X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התמונה המוצגת לנו, לפחות להבנתי, היא כי "פרויקט לפיד" הוא פרויקט של דירות להשכרה, ומסתבר שיש שתי בעיות מרכזיות בפרויקט: מחסור בכוח האדם לבנייה על שלביה, וקיים ספק גדול בכל הנוגע למקורות המימון
▪  ▪  ▪
אנרג'ייזר בשרירי הלסת. יאיר לפיד [צילום: פלאש 90]

על-מנת לבנות 150,000 דירות למגורים צריך יוזמה, קרקע, פועלים והרבה הרבה כסף. יוזמה יש בשפע. קיבלנו שר אוצר עם בטריות אנרג'ייזר, לפחות בשרירי הלסת, ואת כל מה שכתב עליו בעיתון הוא ידבר על מימושו, על אפנו ועל חמתנו, בין אם צריך אותו ובין אם לאו.
קרקע גם יש, היא בידי המדינה. כך שגם הנושא הזה יסתדר. פועלים יבואו מסין, השר כבר שוחח עם השגריר, העניין פתיר, לפחות כאמור באזור שרירי הלסת, כלומר, אם יהיה כסף, יהיו גם פועלים.
נשאר אם כן הנושא המרכזי, והוא הכסף. הכסף מתוכנן לבוא מקופות הפנסיה שלנו, אשר מכספן ישקיעו הגופים המוסדיים בפרויקט הדירות ויקבלו תשואה אשר שיעוריה המובטחים יסוכמו בין המדינה למממנים. וכאשר מדובר על תשואה מובטחת, משמע שאם הפרויקט לא יניב את התשואה הנדרשת, אנו נשלם באמצעות אוצר המדינה למממנים את התשואה הזו מכיסינו.
נשאלת השאלה, מדוע אם ייווצרו תנאים אשר יצדיקו את מכירת הדירות, והדבר יפתור גם בעיית תשואה ככל שתהיה בעתיד, מדוע לא למכור דירות מן הסוג הזה? האם ייתכן שיהיו בידי המדינה עשרות אלפי דירות ריקות להשכרה ללא ביקוש, ובמקביל יהיה ביקוש לדירות לרכישה, והמדינה במקביל עוד תפצה את היזמים על אי-הגעה לסף תשואה?
לדעתי, ברור כבר היום שאם לא בתחילת הדרך, אז לפחות בהמשכה, יוצעו חלק מהדירות הנ"ל למכירה, בשל מצבי שוק משתנים, בשל הצורך להקדים הכנסות בפרויקטים מסוימים ובשל צרכים רבים אחרים, ומשום מה איש לדעתי לא מדבר על זה.
לקיחה בחשבון מראש של אפשרות מכירה של חלק מהדירות, תשפיע על הרבה היבטים של הפרויקט, תשפיע על האטרקציה שבמימונו, תשפיע על מערך חוזים והסכמים ארוכי טווח שייחתמו בין גורמים שונים, ולכן נכון להגדיר כבר כעת את המסגרת והגבולות של מכירת חלק מהדירות, או מיד לאחר בנייתן או לאחר תקופת שכירות של כמה שנים, על-מנת להבטיח כמה יותר מראש את התועלת לכלל הציבור מהשכרת הדירות וממכירת חלקן על-פי עקרונות וגבולות שנקבעו מראש.

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
אריק איינשטיין היה מקברניטי הפופ הישראלי    הספד לאריק - מהיבט אישי
ציפורה בראבי
מול זוהר הכוכבים הרבים שמעכירים את חיינו, בימים בהם כמעט כל אחד רוצה להיות הכוכב הבא, דעך כוכב אחד ענק. אריק איינשטיין הלך לנו. הוא כבר לא יסע לאט
ד"ר רון בריימן
למי ששכח, השכן ממול של "השותף לשלום" שהובא לרמאללה במסגרת "תהליך השלום" אינו אלא אנו עצמנו, כולל ירון לונדון, דן מרגלית, הח"מ ועוד מיליוני יהודים
עו"ד ראובן דינור
שלושה עשורים מזמזם לנו אריק איינשטיין "סע לאט", אז לאן הוא מיהר פתאום?
עליס בליטנטל
כשצ'מברליין חזר ממינכן ללונדון בספטמבר 1938 ונופף בידו בנייר ההסכם של אי-לחימה בין גרמניה ובריטניה - הייתה זו אשליה מתוקה שהיטלר הצליח לאחז בה את עיני המעצמות שהקריבו לשם כך את צ'כיה. כך הוא הרדים אותן לעוד שנה, במהלכה התעצם כוחו הצבאי (מה שהיה מנוגד להסכם הכניעה של גרמניה בוורסאי 1919 לאחר מלה"ע ה-1). וכך הצליח מנהיג אירן להרדים את המעצמות בהסכם ז'נבה 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il