X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבעד מסך הסודיות מתחילים להצטייר קווי המתאר של שלום-הבלהות עם כל הכבוד לערך של שוויון בנטל, מרבית בוחרי מפלגתו של בנט שמים את גורל ארץ ישראל לפני ענייני הכלכלה
▪  ▪  ▪
בנט עם לפיד. נישואים אומללים [צילום: פלאש 90]

מבעד מסך הסודיות מתחילים להצטייר קווי המתאר של שלום-הבלהות. מאחורי המו"מ על "הסדרי הביטחון" בבקעת הירדן (יש אומרים שנתניהו כבר מקפיד לצמצם ל-"נהר הירדן") מסתתרת ההנחה, שההר "ינוקה" מנוכחות ישראלית ובבקעה תהיה "כיכר השוק ריקה" ממתנחלים יהודים.
ומדברים על רכבת בריבונות פלשתינית בין עזה לחברון שתחצה את הנגב לשניים ועל כוחות אמריקנים ואירופים "שיגנו עלינו" ויאיישו את תחנות הגבול. לפי תומס פרידמן, שופרו של אובמה, דנים בגודל 'הגושים' (5%) ופרשן חשוב מגלה שבכלל, השיחות החלו רק לאחר שנתניהו נתן לאובמה "ערובה לרצינות הכוונות הישראליות באשר למתארי הגבולות הסופיים" ושוברים את הראש, איך להציל את נת"ל בן-גוריון בעזרת תחנות מודיעין, חיישנים ואלקטרוניקה, ולפתע נחשף ערוץ הידברות ישיר, סודי: נתניהו- מחמוד עבאס. בשיא 'אסון הטבע' המושלג, ישבו קרי ונתניהו במשך 6(!) שעות. הם לא שיחקו שש-בש. במפתיע, עבאס מסכים ל'הסכם מסגרת' המתואר כ"קוראלס", מכלאת בקר ההולכת וצרה עד שאינה מותירה לבהמה אלא מוצא אחד: בית המטבחיים. נחום ברנע מדווח: "האמריקנים מופתעים לטובה מההתקדמות שהשיגו בשיחות".
כל זה מעביר צמרמורת במחנה הלאומי - לבד מנפתלי בנט, ראש מפלגת המתנחלים, שעקירת מאות אלפים מהם היא חלק מאותו המו"מ.
פשר קור רוחו הוא לדבריו, שהברירה היא לריב או לעבוד - לריב על הפלשתינים ועל דת ומדינה, או לעסוק ברפורמת השמים הפתוחים, בהורדת מחירים, בפתיחת שוקי ייצוא, בחיבור חרדים לכלכלה, בייצור מקומות עבודה איכותיים. "באנו לעבוד בשביל הדברים החשובים...בשביל זה יצרנו ממשלה זו..."
את דגש היתר הזה על ענייני חברה וכלכלה קשה להבין ככל שסכנת "שלום הבלהות" מתקרבת ולאחר שהשותף לפיד ירד מן הגדר ונכנס בכל כוחו לזירת "הריב על הפלשתינים". עד כדי כך, שהמליץ לגרש את "האח" בנט מן הממשלה, אם יפריע להגשמת החזון ( למי שאינו בעניינים - חזון המדינה הפלשתינית, לא חלילה חזון ישעיהו).
על מה סומך בנט? על משאל עם, שבו ישתתפו בקביעת גבולות 'מדינת היהודים' גם אותם 20% מאזרחיה המגדירים את עצמם כ-"פלשתינים" ורואים את דגל פלשתין כדגלם? היש לבנט ספק שקולם המאוחד יהיה בעד פלשתין, בעוד הקול היהודי מפוצל? האם בעסקיו הפרטיים היה נכנס להימור כזה?
ונתניהו, מדוע הוא תומך במשאל העם, אם לא כדי לברוח מן האחריות ולהתחבא מאחורי כתפיו הרחבות של "העם"? בבוא היום, בנט וחבריו שב-9 ירחי לידת הקטסטרופה המדינית היו עסוקים בכלכלה, לא יספיקו להתארגן, להרים קמפיין ולהדביק את היתרון המובנה של נתניהו, שיגיע עם משנה סדורה ונוסח מוכן. נתניהו ייהנה גם מרוח גבית של התקשורת הישראלית המרכזית, שכל ימות השנה מגויסת למען "החזון" הפלשתיני.
גם שיתוף הפעולה עם שיטת סודיות המו”מ עתיד להתנקם, כי מי יודע מה ימצא הפציינט כשיתעורר מן ההרדמה: שרוול ריק? מכנס ריק? עוד יהיה ראש?
עם כל הכבוד לערך של שוויון בנטל (שכנראה אינו ניתן להשגה בשיטת 'זבנג וגמרנו'), אך מרביתם המכרעת של בוחרי 'הבית היהודי' שמים את גורל ארץ ישראל לפני ענייני הכלכלה, ורבים מהם רואים כטעות אסטרטגית כפולה הן את הנישואים האומללים עם 'יש עתיד' שהגיעו לקיצם והן את מתן הגט לציבור החרדי, שרובו ימני.
עוד אפשר לעבור פאזה ולהתרכז במניעת האסון המדיני. ענייני הכלכלה והחברה חשובים, אך הם יהיו עימנו תמיד. קרי, לעומת זאת, עומד עלינו עם סטופר.
עוז לתמורה בטרם פורענות!

תאריך:  03/01/2014   |   עודכן:  05/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתיקת הבית היהודי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
התמורה שלכם הביאה את ערפאת.
אהוד פרלסמן  |  4/01/14 00:37
 
- יש הבדל?
עמוס שנער  |  4/01/14 18:56
 
- בנט צ"ל מתואם עם"ניצי" הליכוד!
ע_הראל  |  5/01/14 15:35
2
להעמיד בראש את זכויותנו על א"י ל"ת
דניאל סבלדי  |  4/01/14 01:48
3
לכבוש את השטחים מחדש
עמוס שנער  |  4/01/14 19:25
4
לדאגנית
עמוס שנער  |  4/01/14 20:58
5
ואם הבית היהודי לא ישתוק ?
מצביע  |  5/01/14 15:39
 
- לאיים בפרישה שתפיל את נתניהו
עמוס שנער  |  5/01/14 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
בפגישתו עם מזכיר המדינה קרי, אמר שר החוץ כי יש לטפל בסוגיה הבעייתית ביותר לפני חתימה על הסכם ביניים    "השלום חייב להתבסס על ביטחון ישראל ויציבות כלכלית לפלשתינים"
יובל ברנדשטטר
ארץ ישראל ללא הבקעה וההר היא כמו סירה עם חור גדול פעור במרכזה: בסופו של דבר היא תטבע גם אם כל המשאבות פועלות    על הליכוד לנער את חוצנו מן ההתבטלות בפני אמריקה
מרדכי קידר
אובמה וקרי אינם יכולים להבטיח לישראל שמדינה פלשתינית בעלת רצף טריטוריאלי לא תהפוך מתישהו למדינת חמאס, נוספת על חמאסטן שבעזה, ולכן על ישראל להתייחס לדרישותיהם בדיוק כפי שא-סיסי מתייחס אליהן
אריאל י. לוין
אתר האינטרנט "אל-מוניטור" מפרסם 27 תחזיות לצפוי להתרחש במזרח התיכון בשנת 2014. הנה העיקריות שבהן, על הסתירות שבהן - שהרי הדבר הכי ודאי באיזורנו הוא חוסר הוודאות
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר 14 חשודים, בהם ארבעה בכירים בג'יהאד האיסלאמי תושבי בית לחם, בחשד להטמנת מטען החבלה שהתפוצץ באוטובוס דן בבת ים בשבוע שעבר    בין החשודים: שוטר פלשתיני    נתניהו: הוכחה נוספת למעורבות ישירה של אנשי הרשות הפלשתינית בטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il