X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - באז, מצללה, צדקנים, חוק, שונא ושותפים
▪  ▪  ▪
אמאזון. שירות עד הבית.

א. אמזון תשגר מטענים בכטב"מים
זה נשמע כמו סיפור בדיוני, אך הנהלת אמזון בודקת אפשרות לשגר את ההזמנות ללקוחותיה באמצעות כטב"מים. זה אינו גימיק שיווקי, אלא מחשבה בריאה, המביטה הרחק אל העתיד.
בראיון בתוכנית "שישים דקות" ברשת הטלוויזיה CBS דיבר ג'ף בֶזוֹס, מנהל אמזון, על כטב"ם בעל שמונה רוטורים, מונחה GPS, שיישא מטענים של עד שני ק"ג (יותר משמונים אחוזים ממטעני אמזון במשקל הזה), ויביאם אל בתי הלקוחות בשירות מועדף (אמזון פְּריים אייר). לדבריו, נדרשות עוד ארבע-חמש שנות פיתוח, כדי לתכנן את השירות, שיהיה ליעדים בטווח של כשלושים דקות טיסה בלבד ממרכזי השירות של החברה.
האם זה מעשי?
כנראה, כן - אחרי מחקר-ופיתוח ממושך. בינתיים מנסחת הסוכנות האמריקנית לתעופה (FAA) הנחיות לתפעול כטב"מים אזרחיים - החל משנת 2015. כלומר, יש סיכוי שהרעיון יתממש - אם במשלוח חבילות קטנות ואפילו במשלוח פיצות ואוכל מוכן אחר.
מעריכים, כי השירות יוכל לתרום לפחות שלושה-עשר מיליארד דולר לכלכלה האמריקנית בשלוש שנים. ועד אז יצטרכו לפתור הרבה בעיות טכנולוגיות, אך גם חוקיות כאשר כטב"מים יעשו "באזים" לתוך חצרות בתים בפרוורים, או ינחתו על גגות בניינים בערים. מומחים חוששים, שכטב"מים כאלה יצוידו במצלמות ובחיישנים, ויפגעו מאוד בפרטיות.
ב. ארססת את הסוככה?
עוד מחידושי האקדמיה ללשון העברית: הוועדה למלים בשימוש כללי הביאה לפני מליאת האקדמיה הצעות לחלופות עבריות למלים פֶּרְגּוֹלָה וגָזִיבּוֹ. למלה פרגולה נקבעה במילון למונחי התכנון המרחבי משנת תשמ"ה (1985) החלופה עָרִיס - מלה מלשון המשנה המציינת גפן המודלית על גבי כלונסאות, ולפי חלק מן הפירושים: גפן מודלית היוצרת סוכה. כבר בתקנות התכנון והבנייה משנת תשכ"ט (1968), משמשת תמורת פרגולה המלה מִצְלָלָה. כעת החליטה מליאת האקדמיה לאמצה.
גָּאזִיבּוֹ מציינת מעין סככה ניידת, שנועדה להגן מפני השמש, או מפני גשם ורוחות. מעתה תיקרא סככה זו, סוֹכֵכָה. באנגלית - גאזיבו הנו מבנה קבע מקורה, מעוגל או רב-פאות, הניצב במרכזו של גן גדול. המבנה הזה נקרא גם פאוויליון. למונח הזה נקבעה בעבר החלופה בִּיתָן.
ולידיעתכם: אֶרְסָס הנו אֶרוֹסוֹל, ומפזרים אותו באמצעות אִרְסוּס.
כמו-כן, החליטה האקדמיה להבחין בין המלה הכללית אִדּוּי, המשמשת למשל בבישול, ובין אִיּוּד בתחום ההדברה - שפירושו נידוף של חומר הדברה בצורת אדים או גז. החומר המנדף ייקרא אַיְדָן המונח איוד נקבע לצד המונח הכולל עִשְׁנוּן (פוּמיגָציה), המציין נידוף חלקיקים בצורת עשן, באדים או בגז.
ג. אי-הבנה
עשרות קצינים, וביניהם גם רמטכ"לים, שרי ביטחון ובכירים במערכת הביטחון לשעבר, קוראים לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם, לדבריהם, לדוד אלעזר (דדו), לרמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, בעקבות מסקנות ועדת אגרנט.
מכתבם הצדקני מלמד על חוסר-מקצועיות הקצינים, שאינם מבינים שאלעזר הכין גרוע את הצבא למלחמה, והוליכו לתבוסה קשה, שאיננו מצליחים להתאושש ממנה עד עצם היום הזה. אך יותר מכל מלמד המכתב על אי-מוסריות קצונתנו הבכירה. הם אינם סבורים, כרמטכ"ל צריך לשלם - גם בקריירה שלו - על ניהול שגוי של הצבא עד המלחמה ועל מנהיגותו המקצועית הלקויה במלחמה עצמה.
"גועל נפש" - הגיב על כך שרגא ידידי, שכמוני, היה חפ"ש במלחמה - "אין ספק, היה בלאגאן גדול בניהול המלחמה, ולכך לא חסרות ראיות ... הצבא לא היה מוכן למלחמה; ועל כך, בעיקר, הרמטכ"ל אחראי. לא יכול להיות אפילו צל של ויכוח על העניין הזה".
ד. מירוק
כשארצות-הברית עמדה בפני משבר בגיוס למלחמת העולם הראשונה, הוצע לפנות למהגרים הרבים, שהתרכזו בה מסוף המאה התשע-עשרה, ולהציע להם את האזרחות הנכספת - אם יתגייסו. שירות צבאי נחשב מאז ומתמיד למעשה ממרֵק, שמיישר הדורים ומלבין כתמים. ועדת השרים לענייני חקיקה תמכה בהצעת החוק של חברת-הכנסת אורלי לוי-אבקסיס "למחוק" את רישום העבר הפלילי ללוחמים בצה"ל, בבואם להצטייד בנשק.
מכיר לא-מעט אנשים, שמשובות-נעוריהם הפריעו להתקדמותם - כיוון שתמיד שלו מתהום הנשייה את העובדה הקשה. לכן, הרעיון של ח"כית לוי-אבקסיס נכון וצודק. מי ששירתו כיאות, כלוחמים, ראויים למחילה-מחיקה של משובות-נעוריהם.
אלא שבמדמנתנו יבואו כל צדיקי הדור, ויגידו - ומה עם מי שאינם מתאימים להיות לוחמים, או שצבאנו אינו מגייסם?!
ה. שכחו
באורגיית ההספדים על נלסון מנדלה, שכחה תשקורתנו להזכיר בקול רם וברור, שהיה שונא ישראל, וסייע בלב חפץ ובכל מאודו לאויבינו.
ו. פיצוי
מאז ומתמיד משתמשת המשטרע במעצרים כעונש ללא-משפט נגד מי שבזדונם הגדירו קציניה כאויבי המשטר - למשל יהודה גליק, מראשי הפעילים לעליית יהודים להר הבית.
את גליק עוצרים מדי פעם שוטרים להנאתם. למשל, כשצילם את עמדת הבידוק בכניסה להר הבית, כדי להוכיח, שהמדינה שיקרה לבג"ץ כשהצהירה בבג"ץ שהיא אינה מפלה יהודים בכניסה להר. וכידוע, זה דבר נורא ואיום, שראוי למעצר. למחרת היום, כשגליק שוחרר בערבות ובית המשפט אף הורה למשטרה לאפשר לו לצלם את עמדת הבידוק. שוטרים הפריעו לו, ולבסוף עצרו אותו.
השופטת מלכה אביב מבית משפט השלום בירושלים קבעה, ששני המעצרים היו חסרי יסוד, והשיתה על המשטרה תשלם לגליק 29,700 שקל בתוספת רבית והצמדה מיולי 2010.
השופטת קבעה בפסק-דינה, "מעצרו או עיכובו של אדם ללא סיבה עכשווית ראויה, אלא בשל פעולות שביצע בעברו או בשל דעותיו, הנה פעולה שלטונית המאפיינת שלטונות אפלים ולא את השלטון הדמוקרטי של מדינת ישראל".
ויש לי שתי הערות צנועות:
ראשית, ממתי מדמנת ישראל הנה דמוקרטיה?!
שנית, למה אני צריך לשלם על זדונם של שוטרים? ממתי אנחנו שותפים?! למה הקנס לא הוטל על בני-הבליעל עצמם, או על מפקדיהם?!

תאריך:  05/01/2014   |   עודכן:  05/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיגים בענייני דיומא
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אמזון תשגר מטענים..גם C4 ?
שמעון מהצפון  |  5/01/14 16:33
2
כטבים של אמזון
ירמי  |  5/01/14 20:14
 
- למה?!
אביתר בן-צדף  |  5/01/14 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
בעקבות ספרו "המאחרים"    בצד פרקים שאת תוכנם ואת מועדם לא יבין תחילה, ימצא הקורא בעמודים אלה פרקים מובנים יותר ובהם סיפור מעשה שהתרחש בשנת 1967 המספר על זוג צעיר, ליאורה ומיקי כרם, שניהם יפים ומוכשרים ובעיקר אוהבים מאוד, שחייהם כזוג השתבשו במהלך מלחמת ששת הימים
משה חסדאי
סיפורה של חברת השפע הישראלית החיה בבועה ומכנה עצמה הומניטרית, השבויה בקסם הערבי והאריתראי-סודני הכוזב
קובי קמין
ושוב החליטה מדינת ישראל, בגיבוי בתי המשפט, להפר את ההסכם העתיק ביותר בין אזרח למדינתו: אתה לא תעשה צדק במו ידיך, אנו נדאג לכך במקומך ובשמך
איתמר לוין
מכוניות החונות על המדרכה הן תסמין למחלה המסכנת את החברה הישראלית הרבה יותר מכל איום חיצוני    זוהי מחלת הזלזול בחוק ואף הצפצוף המוחלט עליו    אם לא נתעשת במהירות, נמצא את עצמנו בתהום
אליקים העצני
מבעד מסך הסודיות מתחילים להצטייר קווי המתאר של שלום-הבלהות    עם כל הכבוד לערך של שוויון בנטל, מרבית בוחרי מפלגתו של בנט שמים את גורל ארץ ישראל לפני ענייני הכלכלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il