו הייתה האבחנה חסרת-הבסיס בין הטרוריסטים "הטובים" של אש"ף לאחיהם "הרעים" בחמאס, בשעה שאלה ואלה חותרים לאותו יעד בדיוק: פלשתין השלמה, נקייה מיהודים. רק סגנונם שונה.
מול כוחות נחושים ומתוחכמים אלה מעמידות הדמוקרטיות המערביות צ'מברליינים בני זמננו, דמויות תמימות הלוקות בהבנת המציאות: ג'ון קרי (ואובמה), קתרין אשטון, ציפי לבני. כשזאת הנבחרת הניצבת מולם, אין פלא שנציגי ציר הרשע מגחכים, מתעתעים ומתחזקים בתביעותיהם.
אומרים לנו: חוסר הסכם עדיף על הסכם גרוע. הדברים נכונים בהקשרים האירני והסורי, וקל וחומר בקשר לערביי ארץ ישראל. בכולם אסור לגמגם ואסור למצמץ. היסוס נתפש מיד - ובצדק - כחולשה וכהזמנה להגברת התובענות. בניגוד למושגים השגורים בתקשורת, הצלחה בכל אלה היא אי-הגעה להסכם; כישלון הוא הגעה להסכם גרוע.
ראש הממשלה נתניהו מגלה מנהיגות נחושה וקריאה נכונה של המציאות בטיפולו בפצצה האירנית. טוב יעשה אם יגלה תקיפות דומה גם בטיפולו בפצצה הפלשתינית, שאף היא איום קיומי מסוכן לישראל. בהקשר זה יש לקוות שחזרתו של אביגדור ליברמן לממשלה תקזז ותקצר את החבל הארוך מדי שניתן לציפי לבני, גרסה כחול-לבן של קתרין אשטון.

פורסם לראשונה ב"ישראל היום" ב-12.11.13
הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצ'מברליינים רק מתחלפים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף ציפי לממדיה הטבעיים...
ולמה היא מתרגזת?   |  12/11/13 16:50
2
"דמויות תמימות"? הצחקתני
הניה  |  12/11/13 22:59
 
- כמו צ'מברלין
ד"ר רון בריימן  |  13/11/13 08:08
 
- צ'מברליינים ישראלים
מרקו  |  13/11/13 10:02
3
מטוטלת הסטטוס קוו והמהפיכה.
מושיקו  |  13/11/13 10:11
4
הצ'מברלינים רק.... מדוייק ל"ת
נחום שחף  |  14/11/13 04:38
 
- הצ'מברלינים לא מתים
בתיה  |  16/11/13 11:16
5
ש. פרס הביא לנו"קורבנות שלום"
ארנון התל-אביבי  |  14/11/13 16:59
 
- קורבנות השלום לעומת המלחמה
אלברט  |  17/11/13 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
דן אלון
בזמן שנתניהו משווק לעולם את גרסת פופ בנוסח "אל תאמינו להם", מלווה בנבואות אפוקליפטיות מתובלות בנרטיב השואה, וביום שארה"ב מודיעה שהסורים מערימים קשיים ומנסים להעלים אמל"ח כימי, מפתיע שר הביטחון עם "הערכות מודיעיניות" הסותרות לחלוטין את המדיניות הישראלית של "אל תאמינו להם", ומשגר לעולם מסר הפוך לזה של נתניהו
אפרים הלפרין
מיד בסמוך לכניסתו לתפקיד נשיא ארה"ב זכה ברק אובמה בפרס נובל לשלום. על מה ולמה הוא זכה בפרס היוקרתי הזה? מה הוא עשה כבר למען השלום?    מסתבר שהשמנת של אירופה שלא מעניין אותה כלום פרט לכרס שלה וכוס הבירה הבאה ידעה בדיוק מה היא עושה - היא שלחה לחמה על פני המים
איציק וולף
שר החוץ האירני תקף את מזכיר המדינה האמריקני שטען מוקדם יותר כי האירנים חזרו בהם ברגע האחרון    זריף: ההצהרות הסותרות פוגעות באמון בין הצדדים
אהוד פרלסמן
מדברים שהשמיע שמעון שיפר בערוץ 10, ומאופן הדיווח על השיחות עם האירנים בז'נבה, מסתבר ששנאתם של שיפר ואנשי עיתון הארץ לנתניהו כה גדולה, עד שהם ישמחו לחיות בצילה של פצצת אטום, ובלבד שנתניהו ייפול
דוד אוחנה
ראש המעצמה החזקה בעולם ומנהיג העולם החופשי, מעניק במו ידיו לגיטימציה לאירן להפוך למדינה גרעינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il