X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרצוג. רכרוכי מדי [צילום: פלאש 90]
ישועה ל"עבודה"? לא מבוז'י!
רסן השלטון אינו בשבילו, באשר זהו סייח חסר-ניסיון. רכרוכיותו הרבה היא רק בעוכריו, ועל כושר-מנהיגות אין על מה לדבר. ל"עבודה" דרוש מנהיג כריזמטי, שאינו לדאבון הלב בנמצא
מהפך: הרצוג הביס את יחימוביץ'
עידן יוסף, איציק וולף
במפלגת העבודה מתחלפת ההנהגה - יצחק הרצוג גבר על שלי יחימוביץ' וכבש את ראשות מפלגת העבודה * הרצוג: "מסע שבסופו תשוב העבודה להנהגת המדינה"
לרשימה המלאה

מי שסבור לתומו שבחירתו של בוז'י הרצוג ליו"ר מפלגת העבודה החדש היא זו שתציל את מפלגתו השסועה משברונה הגדול - קרוב לוודאי שטועה ומטעה. אלא שיחד עם זאת סביר להניח שגם לו נבחרה מתחרתו לתפקיד, שלי יחימוביץ', היו"ר היוצא - לא הייתה צומחת למפלגה הישועה הדרושה לה כל כך כאוויר לנשימה. מסתבר שאף לא אחד מן השניים לא ניחן בכושר המנהיגותי, שלו היא נכספת.
סיפורם של בוז'י ושלי הוא סיפור של טרגדיה כפולה. שניהם נושאים, להווייתם, תווית של מנהיגי מפלגה כושלת ובלתי-מוצלחת, שאינה מצליחה להתרומם לפסגות. השניים אומנם אינם פנים חדשות במראה שלה, אבל איש מהם - לא שלי בעבר, כפי שהוכח, ולא בוז'י בעתיד, על-פי הצפוי - כלל אינו מסוגל להחזיר למפלגתם השסועה את כבודה האבוד משכבר הימים.
האמת ניתנת להיאמר כי מי שדירדר את "העבודה" אל עברי פי הפחת שלה אינו אחר מאשר אהוד ברק, שעמד בראשה שנים אחדות ושהפקיר אותה לכל הרוחות. בעטיו נאלצו רבים וטובים בה לפרוש ממנה מבעוד מועד. ואז, לאחר שהוא בעצמו נטש את הספינה הטובעת - נותר מהמפלגה רק בדל עלוב למדי, שספק היה אם יוכל לחזור ולהידלק אימתי.
אז נכון ששלי יחימוביץ' הצליחה, בכל זאת, לעשות את הבלתי-יאומן ולהעלות מחדש את המפלגה, שנראתה פחות או יותר אבודה, על המפה הפוליטית, בהישג די מרשים. יחד עם זאת היא לא השכילה ללכד את שורותיה מבפנים והותירה אותה לאנחות באופוזיציה, כמעט חדלת-אונים וחסרת-השפעה.
ילד פוליטי
על פניה מצטיירת כיום "העבודה" בתמונה עגומה עד מאוד. סוד גלוי הוא שאיש מנבחריה לא ניחן בכושר מנהיגותי כריזמטי, הנדרש למפלגה בשעתה הקשה. עובדה מצערת היא שאף לא אחד מהם אינו מסוגל לעשות שלום-בית, כאשר בוז'י, המנהיג החדש, מושך ימינה מאוד, בעוד פניה של מרב מיכאלי, למשל, אל השמאל שבשמאל. הקרע הפוליטי הפנימי הגלוי ביניהם בא לידי ביטוי במציאות מביכה, וזאת נוכח תמיכתה הגורפת של זו האחרונה דווקא ביו"ר הימני שנבחר, במקום ביו"ר היוצאת, שותפתה לדעה, וחלילה לא מאהבת מרדכי.
אחרי ככלות הכל ראוי לציין שיושר ולויאליות לשמה אינם, בהכרח, המתכון הדרוש להנהיג מפלגה, שבה אדם לאדם מתגלה כנחש. מפלגת העבודה זקוקה כיום לדמות כוחנית, בעלת מרפקים, המסוגלת לעשות סדר בבלגן הגדול הפוקד אותה, כזה שהוא מחוספס וערום, ממש כמו אביגדור ליברמן - להבדיל, כמובן, באלפי הבדלות. אלא שלא איש כבוז'י הרצוג יוכל להגשים את החלום הנכסף, שהרי הוא מצטייר עדיין כ"ילד". פוליטי. בהקשר לכך יודעות הלשונות הרעות לספר על דפיקה, יום אחד, בדלת-ביתו. בוז'י פותח, והאישה שעל פתח הבית מבקשת לדעת אם אימא נמצאת.
מעל לכל ספק ברור שכוחותיו של ב'וזי הרצוג לא יעמדו לו למשוך במושכות שהוא נושא בהן. רסן השלטון אינו בשבילו, ולא משום היותו סוס עייף, אלא בשל היותו סייח חסר-ניסיון. רכרוכיותו היא רק בעוכריו, ועל כושר-מנהיגות אין על מה לדבר.

תאריך:  24/11/2013   |   עודכן:  24/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אהוד ברק  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה ל"עבודה"? לא מבוז'י!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טעות! ראובן לייב טועה כמו רבים
רפי אשכנזי  |  25/11/13 09:26
2
הפקירה את הבטחון
באום  |  26/11/13 21:04
3
בוזי -בובה או בוזז?
א.  |  26/11/13 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
דוד אוחנה
הרצוג כשלעצמו אינו מביא בשורה חדשה למפלגה. הוא לא נהנה מפופולריות חסרת תקדים בציבור הרחב, והוא לא יקנה לה את התחייה האלקטוראלית שבנט הביא לבית היהודי, או זהבה גלאון למרצ
עידן יוסף
מספר הנוסעים בשעות השיא מאז תחילת הרפורמה הציבורית עלה ב-20 אלף    מקלב: זה לא מדד, חייבים לשתף את הציבור    זנדברג: חובה להעמיד תוכנית מקיימת
יפעת גדות
הנשים החרדיות אינן חוזרות עם הילד לבדיקה - נתון חמור בוועדה לזכויות הילד בכנסת    ממלאת-מקום יו"ר הוועדה פנינה תמנו-שטה: "כל חודש שחולף - אובד לנצח"
עידן יוסף
המפלגה הדתית-לאומית מציעה לשותפה האזרחית להפסיק לאיים בפרישה מהקואליציה ולהתחיל לבצע    איילת שקד: הכל יודעים שאם יטילו סנקציות פליליות איש לא ישלח משטרה צבאית לבני ברק
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה מספר סעיפים מהצעת חוק להעמקת גביית המסים, שנועדה להרחיב את חובת הגשת דוח מפורט ומקוון למע"מ על עוסקים אשר מחזור עסקותיהם עולה על 1.5 מיליון שקל, במקום 2.5 מיליון כיום
רשימות נוספות
לא הוקפא תכנון 24 אלף דירות בשטחים  /  עידן יוסף
הולנד: ההתנחלויות צריכות להיפסק  /  עידן יוסף
מסמך בודד ירכז את כל נתונינו הפיננסיים  /  עופר וולפסון
ידידות אמיצה  /  פרנסואה הולנד
ידידי פרנסואה, ברוך תהיה  /  בנימין נתניהו
עמדתך מגנה על חיי אדם  /  יולי (יואל) אדלשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il