X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
יולי (יואל) אדלשטיין יושב-ראש הכנסת   |  הכנסת ה-19
נאום יושב-ראש הכנסת לכבוד נשיא צרפת פרנסואה הולנד [ט"ו בכסלו תשע"ד, 18.11.2013]
▪  ▪  ▪

כבוד נשיא המדינה, מר שמעון פרס; נשיא הרפובליקה של צרפת, הוד מעלתו פרנסואה הולנד והגברת ולרי טרירוויילר וכל חברי המשלחת האורחת הנכבדה מצרפת – שרים, סנאטור, חברי האספה הלאומית, שגרירים, מנהיגי הקהילה היהודית, נציגים מהאקדמיה, מהתרבות ומהמדע ואנשי עסקים; כבוד ראש הממשלה, חבר הכנסת בנימין נתניהו והגברת שרה נתניהו; שרי הממשלה; ראשת האופוזיציה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ; שופטי בית המשפט העליון; חברות וחברי הכנסת בהווה ובעבר, סגל א' של המדינה, ראשי הנציגויות הזרות בישראל, ראשי העדות הדתיות בישראל, משפחות שכולות, חיילים, שוטרים, סוהרים ותלמידים, משפחות החיילים הנעדרים, אורחים יקרים.
Monsieur le President de la République française, bienvenue à la Knesset., אדוני הנשיא, ברוך הבא.
אנחנו שמחים לארח אותך בבית הדמוקרטיה הישראלית, משכן הכנסת שבירושלים המאוחדת, בירת ישראל.
מכובדי, הבית הזה מייצג יותר מכול את אופייה של הדמוקרטיה הישראלית ואת הרוח המפעמת בה, רוח הנובעת מהקריאה לצדק של נביאי ישראל – נביאים לעמם ולאנושות כולה; רוח החיה את זיכרון הרדיפות וההשמדות ואת תקוות הדורות וחלום הגאולה; רוח המעלה על נס את מאבקו ההירואי של העם היהודי לקום מאפר המשרפות של אושוויץ וטרבלינקה ולחדש בארצו את הריבונות היהודית עתיקת היומין; רוח השואבת את עוצמתה המוסרית מעמדתם הנחרצת וממאבקם של עמים רבים לחיים של חירות, שוויון ואחווה.
בבית הזה אין משוא פנים; הוא שייך לתושבי ישראל כולם – יהודים, ערבים, דרוזים, חילונים ודתיים, אנשי שמאל ואנשי ימין, נציגי כל המחנות וכל המגזרים. בבית הזה מתקיימים דיונים סוערים ומתוחים בנושאים הרי גורל, הנוגעים לא רק בחיי היום-יום או בשאלות תקציב, סביבה ורווחה, כי אם בעתידה של המדינה, בשלומנו ובביטחוננו.
לפי שנים מספר נפגשתי עם קולגה, חברת פרלמנט במדינה חשובה ושלווה. בפגישתנו היא אמרה לי שלו הפרלמנט שלה היה מכריע בשאלות של חיים ומוות, היא לעולם לא הייתה בוחרת להיות חברת פרלמנט. "אין לי האומץ", כך אמרה, "להכריע בשאלות של חיים ומוות".
הכנסת שלנו לא יכולה ליהנות מהנחת של הכרעות שגרתיות ויומיומיות. אין לנו זכות הבחירה להחליט על הנושאים שבהם נדון. נשלחנו על-ידי הציבור כדי להכריע בנושאים חברתיים וכלכליים, מדיניים וביטחוניים; נשלחנו להצביע, לא פעם בלב כבד וביד רועדת, בעד או נגד פעולות צבאיות מחד – והסכמי שלום מאידך. עבורנו, ההכרעות האלה הן אתגר גדול, וזכות גדולה עוד יותר; הזכות להיות שותפים פעילם בכינונה של ריבונות יהודית בארץ-ישראל.
אדוני נשיא הרפובליקה, העם בישראל יודע להכיר תודה לעם הצרפתי על רגעים של חסד ושל שיתוף פעולה; על הפגנת אומץ לב וכנות אזרחית. לעולם לא נשכח שצרפת הייתה המדינה האירופית הראשונה שהכירה ביהודי כשווה-ערך, כבן זכויות, כאזרח המדינה וכאדם.
בנאומך המרשים, שנשאת באירוע של הקרי"ף ועסק באומץ לב בהתמודדות עם האנטישמיות ועם פיגועי הטרור נגד היהודים בצרפת, מנית שורה של אישים גדולים שקשרו את גורלם עם גורל הרפובליקה של צרפת; בין היתר הזכרת את רנה קאסן, לאון בלום, עמנואל לוינס ואדמונד פְלֶג. אנחנו, מצדנו, לא נשכח את אמיל זולא, שיצא להגנתו של דרייפוס, וצרפתים רבים אחרים, כמו למשל הסופר הנודע מוריס בלאנשו, שלקחו אחריות, בשם ערכי השוויון והאחווה, והצילו יהודים ממוות ועינויים בימי מלחמת העולם השנייה, תחת משטר וישי והכיבוש הנאצי.
אדוני נשיא הרפובליקה, היסטוריה היא לפעמים פרדוקסלית; פרשת דרייפוס, שערערה את תחושת הביטחון של יהודים רבים, הניעה יהודים רבים אחרים, כמו חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, שתמונתו תלויה כאן על הקיר, ליזום תהליך לאומי בלתי הפיך שהוביל להקמתה של מדינת ישראל.
הקמתה של מדינת ישראל נעשתה בעמל ויזע, במסירות נפש ובהקרבה שלא תתואר. ישראל היא מדינה קטנה, אך עוצמתה גדולה; מדינה שמספר האנשים בה לא רב, אך איכותם גבוהה. סיפורה של מדינת ישראל הוא סיפור מופלא של ההכרח ליצור יש מאין, של היכולת להמשיך הלאה, על-אף המכשולים הרבים, ולצלוח כל אתגר.
כיום, רק 65 שנים מיום הקמתה, מדינת ישראל היא פלא אזרחי ונס כלכלי. מדינת ישראל נמצאת לא רק בלב המזרח התיכון. ברגעים אלה, מדינת ישראל נמצאת בלב האדמות הצחיחות של מדבריות אפריקה; היא נמצאת בבתי-חולים במדינות המתפתחות; היא מושיטה את ידה בעזרה פעילה בפיליפינים ובכל מקום שבו עמים זקוקים לסיוע בעת אסון.
היא נמצאת בליבת מעבדי המחשבים ותעשיית ההיי-טק בעולם כולו והיא חברה של כבוד ברשימה היוקרתית של מדינות שאזרחיהן זכו בפרסי נובל ושעשייתם המדעית תרמה תרומה מכרעת לאנושות.
אדוני נשיא הרפובליקה, כמקובל בין מדינות ריבוניות, יחסי צרפת וישראל ידעו עליות ומורדות, ואין דבר טבעי מכך. לעתים האינטרסים עיממו את הידידות ולפעמים הם העצימו אותה. אך הידידות והמחויבות המשותפת שרדו גם רגעים קשים של אי-הסכמה.
בשנים האחרונות שבה ומתחזקת תחושת האחריות ההדדית בין שתי המדינות. האחריות שבאה לידי ביטוי בשיתופי פעולה ביטחוניים, מדעיים, טכנולוגיים, חינוכיים ואחרים. כולי תקווה ואמונה שהיחסים בינינו יתהדקו ויעמיקו תחת הנהגתך.
אדוני הנשיא, אתה מגיע לכנסת לאחר ביקור ברשות הפלשתינית. כולנו שותפים לתקווה שתהיה התקדמות בשיחות בין הצדדים ותיבנה מערכת של אמון הדדי. זה לא סוד שיש חילוקי דעות בבית הזה לגבי כל מתווה של שלום עתידי. אבל חילוקי הדעות הם לא על המהות, אלא על הדרך. תקוות השלום משותפת לכולנו, אולם הדרך הראויה להגשמתו שנויה במחלוקת.
שלום-אמת לא יכול להיבנות כל עוד מתנהלת, גם בימים אלו, מערכת של הסתה ברשות הפלשתינית. שלום-אמת לא ייכון כל עוד גופים שונים מנסים להשפיע על תוצאות המשא-ומתן תוך סחיטה מדינית ואיומים בחרם על ישראל. רק הכרה כנה ועמוקה בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית תוכל לשקם אמון שנסדק ותפתח פתח לשיתוף פעולה עתידי ולתקוות שלום.
מכובדי נשיא הרפובליקה, העולם החופשי ניצב היום אל מול ניסיונותיה של אירן להשיג נשק להשמדה המונית. זוהי תופעה בלתי נסבלת. 75 שנים אחרי מאורעות ליל הבדולח אנו נאלצים למצוא את עצמנו מתמודדים שוב על זכותנו הבסיסית לחיות כעם ריבוני, חופשי מאיומי השמדה ונאומי שטנה.
בעמדתך הבלתי מתפשרת אל מול אירן, אדוני הנשיא, אתה מגלה מנהיגות אמיצה ומוסריות גבוהה. אני מאמין שאתה עושה זאת כיוון שאתה יודע בדיוק כמונו שאם אירן תתחמש בנשק להשמדה המונית, תהיה בכך סכנה לא רק לישראל, אלא לאנושות כולה.
אתה מבטא עמדה פרו-אנושית, עמדה מוסרית, עמדה שעולה בקנה אחד עם ערכיה של צרפת ועם האינטרסים שלה. ברוח ערכי המהפכה הצרפתית, עמדתך מגינה על חיי אדם באשר הוא אדם.
ראש ממשלת צרפת לשעבר, לאון בלום, אמר: (נושא דברים בצרפתית) – פעמים רבות אני חושב שמוסריות מבוססת על האומץ לבחור.
אדוני הנשיא, מדינת ישראל מעריכה את הבחירה האמיצה שעשית ואת עמדתך האיתנה לצד הצדק. תודה לך.

תאריך:  18/11/2013   |   עודכן:  19/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  חנן מלצר / Hanan Melcer  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  פרנסואה הולנד  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קרנית פלוג  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרה נתניהו / Sara Netanyahu  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עופר וולפסון
המפקח על הבנקים הציג את "תעודת הזהות הבנקאית", שתהיה מורכבת מדירוג אשראי אישי ללקוח ומנתונים פיננסיים ברורים ונהירים    יאפשרו יכולת מיקוח מוגברת ללקוח וניוד קל בין הבנקים
עידן יוסף
יו"ר רשות השידור התחייב שהתוכנית מוכנה לחתימה ושמנכ"ל הרשות יחתום עד 1.1.14 על הסכם התקשרות עם תוכנית הסאטירה של לאטמה
אלעזר לוין
מי צריך עוד ועדת תכנון, כאשר אשתקד אושר תכנון 60,000 דירות, שאינן נבנות? איך תבנה הממשלה על מגרשים שאין לה? "תחיית המתים" של ריט?    הגיעה העת שהשרים יטלו את ההגה מבעל החלומות, ויפעלו לפתרונות אמיתיים
סופיה רון-מוריה
זיכויו של ליברמן הפך לתקוות החרדים להיכנס לקואליציה    בש"ס מחכים לאלי ישי, אבל לא לאורך זמן    ישי ייחסם מלשוב לחיק נתניהו מוקירו אם ליברמן הוא המחליט    ובאירופה מקבלים את היהדות, לא את האיסלאם
עידן יוסף
בכירי רשות השידור זומנו לוועדת החינוך כדי להסביר מדוע הפרו התחייבות להעלות את הסאטירה של לאטמה ללוח השידורים והעדיפו סאטירה שמאלנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il